Tuinkussens/groen?

13-09-2014 14:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij hebben een vrij nieuwe tuinset, hierover een dure ademende tuinhoezen, kussens gaan in de winter naar zolder.



Nou, zien wij een soort van groene spikkels verschijnen op de kussens met hier en daar een bruine soort zand vlek? We zitten er niet heel veel op en de set is vrij nieuw, baal hier dan ook van.



Weet iemand wat het is en wat je eraan kan doen?
Waar laat je de kussens 's nachts en als het regent?
Laat je de kussens er gewoon dag en nacht op liggen? Of liggen ze er alleen op als je ze gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Die hele er dag en nacht op, daarvoor heb ik een hoes gekocht die ademend is. In de winter/ najaar gaan ze naar zolder. Ik heb geen andere plek in tuin of garage, het is een grote zit met veel kussens. Bij verkoop is ons ook verteld dat die wel buiten kunnen blijven in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Schimmel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Iets aan te doen?
Dat is schimmel.

Met dat zgn ademende materiaal wordt de vulling toch ook nat als het regent? Als het dan niet goed de kans krijgt te drogen zal het inderdaad gaan schimmelen.
Alle reacties Link kopieren
Nee het wordt echt niet nat. Daarvoor is het juist zou het soort condens kunnen zijn maar hoe doen anderen dit.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me toch schimmel, je krijgt inderdaad condens ook als het niet regent. Sta maar eens heel vroeg op en kijk naar de dauw. Maar zou eigenlijk niet moeten kunnen bij dure kussens, bel eens met de fabrikant zou ik zeggen.
Nou ja, nat van regen of condens dus. Waarom zou regen er niet doorheen gaan maar condens/dauw wel?

En als het echt niet nat hoort te worden dan zou ik even terug naar naar de winkel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven