Wennen aan burengeluiden?

01-08-2014 23:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas verhuisd naar een oud, gehorig appartement. Buurt is leuk, huis is leuk en de buren zijn ook best aardig, maar ik hoor zo ontzettend veel. Praten, muziek, kastjes open en dicht gaan..

Ik zit er nu twee weken en kan me nog steeds niet echt ontspannen als ik de buren hoor.

Het is echt niet zo dat ze overlast geven, want ze praten op normale toon en volgens mij staan de radio en tv ook niet ontzettend hard. Ik zet zelf maar steeds de radio en tv aan, zodat ik het niet zo hoor, maar ik krijg gewoon nog niet een 'thuis'gevoel.



Wie heeft hier nog meer last van? Hoe lang duurde het voor je hieraan gewend was? Of ben je er wel aan gewend geraakt?

Wat ik ook een vervelend idee vind, is dat ik nu de 'normale' geluiden al hard hoor, dus als ze een feestje geven oid zal ik daar nog extra last van hebben.

Ik slaap met oordopjes en werd tot nu toe steeds vóór de wekker wakker, maar ben wel bang dat ik in de winter (=donker, dus slaap ik meestal vanzelf langer) de wekker daardoor niet zal horen..



Pff.. wie kan me even wat moed inpraten? Ik zit elke dag wel een keer te balen van het feit dat ik hier ben gaan wonen...
Alle reacties Link kopieren
waarom ben je er dan gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 01 augustus 2014 @ 23:54:

waarom ben je er dan gaan wonen?



Ik had weinig te kiezen. Huurwoningmarkt is niet zo best op het moment als je snel iets niet al te duurs wil in de stad.

En ik had er ook gewoon niet bij stilgestaan dat het zo gehorig zou zijn. Tijdens de bezichtiging hoorde ik (uiteraard) niks..
Alle reacties Link kopieren
Toen ik hier 3 jaar geleden kwam wonen moest ik ook erg wennen aan de burengeluiden en alle andere nieuwigheden. Maar dat wennen was eigenlijk snel voorbij, binnen een maand vielen de normale geluiden me niet echt op. Intussenvind ik het zelfs wel fijn om te horen, ik herken intussen hun geluiden en het hoort bij mijn huis.



Als de buren een feestje geven, laten zij me dat van te voren weten zodat ik er rekening mee kan houden. Voordeel van zo'n gehorig huis is dat de buren hetzelfde probleem hebben en als het goed is hier rekening mee zullen houden.



Bespreek het anders eens met hun en vraag hun hoe zij dit ervaren en hoe zij ermee omgaan.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Nou ik herken de geluiden van de buren hier inmiddels ook ja. Hoor precies wanneer hun feestje begint en eindigt, inclusief climax. Bed komt ook nog net niet door het plafond.

Vandaag een brief geschreven die ik morgen door hun brievenbus duw. Voor hun misschien wat minder genant dan wanneer ik hierover aan de deur kom.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 02 augustus 2014 @ 00:14:

Nou ik herken de geluiden van de buren hier inmiddels ook ja. Hoor precies wanneer hun feestje begint en eindigt, inclusief climax. Bed komt ook nog net niet door het plafond.

Vandaag een brief geschreven die ik morgen door hun brievenbus duw. Voor hun misschien wat minder genant dan wanneer ik hierover aan de deur kom.



O, dat klinkt ook best heftig..

Ik hoor dat soort geluiden (nog) niet. Grens ook niet aan hun slaapkamer, dus dat scheelt.

Hoop dat de brief effect heeft!
Alle reacties Link kopieren
quote:thefiepie schreef op 02 augustus 2014 @ 00:06:

Toen ik hier 3 jaar geleden kwam wonen moest ik ook erg wennen aan de burengeluiden en alle andere nieuwigheden. Maar dat wennen was eigenlijk snel voorbij, binnen een maand vielen de normale geluiden me niet echt op. Intussenvind ik het zelfs wel fijn om te horen, ik herken intussen hun geluiden en het hoort bij mijn huis.



Als de buren een feestje geven, laten zij me dat van te voren weten zodat ik er rekening mee kan houden. Voordeel van zo'n gehorig huis is dat de buren hetzelfde probleem hebben en als het goed is hier rekening mee zullen houden.



Bespreek het anders eens met hun en vraag hun hoe zij dit ervaren en hoe zij ermee omgaan.



Ik hoop ook echt dat ik er aan wen! Ik ben ook teveel verwend voordat ik hier woonde: had aan één kant buren en die waren oud en haast nooit thuis. Dus nu is álles wat ik hoor eigenlijk al teveel, ook al zijn het geen harde geluiden. Maar daar zal ik toch echt aan moeten wennen.



Ik heb het er wel met de buren over gehad, zij zeggen geen last van mij te hebben en zelf rekening te houden met mij. En dat geloof ik ook wel, want eigenlijk hoor ik geen gekke dingen, alleen normale leefgeluiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 02 augustus 2014 @ 00:22:

[...]





O, dat klinkt ook best heftig..

Ik hoor dat soort geluiden (nog) niet. Grens ook niet aan hun slaapkamer, dus dat scheelt.

Hoop dat de brief effect heeft!Ligt echt aan hun bed hoor. Bij de vorige bovenburen was dit echt niet het geval. Die heb ik slechts een paar keer in een heel enthousiaste bui gehoord haha. Deze nieuwe buren hebben een oud spiraal of ultra goedkope boxspring denk ik.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Het went echt vanzelf wel alleen sommige dingen blijven heel erg irritant. Ik heb altijd alleen maar in gehorige huizen gewoond en nu dus ook, het vervelendste vind ik dat mijn bovenburen echt asociaal veel herrie maken maar alle andere geluiden daar wen je echt aan.
Alle reacties Link kopieren
. Heb ook een tijdje in een appartementen complex gewoond, mn buren hadden 3 kinderen die extreem veel geluid maakte ( dus geen "leef" geluiden, nee, gekrijs, 24/7) Heb toen isolatie materiaal op de muren aangebracht ( kost bijna niks ) en daar overheen behang, en dat scheelde zeker de helft.

Maar zo te lezen moet je er gewoon aan wennen, als je geen enkel buren geluid wil horen moet je op een vrijstaande boerderij gaan wonen. Overigens ben ik later vlak naast de amsterdamse Westertoren gaan wonen, en ik hoorde dat ding niet eens meer, en die bellen luiden toch echt half uur. Geef het even de tijd, je zit er pas 2 weken, niet echt nodig om je nu al zo druk te maken
Alle reacties Link kopieren
Als ik het geld voor een vrijstaande boerderij had dan zou ik het wel weten.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Ik woonde naast een maandelijks ruziemakend lesbisch stel (lang leve de vrouwelijke cyclus) en uiteindelijk vond ik dat ook wel weer zijn charmes hebben. Daarnaast had ik een djembegroep in de flat die elke maand speelde, was een uurtje. Ook altijd wel leuk om te horen.



Ik was altijd wel blij met de gehorigheid omdat ik dacht: "als er wat is dan horen de buren mij wel roepen". Top dus...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad. Hoewel ik er ook aan wende was ik het op een gegeven moment echt zat en ben toch verhuisd.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die geluiden op een gegeven moment ook wel rustgevend. Het moet geen overlast zijn, maar de gewone geluiden van kastje open/dicht ben ik heel erg snel aan gewend. Het "hoort" op een gegeven moment bij je huis. Maar goed, je kunt ook niet met oordopjes blijven slapen inderdaad. Merken de buren jouw geluiden ook?

Mosterd, geef het nog even de tijd zou ik zeggen. En wellicht is de tip van wat extra isolatie op de muren geen slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
Leer je buren wat beter kennen, dan denk je namelijk vrij snel ; Oh dat is Pietje die thuiskomt en Oh dat is Klaasje die praat en horen deze geluiden er al snel bij zonder dat je je er irriteert.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen er nog steeds niet aan wennen na 3 jaar. Ik wil nooit maar dan ook nooit meer in een appartement wonen.
En aks je bang bent om in de winter niet wakker te worden omdat je met oordopjes in slaapt is zo'n wake-up-light misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf in een best wel gehorige flat, je went er idd na verloop van tijd aan. Wel hebben wij als we thuis zijn standaard de radio aan, 95% van de geluiden horen we dan niet.



Mss is het een idee om zonder oordopjes te slapen met de radio aan en die na een paar dagen wat zachter te zetten zodat je langzaam gewend eraan raakt?
Ik woon ook in een appartement, aan het trappenhuis. Qua buren hoor ik er eigenlijk maar twee, die boven me. Ze hebben en nogal zware loop en maken regelmatig ruzie. En die van beneden, die draait elke dag een uur Andre Hazes. Bij de onderste ben ik gaan klagen toen hij het zo hard zette dat ik niet eens mijn eigen tv kon horen. Hij is een junkie, maar luistert hier gelukkig wel naar.



Irritanter zijn ze geluiden uit het trappenhuis, de lift die op en neer gaat. Ik hoor bijna woordelijk alle gesprekken die mensen op de gang voeren. Nu zijn er twee kinderen in de flat, op verschillende etages die steeds van het ene huis naar de andere rennen met bijbehorend gegil. En twee tienerjongens die graag al voetballend de bal mee omhoog nemen.....

Wat mij erg heeft geholpen is de mensen leren kennen. Zodat ik weet wie welk geluid maakt zeg maar. Zoals al eerder gezegd, dan weet je wie of wat het is en vezwakt je waakzaamheid. Nu is het zomervakantie en is het ronduit stil in de flat. Zal blij zijn als die kinderen weer herrie komen schoppen :p
Alle reacties Link kopieren
check ook even je huurcontract: in sommige contracten staan hier bepalingen over, onder meer over het type vloer dat bovenburen mogen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:ri1987 schreef op 02 augustus 2014 @ 08:35:

Ik woon zelf in een best wel gehorige flat, je went er idd na verloop van tijd aan. Wel hebben wij als we thuis zijn standaard de radio aan, 95% van de geluiden horen we dan niet.



Mss is het een idee om zonder oordopjes te slapen met de radio aan en die na een paar dagen wat zachter te zetten zodat je langzaam gewend eraan raakt?Ik slaap al 20 jaar met oordoppen en ik hoor de wekker altijd. Gewoon een goeie kopen die veel herrie maakt. Geen probleem.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Inderdaad wil ik graag zonder oordopjes slapen uiteindelijk, maar het zijn vaak de plotselinge geluiden (kastje wat dicht wordt gedaan oid) waar je dan volgens mij toch nog wakker van schrikt.

@jo_anna86: wat heb je precies op de muren geplakt dan? Ik heb zitten zoeken naar mogelijkheden, maar las dat je dan echt een losstaand wandje moest plaatsen om het effectief te laten zijn. Maar als dit bij jou wel werkt is het misschien het proberen waard.
Ik woon nu al 6 jaar in dit huis en ik heb een aso buurman die nu na 6 jaar gelukkig wat minder de extra bas knop aan heeft de hele dag.

En zijn dochter is uit huis dus de feestjes tot 4 uur met volume knop op 100 is gelukkig voorbij. Alleen nu hebben de achterburen ineens al een week een hardcore feestje 24 per dag, daar kan ik gewoon nog steeds niet tegen.

Het traplopen en de kindertjes van de andere buren hoor ik al niet meer, vind wel gezellig.

Ligt dus aan de soort geluiden... ben blij dat ik niet meer in een appartement woon, dat zou ik nooit meer willen.



Ik droom elke maand dat ik de loterij win en een vrijstaande boerderij kan kopen, heerlijk lijkt mij dat!!
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 02 augustus 2014 @ 00:32:

[...]





Ligt echt aan hun bed hoor. Bij de vorige bovenburen was dit echt niet het geval. Die heb ik slechts een paar keer in een heel enthousiaste bui gehoord haha. Deze nieuwe buren hebben een oud spiraal of ultra goedkope boxspring denk ik.of een andere vloer?
Alle reacties Link kopieren
Voor ik hier woonde, woonde ik in een hele rustige straat en met een voortuin, en mijn huidige huis is direct aan een drukke weg. Ik heb hier dubbel glas maar toch: wat moest ik ontzettend wennen aan die weg! Altijd maar het geluid van verkeer, in het begin werd ik er helemaal kriegel van. Kon bijna niet ontspannen op de bank zitten, moest altijd muziek aanzetten om de weg maar niet te horen, lag er wakker van. Maar na een paar maanden wende ik eraan en werd zakte het geluid weg naar de achtergrond. Nu heb ik er geen last meer van.

Wel valt het me steeds positief op als het wel stil is, zoals wanneer ik op vakantie ben of wanneer ik bij mijn vriend slaap of toen vorige zomer de weg 3 maanden lang afgesloten was. Dan kan ik nog wel een soort van opluchting voelen: helemaal stil! Maar aan het geluid zelf wen je wel als dat er altijd is, is mijn ervaring.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven