kerstbomen en -versiering spottopic

12-10-2014 20:15 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het hoe versier je je kerstboom-topic: wie heeft al versiering danwel bomen gezien? Op mijn fietsroute naar het werk, kom ik langs een buurt waar als bijzonder vroeg zeer groots wordt uitgepakt, dus ik vermoed wel snel te kunnen melden.



Als je gewoon de spot wil drijven met kerst en de onzin eromheen kan dat hier ook, wat mij betreft



Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een tokkiewijk, spul hangt permanent aan de gevel. Half november verwacht ik de eerste tacky meuk weer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Heb het gezien in de winkels geld dat ook
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in Snowworld in Landgraaf geweest en daar was veel kerstboomachtige versiering met lichtjes te zien. Ik twijfel alleen of het echt al voor kerst was of dat het de standaard winterinrichting was...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 12 oktober 2014 @ 20:19:

Ik woon in een tokkiewijk, spul hangt permanent aan de gevel. Half november verwacht ik de eerste tacky meuk weer te zien.Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen
De intratuin in duiven heeft elk jaar een kerstshow! Vandaag was de opening... Supermooi. Echt sprookjesachtig
Alle reacties Link kopieren
Begint het nu al?

Eerst Sinterklaas hoor....
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Nog niks in het wild gespot...

ik heb wel eens na kerst bijgehouden hoelang sommigen de kerstboom laten staan. Dat is soms zelfs half februari.
Op mn veranda hangen het hele jaar door van die regenkerstlampjes, ben te lui om die weg te halen en in de zomer doe ik ze weleens aan wat dat is mn enige verlichting buiten.



Vandaag in de primarkt kerstballen gezien en een heel leuk kerstkleed, heb het nog even laten liggen.
Oooh ja, geweldig, de eerste en de grootste en de bontste kerstversieringen spotten: dat doe ik ook ieder jaar. Ik weet in mijn stad ook de juiste routes.



En op zich haalt het me altijd wel uit mijn ochtendhumeur: al die bontverlichte kerstmannen en rendieren die me tegemoetknipperen als ik in het stikkedonker en in de kou tussen de gestresste medeweggebruikers naar mijn werk fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vandaag al een kerstboom met verlichting staan in een winkel. En het is pas oktober!



Ik snap het wel. Er is verder ook niets aan, aan het vroeger donker worden, het verkorten van de dagen, het kouder worden. Maar kerstboom in oktober.... tjee. Dat is net zo dwaas als pepernoten in augustus. Wat ik ook al gezien heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 12 oktober 2014 @ 20:32:

Nog niks in het wild gespot...

ik heb wel eens na kerst bijgehouden hoelang sommigen de kerstboom laten staan. Dat is soms zelfs half februari.Hier worden ze met oud en nieuw afgefikt. Not a minute too soon...
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet koud (hier dan), oké, het wordt wat vroeger donker, maar verder wil ik nog een tijdje herfst hebben, zonder dat de commercie mij allerlei seizoensgebonden meuk aan wil smeren.
Het is hier nog lichtjesroute, dus het barst van de lampjesmeuk. Alleen nog niet kerstgerelateerd.
Vorig jaar wisten de winkeliers zich lang te beheersen, toen stond er half november nog niets bij Blokker & Collega's.



Maar dit jaar!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar had iemand hier zijn hele tuin vol met led-verlichting versierd. Zat je op de bank thuis avonds, hoefde je zelf geen verlichting aan te zetten. Inclusief knipperlichten in alle kleuren, hilarisch. zijn buren vonden het wat minder.
In mijn stad zit sinds 3 weken een kerstwinkel. Geen idee of het wat loopt, maar er zal dus markt voor zijn, ook al is het oktober.
Alle reacties Link kopieren
quote:*Ginger* schreef op 12 oktober 2014 @ 20:56:

Het is hier nog lichtjesroute, dus het barst van de lampjesmeuk. Alleen nog niet kerstgerelateerd.Woon jij in Eindhoven? Dat is leuk he, die lichtjesroute.
quote:Starshine schreef op 12 oktober 2014 @ 20:32:

Nog niks in het wild gespot...

ik heb wel eens na kerst bijgehouden hoelang sommigen de kerstboom laten staan. Dat is soms zelfs half februari.



Schuldig! Wel was ik toen laat met opzetten (boom gekocht op 24-12) en het was een goede kwaliteit boom..



Boom gaat er hier uit als er teveel naalden uitvallen.
Moet trouwens eerst het zwembad weghalen.. Waar mijn jongste dochter nog in gesprongen is vanochtend.. (was wel een beetje koud)
Alle reacties Link kopieren
Kerstverlichting hangt hier ook permanent aan de pergola.



Morgen naar de intratuin in duiven

Vorig jaar heb ik sint en pietpoppetjes gekocht van de lemaxserie oid. Ff kijken of ik er dit jaar een leuke schaatsvijver oid bij kan maken voor een klein budget. En gewoon ff genieten.



De kerstboom e.d. moet wachten tot 6 december voor ik hem optuig. Misschien dat we dit jaar na kerst een neppert kopen ivm mogelijk grijpgrage dreumes volgend jaar.
Been there, done that, got the T-shirt.
Mijn man ging vandaag naar de Action voor knutselzooi en kwam terug met een kerstman. Ik heb heel kort mijn wenkbrauw opgetrokken en daarna snel bedacht hoeveel ik van hem hou. En ik ben zelf geen haar beter want ik ga binnenkort weer alle tuincentra af. Inclusief warme choco is dat voor mijn zoon en mijzelf een fantastisch uitje.



Onze boom is eerste week januari weg, want dan kan je 'm inleveren voor een mandarijn en een lot .
Alle reacties Link kopieren
Wat mij verbaast, is dat mensen in november de Kerstboom opzetten en dan op tweede Kerstdag het ding weer afbreken 'omdat het ding al lang genoeg heeft gestaan'.
Alle reacties Link kopieren
Kan niet wachten tot mijn buurvrouw hem opzet, meestal begin november. Als Sint dan langs komt, wordt hij tijdelijk naar de achtertuin verbannen, want Sint vieren met een kerstboom in de kamer vindt ze niet kunnen
Alle reacties Link kopieren
quote:made@kate schreef op 12 oktober 2014 @ 21:48:

Mijn man ging vandaag naar de Action voor knutselzooi en kwam terug met een kerstman. Ik heb heel kort mijn wenkbrauw opgetrokken en daarna snel bedacht hoeveel ik van hem hou. En ik ben zelf geen haar beter want ik ga binnenkort weer alle tuincentra af. Inclusief warme choco is dat voor mijn zoon en mijzelf een fantastisch uitje.



Onze boom is eerste week januari weg, want dan kan je 'm inleveren voor een mandarijn en een lot .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven