Proberen om zwanger te worden

21-10-2014 13:41 3046 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIEUW TOPIC:

Proberen om zwanger te worden - (deel 2)



naamleeftijdleeftijd partnerronde#kindjeNODSuze2727299015-05Gadgetfreak29338018-05Peach199024377114-05M9025298019-05Flower25322247001-05N8926297024-04Elliepie28287017-05Kiml27389030-05MonaLuisa32281029-04Angie8826251017-04



Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!

naamleeftijdleeftijd partner#kindjeuitgerekendHil012732eerstedecemberKonini2829eerste16 oktoberRianH2829eerste26 oktoberD032327eerstenovemberMama_lin3330tweede29 septemberMellifluous2526eerste25 septemberVogola152929eerste2 novemberTitato2532eerste19 septemberBluebird242430eerstenovemberTeacup3532eerste19 augustus



Er zijn een aantal dames uitgehaald omdat die al een poosje niet meer hebben gereageerd.

Jullie zijn uiteraard nog steeds welkom!

Als je in de tabel wilt, graag even de gegevens (leeftijden, hoeveelste kindje en NOD) dikgedrukt plaatsen!
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde ben eind sept gestopt met de pil. Omdat we heel graag een 2e kindje willen. Met de eerste was het na 3 maande al raak dus hopelijk gaat het nu ook zo snel!

Heb al wat klachten en dingetjes dus we zitten ook al een beetje in spanning. Ik wilde er eigenlijk niet te veel mee bezig zijn maar merk aan mezelf dat het toch wel heel vaak door mn hoofd spookt.
Alle reacties Link kopieren
Wat super snel! Inderdaad hopen dat het nu weer zo snel gaat.

Ik vind het bijna onmogelijk om er rustig mee te beginnen.. Spookt bij mij ook zoveel door mijn hoofd.



Hoe oud is je eerste kindje?

Ik heb namelijk echt veel symptomen maar dat kan ook van het stoppen met de pil komen..
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt op 4 november 2;)

Ja ik heb lage rugpijn buikkrampen gevoelige borsten en had van het weekend ook bloedverlies na het vrijen. Dat heb ik normaal nooit pas 1 keer eerder gehad en toen was ik zwanger van de eerste. Dus dat gaf nog meer hoop dus we zitten de dagen af te tellen tot 25-10.



Heb jij al meer kinderen of gaat dit de eerste worden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind augustus gestopt me de pil. In september vond ik dit zo spannend, maar niets gebeurd. Pil kan natuurlijk ook nog doorwerken.



Deze maand was vriendlief ziek tijdens en net voor ovulatie. Die heb ik met rust gelaten en nu maar hopen op volgende maand.

Maar de maanden gaan nu in 1 keer wel trager. Normaliter vond ik de tijd dat ik ongesteld moest worden zo snel gaan. En weer was ik ongesteld. Nu duurt dezelfde maand een heel stuk langer.

Hopelijk in november meer success.

Voor mij zou het mijn eerste zijn.
Alle reacties Link kopieren
hallo,



ik ben sinds december gestopt met de pil 2013 de eerste cyclussen waren zeer lang 54 dagen en 46 dagen daarna ong 35 dagen, in begin dacht ik zwanger te zijn door allerlei kwalen, maar het was ontpillen,

ik juli ben ik reeds al eens zwanger geweest en draaide uit tot een mk, nu nog steeds aan het proberen,



je mag altijd in ons groepje komen ik wil zwanger worden praatgroepje, daar kan je alles kwijt van vragen, en kunnen we elkaar beetje steunen...alvast veel succes met zwanger worden
Alle reacties Link kopieren
@ mamatje24 Wij gaan voor ons eerste kindje!



@chantalzr-7 ja ik ben ook echt aan het aftellen.. De weken kruipen voorbij



@ wiennie, super bedankt!! Wat vervelend van je mk! Dat heb ik dus nu ook. veel kwaaltjes waardoor het lijkt alsof je zwanger bent. Dit weekend als ik nog niet ongesteld ben, maar een testje doen. maar schat de kansen klein in...



Moet waarschijnlijk ook eerst nog even ontpillen, hoop toch stiekem wel dat ik gewoon op tijd ongesteld wordt. Niet omdat ik niet zwanger wil zijn maar dat weet ik dat mijn cyclus weer normaal is..
Alle reacties Link kopieren
@ hil al begonnen met foliumzuur?
Alle reacties Link kopieren
wij zijn ook bezig, in augustus laatste pil geslikt en nog 1 maand met condoom om te kijken of ik uit mezelf weer op gang zou komen. Dat is gelukkig het geval



Nu bezig met de tweede ronde en ik verwacht mijn NOD 28-10. Ik schrijf ook mee in 1 van de augustus topics en daar ook net opgeschreven dat ik me sinds het weekend echt beroerd voel (moe, menstruatie achtige krampen en snel misselijk). En daar hebben er meer last van lees ik! Laten we hopen op een vruchtbare maand voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden,



@wiennie, ja slik sinds september foliumzuur. Welk merk slikken jullie?? ik heb nu een reguliermerk van de etos. Ben gewoon nieuwsgierig..



@exquise, spannend!! Hopen dat het raak is. Dat zou wel lekker vlot gaan dan.. maar heb bij meer mensen gezien/ gelezen dat het heel snel raak was..



Gisteren van vrienden gehoord dat ze zwanger zijn!! Zo leuk!! Beetje jaloers, maar op een goede manier. Binnen mijn vriendinnenclub ook 2 meiden waarbij het heel moeizaam gaat dus ben wel redelijk realistisch met mijn verwachtingen. Misschien zelfs een beetje bangig....
Alle reacties Link kopieren
ik slik de abc zwangerschap of zoiets van de tuinen, is meteen een multivitamine. Misschien wat overdreven (ik eet best gezond) maar ja baat het niet dan schaadt het niet denk ik altijd maar ;)



mijn schoonzusje is inderdaad ook zwanger, wel al iets verder. Denk rond de 20 weken. Toen waren wij nog niet bezig maar oeh ik ben ook zo jaloers inderdaad! Met name als ze filmpjes van de echo laat zien en als ze met de babykamer bezig zijn



ik maak me soms ook wel zorgen hoor hil, Je hoort toch tegenwoordig vaak dat het lang op zich heeft laten wachten. Maar goed, heb opzich niet echt reden om aan te nemen dat een van ons tweeen verminderd vruchtbaar is, dus afwachten dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik ben nieuw hier, zal me eerst even voorstellen.

Ik ben 35 jaar en kom uit het oosten van Nederland.



Ik ben eind augustus gestopt met de pil en wij gaan voor ons 1e kindje. Ik heb 15 jaar de pil gebruikt en was dus heel bang dat ik niet normaal ongesteld zou worden. Exact 28 dagen later werd ik ongesteld. Ik was hier zo blij mee. Afgelopen maand was voor mijn gevoel ronde 1, helaas ben ik zondag ongesteld geworden. Dit was na een cyclus van 27 dgn. Dus opzich is mijn cyclus goed op regel. Dat vind ik wel erg fijn. Op naar de volgende ronde in november!
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

@teacup o wat fijn zeg dat je cyclus meteen goed is scheelt een hoop!



Ik slik sinds vorige week gravitamon hier zit de foliumzuur ook in met nog een hoop andere vitaminen. Ik eet wel gezond maar wat extra vitaminen kunnen natuurlijk nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die het allemaal erg spannend vind om zwanger te worden. Wij proberen sinds deze maand om zwanger te worden. Ik heb mijn implanon vorig jaar december laten verwijderen, daarna een tijd condooms gebruikt tot afgelopen maand. Dit omdat de implanon niet meer beviel, maar ook om alvast mijn cyclus te leren kennen. We willen er nu echt voor gaan. Mijn cyclus is vrij regelmatig (28-30 dagen). Mijn NOD is op 2 november. We gaan die dag ook op vakantie dus dat wordt erg spannend..

Is het okay als ik meelees en - schrijf?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Fijn om het nou eens hardop te kunnen schrijven Wij zijn ook bezig. Jarenlang had ik na de pil, de mirena spiraal. Die is er sinds augustus uit. En sinds die tijd is het elke maand toch spannend! Gek eigenlijk, want wij hadden en hebben geen "allesoverheersende ik wil een kind" wens. Geen rammelende eierstokken. Met beredeneren kwam er eigenlijk altijd nee uit. Want ja, voordelen zijn er vooral op gevoel. En toch... Is er wel die wens. En ineens ben ik er dus vanaf augustus vrijwel continue mee bezig.

Ik ben net 36. Mijn NOD is 18 november.





Hil, ik slik ook foliumzuur van de Etos.
Alle reacties Link kopieren
@kuikentje78 Gek is dat he, als het dan zover is dan ben je er zo mee bezig.. Ik had dat van tevoren niet gedacht! Wel leuk om zo ieders ervaringen te lezen en je eigen verhaal te kunnen delen
Alle reacties Link kopieren
ik slik de pillen van davidamon compleet mama met visolie, zit ook foliumzuur in dat nodig, is, wij zijn sinds december 2013 bezig en ik ben 23 vriend 25 , bij ons ik het ook elke maand een teleurstelling en het gevoel word steeds erger na ons MK
Alle reacties Link kopieren
@Wiennie wat naar dat je een mk hebt gehad en dat het elke maand opnieuw een teleurstelling is.. Hopelijk is het snel raak voor jullie!



Ben vandaag ook met foliumzuur gestart.

Ik ben trouwens 25 en mijn vriend bijna 27
Hoi allemaal, ik schrijf ook graag mee! Durf inderdaad bij de andere groepen niet mee te schrijven omdat die allemaal al zo hecht met elkaar lijken te zijn.



Wij zijn eind juni begonnen voor ons tweede kindje. Ik heb echter niet de pil geslikt, dus van ontpillen is geen sprake. Helaas gooide een cyste op mijn eierstok roet in het eten en werd ik, na het gebruik van medicijnen, na 74 dagen eindelijk ongesteld. De cyste is gelukkig ook weg! Nu ben ik gister, na een cyclus van 23 dagen, helaas weer ongesteld geworden. Ik hoop enorm op deze ronde, zou een prachtig cadeau zijn voor ons huwelijk in november!



Wat spannend voor degenen voor wie hun NOD eraan komt! Ik ga natuurlijk heel hard duimen.
Alle reacties Link kopieren
@ dystania, je kan gerust met ons clubje meeschrijven ik wil zwanger worden praatgroep, je mag gerust invoegen, en soms kun je nog een plekje in de tabel krijgen, er komen regelmatig nieuwe schrijvers bij en we leren je wel snel kennen hoor we zitten namelijk allemaal met dezelfde wens !
Wat lief van je, wiennie! Ik zal erover nadenken
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik ben ook nieuw en ik kom graag met jullie meeschrijven/lezen. Spannend hè? Fijn om te zien dat iedereen een beetje tegen dezelfde dingen aanloopt.



Ik ben sinds augustus gestopt met de pil en ready voor een eerste kindje. Tot op heden echter nog niet ongesteld geworden. Ik lees dat sommigen van jullie al heel snel weer een 'normale' cyclus hadden, wat fijn! Bij mij dus nog even afwachten... Had niet gedacht dat ik ooit nog eens hoopte ongesteld te worden, maar dan zou ik iig weten dat het weer 'werkt' allemaal na vele jaren pil.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2014 12:20
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ook niet pinklady. Heel gek om dat te ervaren. Kan het ook niet goed loslaten, is dat herkenbaar voor jullie? Bij alles denken aan zwangerschappen of een kindje..



Wiennie, wat heftig jullie miskraam. vreselijk moet dat zijn. Hoe ver was je?



Distantie hoe oud is jullie eerste kindje? Zou inderdaad een prachtig kado zijn aan jullie zelf.





Emily, ik ben na het verwijderen van mijn spiraal 1 x ongesteld geweest, daarna niet meer echt. Heb wel van die ovulatie tests gebruikt en die gaven positief nieuws... Misschien een idee om een beeld te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik ben ook nieuw,

Ik ben in september gestopt met de pil na bijna 12 jaar. Volgende week moet ik weer voor het eerst gewoon ongesteld worden al hoop ik stiekem al op een positieve test :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven