Zwanger van de derde of vierde

22-08-2014 16:17 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij zwanger van de derde, vierde, of vijfde? Het lijkt mij leuk om met elkaar te kletsen over de zwangerschap, maar ook over de kinderen die je al hebt. En natuurlijk het dagelijkse leven, zoals werk etc.

Het is wel leuk als je iemand bent die actief mee schrijft.



Ik ben zelf 32, heb een zoon van 8 jaar en nog een zoontje van 2 jaar en nu zwanger van een meisje. Uitgerekend 1 december. Daarnaast werk ik als zelfstandige.
Alle reacties Link kopieren
Beter hou je het bij 2 kinderen.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:20:

Beter hou je het bij 2 kinderen.Want?
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:20:

Beter hou je het bij 2 kinderen.Hoezo????!!
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtje89 heeft een er een andere kijk op. Maar nu even on topic, wie heeft zin om mee te schrijven?
Gefeliciteerd tedje1982!

Ik ben 14 februari bevallen van ons 4e kindje

Onze oudste zoon is 14, dan een dochter van 11, een zoon van 8 en onze jongste zoon is alweer 6 maanden.

Het lijkt mij leuk om mee te schrijven!



Groetjes Nadia
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nadia

Hoe bevalt zo'n groot gezin?
quote:vrouwtje89 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:20:

Beter hou je het bij 2 kinderen.Leg uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwtje89 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:20:

Beter hou je het bij 2 kinderen.Wat een lompe boerin is dit weer. Doe zelf lekker wat je leuk vindt maar veroordeel andere mensen niet!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd me je zwangerschap. Behoor niet tot de doelgroep want ik ben niet zwanger. Gelukkig niet die tijd heb ik echt wel achter me gelaten. Maar voel me geroepen te reageren na de stompzinnige eerste reactie. Heb zelf acht kinderen waarvan de oudste twee stief kinderen en de jongste zes van man en ik samen. Voor elk kindje heel bewust voor gekozen en alle acht zijn ze een enorme verrijking van mijn leven.



Hier is de jongste inmiddels al weer tien jaar. Maar de box zal binnenkort weer tevoorschijn komen want schoondochter is over een paardagen uitgerekend van eerste kleinzoon dus een beetje 'zwanger' voel ik me momenteel wel.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben morgen 34 weken zwanger van ons 5de kindje.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!



Ik heb 3 kindertjes van 8,7 en 5 jaar met mijn ex-man.

Mijn vriend en ik willen ook heel graag een kindje samen en ik ben nu net zwanger (4 weken 3 dagen)

Word dus mijn vierde kindje en zijn eerste, tenminste als het allemaal goed gaat natuurlijk, vind het wel erg spannend altijd, de eerste 12 weken..
Alle reacties Link kopieren
Ook van mij gefeliciteerd met je zwangerschap!



Ik wil ook wel meeschrijven. Wij hebben 2 meiden (6 en 7) en verwachten in september ons zoontje
Alle reacties Link kopieren
@Baukje spannend hoor, je eerste kleinkind. Je mag ze als oma lekker verwennen he schijnt het.



@Miezemuis wauw 5e kindje! Hoe oud zijn je anderen kinderen?



@Jolanda de eerste weken zijn altijd spannend. Maar heb vertrouwen. Hoe vindt je man het dat hij voor het eerste vader wordt?



@Campertje bij jou dus andersom, eerst meiden nu een jongen. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 jongens van 6, 4 en 8 maanden. Vorige maand ontdekte ik dat ik zwanger wasvan een vierde. Ongepland, maar we waren toch heel blij! Helaas is het misgegaan en nu zitten we toch een klein beetje te twijfelen... Eigenlijk waren we niet van plan om nog kinderen te krijgen maar in de afgelopen maand hebben we ons toch heel erg verheugd op de komst van de vierde. We hebben besloten om het even wat tijd te geven. Misschien word ik geïnspireerd door jullie verhalen ik lees iig mee!
Alle reacties Link kopieren
@Tedje, mijn andere kinderen zijn bijna 12, 10, 7 en 5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
@tedje, mijn vriend is ook heel blij!! Hij vind het natuurlijk ook allemaal erg spannend.... dan word ie voor het eerst echt papa..

( al heeft ie nu natuurlijk ook al de zorg over 3 kindertjes)
@Miezemuis,Jolanda en Campertje Jullie ook gefeliciteerd!

En Miezemuis, wat leuk de 5e! Het lijkt ons ook nog erg leuk om een 5e te mogen krijgen, maar na een paar miskramen weten wij dat het niet vanzelfsprekend is. De wens voor een 4e was heel groot, en dat heeft best even geduurd terwijl ik van de 1e 3 kinderen heel snel zwanger was.

We zien wel, als het komt dan komt het, zo niet dan zijn we heel dankbaar voor onze 4 mooie kinderen

Het bevalt trouwens heel goed tedje, zoals baukje al zegt, het is een verrijking van je leven. Natuurlijk heb je ook zorgen maar die heb je bij ieder kind.

Als ik zie hoe gek de andere 3 met hun kleine broertje zijn, en ook zo zorgzaam, heel leuk om te zien

@jolanda, zeker spannend de eerste weken, ik kreeg pas wat meer rust toen ik de 16 weken voorbij was.

Ik hoop natuurlijk dat het allemaal goed zal blijven gaan bij je, en geniet ervan, het is zo bijzonder!!
@katjabb, wat naar dat het mis is gegaan.... ondanks dat het niet gepland was verheug je je er toch al op. het is en blijft een groot wonder... zwanger worden maar ook zwanger blijven.
Alle reacties Link kopieren
@katjabb naar dat het mis is gegaan. Ik kan mij goed voorstellen dat je gevoelens toch zijn aangewakkerd. Misschien weet je over een tijdje wel of jullie er weer voor willen gaan.



@miezemuis echt verschillende leeftijden he. Leuk hoor.



@jolanda Hij weet al hoe het is, dat scheelt natuurlijk.



@nadia Wat leuk dat je kinderen gek zijn op hun broertje. En wie weet komt er een vijfde. Leuk.



Mijn eerste zwangerschap eindigde na 36 weken, een jongetje. Dat was een hele heftige gebeurtenis. Daarna gelukkig twee gezonde boys. Maar zwanger zijn is voor mij niet vanzelfsprekend en ben dan ook strenge toezicht van de gynaecoloog. Toch probeer ik wel van de kleine dingen te genieten en dat voelt wel heerlijk.

Vandaag is mijn jongste zoon jarig, 2 jaar geworden.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd tedje met de verjaardag van je zoontje.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mij ook nog melden;-). Hier zwanger van meid nr3. De oudste is nu 3,5 gaat naar bed kletsend en staat op met kletsen. En de jongste is 14 maanden en veel rustiger meisje, totaal ander karakter.



Ik ben nu 29 wkn zwanger en ervaar deze zwangerschap veel zwaarder lichamelijk dan. Heel veel pijn in bekken, loop nu bij de pijnpoli en gelukkig geen BI. Maar wel het SI gewricht wat zwaar overbelast is. Kan nog maar weinig net even met man en kids een cadeautje voor mijn neefje gehaald en er toch even uit, maar ben voor de rest van de dag uitgeschakeld.



Ik krijg maandag een tens apparaat geleverd die kleine stroomschokken geeft wat mij moet afleiden van de pijn. Deze schijn ik ook tijdens de bevalling te kunnen gebruiken voor de weeën. Dus ben benieuwd alles beter dan aan de opiaten.
Wat heftig tedje.... was je zoontje ziek dat het overleden is?

Gefeliciteerd met je jongste zoon



@dikkie, wat leuk nog een meisje gefeliciteerd!

Komt de pijn in je bekken doordat je vrij kort achter elkaar zwanger bent?

Wij willen nu al graag voor een 5e gaan zodat er niet zoveel leeftijdsverschil tussen komt te zitten.

De verloskundige zei na de bevalling dat je echt 9 maanden moet ontzwangeren, beter voor je lichaam. Nu is onze jongste 6 maanden en ik verwacht niet dat ik binnen nu en 2 maanden zwanger zal zijn aangezien wij er de vorige keer ook langer op moeten hebben wachten.

Maar is de kans op meer lichamelijke klachten groter als je snel na elkaar zwanger word? weet iemand dat?



Liefs Nadia
Alle reacties Link kopieren
@tedje, ja dat klopt, maar zwangerschap en babytijd is helemaal nieuw voor hem, dat maakt het voor hem wel extra spannend..haha
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!



Ik vind het knap hoor van jullie 3, 4 of 5 kinderen.



Ik ben zelf 21,5 week zwanger van de 1e en we zijn er vrijwel 100% zeker van dat het bij 1 kindje blijft. Ben dan wel weer nieuwsgierig wat voor jullie de reden is om 3 of meer kinderen te hebben/krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven