Zwanger worden vanaf december 2014

01-10-2014 11:01 3099 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol



Hoii meiden!

Ik ben deb84 en schrijf al een paar maanden mee met het topic Zwanger worden vanaf najaar 2014. Nu gaan wij zelf "pas" in december/januari beginnen en zou het leuk vinden om met een groepje mee te schrijven die ook in die periode beginnen.



Ik heb een algemeen account aangemaakt zodat wij met z'n allen een tabel kunnen bijhouden. Ik ben namelijk niet super handig met tabellen



Voor inloggen:

gebr. naam: Dec14

wachtwoord: dec14



NaamLeeftijdLeeftijd partnerNODBijzonderheden Afspraken Uitgerekend Deb843134ZWANGER 1e kindje meisje24 september controle vk 2 november Miss_Bean29291e kindje onbekend outsider3030 ZWANGER 1e kindjeonbekend onbekend Snoww833132ZWANGER 1e kindje meisje onbekend onbekend Samoa3131onbekend1e kindje Renis852928ZWANGER 1e kindjeonbekend onbekend Bessie3640ZWANGER 4e kindje meisje onbekend20 november Safje2731 ZWANGER 1e kindje meisjeonbekend onbekend Vlammetje 29 31 ZWANGER 1e kindje meisje4 mei 20weken echo21 september soof0404 28 28 ZWANGER 1e kindje onbekend onbekend BienMo 32 33 onbekend 1e kindje Merl 26 28 onbekend 1e kindje zeeuws meisje 27 28 ZWANGER 1e kindje onbekend5 november



Jongens:

meisjes: 5





Esra, Juf123, Lalylala, Romeintje, Ukkie, Roermondse, Boulu, 83angel, Lilapie, voetjesinhetzand, rozeroos88, Marr-88 en sjansjan zijn uit de tabel gehaald, omdat ze (hier) niet meer actief zijn. Willen jullie terug, dan zijn jullie welkom

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom je in dec. wilt beginnen (met proberen?)?
Tuurlijk mag dat.

Geen bijzondere reden verder hoor. Het lijkt ons gewoon leuk om het nieuwe jaar op die manier te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het raar dat je in december wil beginnen?



TO, ik schrijf mee in het voorjaar 2015 topic, maar ik ga waarschijnlijk al in december beginnen. Ik vind het daar wel gezellig maar kan me voorstellen als het leuker is als ik naar een ander topic verplaats als we daadwerkelijk gaan beginnen.. Dat moet ik nog maar even zijn, maar eventueel meld ik me tzt



Succes! Hoop dat het een gezellig topic wordt
@voetjesinhetzand: Nee zo gek is het toch niet? haha

Ja ik snap je volledig hoor, ik schrijf ook mee in een heel gezellig topic maar daar is zowat iedereen al bezig met proberen en al wat zwangeren, heel leuk allemaal nl maar voor mij is dat nog wat verder weg. Leuk als je tegen die tijd mee wilt schrijven.



Eerst maar even zien of het topic gaat lopen
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij gaan ook vanaf dec/jan het proberen. Ik ben sinds half juli gestopt met de pil. Ik was er al 14 jaar aan en wist niet meer of ik voor mn piltijd ooit wel regelmatig ongesteld was geweest. Dus maar alvast gestopt, ook omdat mn huisarts iedereen na de ophef over de Diane35 mij van die pil af wilde hebben en het mij dan logischer leek om gewoon te stoppen.



Ik wil pas na de feestdagen beginnen omdat ik geen alcohol wil drinken als ik zwanger wil worden en geen vragen wil waarom ik niet drink.



Ik merk wel dat ik er nu alleen al heel veel mee bezig ben. Begint al ontzettend te kriebelen.

Hebben jullie dat ook?
@nathalie: Leuk dat je mee schrijft. Ik zelf ook 12 jaar aan de pil en wist ook niet meer of ik regelmatig was. Ik ben vanaf april gestopt en zit tussen de 26 en 30 dagen en jij?



Ja bij mij kriebelt het echt al een tijd en vriend heeft dat wat minder dus is het wel handig om dit forum te hebben om zo lekker erover te kletsen als je de behoefte hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 cyclussen gehad, de eerste 34 dagen en de tweede 27. Ben benieuwd naar de volgende.



Ik ben ook bij dit forum gekomen om lekker te kunnen kletsen erover. Ik ben bang dat ik mn man gek maak met al mn geklets erover. Ik ben namelijk erg bezig met hoe mn lijf werkt en houd alles lekker bij.
Alle reacties Link kopieren
@deb84: Ah oké. Nou veel succes!

@voetjesinhetzand: ik zeg niet dat dat raar is, maar ik vroeg me gewoon af, waarom in december? (En niet gewoon nu meteen al bijvoorbeeld?)

Veel plezier in het topic allemaal.
Ik zit in hetzelfde topic als Voetjesinhetzand, maar ga ook al in december beginnen. Om werk-redenen moet ik nog even wachten.



Het andere topic is supergezellig, maar zoals voetjes zegt, misschien is het leuker als we echt beginnen om hier mee te schrijven. Ik zie wel
Oke welkom Lilapie!

Ja eerst maar zien of het topic gaat lopen anders zit ik ook prima in m'n oude topic haha. Maar leek mij in ieder geval leuk om in een groepje te zitten waar iedereen rond dezelfde periode start.

December duurt nog wel even dus komt vast allemaal wel goed.

Succes met wachten in ieder geval!
@nathalie: Ja bizar hoe je je dan ineens bezig gaat houden met het verloop van je cyclus he. Ik dacht ook eerst ahh kan maanden duren voordat je ongie word (bij vriendinnen gezien) en op dag 30 kreeg ik al kriebels pfff. Maar mijn cyclus is nu 34, 30, 28, 25, 29 en dan ongeveer over een week ongesteld worden.

Ja forum is goed om vriend niet helemaal kierewiet te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!



Sinds mijn man en ik een paar maanden geleden hebben besloten om vanaf december te proberen een gezinnetje te stichten, ben ik een stiekeme lezer in diverse groepjes op dit forum.

Nu ik vanmorgen mijn laatste pil heb geslikt en het allemaal wel heel dichtbij komt, zou ik het erg leuk vinden om zelf ook eens actief mee te schrijven en ervaringen uit te wisselen.

Wat info over ons: ik ben 26, manlief is 28 en het wordt ons eerste kindje. We willen pas vanaf december starten i.v.m. met verbouwing aan ons huis, je wil je huisje toch helemaal in orde hebben als er een kleintje komt!



Hopelijk wordt het een gezellig (en vruchtbaar ) clubje hier..
Alle reacties Link kopieren
@nathalie: Betreffende de kriebels: Hier begint het ook zeker al te kriebelen! Ik denk dat het voor de meeste meiden wel herkenbaar is dat het bij ons wat harder kriebelt dan bij onze mannen.

En wat alcohol betreft: Wij zouden graag de vruchtbare periode in december ook al benutten, dus dan zou ik met de feestdagen erg op moeten passen met alcohol. Heb zelfs al een plannetje bekokstooft met echtgenoot, dan drinken we gewoon hetzelfde en wissel ik mijn volle glas stiekem voor zijn bijna lege glas

Best erg dat er zulke plannetjes voor nodig zijn, maar ik kan absoluut niet liegen en ik wil dus allerlei vragen proberen voorkomen
Alle reacties Link kopieren
Hoi, zou ik ook mee mogen schrijven in dit clubje?



Mijn man en ik gaan vanaf 1 december proberen zwanger te worden van nummer 4. Momenteel ben ik namelijk bezig met het schrijven van mijn scriptie en ik hoop dit rond december grotendeels afgerond te hebben.
Welkom nieuwe meiden!

@sjansjan: jeetje nummer 4 wauw zeg, wat bijzonder.

Leuk een soort ervaringsdeskundige erbij

Succes met je scriptie.



@zeeuwsmeisje: Ik weet nog niet precies wanneer mijn vruchtbare periode is in de maand december maar zou daar het liefste ook al gebruik van maken in ieder geval. Ik drink sowieso erg weinig dus denk niet dat iemand er onwijs op zou letten als ik niks drink iig.

Leuk dat jullie eerst gaan verbouwen.



Hier trouwens 30 jaar, vriend 33 en gaan ook voor een eerste.
Alle reacties Link kopieren
Ey meiden,



Ik zou mij ook erg graag bij jullie willen aansluiten. Ik zat al te wachten tot er iemand een zwanger worden in december 2014 topic zou openen

Vanaf december willen wij het ook gaan proberen. Het is ons eerste kindje en zijn beide 29. Waarom we pas in december beginnen? We zijn druk aan het verbouwen en door werk technische redenen moeten we nog heel even wachten. Net zoals de andere meiden houdt het mij meer bezig dan mijn vriend. Ideaal zo'n forum. :Imao:

Ook al een stiekeme meelezer met een heleboel zwangertopics.

Wat betreft mijn cycles die is eigenlijk heel constant. Rond de 26/27 dagen. Voorheen een koperspiraal gehad die verwijderd is in de zomervakantie.

Slikken jullie ook al foliumzuur?

Het zou leuk zijn als we over een tijdje ook een tabel gaan bijhouden. Vraag mij alleen niet hoe dit werkt.



Liefs Groentesoep
Oh het wordt hier ook gezellig. Kan ik lekker in twee topics mee praten ;)



@foliumzuur: een paar weken geleden begonnen met zo´n multivitaminen voor zwangere vrouwen. Leek me ook goed om eventuele vitaminen te korten al weg te werken, als die er zouden zijn.



@cyclus: houd het ook nauwgezet bij met een app. Mijn cyclus is 26/27/25 dagen.

Het zal nog wat afhangen hoe lang deze en m´n volgende cyclus is, of we begin of eind december beginnen. De deal is: Onmiddellijk na m´n eerste maandstonden in december... En voorlopig vallen die eerste maandstonden 28 november, dus hopen dat die nog 2 dagen opschuiven ;)



@tabel: ik kan er wel eentje maken.
Alle reacties Link kopieren
Ziezo, de tabel staat er



/ Lilapie
Foutje
Alle reacties Link kopieren
quote:lilapie schreef op 02 oktober 2014 @ 09:47:

Ik zit in hetzelfde topic als Voetjesinhetzand, maar ga ook al in december beginnen. Om werk-redenen moet ik nog even wachten.



Het andere topic is supergezellig, maar zoals voetjes zegt, misschien is het leuker als we echt beginnen om hier mee te schrijven. Ik zie wel



haha ja hier is het ook gezellig, maar ik ben bang dat het wel heel veel werk wordt om 2 topics bij te houden



@foliumzuur: hier gestart met de gewone foliumzuurpillen, niet met een multivitamine, aangezien ik er voor mezelf nog niet helemaal uit ben hoeveel meerwaarde ik in de multivitamine zie en ik altijd erg misselijk wordt van vitaminepillen.



@cyclus: Ik ben inmiddels al bijna een jaar spiraal-loos (koper) en al ongeveer 3 jaar hormoonloos, dus de cyclus is hier redelijk goed in beeld, helaas wordt die langzamerhand steeds onregelmatiger en dat maakt ook dat ik meer drang heb om te beginnen (écht onregelmatig is hij niet, het schommelt zo tussen de 20-30 dagen, ik sla nooit over ofzo, maar langzamerhand begin ik ook uitschieters naar 18 en 35 dagen te krijgen, terwijl mijn cyclus vroeger exact 29 dagen op het uur was, dus dat vind ik een beetje vreemd).



@tabel: Voetjesinhetzand: ik 24, man 28, voorlopige NOD 1 december (sinterklaascadeautje ) of 22 december (kerstcadeautje ), maar ik neig zelf naar 22 december ivm wanneer het 'uitkomt' dat de baby komt, mocht het de eerste ronde raak zijn. Ook voor ons wordt het 't eerste kindje.
Haha ja dat wordt nog wat 2 topics bijhouden, gaat mij ook vast niet lukken maar wel gezellig!



@foliumzuur: Dat slik ik nog niet, ik heb wel een multivitamine zoals hierboven ook geschreven. Ik heb Davitamon compleet mama.

Ik wil wel binnenkort gaan starten.



@cyclus: Dat is wel irritant van je cyclus voetjesinhetzand maar je slaat iig niet over, dat is wel fijn.



@lilapie: Bedankt voor de tabel! Ik ben daar zo slecht in
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Lilapie!!

Mijn NOD zal 18 december zijn.



Voetjes in het zand. Wel raar dat je cyclus zo veranderd, kan mij voorstellen dat je daar ook wat zenuwachtig van wordt.

Ik heb zelf ook altijd een koperspiraal gehad en daar altijd een cyclus van 27 dagen. Sinds de spiraal eruit is is de cyclus 26 dagen. Met spiraal voelde ik de eisprong , nu helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
@deb: zit er niet gewoon foliumzuur in je multivitaminen (= 400 microgram per dag)



@cyclus: ja raar hè? Heb wel een afspraak met de gynaecoloog volgende week gelukkig, dus hoop dat die er wat zinnigs over kan zeggen
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het in de tabel zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven