Zwanger worden vanaf december 2014

01-10-2014 11:01 3099 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is vol



Hoii meiden!

Ik ben deb84 en schrijf al een paar maanden mee met het topic Zwanger worden vanaf najaar 2014. Nu gaan wij zelf "pas" in december/januari beginnen en zou het leuk vinden om met een groepje mee te schrijven die ook in die periode beginnen.



Ik heb een algemeen account aangemaakt zodat wij met z'n allen een tabel kunnen bijhouden. Ik ben namelijk niet super handig met tabellen



Voor inloggen:

gebr. naam: Dec14

wachtwoord: dec14



NaamLeeftijdLeeftijd partnerNODBijzonderheden Afspraken Uitgerekend Deb843134ZWANGER 1e kindje meisje24 september controle vk 2 november Miss_Bean29291e kindje onbekend outsider3030 ZWANGER 1e kindjeonbekend onbekend Snoww833132ZWANGER 1e kindje meisje onbekend onbekend Samoa3131onbekend1e kindje Renis852928ZWANGER 1e kindjeonbekend onbekend Bessie3640ZWANGER 4e kindje meisje onbekend20 november Safje2731 ZWANGER 1e kindje meisjeonbekend onbekend Vlammetje 29 31 ZWANGER 1e kindje meisje4 mei 20weken echo21 september soof0404 28 28 ZWANGER 1e kindje onbekend onbekend BienMo 32 33 onbekend 1e kindje Merl 26 28 onbekend 1e kindje zeeuws meisje 27 28 ZWANGER 1e kindje onbekend5 november



Jongens:

meisjes: 5





Esra, Juf123, Lalylala, Romeintje, Ukkie, Roermondse, Boulu, 83angel, Lilapie, voetjesinhetzand, rozeroos88, Marr-88 en sjansjan zijn uit de tabel gehaald, omdat ze (hier) niet meer actief zijn. Willen jullie terug, dan zijn jullie welkom

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Wauw trouwens, lilapie, een NOD op 24 december, wat spannend!! Haha
@voetjes: ja klopt in die multivitamine zit foliumzuur alleen die slik ik nog niet, wel in huis dus daar ga ik binnenkort mee beginnen

Ik lees het net terug, was indd niet echt duidelijk.
@voetjes: als alles goed gaat en m'n cyclus superregelmatig blijft kan ik testen op 24 dec in New York en m'n man heel misschien een leuk kerstcadeau geven

Maar we zien nog wel. Want volgens die berekening heb ik m'n eisprong in december net in de periode dat ik in het buitenland zit voor het werk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ik mee mag praten, kan ik eindelijk mijn hart luchten.



Bedankt voor het in de tabel plaatsen van de gegevens. We hebben inderdaad enige ervaring hier met zwanger zijn en worden. Hopelijk lukt het ook nog zo makkelijk als ik 35 ben; want dat ben ik als we er serieus voor gaan.



Op 1 september is de mirena na vier jaar uit mijn baarmoeder verwijderd.. Alhoewel ik vier jaar niet ongesteld ben geweest, kwam mijn eerste menstruatie 3 weken later. Ben benieuwd hoe mijn cyclus zich houdt de komende maanden.



Sorry dat ik verder nog niet op iedereen gereageerd heb. Ik heb alles vluchtig doorgelezen. Maar lilapie zou leuk zijn als je je man een mooi kerstcadeau kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik wil ook graag meeschrijven.

Ik ben, net als mijn partner, 29 jaar. Ik ben sinds juli gestopt met de pil om alvast mijn cyclus te leren kennen en we zijn van plan er eind dec echt voor te gaan. Ik moet wel zeggen dat ik enthousiaster ben dan mijn vriend. Is dit herkenbaar voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een drukte in ene in de groep. Gezellig!

Wij zijn in december ook beiden 29 en gaan voor ons eerste kindje.

Met foliumzuur was ik meteen in mn laatste strip mee begonnen, maar vergat ik zo vaak dat ik besloten heb in november er weer mee te starten.

Ik twijfel of ik al voor de kerst wil proberen, ivm eventuele alcohol. De kerstwijntjes zijn namelijk wel erg lekker en zullen voorlopig de laatste zijn.

Wij zitten momenteel in een huurappartement en willen eigenlijk nog wat kopen en opknappen voordat er een kindje komt. Maar kunnen eventueel wat langer in het huurappartement blijven totdat een eventueel huis klaar is.
Ik moet mijn foliumzuur en vitaminepillen 2x/dag nemen. Het is een Zweeds merk (ik woon in Zweden) en ze beweren beter te zijn dan de 1x/dag pillen omdat je de vitaminen beter opneemt op deze manier (en bij ochtendmisselijkheid + kotsen je minder kans hebt dat al je vitaminen de wc-pot in gaan). Helaas zijn ze ook driedubbel zo duur: bijna 20¤. Als ik thuis ben ga ik de kruidvat eens binnen!



@outsider: hangt er vanaf wat je bedoelt met enthousiast. Ik denk dat wij als vrouwen een beetje "hormonaler" zijn. Ik kan bvb niet stoppen met denken aan zwanger worden en wil alle kleine details opzoeken. Terwijl mijn man er meer nuchter onder blijft, hij wil heel graag een kindje maar zo lang we nog wachten kan hij niet veel doen. Voor hem gebeurt er ook niet zo veel die eerste 9 maanden.



@spiraal: veel vrouwen met een spiraal hier. Was er een specifieke reden dat jullie dat verkozen boven de pil? En hoe ging je lichaam daar mee om? Las dat koperspiraal kan zorgen voor hevigere maandstonden, iemand ondervonden?



@voetjes: zat er ijzer in de multivitaminen waar je misselijk van werd? Veel mensen worden nl misselijk van ijzer. De pillen nemen bij je eten kan helpen, maar dat weet je zelf ook wel

Ik ben trouwens altijd misselijk 's ochtends. Heb dat al heel m'n leven, en het zal vast niet verbeteren als ik zwanger ben!



@nathalie: haha begrijpelijke reden! Ik verjaar op 31/12, dus dat is altijd extra reden om wat meer te drinken. Dit jaar ga ik m'n zwangerschapsplannen niet wijzigen daarvoor. Ofwel ben ik in ronde 1 zwanger en dan drink ik niet, ofwel ben ik niet zwanger en dat is 31/12 nog voor mijn eisprong dus kan ik lekker vieren

Kerst vieren mijn man en ik eigenlijk niet. Dit jaar zitten we wel 24u in New york, als tussenstop naar onze winterbestemming en wie weet hebben we wel een reden om te vieren ;)



@nod: ik vermoed dat we allemaal onze NOD's nog zullen moeten aanpassen binnen een paar weken. Bij mij zit er toch wel een variatie van 1 a 2 dagen op m'n cyclus. Al hoop ik heel erg dat ik mag testen op 24 of 25 dec als kerstcadeautje!
Alle reacties Link kopieren
@ lilapie

Jeetje dat die pillen daar zo duur zijn. Ik zou als ik jou was ook de kruidvat inrennen zodra je in NL bent. En als je elke ochtend misselijk bent en moet spugen kan je natuurlijk ook 'savonds foliumzuur nemen.

Ik heb wel altijd het gevoel dat Zweden wat voorloopt op ons dus misschien dat wij het ook nog zullen krijgen? (Of is dat voorlopen onzin?)



Mijn vriend wil het wel graag maar stiekem vindt hij het heel spannend en is ergens bang dat zijn leven ophoudt zodra we een kindje krijgen. Niet echt positief dus. En hij denkt serieus dat ik direct zwanger zal zijn terwijl dat echt nog een hele poos kan duren. Mannen...



Zet iedereen zichzelf in de tabel of doet 1 persoon dat? Ik wil namelijk wel heel graag in de tabel.

Gebruiken jullie ook een app om je ongesteldheid/vruchtbare dagen in bij te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ooh stom ik zie dat ik er al in sta. Bedankt!

Ik forum mobiel dus niet zo overzichtelijk
Alle reacties Link kopieren
@outsider: herkenbaar van je vriend, hier precies zo. Ik denk dat ze het op hun manier ook erg spannend vinden.



Zo wat zijn die pillen duur in Zweden. En dan moet je er ook nog 2 op een dag, zijn ze ook eerder op.



@spiraal mijn keuze om een koperspiraal te nemen was omdat er geen hormonen aan te pas komen. Door de pil voelde ik mij niet lekker en zocht naar een alternatief, vandaar de koperspiraal. Het klopt inderdaad dat je heftiger ongesteld bent. Ik was het toen altijd 5 dagen en nu maar 2 dagen ongesteld en minder heftig.



Ik verwacht dat de NOD ook nog wel aangepast moet worden. Soms net een dagje eerder ongesteld of later.
Alle reacties Link kopieren
@foliumzuur: Hier nog niet begonnen, maar heb wel al een potje in de kast staan, daar ga ik binnenkort maar eens mee beginnen. Ik heb eerst ook mama compleet vitamine-pillen overwogen, maar ik eet altijd al heel gevarieerd, dus zag ik daar de meerwaarde niet van..

@outsider: Ik heb deze week de mijn biologische klok app geinstalleerd, maar heb nog maar net mijn laatste pil geslikt, dus dit weekend mijn laatste onttrekkingsbloeding en daarna hopelijk een normale ongesteldheid! Maar het is nog even afwachten hoe snel de boel op gang komt..



@cyclus: Wat fijn dat de meesten van jullie al zo'n duidelijk beeld hebben van je cyclus! Ik hoop snel in te kunnen haken met de NOD
Alle reacties Link kopieren
quote:groentesoep85 schreef op 03 oktober 2014 @ 10:02:



@spiraal mijn keuze om een koperspiraal te nemen was omdat er geen hormonen aan te pas komen. Door de pil voelde ik mij niet lekker en zocht naar een alternatief, vandaar de koperspiraal. Het klopt inderdaad dat je heftiger ongesteld bent. Ik was het toen altijd 5 dagen en nu maar 2 dagen ongesteld en minder heftig.



Dit behalve dat ik van 4 naar 5 dagen ging en het wat heftiger werd.



Verder denk ik inderdaad dat het gewoon voor iedereen erg spannend is, maar dat mannen het spannend vinden dat er een baby komt en dat wij het spannend vinden dat we zwanger gaan worden en daarna de baby dan natuurlijk



@NOD: die gaat hier ook nog wel verschuiven hoor, ben dus niet zo regelmatig helaas
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lady's..



Ook wij willen er vanaf december voor gaan.

Reden...: Dan hebben we meer duidelijkheid over ons werk en een mooie start van het nieuwe, hopelijk vruchtbaar jaar!

Ik ben afgelopen maand gestopt met de pil om te weten wat mijn cyclus is/wordt.

Ook ben ik al begonnen met Multivitaminen met foliumzuur. (Weet ik zeker dat ik genoeg van alles binnen krijg )



Verder zijn wij op het moment dat we beginnen 26 en 28 jaar en wij zijn vorig jaar getrouwd!
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig rozeroos, wij zitten in precies dezelfde situatie! Zelfde leeftijd, partner even oud, net gestopt met de pil en vorig jaar getrouwd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn dit jaar getrouwd



Even een vraagje. Hebben jullie ook last van bijwerkingen na het stoppen met de pil?

Mijn haar is namelijk veel vetter nu, ik moet het elke dag wassen. Met mijn huid gaat het gelukkig wel redelijk goed, ik was daar het bangst voor, aangezien ik de Diane 35 slikte ivm acne in de pubertijd. (Even afkloppen)

Als ik moest kiezen tussen slechte huid en vet haar, koos ik toch voor vet haar, dat is toch het makkelijkst te bestrijden.
Jaa ik heb ook van bijwerkingen hoor, in het begin ook vet haar maar dat heb ik nu niet meer. Ook ineens op m'n bovenarmen opeens soort van kleine bultjes/puistjes maar ook dat is zowat weg maar heb wel een wat onrustige huid gekregen. Met pil nooit last van puistjes of iets en nu wel echt wat meer maar is wel mee te leven. Afvalstoffen moeten er uit zeggen ze toch
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ook puistjes op mn rug en nek. Tijdens pil nooit. Maar dit is gelukkig goed te bedekken. Ik hoop dat t over gaat. Hoe lang was jij ook al weer gestopt met de pil?
Vanaf april
Alle reacties Link kopieren
Mijn huid is ook iets onrustiger nu ik met de pil gestopt ben. Ik ben sinds juli gestopt.



Mijn kinderwens komt soms echt keihard naar binnen en dan word ik er best verdrietig van dat Ik nog moet wachten. Ik ben ergens zo bang dat ik het zoveel liever wil dan mijn vriend. Zie om me heen juist ook veel enthousiaste mannen die het haast nog liever willen dan hun vriendin (oke die zijn dan wel iets ouder, maar toch).
Alle reacties Link kopieren
@ outsider

Ik kan me voorstellen dat het wachten erg lastig is, zeker als je zelf eigenlijk niet wilt wachten. Maar ik denk dat t verstandig is om je vriend niet te veel te pushen. Hij voelt die hormonale drang niet zo sterk. Het is helemaal niet erg dat jij misschien enthousiaster bent, zolang hij ook maar helemaal achter de beslissing om te beginnen staat. Als hij straks dat kleine mensje in zn armen houdt zal hij helemaal smelten!

Probeer jezelf af te leiden met de leuke dingen je je nu nog (makkelijk) kan doen. Ik verheug me op de laatste feestdagen en mn verjaardag waar ik nog lekker n glaasje kan drinken en daarmee ook de vragen even vermijd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En schrijf t hier lekker van je af!



Oh ja en mijn man wilt ook graag n kindje maar staat ook niet zo te springen als ik. Als ik zou zeggen: 'we wachten nog n half jaar'. Dan zou hij dat ook prima vinden, terwijl ik echt niet meer zoooo lang kan wachten.
Hej iedereen!



De pil: mijn huid en haar zijn een ramp sinds ik gestopt ben met de pil. Sommige weken moet ik dagelijks mijn haar wassen en een bus droge shampoo bij hebben om het wat dragelijk te maken. Erg vervelend. Sta dan ook vol met puisten en zie er uit als een 16-jarige puber. Bah! Het enige dat helpt is mijn gezicht regelmatig wassen met een klein beetje zeep en daarna insmeren met een gewone dagcrème zodat ik niet uitdroog.

Ik probeer nu wat in de gaten te houden wanneer het erger is, want volgens mij volgt het mijn cyclus.



Mannen: mijn man snapt mijn ongeduld ook niet. Hij wil heel graag een kind, maar of dat nu of volgend jaar is maakt hem niet veel uit.

Ik probeer nu zoveel mogelijk af te tellen naar alle andere leuke dingen die er nog aankomen in de komende 2 maanden dat ik zeker nog niet zwanger ben. Een housewarming feestje, een citytrip met een vriendin, een actieve reis naar new york + costa rica... Klimmen, paardrijden, raften... Alles doen wat niet goed zal lukken met een buikje ;)





aarg sinds dit weekend voel ik mijn maandstonden aankomen. Ik ben vandaag dag 22 in mijn cyclus, dus dat is best wel vroeg. Als ze er vandaag al zijn zal ik wellicht nog een cyclus langer moeten wachten om er aan te beginnen. We hebben namelijk gezegd dat we beginnen na m'n eerste maandstonden in december, want dat komt voor ons het beste uit mbt mijn contract en de Zweedse ouderschapsvergoeding. Voorlopig vallen m'n eerste MS in december op 1dec, maar ik vrees dat die nog ruim een week gaan opschuiven in november. jammer, nog een paar weken extra wachten. Maar er kan nog veel veranderen, dit is mijn 3e cyclus zonder pil.
@outsider: Ook dit herken ik hoor, ik ben er ook een stuk meer mee bezig dan vriend. Het gaat ook in ons lichaam gebeuren he, voor de mannen wordt het later pas echter. En op zich is december niet zo ver weg meer. Dus inderdaad geniet nog even lekker van alles wat straks niet meer kan en voor je het weet dan is het zo ver. En indd in de tussentijd kan je lekker je verhaal hier kwijt. Zitten allemaal in hetzelfde schuitje
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie meiden.



Ik probeer mijn vriend niet te pushen maar ik weet dat ik het ergens wel doe. Soms neem ik me voor om er een tijdje niet over te praten. Twee dagen voelen dan echt al als een eeuwigheid (klinkt echt dom..)



In mijn omgeving zijn er net een paar kindjes geboren en twee goede vriendinnen proberen ook zwanger te raken. Zij zijn er al best een poos mee bezig 9 en 13 maanden. En ik ben gewoon zo bang dat ik dat ook heb, nu heb ik wel het voordeel dat ik al met de pil ben gestopt. Maar voor t zelfde geld heeft m'n vriend lui zaad, ben ik onvruchtbaar etc etc etc.

Ik heb een hele kudde beren verzamelend op de weg inmiddels



Lezen jullie ook mee in andere topics? Ik heb dat de afgelopen weken veel gedaan maar denk dat ik daar even mee moet stoppen.



@lilapie; hoe is het eigenlijk in Zweden geregeld met zwangerschapsverlof? Ik begreep dat je daar als man ook behoorlijk wat vrij bent zodra je vader bent geworden?
Alle reacties Link kopieren
@outsider: Die onzekerheden kent iedereen denk ik wel in meer of mindere mate.. Ik heb in mijn omgeving gezien dat kinderen krijgen niet iedereen gegund is, en daar word je wel door aan het denken gezet.. Soms denk ik ook 'gaat het wel allemaal lukken?' Maar aan de andere kant heb ik in gedachten al drie keer de babykamer ingericht en denk ik al na over wanneer de baby geboren wordt als het in 1 keer raak is.. En zo weten onze hormonen ons heerlijk heen en weer te slingeren van het ene naar het andere uiterste...



Hebben jullie al gemijmerd over bijvoorbeeld de inrichting van de babykamer of ben ik de enige dagdromer?
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Ik zou het ook leuk vinden om met jullie mee te schrijven. Als ik zo bovenstaande berichten lees, herken ik veel zaken die jullie beschrijven.

Wij zijn afgelopen jaar getrouwd, al een hele tijd samen en willen we ook dit jaar nog voor een 1e kindje gaan! Ik ben in augustus gestopt met de pil en ben inmiddels ook begonnen met het slikken van foliumzuur. Na het stoppen van de pil ben ik na de onttrekkingsbloeding na 26 dagen weer ongesteld geworden. En afgelopen week had ik na op internet gezocht te hebben, echt het idee dat ik mijn ovulatie kon voelen. Volgende week zou ik weer ongesteld moeten worden. Dus ben benieuwd! Vindt het in ieder geval wel spannend om mijn cyclus nu bij te houden aangezien ik ongeveer 10 jaar geslikt heb. Hier is het ook zo dat manlief het idee heeft dat ik er zoveel mee bezig ben omdat we afgesproken hebben er nog even mee te wachten, maar denk dat het voor hem nog niet 'echt' genoeg is en het natuurlijk ook mijn lichaam is waar het allemaal mee zal moeten gebeuren. We kunnen er in ieder geval wel om lachen en af en toe ook serieus over praten en dagdromen. Maar ik ben er de laatste tijd wel echt dagelijks mee bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven