kledingtips

23-09-2014 10:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment bijna 15 weken zwanger en zit in de fase ; je ziet niet dat ik zwanger ben, eigen kleren zitten toch niet zo lekker/staan niet en zwangerschapskleding is nog te vroeg.

Normaal maat 36-38 en vond spijkerbroek plus strak shirtje of jurkjes leuk. Momenteel totaal geen zin om mij leuk aan te kleden en weer ook niet wat ik aan moet. Eigen kleding zit gewoon niet lekker, maar behalve in de avond echt nog geen buik. Eerder nog steeds wat opgezette darmen:)

Iemand tips om je in deze tussenfase toch een beetje leuk/normaal te kleden? Plaatjes zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik deed vaak bij een broek die net te strak zat een elastiekje door mijn knoopsgat en dan om de knoop. Deze tip kreeg ik van een collega toen ik ook dit probleem had. En gefeliciteerd met je zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Koop alvast één zwangerschapsspijkerbroek (tenminste, als je normaal gesproken ook regelmatig spijkerbroeken draagt). Gewoon te koop bij de zwangerschapsafdeling van de H&M, bijvoorbeeld.

Je buik lijkt nog niet groot genoeg voor speciale kleding, maar dat zit echt wel veel lekkerder!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
stretch is het toverwoord.



Zelf droeg ik veel jurkjes/tunieken met een legging.
Chocoladehartje, het is echt niet te vroeg voor zwangerschapskleding hoor! Als je denkt dat je positiekleding pas aan mag als je een zichtbare toeter hebt, dan ga je er echt te kort plezier van hebben.

Ik kocht mijn eerste broeken in week 13 en panty's zelfs al in week 7/8. Ik draag nl meer jurkjes ed en had vanaf het begin echt pijnlijke darmen en last van mijn buik. Ik voel(de, nu kan ik niet anders met 39wk) me zoooo veel prettiger in positiekleding.

En geloof me, je ziet het verschil met gewone kleding echt niet.



Ik raad je aan om al naar gelang je meer een jurkjes/rokjesmens dan wel broekenmens bent, iig een panty of een broek/jeans te kopen.

Met je bovenkleding (tops en shirtjes) zul je nog wel langer uit de voeten kunnen. Stretch is idd het toverwoord!



Koop ook nog een leuk -gewoon- vest en/of een mooie blazer (van het nieuwe seizoen dus en gekocht bij je favoriete normale kledingzaak/-merk), die je open kunt dragen en je voelt je niet alleen maar zwanger maar ook mooi.



Echt, kwel jezelf niet langer met gewone broeken ed. Je bent al bijna op de helft!!
Koop alvast positiekleding, in broeken zitten vaak van die verstelbare elastieken, zet je ze nu op zijn strakst. Positierokjes waar maar een kleine tailleband (10 cm) aan zit kunnen vaak ook prima.



Ga niet voor de goedkoopste meuk, dat is alleen enigszins aardig als je echt een bolle buik hebt. Maar elastische aansluitende shirts van bijvoorbeeld Mamalicious (met kleine plooitjes in je zij, voor het uitdijen) kunnen ook wel zonder buik.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!



Krijg als het goed is vandaag extra loon, dus dan moet er toch maar eens geshopt worden.

In de ochtend ben ik bijna helemaal plat en geneigd om te denken; ach ik heb nog helemaal geen positiekleding nodig, richting de avond begint de boel vaak op te zetten

Misschien is een positiespijkerbroek inderdaad geen overbodige luxe......
Alle reacties Link kopieren
Ïk draag sinds ongeveer 15 weken ook weer mijn positiemode.



Op zich had ik me nog prima kunnen redden met een hooggesloten, niet te krappe, taillebroek. Sowieso gaat zo'n broek na de bevalling denk ik ook wel weer heel erg lekker zitten!

Want gek genoeg is zo'n buik dan nog niet direct verdwenen
Kijk eens of hier een broek bij zit die je aanspreekt:

https://www.noppies.com/n ... ekleding/categorie-jeans/

Ik vind noppies zelf lekkerder zitten dan mamalicious of H&M, maar het is wel wat duurder.

Deze vind ik ook leuk: http://www.hm.com/nl/product/45060?article=45060-A

Dan een shirtje uit je kast erover dat je past en dat je leuk vindt. Of bijv deze top: http://www.stories.com/gb ... aped_Top/582942-7978721.1

En dan dit vest erboven:

http://shop.dept.nl/dept- ... rdigan-striped-black.html

Of dit jasje:



Of dit vest:





En dan afmaken met mooie tas/sjaal
Ik sluit me ook aan bij wat vlinder zegt. De goedkope tenten zijn echt verschrikkelijk, zelfs hoogzwanger heb ik nog het idee daarin te verzuipen.

Mamalicious heeft ook ontzettend veel (longsleave) shirtjes die je inderdaad gewoon kunt dragen ook zonder megadikke buik. Gewoon gaan neuzen en kopen.

Bedenk ook goed dat je normaal gesproken ook wel dingen koopt die (of ik althans) soms maar een seizoen leuk zijn. Daar kun je je nu extra op uitleven vanwege je groeiende buik.

Veel shopplezier! Oh en mocht er geen goede positiewinkel in de buurt zijn, ga dan vooral online shoppen.

Mamalicious valt echt normaal, denk je kledingmaat bij Vero moda/only en je zit goed.

Noppies valt ook normaal, maar iets groter. Het is aan esprit gelieerd.

H&M vind ik vooral groot vallen, dus neem je eigen maat of eentje kleiner. Dat geldt vooral voor bovenkleding.
Alle reacties Link kopieren
van harte gefeliciteerd! dat is inderdaad een hele lastige fase. de h&m heeft wel echt fijne zwangerschapsspijkerbroeken, toch echt een verademing om die aan te doen ook al is je buikje nog niet zo groot. (vond ik tenminste) als je zou willen zou je ook nog kunnen wachten tot glamourday 27 september, dan krijg je bij h&m korting. hier kun je de online codes vinden:



http://www.glamour.nl/act ... -day/artikel/online-codes



mijn zwangerschapswinterjas heb ik van het merk mamalicious gekocht bij ikenmijnkind . nl . dat is echt een aardige website als je straks wel (voordelige) positiekleding zoekt van bijv mamalicious. terugsturen is alleen wel prijzig kan ik me herinneren, dus wel iets om rekening mee te houden.



succes en geniet!
Leuk toch, lekker shoppen!



Ik droeg in het begin (vanaf 10 weken, tweeling) een zwarte positiebroek van de H&M en veel lange shirts/blousjes met vestjes erop. Ik had van mijn zus nog een zwangerschapsspijkerbroek gekregen en heb die inderdaad op de strakste stand gezet. Verder jurkjes en rokjes van stretch (het was toen warm).
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Zei zwangerschapskleding in Heerenveen, grote winkel met veel keuze. Ook hebben ze een webshop. Je kunt ook bellen om te vragen hoe kleding valt voordat je het bestelt.

Ik vind dat zwangerschapskleding wel erg ruim valt.

Ben nu ook 15 wk zwanger en normaal slank, maat 36-38. Zwangerschapskleding zit echt veel lekkerder.
Ik droeg jurkjes, die op konden rekken, panty's kocht ik goedkoop deed een knip in de bovenkant waardoor deze niet te strak meer zit, doe ik soms nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven