onder miljoen, toch geslaagde IUI?

01-10-2014 11:33 13 berichten
Is er kans op een geslaagde IUI als er heel weinig goede zaadjes zijn na opwerking?

Wie heeft ervaring?
Ik ken zelfs iemand met een geslaagde IUI met een <1000 beweeglijke zaadcellen...
meen je dat? Er hoeft er maar 1 raak te zijn he.... maar toch. In veel ziekenhuizen gaat de inseminatie niet eens door onder het miljoen, maar bij ons gaat het wel steeds door. Helaas nu slechts 0.4 maar andere keren 0.8 en 0.9.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n lage score. Echter, de afspraak was al gereserveerd en het rietje was er ook al dus waarom dan toch niet die inseminatie. Het was onze derde poging en we hebben hem ook gelijk afgeschreven en ons weer gericht op de volgende poging. Des te groter was onze verrassing dat ik na 2 weken niet ongesteld werd. Het resultaat huppelt hier nu net naar buiten om buiten te gaan spelen...... Geef niet op.
Alle reacties Link kopieren
TO, wij kregen toendertijd 6 pogingen vergoed, is dat nu nog steeds zo?
Alle reacties Link kopieren
TO wij hebben 2x een IUI poging gedaan met onder een miljoen. Idd je hebt er maar 1 nodig, maar volgens onze fertiliteitsarts hadden wij met deze pogingen evenveel kans dat het raak was als wanneer wij het op de normale manier zouden proberen.



Je krijgt er 6 vergoed, maar ik wilde niet 6x een teleurstelling meemaken, dus ik heb me na de 2e poging door laten verwijzen voor IVF/ICSI. Dat het ons niet lukt op de normale manier hebben wij geaccepteerd, maar met een IUI behandeling krijg je toch weer hoop.



Ik heb aan de arts gevraagd hoe groot de kans was dat IVF zou lukken als het onder de miljoen zit. Hij gaf bij ons aan dat aan de hand van de laatste resultaten de grootste kans ICSI is.



We zullen daar dus binnenkort ook mee starten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in februari een man van een bedrijf gesproken die op de negenmaandenbeurs stond. Was bedrijf dat (wetenschappelijk) onderzoek doet en apparaatje op de markt brengt om bij IUI aan verlengde afgifte te doen. Inseminatie niet in een keer, maar verspreid. Zodat er minder zaadcellen tegelijk zijn. De gedachte erachter weet ik niet meer, maar de filosofie van hoe meer, hoe beter was volgens hem achterhaald.
Bedankt voor de reacties!



4 jaar geleden was het inderdaad 6 pogingen vergoed krijgen, tegenwoordig zit er geen limiet meer aan bij mijn verzekering, maar het ziekenhuis houdt toch wel 6 aan omdat meer pogingen niet meer kansen geven.

Wij zijn ook geadviseerd naar ICSI over te stappen, maar dat kan helaas niet bij ons. (de vele hormonen die gespoten moeten worden zijn gevaarlijk voor mijn bloedstolling)

Dit is onze 5e IUI poging van deze ronde.

4 jaar geleden werd ik zwanger van de eerste IUI van ons zoontje (wel na 14 maanden dokteren)



We zijn nu alweer 1.5 jaar in de MMM en we zullen volgende maand onze laatste poging krijgen.

Dan zullen we voorgoed de medische molen af gaan sluiten. Best even slikken, maar we hebben een prachtige zoon en daar gaan we dan dubbel van genieten!
Alle reacties Link kopieren
Andrea wat heftig voor jullie zeg. Ik heb weleens gelezen dat er ook icsi in eigen cyclus mogelijk is maar dat doet maar één ziekenhuis in Nederland geloof ik. Is dat niet wat voor jullie?



Hier 4 pogingen gedaan met zaadcellen (soms ver) onder 1 miljoen die allemaal mislukt zijn. Ik ken wel een succesverhaal van iemand die zwanger is geworden met iui en 0,5 miljoen zaadcellen. Maarja het zegt allemaal niks eigenlijk he! Wij hebben net de eerste icsi achter de rug maar die is helaas ook mislukt. Ik vind het ook een beetje eng worden met nog maar 2 pogingen te gaan.
Thanks oempa-loempa!

Heftig dat jullie eerste icsi is mislukt :(

Bij ons is het helaas niet mogelijk om in eigen cyclus te doen. Heb pcos en daardoor een onvoorspelbare cyclus en slechte eisprong (of gewoon geen eisprong)

Dus nu met clomid en pregnyl de IUI's gedaan. Dat is nog te doen qua hormonen als ik goed onder controle blijf.



sterkte in je volgende 2 pogingen, duimen draaien maar!!
Alle reacties Link kopieren
Hier bij ons ook een lage score de 3e iui, ik geloof 0,8 miljoen en we hadden eerlijk gezegd weinig hoop.

Ook omdat ze bij de kliniek vertelden dat ze onder de miljoen eigenlijk niet insemineren.

We waren ook erg verbaasd dat het die poging gelukt is!

Dus je weet maar nooit, ik hoop voor je dat jullie net zoveel geluk hebben.

Oh en in de kliniek vertelde de arts ons dat ze soms zeggen dat er maar 1 zaadje nodig is, maar dat dat er echt wel meerdere zaadjes nodig waren om de eicel wand doordringbaar te maken.



Heel veel succes Andrea!
Andrea, geen idee of dit een optie is, maar heb je eens gedacht aan het buitenland? Duitsland staat bekend om zijn goede behandelingen. Ik zelf heb IVF in België ondergaan, maar weet niet hoe IUI daar verloopt.



Oempa Loempa: wat naar om te horen dat je eerste poging is mislukt. Ik hoop voor jullie dat het toch mag lukken.
Alle reacties Link kopieren
He bah Andrea dan zit het jullie ook niet mee! Ik duim voor een 'gelukje' deze iui of de volgende. Bedankt voor je lieve woorden.



Fleetfox: dank je voor de knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven