De politiek censureert OPSPORING VERZOCHT

10-10-2014 23:57 163 berichten
Alle reacties Link kopieren




De bron van dit verhaal is de NIEUWE REVU die enkele politiemedewerkers voor het programma (anoniem) uithoorde.

Het blijft lastig om te achterhalen of het verhaal 100% klopt maar toch belangrijk genoeg om te delen met de lezers van dit forum.



Als het klopt dat de politiek censureert lijkt het me tijd voor een flinke bezem door Haagse regeringscentrum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat wil men eigenlijk? Worden die Marokkanen dan vals beschuldigd? Bedenken de makers van Opsporing Verzocht die items zelf op een regenachtige zondagmiddag? Iets niet laten zien of horen betekent niet dat iets niet bestaat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 11:41:

http://statline.cbs.nl/St ... DM=SLNL&PA=71930ned&LA=NL



Nu zal er wel iemand zeggen: de cijfers bij autochtone jongeren liggen hoger, maar kijk dan eerst naar de verhoudingen. In Nederland wonen 17 miljoen mensen van wie circa 3 miljoen uit andere landen. Even rekenen.

Inderdaad zijn de verhoudingen compleet zoek. Allochtonen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.

En van de Marokkaanse jongens is zelfs de meerderheid (65%) al met justitie in aanraking geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 11 oktober 2014 @ 00:00:

Ah, een topic over Marokkanen! Daar was ik oprecht aan toe!
Am Yisrael Chai!
quote:Noesa schreef op 11 oktober 2014 @ 10:13:

[...]



Geen zorgen, dit hoort bij actualiteit. 'We' blijven staan.



Hé wat een opluchting. Ik was al bang dat je hier niet ongelimiteerd en zonder enig tegengeluid mag posten over Islam, Islam, Islam, Marokkanen, Islam, Islam, uitkeringstrekkers (ander woord voor Marokkanen) en linkse wegkijkers.

Want je mag het niet zeggen in dit land.
Heeft er iemand al gezegd dat Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in DE STATISTIEKEN?

Want je mag het niet zeggen in dit land.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 11:56:

Maar wat wil men eigenlijk? Worden die Marokkanen dan vals beschuldigd? Bedenken de makers van Opsporing Verzocht die items zelf op een regenachtige zondagmiddag? Iets niet laten zien of horen betekent niet dat iets niet bestaat.Joh, juist doordat er zoveel Marokkanen voorbij komen in Opsporing Verzocht, wordt er een Marokkanenprobleem gecreëerd.

Dus het feit dat Marokkanen zo oververtegenwoordigd zijn de misdaadstatistieken, is de schuld van Opsporing Verzocht, snap je?

Het is fijn dat de regering daar nu iets aan doet.
quote:Noesa schreef op 11 oktober 2014 @ 09:48:

[...]



En dan toch posten hè. Iets posten is geen mening geven over iets wat nog niet vaststaat.
Alle reacties Link kopieren
Maar er zijn natuurlijk allerlei verzachtende omstandigheden aan te voeren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 12:45:

Maar er zijn natuurlijk allerlei verzachtende omstandigheden aan te voeren.

Uiteraard.

Het komt vanzelf goed als mensen ophouden erover te praten, als Opsporing Verzocht het niet meer uitzendt, als afkomst, huidtint en ook voornamen van daders in nieuwsberichten niet meer genoemd worden, als de term 'allochtoon' verbannen wordt, als het woord 'Marokkaan(s)' vervangen wordt door 'Nederlands' (tenzij het om recepten gaat), als Wilders veroordeeld wordt, als de PVV opgeheven wordt en als er een behandeling plus medicijnen voor islamofobie in het zorgpakket komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 11 oktober 2014 @ 13:01:

[...]



Uiteraard. Het komt vanzelf goed als mensen ophouden erover te praten, als Opsporing Verzocht het niet meer uitzendt, als afkomst, huidtint en ook voornamen van daders in nieuwsberichten niet meer genoemd worden, als de term 'allochtoon' verbannen wordt, als we Marokkanen alleen maar aanduiden met Nederlanders, als Wilders veroordeeld wordt, als de PVV opgeheven wordt en als er een behandeling voor islamofobie in het zorgpakket komt.Je slaat de spijker op z'n kop. Als er geen berichten meer komen over Ebola bestaat het niet meer, dat geldt ook voor IS. We praten niet meer over de vliegramp, dan is het net of die niet heeft plaatsgevonden. Hoe noemt men die loopvogels met die lange nek ook alweer, ze steken zo nu en dan hun kop in het zand. Struisvogels of zoiets?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 11 oktober 2014 @ 10:39:

[...]





Nou ben ik geen fan van Wilders, maar hij lijkt de enige te zijn die de feiten en cijfers onder ogen ziet, in tegenstelling tot de rest van de Tweede Kamer, die de feiten en cijfers blijkbaar liever 'onder het tapijt vegen'.



Maar ja, censuur, manipulatie en indoctrinatie....het is iets waar we de hele dag en meer dan we ons bewust zijn aan bloot worden gesteld.Maar hoe relevant is het dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn? Wat moet je met dat gegeven? Mannen zijn ook zwaar in de meerderheid in de criminaliteit. Moeten er nu speciale preventieteams komen om mannen op het rechte pad te houden? Voorlichtingscampagnes om het publiek te waarschuwen tegen mannen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 11 oktober 2014 @ 13:06:

[...]





Maar hoe relevant is het dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn? Wat moet je met dat gegeven? Mannen zijn ook zwaar in de meerderheid in de criminaliteit. Moeten er nu speciale preventieteams komen om mannen op het rechte pad te houden? Voorlichtingscampagnes om het publiek te waarschuwen tegen mannen?Dit kun je gerust het ultieme downplayen noemen
Alle reacties Link kopieren
Wat me opvalt in het artikel is het woordje weer; we hebben laatst weerte horen gekregen minder aandacht te moeten besteden aan zaken waarbij allochtone verdachten worden gezocht.



Het gebeurd dus blijkbaar regelmatig dat politiek Den Haag zich daarmee bemoeit.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 11 oktober 2014 @ 13:06:

[...]





Maar hoe relevant is het dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn? Wat moet je met dat gegeven? Mannen zijn ook zwaar in de meerderheid in de criminaliteit. Moeten er nu speciale preventieteams komen om mannen op het rechte pad te houden? Voorlichtingscampagnes om het publiek te waarschuwen tegen mannen?Ben ik nou zo slim of ... .
verba volant, scripta manent.
quote:Alixane schreef op 11 oktober 2014 @ 01:46:

Ooit vond ik HolleBolleGijs een forummer met inbreng. Maar nu lijkt hij op te zijn gegaan in de blinde massa van vooroordelen en "watdoenjulliemijaan?"

Jeetje, dat was exact mijn gedachte toen ik opeens ontdekte dat dit een topic van HBG was...



Opsporing verzocht zoekt toch naar mensen die meer weten van/over zaken waar de politie in vast loopt? Met camerabeelden of andere bronnen van informatie waarvan men hoopt dat mensen iets weten waardoor de daders gepakt worden? En als die daders een licht getinte huidskleur hebben, dan is dat toch geen discriminatie maar een gegeven? Ik begrijp het oprecht niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 11 oktober 2014 @ 13:45:

[...]



Jeetje, dat was exact mijn gedachte toen ik opeens ontdekte dat dit een topic van HBG was...



Opsporing verzocht zoekt toch naar mensen die meer weten van/over zaken waar de politie in vast loopt? Met camerabeelden of andere bronnen van informatie waarvan men hoopt dat mensen iets weten waardoor de daders gepakt worden? En als die daders een licht getinte huidskleur hebben, dan is dat toch geen discriminatie maar een gegeven? Ik begrijp het oprecht niet.



Minder doe ik.



Terwijl ik tevens mijn ergernis uitspreek, na het bekijken van de uitzending, dàt er zoveel daders zijn met een lichtgetinte huid.

Maar ze zullen de kleur er wel niet op op plakken.

Weet werkelijk niet waar dit over gaat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 11 oktober 2014 @ 08:10:

"Minder, minder, minder. Goed, dat gaan we regelen". Je ziet het, de linkse kliek zegt het dus nu ook.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jeetje wat jammer. Kijk er meestal wel naar. Als dit idee erdoor komt heeft het programma geen stof tot uitzenden meer.

Gaat dan net als Lingo ter ziele.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil meer Zweden in het programma, die vind ik lekkerder om naar te kijken. Diskrimmienaassie dat er niet meer hoogblond in OV voorkomt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 oktober 2014 @ 13:44:

[...]





Ben ik nou zo slim of ... .



Of jij zo dom.



Ik vraag me gewoon af waarom veel Marokkaanse criminelen wel een issue is en veel mannelijke niet. En er zullen ongetwijfeld nog wel andere groepen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen: mensen met psychische problemen, verslavingen. Waarom zijn juist Marokkanen een probleem?



En ik vraag me af of het relevant is om te weten. Komt het door hun Marokkaan-zijn of is er iets anders aan de hand waardoor er relatief veel Marokkanen in de criminaliteit belanden?



En dan ook nog, wat ga je vervolgens doen met dat gegeven dat er wel erg veel Marokkanen fout bezig zijn? Ga je hen een andere aanpak geven dan niet-Marokkaanse criminelen? En mag dat wel?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 11 oktober 2014 @ 16:19:

[...]





Of jij zo dom.



Ik vraag me gewoon af waarom veel Marokkaanse criminelen wel een issue is en veel mannelijke niet. En er zullen ongetwijfeld nog wel andere groepen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen: mensen met psychische problemen, verslavingen. Waarom zijn juist Marokkanen een probleem?



En ik vraag me af of het relevant is om te weten. Komt het door hun Marokkaan-zijn of is er iets anders aan de hand waardoor er relatief veel Marokkanen in de criminaliteit belanden?



En dan ook nog, wat ga je vervolgens doen met dat gegeven dat er wel erg veel Marokkanen fout bezig zijn? Ga je hen een andere aanpak geven dan niet-Marokkaanse criminelen? En mag dat wel?





Nee, je hebt gelijk. Laten we erover zwijgen.
Gewoon onder het tapijt vegen. Probleem opgelost!
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 11 oktober 2014 @ 16:19:

[...]





Of jij zo dom.



Ik vraag me gewoon af waarom veel Marokkaanse criminelen wel een issue is en veel mannelijke niet. En er zullen ongetwijfeld nog wel andere groepen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen: mensen met psychische problemen, verslavingen. Waarom zijn juist Marokkanen een probleem?



En ik vraag me af of het relevant is om te weten. Komt het door hun Marokkaan-zijn of is er iets anders aan de hand waardoor er relatief veel Marokkanen in de criminaliteit belanden?



En dan ook nog, wat ga je vervolgens doen met dat gegeven dat er wel erg veel Marokkanen fout bezig zijn? Ga je hen een andere aanpak geven dan niet-Marokkaanse criminelen? En mag dat wel?Dacht het toch even niet. Er zou inderdaad een andere aanpak moeten zijn, die is ook al meerdere keren aan de orde geweest maar ik merk dat jij niet bijzonder goed op de hoogte bent van wat er zoal in de politiek en in de media speelt. Misschien moet je eens een krant lezen en kijken naar "het vragenuurtje". Van het kanaal Politiek 24 kun je ook het één en ander opsteken. Je hoeft natuurlijk niet maar ik kan het je van harte aanbevelen, dan weet je tenminste waar je over praat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 11 oktober 2014 @ 16:58:



Gewoon onder het tapijt vegen. Probleem opgelost!

Die Tonkje. Wat een slimme meid.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 11 oktober 2014 @ 16:36:

[...]





Nee, je hebt gelijk. Laten we erover zwijgen.Eh, ik stel juist vragen. Dat lijkt mij nou juist geen zwijgen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven