Geweigerd om roze haar

05-08-2010 23:12 76 berichten
Alle reacties Link kopieren


Dit vind ik nou zo triest... Ik kan er echt niet door slapen.... Waar eindigt dit in vredesnaam? Vandaag worden we geweigerd in de disco... en waar morgen? in het OV?, de rechtbank? in Albert Heijn?

En waarom? Alleen vanwege onze roze haren. Wie doen we daar nu kwaad mee? We maken de wereld alleen maar een beetje mooier.



'Geweigerd in disco om roze haar'

Door NIELS DEKKER



EINDHOVEN - Een geintje. Judith van Agt (25) dacht dat de portier een dolletje uithaalde toen de uitsmijter haar onlangs de toegang ontzegde... ....tot de Eindhovense uitgaansgelegenheid Thuys vanwege haar knalroze haar.



Hij bleek bloedserieus. ,,Mijn haar paste volgens hem niet bij het interieur van de zaak,’’ vertelt de zwaar verontwaardigde vrouw uit Oirschot, die enkele uren eerder wél binnen was gekomen. Eigenaar A. Bouter van Thuys ontkent de beschuldiging. Volgens hem is de vrouw geweigerd vanwege haar ’punkkleding’.



Judith was op stap met twee vriendinnen in het uitgaansgebied Stratumseind. Enkele dagen ervoor had ze bij een ludieke actie van een radiostation en een kapperszaak haar haren roze laten verven. ,,Lachen, dacht ik. Ik experimenteer wel vaker met kleuren.’’



Het lachen verging haar toen de vrouwen na anderhalf uur Thuys verlieten. ,,We gingen even verder kijken in Stratumseind, maar nergens bleek meer wat te doen. Toen wilden we terug Thuys in. We liepen door toen ik opeens een arm tegen mijn middel voelde. Ik keek de portier aan en hij vertelde me dat ik niet naar binnen mocht. Geintje, dacht ik. Maar toen ik zei ’laat ons nu maar binnen’, bleek hij serieus. Het kwam volgens hem door mijn haar. Ik was hartstikke beduusd en vroeg waar dat op sloeg. Hij vertelde dat het niet bij het interieur paste.’’



Hevig verontwaardigd schoten de vrouwen enkele agenten aan die voorbij liepen. ,,Een politieman stelde dat het wel een heftige kleur was en dat discotheken wel vrij waren in voorschriften. Nee, ze zijn er niet op afgestapt. Wel kwam er nog een jongere agent bij ons die zich de verontwaardiging wel voor kon stellen,'' vertelt Judith. Uiteindelijk dropen de meiden af. ,,We zijn het feestje maar thuis verder gaan vieren.’’



Nog altijd kan de Oirschotse niet geloven wat er is gebeurd. ,,Nee, we hadden absoluut niet te veel gedronken en zagen er netjes uit. Het is belabberd, slaat nergens op. Natuurlijk begrijp ik dat er kledingvoorschriften zijn, maar toch niet je haar.’’



Volgens eigenaar A. Bouter van Thuys ligt het verhaal anders. Judith zou zijn geweigerd vanwege haar kleding. ,,Ze had punkkleren aan. En wij hebben duidelijke huisregels: je moet gepaste kleding aanhebben.’’ Boter vermoedt dat Judith het verhaal verdraait omdat ze gepikeerd is.



De Oirschotse vindt de versie van Bouter ’bezopen’. ,,De portier vertelde dat het om mijn haar ging. Daarna heb ik hem nota bene gevraagd of ik er dan verder wel netjes uit zag. Dat beaamde hij. Ik zag er ook niet raar uit, had een bruine rok en een net truitje aan. Dat kunnen mijn vriendinnen en die agenten beamen.’’

ben jij ooit geweigerd door je roze haar?

Totaal aantal stemmen: 82

Ja, op de basisschool (2%)
Ja, op de middelbare school (2%)
Ja, op MBO Geen stemmen
Ja, op HBO Geen stemmen
Ja, op universiteit Geen stemmen
Ja, in huiselijke/familiekring (2%)
Ja, in de kroeg (1%)
Ja, in de disco (1%)
Ja, in C1000 (6%)
Ja, in Albert Heijn (2%)
Ja, in de bus (1%)
Ja, in de trein (1%)
Ja, in het zwembad (1%)
Ja, in de bioscoop Geen stemmen
Ja, op de veerpont (5%)
Ja, in het gemeentehuis Geen stemmen
Ja, in het vliegtuig (1%)
Ja, in de hervormde kerk Geen stemmen
Ja, in de gereformeerde kerk (5%)
Ja, in de katholieke kerk Geen stemmen
Ja, in de christelijk gereformeerde kerk (1%)
Ja, in de zeppelin (18%)
Nee (48%)
Alle reacties Link kopieren
Alle kleurenvanderegenbooghaar is toch heel erg in nu? Ik vind het geen porem hoor, maar als het nu eenmaal trend is? Krijgen de kroegies en discoos een mooie leegloop.
Banba....mijn privacy!
Alle reacties Link kopieren
Het genoemde artikel is al 2 jaar oud...
Alle reacties Link kopieren
Dan is er lang gedacht over een reactie...
Alle reacties Link kopieren
Gaat dit artikel over jou TO?



Ik ken die tent en kom er regelmatig.

Klopt, het is nogal een ballentent en gepaste kledij is vereist. Een hoog polo/spencer gehalte.

Er hangt overigens een bordje bij de ingang met de huisregels waarop dit wordt uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:noahtb schreef op 06 augustus 2010 @ 00:34:

Gaat dit artikel over jou TO?



Ik ken die tent en kom er regelmatig.

Klopt, het is nogal een ballentent en gepaste kledij is vereist. Een hoog polo/spencer gehalte.

Er hangt overigens een bordje bij de ingang met de huisregels waarop dit wordt uitgelegd.Schijnbaar heeft ze de regels niet gelezen door haar roze pony?
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is roze, groen, blauw, paars en zwart geweest maar ik ben nooit ergens geweigerd. Ik denk dat dat is waarom ik sinds mijn 24ste grijze haren in mijn dos vind.

Ik ben nu in therapie omdat ik in mijn puberteit niet genoeg tegenstand kreeg om me tegen te verzetten en daardoor nu opgefucked ben. Zou ik de uitsmijters die me nooit geweigerd hebben kunnen aanklagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaschenca schreef op 05 augustus 2010 @ 23:16:

Tsss, doe een hoofddoek om!Maar geen roze!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wel een keer met blauw haar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel naar gedroomd over Geert met een suikerspin op z'n hoofd.....
Alle reacties Link kopieren
Deal with it.

En wat een bullshit om gelijk te roepen dat je straks

niet meer welkom bent in de rechtbank, de Appie, de... Maakt gelijk dat ik jouw kant van het verhaal niet meer serieus neem. Aanstelleritis ten top.
Alle reacties Link kopieren
quote:Primabella schreef op 06 augustus 2010 @ 08:07:

Deal with it.

En wat een bullshit om gelijk te roepen dat je straks

niet meer welkom bent in de rechtbank, de Appie, de... Maakt gelijk dat ik jouw kant van het verhaal niet meer serieus neem. Aanstelleritis ten top.Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Primabella schreef op 06 augustus 2010 @ 08:07:

Deal with it.

En wat een bullshit om gelijk te roepen dat je straks

niet meer welkom bent in de rechtbank, de Appie, de... Maakt gelijk dat ik jouw kant van het verhaal niet meer serieus neem. Aanstelleritis ten top.Eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Primabella schreef op 06 augustus 2010 @ 08:07:

Deal with it.

En wat een bullshit om gelijk te roepen dat je straks

niet meer welkom bent in de rechtbank, de Appie, de... Maakt gelijk dat ik jouw kant van het verhaal niet meer serieus neem. Aanstelleritis ten top.Eens.



Toevoeging: Als je op je 25de nog denkt 'lekker gek' te doen door je haar roze te verven: Grow up.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
@TO: kon je je gelijk niet halen in de discotheek zelf, en probeer je het nu hier?



Als je geweigerd wordt, hebben zij daar het volste recht toe. Als jij denkt dat je gediscrimineerd wordt, neem dan contact op met het discriminatiepunt.



Hier hoef je je oorlog in elk geval niet uit te vechten.

Jammer ook trouwens dat je nog niet geleerd hebt van de juffen van de school van je rozeharige dochter.



Anywayzz.....Judith, denk je ook aan je eigen privacy?
Alle reacties Link kopieren
Geweigerd worden in een kroeg/disco is van alle tijden, en bepaalde tenten doen dat omdat ze een imago in stand willen houden, de juiste sfeer willen bepalen.



Is hun goed recht hoor.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nou, dames, niet zo hard hoor. TO (als zij het al was) is terecht nogal gefrustreerd omdat ze die tent niet in mocht. Dan zal het vast een enorm leuke tent zijn denk ik?

Ik en mijn ex vriend zijn vroeger ook wel eens ergens geweigerd. Ergens waar we zo ongeveer iedere week zaten. Maar vriend had gymschoenen aan en dat mocht ineens niet meer. Was ik toen ook best boos over. Zijn we maar een andere kroeg ingedoken. Een tolerante
Alle reacties Link kopieren
Oh, conclusie? Ja, het mag, al eeuwen zelfs. Leuk is het soms niet, maar ach, wíl je naar dat soort tenten dan?
Alle reacties Link kopieren
,,Nee, we hadden absoluut niet te veel gedronken en zagen er netjes uit. Het is belabberd, slaat nergens op. Natuurlijk begrijp ik dat er kledingvoorschriften zijn, maar toch niet je haar.’’





Hoe zie je er dan uit als je, zeg maar eh..., niet netjes over straat gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Fancy_Nancy_ schreef op 05 augustus 2010 @ 23:12:

Ik zag er ook niet raar uit, had een bruine rok en een net truitje aan.Ja, dat vloekt dus met roze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 06 augustus 2010 @ 08:46:

[...]





Ja, dat vloekt dus met roze.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 06 augustus 2010 @ 08:46:

[...]





Ja, dat vloekt dus met roze.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Netjes en roze haar gaan niet samen.

TO, zeik niet zo. Ik kom met mijn hoofddoekje de diskotheek ook niet in.
Alle reacties Link kopieren
"We belluuuuuuh"



Edit: verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
wat een gehuil.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven