Heb je niets met de Pietendiscussie? Post dan hier!

02-10-2016 14:29 163 berichten
In mijn ogen zijn er 3 groepen in de pietendiscussie

1 . Voor zwarte piet

2. Tegen zwarte piet

3. De groep die het niets kan schelen.



Ik behoor tot de laatste.

Ik ben tegen rascisme enz enz , maar elke keer als ik iets lees,zie of hoor over de pietendiscussie dan denk ik " who cares!". Maak ze groen, blauw, grijs, geel weet ik veel , het maakt mij niet uit!



Jumbo met zijn verpakkingen: echt , ik let daar niet op, ik koop iets om wat in de verpakking zit, niet om de plaatjes aan de buitenkant.



Dit topic is niet bedoeld om te discusieren over voor of tegen zwarte piet maar voor de mensen die het totaal niets interesseert.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom dan een topic openen?

Zal ik dan zo maar eens een topic openen over modelspoorbouw of over biljarten?

Want dat interesseert me ook helemaal niets.
Dat, of die pieten nu groen, zwart, geel of wit zijn, het boeit me niet, of de 'traditie' nu verandert of niet, boeit me niet, of de jumbo nu wel of niet zwarte pieten afbeeldt boeit me ook al niet. Als iedereen blij wordt van zo'n feest ben ik tevreden, mensen die in juli al plaatjes plaatsen met 'zwarte piet moet blijven' of 'zwarte piet is racisme' verdenk ik van weinig intellect en weinig leven in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
En 4. Degenen die jaarlijks Piet spelen.

Maakt me niks uit in welke kleur btw.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Mag ik hier wel vermelden dat ik in groep 1 zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik word doodmoe van dat hele gezeik. Ik overweeg nu ook om iedereen van mijn facebook af te gooien die ook maar 1 keertje met zwartepietenplaatje op de proppen komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook in groep 1, maar om dit topic dan toch nog over iets te laten gaan, kunnen we ook praten over het afschaffen van halal-vlees en het stoppen van besnijdenissen, dat bij elkaar brengt meer leed dan zwarte piet!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 02 oktober 2016 @ 14:43:

Ik zit ook in groep 1, maar om dit topic dan toch nog over iets te laten gaan, kunnen we ook praten over het afschaffen van halal-vlees en het stoppen van besnijdenissen, dat bij elkaar brengt meer leed dan zwarte piet!Dit soort mensen dus, daardoor wordt die discussie zo vermoeiend: niet zo slim, dingen door elkaar halen en appels met peren vergelijken en niet gehinderd door enige kennis van zaken een mening uitbraken...
Als je er niets mee hebt waarom dan dit topic?
Omdat je altijd alleen de domme gillende meerderheid hoort? Niet de mensen die het met wat meer nuance bekijken? En dat je daardoor jezelf nooit in die discussie mengt, maar er heus wel iets van vindt? En dat dus zo'n topic weleens handig is om te zien of er meer mensen zijn die er zo over denken?
Alle reacties Link kopieren
Er is nog een groep en daar hoor ik bij: de groep die helemaal klaar is met de discussie. Elk jaar hetzelfde gezeur en er verandert niks/weinig.



Ben blij dat het straks 6 december is. En ja ik heb twee kinderen. Een van 4 en één van 5. Dus volop Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:portishead schreef op 02 oktober 2016 @ 14:32:

Maar waarom dan een topic openen?

Zal ik dan zo maar eens een topic openen over modelspoorbouw of over biljarten?

Want dat interesseert me ook helemaal niets.
quote:Rhae schreef op 02 oktober 2016 @ 14:50:

Omdat je altijd alleen de domme gillende meerderheid hoort? Niet de mensen die het met wat meer nuance bekijken? En dat je daardoor jezelf nooit in die discussie mengt, maar er heus wel iets van vindt? En dat dus zo'n topic weleens handig is om te zien of er meer mensen zijn die er zo over denken?Ze schrijft duidelijk in haar OP dat het haar niets interesseert dus waarom dan een topic?
Om eens lekker te kletsen over de gillende menigte die iets vind van het feit dat bv Jumbo wel of geen piet op zijn verpakkingen zet.



Ik neem Jumbo nu als voorbeeld omdat deze mijn nieuwsoverzichten nogal domineert.





Men heeft het nu al 4 jaar over deze kwestie. Het is ook ingewikkeld, dat geef ik toe, met heel veel verschillende lagen.

Ik betrap mijzelf er steeds meer op dat ik bij elk onderwerp hierover denk:" het interesseert mij totaal niet".
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 02 oktober 2016 @ 14:58:

[...]



Ze schrijft duidelijk in haar OP dat het haar niets interesseert dus waarom dan een topic?



Ja!

"Niet boeiend, laten we het er gezellig met z'n allen niet over hebben!"

quote:portishead schreef op 02 oktober 2016 @ 14:32:

Maar waarom dan een topic openen?

Zal ik dan zo maar eens een topic openen over modelspoorbouw of over biljarten?

Want dat interesseert me ook helemaal niets.Ja, doe eens.
Alle reacties Link kopieren
meld.



Zorg dat het een feest blijft voor alle kinderen ongeacht de kleur van Piet, de kleur boeit me niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Rhae schreef op 02 oktober 2016 @ 14:50:

Omdat je altijd alleen de domme gillende meerderheid hoort? Niet de mensen die het met wat meer nuance bekijken? En dat je daardoor jezelf nooit in die discussie mengt, maar er heus wel iets van vindt? En dat dus zo'n topic weleens handig is om te zien of er meer mensen zijn die er zo over denken?



Dit.



Zeg maar een neutrale plek , ik ben voor!



En nu?
quote:YellowDiamond schreef op 02 oktober 2016 @ 14:46:

Als je er niets mee hebt waarom dan dit topic?Omdat het kan.
Present.

Het maakt me niet uit of zwarte piet blijft, wordt afgeschaft, paars, groen of geel wordt, maar ik ben het gezeik erover al jaren zat.

Ik vind het niet racistisch, maar als er kennelijk een groep is die het zó kwetsend/discriminerend/niet oké vindt, dan lijkt het me handig dat we daar iets mee doen. En er dan over ophouden.
quote:Enn schreef op 02 oktober 2016 @ 15:08:

meld.



Zorg dat het een feest blijft voor alle kinderen ongeacht de kleur van Piet, de kleur boeit me niet.

De hele discussie boeit mij niet.

Als de chocoladeletters maar blijven bestaan...
Alle reacties Link kopieren
Er is ook geen discussie over het kinderfeest wel over de kleur van Piet die in het kinderfeest hoort.

Eet smakelijk verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Groep 1 VOOR zwarte piet.
Altijd dat gezeur. Wat zou het anderen uitmaken als ik Sinterklaas met een zwarte piet wil spelen.

Dan doen ze dat zelf toch niet? Zijn hun zaken niet.
quote:SallySpectra schreef op 02 oktober 2016 @ 15:09:

Present.

Het maakt me niet uit of zwarte piet blijft, wordt afgeschaft, paars, groen of geel wordt, maar ik ben het gezeik erover al jaren zat.

Ik vind het niet racistisch, maar als er kennelijk een groep is die het zó kwetsend/discriminerend/niet oké vindt, dan lijkt het me handig dat we daar iets mee doen. En er dan over ophouden.



Dit. En ik daarbij het idee heb dat de voor en tegenstanders het überhaupt niet willen oplossen of openstaan voor een win-win situatie.



Want dan moeten ze weer iets anders zoeken om hun frustraties op te kunnen botvieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven