Op de VVD stemmen in Maart

10-02-2017 18:31 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het "warme" verkiezingsprogramma is vandaag bekend gemaakt dus brand maar los. Wel of niet op hen stemmen en waarom?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Wie het in 2017 ook wordt. Het wordt er niet gemakkelijker op 2017-2021

Nederland zal 7 Miljard aan de NAVO moeten betalen willen ze aan de verplichte 2% komen.

De BREXIS afhandeling die Nederland veel geld zal kosten, Oekraine goedkeuring/afkeuring. Blijven we nog 4 jaar IS aanslagen vrij?

En ga zo maar door.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 19 februari 2017 @ 14:52:

[...]

Het is dom om te denken dat Nederland de problemen van de hele wereld op zijn schouders kan nemen.



Dat is GroenLinks helemaal met je eens. Streng zijn voor de andere lidstaten in Europa en hard gaan voor een eerlijke verdeling. Grenzen sluiten levert een te grote druk op onze randstaten.



quote:Nu al is gebleken



Heb je daar een redelijk betrouwbare bron van? Met wat cijfers?

En heb je enig besef van de wanhoop wanneer iemand dat zou doen? Zou jij het doen?



quote:Blijkbaar wil het er bij jou niet in dat er ouders zijn die hun kinderen als middel zien om hun doel te bereiken. Je bent er toch ook wel van op de hoogte dat kansloze asielzoekers die al in Nederland zijn er ook heel vaak voor kiezen om nog even snel een kind op de wereld te zetten om zo hun kansen op asiel te vergroten?



Dat is GroenLinks dus ook met je eens en daarom willen zij dat mensen snel duidelijkheid krijgen over hun verblijfsstatus. Daarmee ondervang je dit soort drama's.



quote:Natuurlijk respecteer ik de mensenrechten, maar dat kan ook middels opvang in de regio. Mens, wat doe jij hysterisch!



Ik vind dat jij (maar je bent niet alleen) ontzettend hysterisch doen over dat miniscule aantal asielzoekers dat wij opvangen. Daar heb ik echt geen begrip voor. Ik weet niet hoe vaak jij verkracht of vermoord bent door een moslimextremist, maar ik vind het erg overdreven.



Jij respecteert de mensenrechten niet wanneer jij kinderen uit gaat zetten of wanneer jij de grenzen dichtgooit voor mensen die op de vlucht zijn. Maar dat weet jij ook best wel, want daarover is al vaker gemeld. Asielzoekers zijn mensen met rechten. Die kun je niet zomaar opsluiten, over de grens gooien of hulp ontzeggen.
Dinges,ben je familie van Jesse Klaver of zo?

Jesse Klaver zit de VVD in de media af te katten. Noemt Rutte een gladde aal. Tja ik snap het wel dat men grotere partijen afkraakt voor de verkiezingen....

Maar jij als Groen Links stemmer zit zoveel op een...op de VVD stemmen in Maart topic

Er lijken hier zoveel GL stemmers te zijn maar die hebben niet eens een eigen...op de GL stemmen in Maart topic terwijl zelfs 50+,CU en PVDD een eigen topic hebben en veel minder zetels hebben dan GL........hoe bestaat het
Rutte is toch een gladde aal...?
quote:Habbekratz schreef op 19 februari 2017 @ 15:01:

Wie het in 2017 ook wordt. Het wordt er niet gemakkelijker op 2017-2021

Nederland zal 7 Miljard aan de NAVO moeten betalen willen ze aan de verplichte 2% komen.

De BREXIS afhandeling die Nederland veel geld zal kosten, Oekraine goedkeuring/afkeuring. Blijven we nog 4 jaar IS aanslagen vrij?

En ga zo maar door.En steeds meer mensen die het financieel niet meer trekken door bijv. werkloosheid (want die is er nog steeds) of arbeidsongeschiktheid en van de VVD een trap na krijgen. Kan iedereen overkomen, zeker als het rampenscenario dat jij schetst uitkomt. Lijkt me niet best voor de werkgelegenheid.
quote:Pientjexxxx schreef op 19 februari 2017 @ 14:52:

[...]

Mens, wat doe jij hysterisch!Inderdaad,hij of zij lijkt wel familie van Jesse Klaver
quote:quattro-stagioni schreef op 19 februari 2017 @ 16:38:

Rutte is toch een gladde aal...? Dat is jouw mening.En die van Jesse Klaver maar die vertelt over zichzelf ook dingen die niet kloppen dus......
quote:quattro-stagioni schreef op 19 februari 2017 @ 16:40:

[...]





En steeds meer mensen die het financieel niet meer trekken door bijv. werkloosheid (want die is er nog steeds) of arbeidsongeschiktheid en van de VVD een trap na krijgen. Kan iedereen overkomen, zeker als het rampenscenario dat jij schetst uitkomt. Lijkt me niet best voor de werkgelegenheid.

Ik zit zelf gedeeltelijk in de WW maar waarom zou ik in hemelsnaam op GL gaan stemmen????

Vis/vlees/bloemen/gas/auto rijden etc willen ze duurder maken en zelfs 2 euro per m2 woning laten betalen.Wie wordt daar beter van de mensen die het al zwaar hebben denk je ? Ik denk het niet...
Wat ik dus helemaal niet begrijp van de meeste partijen is dat ze het allemaal over geld uitdelen hebben. Ben ik dan de enige die een flink begrotingstekort voorzie? Is de extra miljardenuitgave voor defensie al ingecalculeerd en de extra bijdrage aan de EU vanwege het vertrek van netto-betaler Groot-Brittanië? We krijgen over 2016 ook nog een extra heffing van de EU aan onze broek vanwege de gunstige economische ontwikkeling in Nederland. Voor het gemak schijnt iedereen dat even te vergeten. En hoeveel gaan onze inkomsten dalen doordat de gaskraan in Groningen dichtgedraaid wordt?
quote:Habbekratz schreef op 19 februari 2017 @ 16:47:

[...]



Ik zit zelf gedeeltelijk in de WW maar waarom zou ik in hemelsnaam op GL gaan stemmen????

Vis/vlees/bloemen/gas/auto rijden etc willen ze duurder maken en zelfs 2 euro per m2 woning laten betalen.Wie wordt daar beter van de mensen die het al zwaar hebben denk je ? Ik denk het niet...En autorijden mag je ook niet meer. Dat is straks alleen nog weggelegd voor de elite.
quote:Pientjexxxx schreef op 19 februari 2017 @ 16:58:

Wat ik dus helemaal niet begrijp van de meeste partijen is dat ze het allemaal over geld uitdelen hebben. Ben ik dan de enige die een flink begrotingstekort voorzie? Is de extra miljardenuitgave voor defensie al ingecalculeerd en de extra bijdrage aan de EU vanwege het vertrek van netto-betaler Groot-Brittanië? We krijgen over 2016 ook nog een extra heffing van de EU aan onze broek vanwege de gunstige economische ontwikkeling in Nederland. Voor het gemak schijnt iedereen dat even te vergeten. En hoeveel gaan onze inkomsten dalen doordat de gaskraan in Groningen dichtgedraaid wordt?Dat dichtdraaien zal wel meevallen op den duur als we helemaal geen gas meer mogen gebruiken. Wat komt daar eigenlijk voor in de plaats?
Heeft iemand toevallig gisteravond nog om 22.00 op NPO2 gekeken naar dat item over hoe de hoger opgeleide, gefortuneerde bewoner van Amsterdammer-Zuid over het 'plebs' sprak? Het was echt tenenkrommend hoe arrogant er werd gesproken over de arme, laagopgeleide simpele burger die blijkbaar PVV stemde. Er was een vrouw die het wel honderd keer had over de armere mensen en over de laagopgeleiden. Ze zei het bijna op een manier of ze het over iets vies had.
Wie valt eigenlijk onder elite/welgestelden. Iedereen die meer dan 100.000 euro per jaar verdient?
quote:Habbekratz schreef op 19 februari 2017 @ 17:02:

[...]



Dat dichtdraaien zal wel meevallen op den duur als we helemaal geen gas meer mogen gebruiken. Wat komt daar eigenlijk voor in de plaats?Daar is nog even geen plan voor. Elektrisch stoken schijnt de voorkeur te hebben als het aan de overheid ligt. Helaas is dat onbetaalbaar, zeker met de enorme belasting die op energie wordt geheven. Installateurs blijven daarom voorlopig gasinstallatie installeren.
quote:Habbekratz schreef op 19 februari 2017 @ 17:04:

Wie valt eigenlijk onder elite/welgestelden. Iedereen die meer dan 100.000 euro per jaar verdient?Geen idee, maar als je in Amsterdam Oud-Zuid woont dan schijn je erbij te horen.....
quote:Pientjexxxx schreef op 19 februari 2017 @ 17:03:

Heeft iemand toevallig gisteravond nog om 22.00 op NPO2 gekeken naar dat item over hoe de hoger opgeleide, gefortuneerde bewoner van Amsterdammer-Zuid over het 'plebs' sprak? Het was echt tenenkrommend hoe arrogant er werd gesproken over de arme, laagopgeleide simpele burger die blijkbaar PVV stemde. Er was een vrouw die het wel honderd keer had over de armere mensen en over de laagopgeleiden. Ze zei het bijna op een manier of ze het over iets vies had.En dan te weten dat een hoop joodse miljonairs op de PVV stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Haha..wie weet heb ik Jesse Klaver les gegeven. K herinner t me niet iig.

VVD..nooit.
Ik heb het ff opgezocht, hoogopgeleide pvv kiezers gelukkig Volkskrant en geen Telegraaf anders klaagt men weer over de krant



http://www.volkskrant.nl/ ... d748cfbd93c3eb5f5e4829cab
quote:Versnellingsbak schreef op 19 februari 2017 @ 17:13:

Haha..wie weet heb ik Jesse Klaver les gegeven. K herinner t me niet iig.

VVD..nooit.Geef je les op die VS?
Heb steeds op de VVd gestemd maar na een opmerking hier in deze discussie ben ik de SP eens gaan bekijken. Dacht altijd dat dat niks voor mij was maar kan me toch wel in hun punten vinden.



Vraag me alleen nog altijd af wat de politiek onder een middeninkomen verstaat en wat een hoog inkomen is.
quote:cupcakegirl schreef op 19 februari 2017 @ 17:18:

Heb steeds op de VVd gestemd maar na een opmerking hier in deze discussie ben ik de SP eens gaan bekijken. Dacht altijd dat dat niks voor mij was maar kan me toch wel in hun punten vinden.



Vraag me alleen nog altijd af wat de politiek onder een middeninkomen verstaat en wat een hoog inkomen is.Ze hebben het telkens over het aanpakken van de hoge inkomens, maar uiteindelijk zijn het altijd de middeninkomens die de klos zijn. Dat vertellen ze er alleen van te voren niet bij. Het is ook logisch dat de middeninkomens de klos zijn, want dat is de grootste groep. Wees dan alleen eerlijk met je verhaal. Sowieso zijn de middeninkomens de klos met de plannen van links. Dat zijn juist de mensen die meestal met een auto naar het werk gaan of een gezinsauto hebben. De groep die een bloemetje, een stukje vlees of vis koopt. De mensen die gedwongen zijn een eigen woning te kopen, omdat er geen betaalbare huurhuizen in de vrije sector beschikbaar zijn. Die vervolgens een stijgende OZB aan hun broek krijgen en andere leuke belastingen die o.a. GL verzint. De groep die buiten het hele toeslagencircus valt. Dus hoe het netto-inkomen van die groep omhoog gaat na de verkiezingen is mij een compleet raadsel.
quote:Pientjexxxx schreef op 19 februari 2017 @ 17:29:

[...]





Ze hebben het telkens over het aanpakken van de hoge inkomens, maar uiteindelijk zijn het altijd de middeninkomens die de klos zijn. Dat vertellen ze er alleen van te voren niet bij. Het is ook logisch dat de middeninkomens de klos zijn, want dat is de grootste groep. Wees dan alleen eerlijk met je verhaal. Sowieso zijn de middeninkomens de klos met de plannen van links. Dat zijn juist de mensen die meestal met een auto naar het werk gaan of een gezinsauto hebben. De groep die een bloemetje, een stukje vlees of vis koopt. De mensen die gedwongen zijn een eigen woning te kopen, omdat er geen betaalbare huurhuizen in de vrije sector beschikbaar zijn. Die vervolgens een stijgende OZB aan hun broek krijgen en andere leuke belastingen die o.a. GL verzint. De groep die buiten het hele toeslagencircus valt. Dus hoe het netto-inkomen van die groep omhoog gaat na de verkiezingen is mij een compleet raadsel.De bezuinigingen die links willen pakt de groep boven een ton totaal niet die rijden gewoon door,eten in 3 sterren restaurants nog steeds hun vis of vlees etc dus die bezuinigingen treffen inderdaad de lage en middenklasse.Wie wilde ook alweer dat het bier veel duurder werd, de SP?
En die 2 euro per m2 huis van GL? Daar liggen de rijken ook niet wakker van.....

Wel degenen die al vinden dat hun woningkosten hoog zijn....
Alle reacties Link kopieren
Maar iemand die hard heeft studeert en keihard werkt en veel risico / verantwoordelijkheden draagt, mág toch ook een hoger inkomen hebben? Wat is daar nou verkeerd of vies aan? Waarom moet zo nodig iedereen een 'gelijk' inkomen hebben. Ik vind het logisch dat een schooldirecteur (met meer verantwoordelijkheden) meer verdient dan een leraar. En iemand die geïnvesteerd heeft om een eigen bedrijf te beginnen, en het risico heeft genomen, die mág toch ook meer verdienen? Waarom niet?



En ik vind het alleen maar goed dat er een flink verschil is in mensen met een uitkering of met een baan. Anders is er toch helemaal geen stimulans voor werklozen om een baan te zoeken?
quote:Leonie1983 schreef op 19 februari 2017 @ 17:59:

Maar iemand die hard heeft studeert en keihard werkt en veel risico / verantwoordelijkheden draagt, mág toch ook een hoger inkomen hebben? Wat is daar nou verkeerd of vies aan? Waarom moet zo nodig iedereen een 'gelijk' inkomen hebben. Ik vind het logisch dat een schooldirecteur (met meer verantwoordelijkheden) meer verdient dan een leraar. En iemand die geïnvesteerd heeft om een eigen bedrijf te beginnen, en het risico heeft genomen, die mág toch ook meer verdienen? Waarom niet?



En ik vind het alleen maar goed dat er een flink verschil is in mensen met een uitkering of met een baan. Anders is er toch helemaal geen stimulans voor werklozen om een baan te zoeken?Ik ben het helemaal met je eens. Maar ja, dan ben je blijkbaar asociaal en niet solidair.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven