Prins Friso is overleden

12-08-2013 15:13 523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prins Friso is maandag overleden. Dat heeft de RVD maandag bekend gemaakt.



Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.



Bericht website Koninklijk Huis

Bericht Algemeen Dagblad

Bericht Nu.nl



Rust zacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:21:

[...]



Ìk laat me niet het zwijgen opleggen door een artelijke mongool, een gore betweter.zwaktebod he, gaan schelden als je weet dat je onder de tafel wordt geluld
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
We weten niet wat er gebeurd is en kans is klein dat we dat ooit te weten komen. En dan nog? De man is dood. Zijn vrouw weduwe en zijn kinderen hun vader kwijt. Wat doet het ertoe of het wel of geen euthanasie was.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:11:

[...]



Ik begreep dat protocol voorschrijft dat kinderen en kleinkinderen sowieso in het wit gaan. Ouders en broers/zussen niet

Ik ken het (nieuwe?) protocol niet. Ik weet alleen dat de witte begrafenis van Wilhelmina naar haar wens is uitgevoerd.

Ik zocht net op de "witte" begrafenissen van Juliana en Bernhard.



Een artikel uit de Trouw meldt dat Juliana had aangegeven dat zij in navolging van haar ouders graag een begrafenis wilde waarin wit centraal stond. Zij heeft dit gezegd in een interview met Maartje van Weegen.



Wilhelmina en Hendrik hebben volgens dit artikel al in 1919 bedacht dat zij een witte begrafenis wilden.
Alle reacties Link kopieren
quote:lelytjevandalen schreef op 16 augustus 2013 @ 16:15:

[...]

klopt, maar heb je het bordje wat erbij staat ook gelezen?

Dat is de rouwkoets van Wilhelmina.

Deze koets voor de andere leden van het huis was een andere



We hadden helaas geen tijd, konden nog net 5 minuten door dat gedeelte rennen en toen gingen de deuren dicht
Alle reacties Link kopieren
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:13:

[...]



Gastje kun je lezen? kun je googlen? http://www.ad.nl/ad/nl/12 ... in-Willem-Alexander.dhtml Ik eis je excuses.

In dit artikel staat niet meer dan dat Prinses Beatrix vanaf dat moment wat minder kritisch tegenover een eventuele schoondochter stond.

Dit heeft niets te maken met Máxima persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:21:



[...]







Hallo Maartje van Weegen! Doorgaans ben ik beter geinformeerd dan Maartje van Weegen
Al een account? Log dan hier in.
quote:waterval70 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:22:

We weten niet wat er gebeurd is en kans is klein dat we dat ooit te weten komen. En dan nog? De man is dood. Zijn vrouw weduwe en zijn kinderen hun vader kwijt. Wat doet het ertoe of het wel of geen euthanasie was.Ik vind het juist een zeer interessant gegeven gezien het feit dat dit het koningshuis betreft. Dat het naar is voor de nabestaanden lijkt me overduidelijk en is verder geen discussie waard lijkt me zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:16:

[...]

Dat is zeer de vraag, zowel de koninklijke standaard als de vlag hingen uit op noordeinde, en de kbx stond gewoon op rotterdam.

En jij baseert dit op????????????????????



Er werd in alle media genoemd dat het koninklijk gezin uit Griekenland terug moest komen.

Prinses Beatrix was wel thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:22:

[...]



zwaktebod he, gaan schelden als je weet dat je onder de tafel wordt geluld Al gestaft.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:zandlopertje schreef op 16 augustus 2013 @ 14:01:

Veel pers verder weinig andere belangstellenden in Lage Vuursche. Hoe voorspelbaar. Opgefokte mediamentaliteit.



Een zwarte dag voor de pannenkoekensector ter plaatse. Zullen ze in de komende weken wel weer goed maken denk ik, dankzij royalty komt dit kleine dorpje zo vaak in de media.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 16 augustus 2013 @ 16:26:

[...]



In dit artikel staat niet meer dan dat Prinses Beatrix vanaf dat moment wat minder kritisch tegenover een eventuele schoondochter stond.

Dit heeft niets te maken met Máxima persoonlijk. dat probeer ik ook al steeds duidelijk te maken, maar het wil er niet in
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:29:

[...]



dat probeer ik ook al steeds duidelijk te maken, maar het wil er niet in Laat gaan. Ik geef Weirdo nog heel even
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:29:



[...]







Een zwarte dag voor de pannenkoekensector ter plaatse. Zullen ze in de komende weken wel weer goed maken denk ik, dankzij royalty komt dit kleine dorpje zo vaak in de media.Het kleine dorpje wat wij zo langzamerhand zo goed kennen.
Al een account? Log dan hier in.
quote:racingweirdo schreef op 16 augustus 2013 @ 16:21:

[...]



Ìk laat me niet het zwijgen opleggen door een artelijke mongool, een gore betweter.



Sjonge het gebeurd niet vaak maar jij hebt echt een goede nick gekozen, weirdo....Je laat overigens ook uitstekend je domme karakter zien met je gescheld, wat een zwaktebod.



Ik vind het heel erg voor de vrouw die vandaag haar man begraaft, de moeder die haar zoon weg moet brengen en die kleine kinderen die nu al hun vader definitief moeten missen evenals alle andere nabestaanden van Prins Friso. Ik wens ze heel veel sterkte voor nu en in de toekomst.
quote:rosanna08 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:29:

[...]



dat probeer ik ook al steeds duidelijk te maken, maar het wil er niet in Ach ik vind die hele "Bea had een hekel aan haar schoondochters"-invalshoek wel grappig, dus laat hem/haar maar komen hoor met bronnen.
quote:Anyco schreef op 16 augustus 2013 @ 16:34:

[...]





Sjonge het gebeurd niet vaak maar jij hebt echt een goede nick gekozen, weirdo....Je laat overigens ook uitstekend je domme karakter zien met je gescheld, wat een zwaktebod.



Ik vind het heel erg voor de vrouw die vandaag haar man begraaft, de moeder die haar zoon weg moet brengen en die kleine kinderen die nu al hun vader definitief moeten missen evenals alle andere nabestaanden van Prins Friso. Ik wens ze heel veel sterkte voor nu en in de toekomst. Ik vind het naar voor ze, maar het lijkt me al met al toch beter dan een man die jarenlang in coma ligt. Nu kan Mabel verder met haar leven en eventueel een andere partner vinden en zien de kinderen niet hun vader jarenlang als een kasplantje op een bed liggen, iets wat mij vreselijk lijkt. Voor Bea lijkt het me overigens het zwaarst, zeker nu ze geen koningin meer is en dus veel meer tijd voor zichzelf heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:34:

[...]



Ach ik vind die hele "Bea had een hekel aan haar schoondochters"-invalshoek wel grappig, dus laat hem/haar maar komen hoor met bronnen. oh daar ben ik ook benieuwd naar hoor, maar de eerste "bron" klopt al niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2013 @ 15:59:

Overigens dacht ik bij het nieuws van het overlijden direct aan euthanasie, omdat hij speciaal naar Nederland was terug gebracht en verder stabiel was en zo'n onderwerp in de werteld zeer gevoelig ligt, zeker als een koningshuis dit doet en het dus beter stiekem gedaan kan worden, maar de timing was dan wel erg vreemd geweest, dus ik heb daar nu zo mijn twijfels over.Speciaal naar NL overgebracht? Dat blijft maar terugkomen dat idee. Hij lag in een neurologisch revalidatiecentrum in Engeland, toen een logische keuze omdat dit de woonplaats was van het gezin. Op een gegeven moment komt het punt van ontslag, Wellington was geen verpleeghuis maar een revalidatiecentrum. Daar krijg je als patiënt behandeling die op een gegeven moment klaar is (of men kan thuis of in verpleeghuis verder). Je moet bij zulke patiënten denken aan prikkeloefeningen en bewegingsoefeningen. Dan moet je als familie een beslissing nemen, waar gaat hij na het revalidatiecentrum heen? Dat is dus NL geworden, wellicht omdat de meeste familie daar woont (en Beas zich suf heen en weer vloog). En stabiel ben je als patiënt in die toestand niet echt, ja stabiel in diep coma, maar wel kwetsbaar voor ziekten, waarover je kunt beslissen deze niet te behandelen.
Joh het zijn net mensen die royals.



Misschien is wimlex idd wel een moederskindje en zou hij er niet mee doorgaan als zijn moeder een vrouw echt afkrurt. En misschien vond bea maxima ook 10x niks en is ze er nu op teruggekomen.



Net mensen. Dat ze poepen op een chique toilet betekent niet dat de sociale structuren in hun familie heel anders zijn.
Verder wat juniper zegt. Er zit een einddatum aan revalidatieklinieken.
quote:iris1969 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:37:

[...]



Ik vind het naar voor ze, maar het lijkt me al met al toch beter dan een man die jarenlang in coma ligt. Nu kan Mabel verder met haar leven en eventueel een andere partner vinden en zien de kinderen niet hun vader jarenlang als een kasplantje op een bed liggen, iets wat mij vreselijk lijkt. Voor Bea lijkt het me overigens het zwaarst, zeker nu ze geen koningin meer is en dus veel meer tijd voor zichzelf heeft.





Ik denk dat het niks af doet aan de grootte van hun verdriet, het afscheidt is nu wel definitief.

En voor nu lijkt me dat verdriet overheerst en in de toekomst blijft die lege plek, hoe dan ook.
Die zwarte pakjes zijn altijd weer dezelfde. Zijn die al uitvoering besproken? Ik heb net een foto gezien.

Of.... moet ik dan wachten op een uitzending van Blauw Bloed?



Wat voor een discussie over wel/niet euthenasie.

Misschien zat er stekker er al langer niet meer in en kwamen daarna de levenstekenen. Maakt toch niet uit, vind ik.

Ik wens ze sterkte met de verwerking die nu pas echt begint.



EDIT: Met pakjes bedoel ik kleding inclusief hoeden.
Alle reacties Link kopieren
Iris, van euthanasie is sowieso geen sprake. Dat is alleen mogelijk als de patient zelf toestemming geeft. Prins Friso was hier, zeer waarschijnlijk, niet meer toe in staat. Er was ook geen stekker om eruit te trekken. Zover ik weet lag Friso niet aan de beademing bijvoorbeeld. Je zou de voeding kunnen staken, maar dat is wel mensonterend.



Passieve euthanasie bestaat niet. Het meest logische vind ik dat de nabestaanden ervoor hebben gekozen om Prins Friso niet te behandelen bij complicaties. Of alleen pijnstillend bijvoorbeeld.



Daarnaast ga je geen huwelijk aankondigen als je weet dat de Prins elke moment kan overlijden. Zo'n huwelijks aankondiging kan best wel even wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 16 augustus 2013 @ 16:57:

Die zwarte pakjes zijn altijd weer dezelfde. Zijn die al uitvoering besproken? Ik heb net een foto gezien.

Of.... moet ik dan wachten op een uitzending van Blauw Bloed?



Wat voor een discussie over wel/niet euthenasie.

Misschien zat er stekker er al langer niet meer in en kwamen daarna de levenstekenen. Maakt toch niet uit, vind ik.

Ik wens ze sterkte met de verwerking die nu pas echt begint.



EDIT: Met pakjes bedoel ik kleding inclusief hoeden.Nogal logisch dat de kleding altijd hetzelfde is. Of moet kleding voor een begrafenis ook al elke keer anders zijn? Ze hebben verdriet., dan hou je je niet bezig met een strikje hier of een bloemetje daar op je kleding.
quote:gedanst schreef op 16 augustus 2013 @ 17:03:

[...]





Nogal logisch dat de kleding altijd hetzelfde is. Of moet kleding voor een begrafenis ook al elke keer anders zijn? Ze hebben verdriet., dan hou je je niet bezig met een strikje hier of een bloemetje daar op je kleding.



Was een grapje....

Ik vind dat koninklijke familie recht heeft op een besloten ceremonie zoals die waarvoor ze gekozen hebben. Ook hoe ze iemand laten overlijden. Wat ze kwijt willen dat komt vanzelf in beeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven