Stemmen op de PvdD

31-01-2017 15:14 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan degenen die op de Partij voor de Dieren gaan stemmen en/of in het verleden hebben gestemd: waarom?

Let op, ik bedoel dit niet als anti-PvdD-topic! Het is een serieuze vraag, ik snap het namelijk oprecht niet en ben heel benieuwd wat voor motieven mensen hebben om de PvdD te stemmen.



Ik ben een groot dierenliefhebber en vind ook echt dat we in Nederland fatsoenlijker met dieren moeten omgaan. Maar er zijn toch veel meer, (in mijn ogen) belangrijkere issues waar we in Nederland mee bezig moeten zijn? Economie, veiligheid & justitie, buitenlands beleid, defensie....noem maar op.



Dus waarom stem jij desondanks op de PvdD?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 31 januari 2017 @ 16:27:

[...]





Maar wel tijd om hier te lullen? Dat gaat er bij mij niet in hoor. Dat gaat makkelijker even tussendoor.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:tonkje schreef op 31 januari 2017 @ 16:35:

[...]





Maar ik reageerde met een complimentje op je lid zijn van + actief zijn voor de PvdD. Leek me nogal logisch en duidelijk.



Dank je, ik had echt verkeerd gelezen.



Ik woon al heel wat jaar in Nederland maar soms lees ik dingen echt verkeerd, mijn excuus
Dat de partij voorstander is van een basisinkomen vind ik overigens ook een reden om niet meer op de PvdD te stemmen.
En tonkje het is toch al helemaal super dat je lid bent, ga je wel naar uitnodigingen van bijeenkomsten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 31 januari 2017 @ 16:35:

[...]





Ik had te snel gelezen, en dacht heel wat anders



SorryAl goed.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 31 januari 2017 @ 16:36:

[...]



Dat gaat makkelijker even tussendoor.



Dat komt bij mij niet heel slim over eerlijk gezegd. Waarom open je een discussie over iets waar je blijkbaar wel een mening over hebt, maar je geen informatie over wil lezen want (de eeuwige smoes ) geen tijd.

Shoot me maar dit vind ik zo stom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 31 januari 2017 @ 16:37:

En tonkje het is toch al helemaal super dat je lid bent, ga je wel naar uitnodigingen van bijeenkomsten?Tot nu toe nog niet, maar het is wel een voornemen van me.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 31 januari 2017 @ 16:44:

[...]





Dat komt bij mij niet heel slim over eerlijk gezegd. Waarom open je een discussie over iets waar je blijkbaar wel een mening over hebt, maar je geen informatie over wil lezen want (de eeuwige smoes ) geen tijd.

Shoot me maar dit vind ik zo stom.Ik vroeg naar redenen waarom mensen op de PvdD stemmen, het doel van dit topic was niet om over die redenen in discussie te gaan.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:tonkje schreef op 31 januari 2017 @ 16:45:

[...]





Tot nu toe nog niet, maar het is wel een voornemen van me.Ik kan het je van harte aanbevelen, heel leerzaam
quote:Hayek schreef op 31 januari 2017 @ 16:46:

[...]



Ik vroeg naar redenen waarom mensen op de PvdD stemmen, het doel van dit topic was niet om over die redenen in discussie te gaan.Heb je deze meningen nodig om je eigen mening te kunnen vormen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 31 januari 2017 @ 16:36:

Dat de partij voorstander is van een basisinkomen vind ik overigens ook een reden om niet meer op de PvdD te stemmen.Ik lees in hun standpunten dat ze voorstander zijn van onderzoek ernaar en van pilots. Dus iets genuanceerder dan voorstander zijn. Wel verstandig vind ik, eerst maar eens onderzoeken of het werkt en hoe het uitpakt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 31 januari 2017 @ 16:46:

[...]



Ik vroeg naar redenen waarom mensen op de PvdD stemmen, het doel van dit topic was niet om over die redenen in discussie te gaan.Oke een topic openen op een forum waarbij het niet de bedoeling is om over de redenen in discussie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 31 januari 2017 @ 16:16:

[...]



Sorry, ik heb momenteel geen tijd om verkiezingsprogramma's te lezen. Het was een beetje een spontane gedachte n.a.v. wat er in een ander topic werd gezegd. Als iedereen altijd eerst netjes zijn/haar huiswerk zou doen, zou hier nog maar 10% van de topics geopend worden. Ja vast.... Je zat je weer te vervelen of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 31 januari 2017 @ 16:53:

[...]





Oke een topic openen op een forum waarbij het niet de bedoeling is om over de redenen in discussie te gaan. +1000
Alle reacties Link kopieren
quote:Gelukspopje schreef op 31 januari 2017 @ 16:53:

[...]





Oke een topic openen op een forum waarbij het niet de bedoeling is om over de redenen in discussie te gaan.

Dat zou zinloos zijn. Een groot deel van het gedachtengoed van de PvdD staat erg ver van het mijne af, waarom zou ik daarover in discussie gaan?

Maar ik vind het wél interessant om de meningen hier te lezen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 31 januari 2017 @ 16:47:

[...]





Heb je deze meningen nodig om je eigen mening te kunnen vormen?Nee, maar het nuanceert wel mijn beeld van de PvdD.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:tonkje schreef op 31 januari 2017 @ 16:47:

[...]

Ik lees in hun standpunten dat ze voorstander zijn van onderzoek ernaar en van pilots. Dus iets genuanceerder dan voorstander zijn. Wel verstandig vind ik, eerst maar eens onderzoeken of het werkt en hoe het uitpakt.OK, dat maakt het wat anders inderdaad. Niettemin vind ik het dit keer belangrijker om anti-Greet te stemmen.
quote:Gelukspopje schreef op 31 januari 2017 @ 16:53:

[...]

Oke een topic openen op een forum waarbij het niet de bedoeling is om over de redenen in discussie te gaan. Wat is daar mis mee dan? Ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar het waarom van sommige zaken, terwijl ik er niet over in discussie hoef. Mag je alleen maar nieuwsgierig zijn als je er over in debat wil?
Alle reacties Link kopieren
PvdD staat voor mij hoe goed men het in Nederland eigenlijk heeft om zelfs dieren te vertegenwoordigen in de Kamer. Is voor mij net zoiets als de Piratenpartij. Ze zijn nu inmiddels mainstream geworden en telkens verzekerd van een aantal zetels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fluithaas schreef op 31 januari 2017 @ 17:03:

[...]





Wat is daar mis mee dan? Ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar het waarom van sommige zaken, terwijl ik er niet over in discussie hoef. Mag je alleen maar nieuwsgierig zijn als je er over in debat wil?



Ja maar als je een topic opent (zeker over politiek! Dit is niet de vraag is rood haar mooi?) op een forum, dan krijg je toch juist discussie? Ik vind het gewoon super raar als je op die manier een topic opent.

Zeker over een topic waar je dan wel een mening hebt maar er te beroerd voor bent om er iets over te lezen.



Zal wel aan mij liggen.
Ik vind het niet zo raar hoor. Het hoeft helemaal geen discussie te worden, je kan toch ook gewoon met elkaar in gesprek? De TO is blijkbaar op zoek naar informatie en die kunnen stemmers op die partij dan toch gewoon geven?

Voordat dit geklaag zijn intrede deed vond ik het best wel een leuk en informatief topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 31 januari 2017 @ 16:34:

Net de stemmentracker gedaan en tot mijn spijt stond de SP bovenaan. Ik heb jaren op die partij gestemd, maar ik wil niet meer en weet nu niet wat ik wel moet stemmen. Een groot dilemma.

Heb al een aantal partijprogramma's gelezen, maar ik vind niets waar ik echt voor kan staan.



Yep bij mij de SP ook bovenaan. Maar ik stem niet meer SP, de liefde is over

Mijn 2e keuze was PvdD en ik denk dat ik daar op stem dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het simpelweg de beste partij vind. Als enige partij échte toekomstvisie en het is ook geen one-issue partij zoals de naam wel doet vermoeden. Ze houden vast aan hun idealen en dat bewonder ik.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Oke sorry dan voor het verprutsen van dit mooie topic.

Ik heb inmiddels ook de stemmentracker gedaan. De PvdD staat erg ruim bovenaan. Op zich verbaast me dat niet.

Maar toch ga ik me nog meer verdiepen in de programma's voor ik stem. Kans is wel groot dat het PvdD wordt.



Ik hou er niet zo van om strategisch te stemmen. Op een of andere manier voelt dat voor mij niet goed.
quote:vivaratje schreef op 31 januari 2017 @ 17:37:

[...]





Yep bij mij de SP ook bovenaan. Maar ik stem niet meer SP, de liefde is over

Mijn 2e keuze was PvdD en ik denk dat ik daar op stem dit jaar

Ja, de liefde is bij mij ook over en we schijnen daar niet alleen in te staan.

Kijk, ik vind Roemer een schatje hoor, maar hij is absoluut niet geschikt als partijleider en ik word doodmoe van al die zielige onderbuikretoriek.

Herken jij daar iets in?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven