Vermiste vrouwen Panama

06-04-2014 16:03 1223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jonge Nederlandse vrouwen worden vermist in Panama. Ze zouden dinsdag een wandeling maken in de omgeving van Boquete, maar sindsdien is niets meer van hen vernomen.



De 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort en de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht waren in Panama om Spaans te leren en sliepen bij gastgezinnen, meldt RTV Utrecht.



Volgens een werknemer van de school waar de vrouwen les hadden, is het gebied waar ze gingen wandelen niet gevaarlijk en is het niet aannemelijk dat ze zijn verdwaald. "Er is maar één weg omhoog en omlaag." Er wordt daarom betwijfeld of de vrouwen wel zijn gaan wandelen; mogelijk zijn ze daarvoor al verdwenen.



Er is ook een facebook pagina aangemaakt en dit is het laatste nieuws in het AD:



De twee vermiste Nederlandse vrouwen Lisanne en Kris zijn op de dag van hun verdwijning mogelijk gezien op een wandelroute bij de Panamese stad Boquete. Ingrid Lommers, de directrice van de taalschool in Boquete waar Lisanne Froon en Kris Kremers lessen volgden, schrijft dat op Facebook.



Ook is er een beloning van 2500 dollar.



Vreemd genoeg houdt dit onderwerp mij erg bezig. Misschien omdat de vrouwen van mijn leeftijd zijn. Ze zijn al bijna een week vermist.. Gevoelsmatig zijn ze verdwaald, of zou dit valse hoop zijn?

Zijn er meer mensen die de berichten op de voet volgen over deze 2 vrouwen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Ja ik volg het wel in grote lijnen. Ik heb intens te doen met hun familie en vrienden en kan alleen maar heel hard hopen dat de meiden nog in leven zijn. En als ze overleden zijn niet lang hebben hoeven lijden. Laten we hopen dat ze sowieso snel gevonden worden zodat de familie weet waar ze aan toe zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik, van het begin af aan een slecht gevoel over gehad. Ik hoop zo dat ze simpelweg verdwaalt zijn en hongerig en verkleumt maar gezond en wel teruggevonden worden. Ik vrees echter het ergste. Vreselijk ook voor de familie die nu zit af te wachten
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het ook. Ik weet ook niet wat ik er van denken moet. Ze kunnen natuurlijk verdwaald zijn en een ongeluk hebben gehad zodat ze niet goed bereikbaar zijn. In Oregon, is een vrouw van in de 80 wel vier weken vermist geweest. Maar het kan natuurlijk ook heel goed dat ze in verkeerde handen zijn gevallen. Ik hoop ook dat ze snel gevonden zullen worden. Vreselijk wat een angst voor de familieleden en vrienden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2014 11:31
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik las of hoorde ergens dat ze zonder begeleiding op pad waren gegaan, de jungle in. Als dat waar is, is dat natuurlijk niet bijzonder slim.
verba volant, scripta manent.
quote:Dromepretje schreef op 06 april 2014 @ 16:16:

Ik, van het begin af aan een slecht gevoel over gehad. Ik hoop zo dat ze simpelweg verdwaalt zijn en hongerig en verkleumt maar gezond en wel teruggevonden worden. Ik vrees echter het ergste. Vreselijk ook voor de familie die nu zit af te wachten



Ik vind trouwens de Reactie van de Nederlandse overheid laks aan alle kanten!

Amerika had allang een onderzoeksteam met speurhonden gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Doe even normaal over 'wetteloze en verlaten rotplekken', Bouquete is een enorme toeristische trekpleister in Panama, van alle gemakken voorzien, met talenscholen, veel expats en prachtige natuur. Erg populair bij Panamanezen (?) en buitenlandse toeristen. Is niets wetteloos en verlaten aan.
quote:vaneeuwijk schreef op 06 april 2014 @ 17:23:

[...]





Ik vind trouwens de Reactie van de Nederlandse overheid laks aan alle kanten!

Amerika had allang een onderzoeksteam met speurhonden gestuurd!Verbaasd mij ook ja. Wat kan één zo'n overjarige consul/ambassadeur die NL vertegenwoordigt nou betekenen daar?!
Alle reacties Link kopieren
Iemand moet toch iets gezien hebben...



Vreselijk...
quote:Galadriel schreef op 06 april 2014 @ 17:27:

Doe even normaal over 'wetteloze en verlaten rotplekken', Bouquete is een enorme toeristische trekpleister in Panama, van alle gemakken voorzien, met talenscholen, veel expats en prachtige natuur. Erg populair bij Panamanezen (?) en buitenlandse toeristen. Is niets wetteloos en verlaten aan.Dan nog is het niet verstandig om alleen de jungle in te trekken....
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 06 april 2014 @ 17:30:

[...]





Dan nog is het niet verstandig om alleen de jungle in te trekken.... Daar heb ik niets over gezegd en misschien is dat ook niet gebeurd, we weten het niet. Er is alleen over gespeculeerd. Maar ik vind het raar dat het werd weggezet als godverlaten.
quote:hkgirl schreef op 06 april 2014 @ 17:30:

[...]





Dan nog is het niet verstandig om alleen de jungle in te trekken.... [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2014 11:31
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 06 april 2014 @ 17:30:

[...]





Dan nog is het niet verstandig om alleen de jungle in te trekken.... Denk eens even na, heb jij nooit eens iets gedaan wat achteraf niet echt slim was?
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2014 20:26
Reden: kwetsende opmerking verwijderd
% gewijzigd
quote:MarianneDavids schreef op zondag 06 april 2014 17:22 Ik las of hoorde ergens dat ze zonder begeleiding op pad waren gegaan, de jungle in. Als dat waar is, is dat natuurlijk niet bijzonder slim.



Ik las juist dat het een enkel duidelijk wandelpad was, niks over een jungle.

Maar erg is het...
Zielig voor die familie, hopelijk worden ze nog gevonden.



En tja, er zijn zoveel meiden van die leeftijd die in alle uithoeken van de wereld gaan backpacken. Vaak komen ze gewoon levend en wel terug thuis, maar soms gaat 't mis.
quote:vaneeuwijk schreef op 06 april 2014 @ 17:17:



Waarom gaan die jonge grieten ook zo nodig naar die wetteloze en verlaten rotplekken op de wereld?

Spaans leren had hier toch ook gekund???
Gaat ie lekker Vaneeuwijk? Om te kotsen jouw opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vaneeuwijk schreef op zondag 06 april 2014 17:40 verwijderde quote .Ga eens wieberen.
quote:raccoon schreef op 06 april 2014 @ 17:35:

[...]





Denk eens even na, heb jij nooit eens iets gedaan wat achteraf niet echt slim was?Genoeg, maar daar gaat het toch niet om? Ik heb het geluk dat ik nog leef, ondanks de (grote) risico's die ik wel eens genomen heb vroegah. Hoop alleen vurig dat dit voor deze meiden ook opgaat.....
quote:vaneeuwijk schreef op 06 april 2014 @ 17:40:

verwijderde quote .Ga jij even fijn onder de grond liggen alsjeblieft.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2014 11:30
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel vreselijk verhaal. En wat hoor je toch vaak dat dit slecht afloopt. Ik hoop het echt oprecht niet maar ook ik heb hier geen goed gevoel bij.

Vreselijk voor familie en vrienden om zo in angst en onzekerheid te moeten zitten.
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen natuurlijk ook echt verdwaald zijn..Het is wel vaker gebeurd dat mensen langere tijd vermist waren in een groot natuur gebied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven