Vermiste vrouwen Panama

06-04-2014 16:03 1223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jonge Nederlandse vrouwen worden vermist in Panama. Ze zouden dinsdag een wandeling maken in de omgeving van Boquete, maar sindsdien is niets meer van hen vernomen.



De 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort en de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht waren in Panama om Spaans te leren en sliepen bij gastgezinnen, meldt RTV Utrecht.



Volgens een werknemer van de school waar de vrouwen les hadden, is het gebied waar ze gingen wandelen niet gevaarlijk en is het niet aannemelijk dat ze zijn verdwaald. "Er is maar één weg omhoog en omlaag." Er wordt daarom betwijfeld of de vrouwen wel zijn gaan wandelen; mogelijk zijn ze daarvoor al verdwenen.



Er is ook een facebook pagina aangemaakt en dit is het laatste nieuws in het AD:



De twee vermiste Nederlandse vrouwen Lisanne en Kris zijn op de dag van hun verdwijning mogelijk gezien op een wandelroute bij de Panamese stad Boquete. Ingrid Lommers, de directrice van de taalschool in Boquete waar Lisanne Froon en Kris Kremers lessen volgden, schrijft dat op Facebook.



Ook is er een beloning van 2500 dollar.



Vreemd genoeg houdt dit onderwerp mij erg bezig. Misschien omdat de vrouwen van mijn leeftijd zijn. Ze zijn al bijna een week vermist.. Gevoelsmatig zijn ze verdwaald, of zou dit valse hoop zijn?

Zijn er meer mensen die de berichten op de voet volgen over deze 2 vrouwen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Op 7 april 2016 op BNN is er een docu gemaakt over Lisanne van de broer van haar, mooie docu
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat de link niet werkt, er staat in dat er fotoos van Kris waren met een hoofdwond, maar eind conclusie is toch, dat ze verdwaald zijn. Maar ik vond het toch interessant om te lezen, bv dat het pad waar ze gelopen hebben (nadat ze detop hadden bereikt) zo modderig is dat je daar tot aan je knieen in wegzakt. En de schrijver verbaast zich er over, dat er maar zo weinig van ze is teruggevonden, waar zijn de schedels, en grote beenderen??????
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 04 september 2016 @ 15:27:

Sorry dat de link niet werkt, er staat in dat er fotoos van Kris waren met een hoofdwond, maar eind conclusie is toch, dat ze verdwaald zijn. Maar ik vond het toch interessant om te lezen, bv dat het pad waar ze gelopen hebben (nadat ze detop hadden bereikt) zo modderig is dat je daar tot aan je knieen in wegzakt. En de schrijver verbaast zich er over, dat er maar zo weinig van ze is teruggevonden, waar zijn de schedels, en grote beenderen??????



Daar gaan beesten mee slepen.

De jungle is zo vochtig en zo ondoordringbaar dat je het nooit meer terug vind als het al niet vergaan is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 04 september 2016 @ 15:27:

Sorry dat de link niet werkt, er staat in dat er fotoos van Kris waren met een hoofdwond, maar eind conclusie is toch, dat ze verdwaald zijn. Maar ik vond het toch interessant om te lezen, bv dat het pad waar ze gelopen hebben (nadat ze detop hadden bereikt) zo modderig is dat je daar tot aan je knieen in wegzakt. En de schrijver verbaast zich er over, dat er maar zo weinig van ze is teruggevonden, waar zijn de schedels, en grote beenderen??????Als je daar ligt en overleden bent, dan wordt je gewoon opgegeten door dieren en die gaan er ook mee slepen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Weinig nieuws. Als die schrijver toch tijd overheeft om dit soort zaken uit te diepen, een suggestie: verdiep je eens in wat er is gebeurd met dat Nederlandse stel in de Dominicaanse republiek. Want dat is pas een beerput, wat ik je brom.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 04 september 2016 @ 14:36:

Gevonden. Jemig, wat een lap. Kan iemand straks een samenvatting geven? ik ben naar buiten, de zon schijnt eindelijk eventjes!http://www.ad.nl/amersfoo ... n-met-wc-papier~a76839b8/
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Als die onderzoeker de steen (en plek) heeft gevonden die op de nachtfoto te zien is, dan lijkt het niet op de conclusie van Frank van der Goot destijds.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 04 september 2016 @ 17:48:

Weinig nieuws. Als die schrijver toch tijd overheeft om dit soort zaken uit te diepen, een suggestie: verdiep je eens in wat er is gebeurd met dat Nederlandse stel in de Dominicaanse republiek. Want dat is pas een beerput, wat ik je brom.Hoezo? Mogelijk iets gemist, maar ik had begrepen dat ze een bepaald type vis hadden gegeten die giftig was, en door gebrek aan gelijk goed medisch handelen zijn ze overleden. Of klopt dat niet?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 04 september 2016 @ 18:02:

[...]





Hoezo? Mogelijk iets gemist, maar ik had begrepen dat ze een bepaald type vis hadden gegeten die giftig was, en door gebrek aan gelijk goed medisch handelen zijn ze overleden. Of klopt dat niet?Dat zou wel een logische verklaring zijn voor alles.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat visverhaal was een van de theorieen die de ronden deden, is opgepikt door de Telegraaf en daarna voor waar aangenomen. Maar er zijn heel veel losse eindjes die niet kloppen. Er loopt nog een topic over, af en toe.



Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 04 september 2016 @ 18:25:

Nee, dat visverhaal was een van de theorieen die de ronden deden, is opgepikt door de Telegraaf en daarna voor waar aangenomen. Maar er zijn heel veel losse eindjes die niet kloppen. Er loopt nog een topic over, af en toe.



Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...



Uiteraard, in de ogen van de ALU hoedjes kunnen mensen niet gewoon overlijden en al zeker niet op een tropisch eiland.

De Mossad, CIA de Bilderberggroep en vermoedelijk Demmink zitten er achter, ze wisten teveel en moesten sterven
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik denk niet aan een complot a la Demmink, ik denk aan een groot persoonlijk drama. Maar goed, dit topic ging over Panama, ik begon zelf over de Dominicaanse Republiek, maar laten we het verder maar op het drama in Panama houden hier.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 04 september 2016 @ 19:24:

Nee, ik denk niet aan een complot a la Demmink, ik denk aan een groot persoonlijk drama. Maar goed, dit topic ging over Panama, ik begon zelf over de Dominicaanse Republiek, maar laten we het verder maar op het drama in Panama houden hier.Ik was nooit zo geintrigeerd door dat dominicaanse drama, als de panama meisjes.....maar is er dan niet een nichtje van de zwager van een ouwe schoolvriendin of zo die alles eigenlijk al zag aankomen....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Na veel gelezen te hebben over deze trieste zaak ben ik er wel uit dat deze meiden hopeloos verdwaald zijn door aan de verkeerde kant van het Continental Divide weer naar beneden te zijn gegaan en er vanuit zijn gegaan dat zij dus terug gingen naar het beginpunt van de trail, maar in plaats daarvan juist steeds dieper de ondoordringbare jungle in zijn gelopen. Ze hebben daarbij een of meerdere gevaarlijke kabelbruggen moeten gebruiken en ik denk dat beide meiden daarbij verongelukt zijn. (Die kabelbruggen schijnen zelfs voor de locals al verradelijk te zijn.) Vandaar ook de rugtas en hun stoffelijke resten verspreid langs de rivier. Kris is als eerste gewond geraakt en is ook als eerste bezweken. Dit valt te herleiden aan de hand van het mobielgebruik, waarbij Lisanne als laatste de iphone van Kris wilde gebruiken maar de pincode niet wist en Kris klaarblijkelijk ook niet meer in staat was om die te geven aan haar vriendin.



Wat een trieste en zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden.. en zo onnodig ook. Wat een afschuwelijke nachtmerrie om zo hopeloos verdwaald te raken zonder eten en drinken in een ondoordringbaar gebied en dan nog niet eens een kompas bij je hebben. Vooral de nachten moeten angstaanjagend zijn geweest.. aardedonker en met allerlei onheilspellende geluiden vanuit de jungle.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sharpay schreef op 06 september 2016 @ 02:26:

Na veel gelezen te hebben over deze trieste zaak ben ik er wel uit dat deze meiden hopeloos verdwaald zijn door aan de verkeerde kant van het Continental Divide weer naar beneden te zijn gegaan en er vanuit zijn gegaan dat zij dus terug gingen naar het beginpunt van de trail, maar in plaats daarvan juist steeds dieper de ondoordringbare jungle in zijn gelopen. Ze hebben daarbij een of meerdere gevaarlijke kabelbruggen moeten gebruiken en ik denk dat beide meiden daarbij verongelukt zijn. (Die kabelbruggen schijnen zelfs voor de locals al verradelijk te zijn.) Vandaar ook de rugtas en hun stoffelijke resten verspreid langs de rivier. Kris is als eerste gewond geraakt en is ook als eerste bezweken. Dit valt te herleiden aan de hand van het mobielgebruik, waarbij Lisanne als laatste de iphone van Kris wilde gebruiken maar de pincode niet wist en Kris klaarblijkelijk ook niet meer in staat was om die te geven aan haar vriendin.



Wat een trieste en zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden.. en zo onnodig ook. Wat een afschuwelijke nachtmerrie om zo hopeloos verdwaald te raken zonder eten en drinken in een ondoordringbaar gebied en dan nog niet eens een kompas bij je hebben. Vooral de nachten moeten angstaanjagend zijn geweest.. aardedonker en met allerlei onheilspellende geluiden vanuit de jungle.Ja vreselijk! En nog geen vestje bij zich tegen de kou. Niet voor te stellen in Nederland waar je altijd wel weer een kerktoren of een flatgebouw ziet. Toch blijft de zaak mij intrigeren.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sharpay schreef op 06 september 2016 @ 02:26:

Na veel gelezen te hebben over deze trieste zaak ben ik er wel uit dat deze meiden hopeloos verdwaald zijn door aan de verkeerde kant van het Continental Divide weer naar beneden te zijn gegaan en er vanuit zijn gegaan dat zij dus terug gingen naar het beginpunt van de trail, maar in plaats daarvan juist steeds dieper de ondoordringbare jungle in zijn gelopen. Ze hebben daarbij een of meerdere gevaarlijke kabelbruggen moeten gebruiken en ik denk dat beide meiden daarbij verongelukt zijn. (Die kabelbruggen schijnen zelfs voor de locals al verradelijk te zijn.) Vandaar ook de rugtas en hun stoffelijke resten verspreid langs de rivier. Kris is als eerste gewond geraakt en is ook als eerste bezweken. Dit valt te herleiden aan de hand van het mobielgebruik, waarbij Lisanne als laatste de iphone van Kris wilde gebruiken maar de pincode niet wist en Kris klaarblijkelijk ook niet meer in staat was om die te geven aan haar vriendin.



Wat een trieste en zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden.. en zo onnodig ook. Wat een afschuwelijke nachtmerrie om zo hopeloos verdwaald te raken zonder eten en drinken in een ondoordringbaar gebied en dan nog niet eens een kompas bij je hebben. Vooral de nachten moeten angstaanjagend zijn geweest.. aardedonker en met allerlei onheilspellende geluiden vanuit de jungle.Een kompas zullen ze wel hebben gehad, dat zit op de meeste smartphones.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sharpay schreef op 06 september 2016 @ 02:26:

Na veel gelezen te hebben over deze trieste zaak ben ik er wel uit dat deze meiden hopeloos verdwaald zijn door aan de verkeerde kant van het Continental Divide weer naar beneden te zijn gegaan en er vanuit zijn gegaan dat zij dus terug gingen naar het beginpunt van de trail, maar in plaats daarvan juist steeds dieper de ondoordringbare jungle in zijn gelopen. Ze hebben daarbij een of meerdere gevaarlijke kabelbruggen moeten gebruiken en ik denk dat beide meiden daarbij verongelukt zijn. (Die kabelbruggen schijnen zelfs voor de locals al verradelijk te zijn.) Vandaar ook de rugtas en hun stoffelijke resten verspreid langs de rivier. Kris is als eerste gewond geraakt en is ook als eerste bezweken. Dit valt te herleiden aan de hand van het mobielgebruik, waarbij Lisanne als laatste de iphone van Kris wilde gebruiken maar de pincode niet wist en Kris klaarblijkelijk ook niet meer in staat was om die te geven aan haar vriendin.



Wat een trieste en zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden.. en zo onnodig ook. Wat een afschuwelijke nachtmerrie om zo hopeloos verdwaald te raken zonder eten en drinken in een ondoordringbaar gebied en dan nog niet eens een kompas bij je hebben. Vooral de nachten moeten angstaanjagend zijn geweest.. aardedonker en met allerlei onheilspellende geluiden vanuit de jungle.Poeh inderdaad! Wat een angsten moeten die meiden hebben uitgestaan. Vreselijk! En wat voor beesten lopen daar allemaal wel niet rond zeg?
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk. Waarschijnlijk was Kris dus snel overleden, hoe lang had het nog geduurd voor Lisanne is overleden? 5 dagen ofzo dacht ik? Vreselijk..
Alle reacties Link kopieren
Volgens die onderzoeker staat Kris gewond op een foto, ze zijn daarna dus nog samen geweest.

Lijkt me vreselijk om je overleden vriendin dan achter te moeten laten in de diepe jungle.
Het blijft een verschrikkelijk verhaal :( arme meiden wat zullen ze bang zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:kyralon schreef op 04 september 2016 @ 15:24:

Op 7 april 2016 op BNN is er een docu gemaakt over Lisanne van de broer van haar, mooie docuMooie doc van BNN. Pas gezien.respect voor hem. Hij gaat terug en loopt de route. Naar de top en dan erover heen tot die rotsblokken in het water. De moeder snapt niet waarom ze verder zijn gelopen, na de top. want ze moesten nog helemaal terug en waren er niet echt berekend op. Maar wat mooi daar dat dorp en die natuur. Dat zegt die broer ook. Snap ook wel dat ze daar op reis gingen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.lindanieuws.nl ... n-is-niet-eng-weet-ik-nu/



Ergens hoop ik dat de meisjes net zo'n ervaring hebben gehad als deze vliegtuigcrash-overlevende. Alleen kan Annette Herfkens het wel navertellen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 06 september 2016 @ 21:46:

http://www.lindanieuws.nl ... n-is-niet-eng-weet-ik-nu/



Ergens hoop ik dat de meisjes net zo'n ervaring hebben gehad als deze vliegtuigcrash-overlevende. Alleen kan Annette Herfkens het wel navertellen.Kennelijk was de ervaring van Kris en Lisanne dermate verschillend dat ze nu dood zijn.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven