Vruchtbaarheidsbehandelingen.

09-04-2007 19:09 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren


Waar zie jij precies die klotereacties Snoe? Ik zie eigenlijk geen mensen die zeggen dat het altijd zelf betaald moet worden, behalve TO. Dus ik vraag me af waar jij die klotereacties leest.



Ik vind dingen als luxeprobleem en accepteren dat het voor jou niet is weggelegd niet echt leuk om te lezen eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Is IVF in vergelijking tot een levensreddende behandeling dan geen luxe? Voor jou waarschijnlijk niet maar in zijn algemeenheid wel. Zo werd het gesteld, en niet dat IVF op zich een luxe is, maar ten opzichte van een levensreddende behandeling of medicijn.



Ben het overigens met je eens dat je ook je vraagtekens kunt zetten bij mensen die jarenlang ongezond hebben geleefd en enorme aanspraken op verzekeringen doen hierdoor.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik het ook mee eens.

Het is van den zotte, dat rokers en alcoholisten geholpen worden op kosten van de gemeenschap.

Dat mag wel eens afgelopen zijn...

Net als hersteloperaties (sterilisaties) trouwens, vind ik.



Eerst laten ze zich steriliseren, en na een jonge blom aan de haak te hebben geslagen, krijgen ze daar spijt van. Moet de boel weer teruggedraaid worden...en ja hoor...op kosten van de gemeenschap? !!:?
Alle reacties Link kopieren


Is IVF in vergelijking tot een levensreddende behandeling dan geen luxe? Voor jou waarschijnlijk niet maar in zijn algemeenheid wel. Zo werd het gesteld, en niet dat IVF op zich een luxe is, maar ten opzichte van een levensreddende behandeling of medicijn.



Ben het overigens met je eens dat je ook je vraagtekens kunt zetten bij mensen die jarenlang ongezond hebben geleefd en enorme aanspraken op verzekeringen doen hierdoor.







Ik vind luxe in dit geval echt een totaal verkeerde woordkeuze. Een facelift vind ik luxe, maar IVF vind ik geen luxe. Het kan gelukkig tegenwoordig allemaal, maar het is geen pretje als je in zo'n 'traject' beland.



En wat iemand ook al aankaartte, die levensreddende medijnen, de farmaceutische industrie blokkeert heel veel door absurde prijzen te vragen. Daar zou wat aan gedaan moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt de farmaceutische maffia.



Helemaal eens.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Een facelift kan ook buitgewoon zwaar zijn. En iemand kan er heel veel last van ondervinden dat hij of zij een gerimpeld gezicht heeft en er daardoor altijd ouder over vermoeider uitziet dan hij of zij eigenlijk is. Las een artikel in Vrij Nederland dat het herstel van een zware face-lift maanden in beslag neemt.

En toch wordt dat niet vergoedt. En IVF wel. En wat dat betreft geldt voor IVF een beetje hetzelfde. Iemand kan vreselijk lijden onder onvruchtbaarheid. Wat maakt dan dat IVF wél vergoed moet worden en een face-lift niet? De psychische schade kan bij beiden erg groot zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt de farmaceutische maffia. Precies!



Helemaal eens.



Alle reacties Link kopieren
Daar kan ik wel wat staaltjes over vertellen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren


Een facelift kan ook buitgewoon zwaar zijn. En iemand kan er heel veel last van ondervinden dat hij of zij een gerimpeld gezicht heeft en er daardoor altijd ouder over vermoeider uitziet dan hij of zij eigenlijk is. Las een artikel in Vrij Nederland dat het herstel van een zware face-lift maanden in beslag neemt.

En toch wordt dat niet vergoedt. En IVF wel. En wat dat betreft geldt voor IVF een beetje hetzelfde. Iemand kan vreselijk lijden onder onvruchtbaarheid. Wat maakt dan dat IVF wél vergoed moet worden en een face-lift niet? De psychische schade kan bij beiden erg groot zijn.  



Je hebt een bevolking nodig in een land dus wel IVF om baby's te maken geen facelifts want op een paar strakgetrokken koppen kan een maatschappij niet draaien (al wordt het dan wel een pretty picture.
Alle reacties Link kopieren
Snoe, daar ben ik het niet mee eens.

De wereld is overbevolkt en dat wordt alleen maar erger.
Alle reacties Link kopieren
Snoe, ik ben geen tegenstander van IVF, en ook niet van het vergoeden ervan, maar jouw redenering gaat hier niet op. Baby's komen er zo ook wel. Ik weet niet hoeveel baby's er met IVF geboren worden per jaar, maar vast niet zoveel dat zonder ons geboortecijfer drastisch zou gaan dalen.
Alle reacties Link kopieren


Snoe, ik ben geen tegenstander van IVF, en ook niet van het vergoeden ervan, maar jouw redenering gaat hier niet op. Baby's komen er zo ook wel. Ik weet niet hoeveel baby's er met IVF geboren worden per jaar, maar vast niet zoveel dat zonder ons geboortecijfer drastisch zou gaan dalen.



Nou, het was ook eigenlijk meer als geintje bedoelt maar goed.
Alle reacties Link kopieren


Snoe, daar ben ik het niet mee eens.

De wereld is overbevolkt en dat wordt alleen maar erger.



In Nederland worden niet zo veel koters geboren hoor. Ze willen juist dat we aan de kinderen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wie is die 'ze' dan?

Dit ggggristelijke kabinet?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren


Wie is die 'ze' dan?

Dit ggggristelijke kabinet?









Oui!



Maar dat is al jaren hoor, ook voordat onze ggggggristelijke vrinden aantraden.
Alle reacties Link kopieren
"een slimme meid krijgt haar kind op tijd"
Al een account? Log dan hier in.
Waarom wordt IVF eigenlijk wel betaald door de verzekering ( met een mogelijk slagingspercentage) en adoptie niet ?



In het guldentijdperk kostte een adoptie minstens 25.000 gulden, de huidige prijzen weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Slagingspercentage is bij IVF heel klein.
Al een account? Log dan hier in.


Waarom wordt IVF eigenlijk wel betaald door de verzekering ( met een mogelijk slagingspercentage) en adoptie niet ?



In het guldentijdperk kostte een adoptie minstens 25.000 gulden, de huidige prijzen weet ik niet.





Omdat aan IVF een medisch iets ten grondslag ligt en aan adoptie niet per se?
Alle reacties Link kopieren
Beetje lullig om nou meteen de TO te betichten van het hebben van geen inlevingsvermogen.



Voor de rest eensch met Eowyn.
Zal best zo zijn zo zijn dat ik dit niet rationeel genoeg zie (in de ogen van een ander), maar misschien komt dat ook wel doordat IVF toch echt een heftig iets is waar niet te licht over gedacht moet worden.



Daarom heb ik besloten om deze discussie niet meer te volgen. Dat maakt het verdriet hier alleen maar groter en daar heb ik geen zin in. Stel je voor dat ik door deze ellende en het verdriet in de ziektewet zou komen?! Nee, dan maar liever niet meer lezen hier. Dat kijkt me een stuk minder frustrerend voor mezelf.



Ajuu!
Alle reacties Link kopieren
Meisje, aan dat farmaceutische verhaal zitten ook twee kanten natuurlijk, die winst op patenten enzo wordt weer gebruikt om nieuwe medicijnen te ontwikkelen en onderzoek te doen. Ik ben 't met je eens dat 't systeem niet perfect is (en zou 't miss. wel liever in overheidshanden zien), maar zie nu wel 't belang er van in (volgens mij heeft Tenderlover dat eens genoemd daarna ben ik 't gaan uitzoeken).



Wie bepaalt of er teveel in 't potje zit? Als ik zie dat mensen die een levensbedreigende ziekte hebben als kanker en medicijnen niet vergoed krijgen / medicijnen niet eens aangeboden krijgen omdat ze te duur zouden zijn, denk ik, doe dan bv. de max. leeftijd waarop ivf vergoed wordt naar beneden. Maak er bv. 36 van ofzo, of van mijn part 30. Geen kinderen krijgen is natuurlijk verschrikkelijk als je ze wel wilt, ik moet er niet aan denken dat ik onvruchtbaar ben, maar het is nog minder erg dan doodgaan in de bloei van je leven, dat lijkt me toch onbetwistbaar.
Alle reacties Link kopieren


Jeetje wat lees ik hier een klotereacties zeg. Dingen als het is een luxeprobleem of niet voor iedereen weggelegd. Bah, ik word er onpasselijk van. Lekker makkelijk praten misschien voor sommigen die misschien al wel kinderen hebben.



Ik ben moeder van een overleden kind en wij willen nu graag weer voor een kindje gaan, maar mijn lichaam werkt niet mee.Zitten nu in de medische molen en we weten niet waar het schip strand.  En dan zou ik ook nog alles zelf moeten betalen zeker? Wij maken al genoeg ellende mee, ga al kapot van verdriet en dan gaan mensen hierover lopen miepen. Echt te gek voor woorden.



Mensen die zichzelf in de vernieling helpen door een pakkie per dag te paffen of lekker te drinken worden toch ook geholpen. Wordt toch ook alles voor vergoedt. Kan je ook wel zeggen 'ja, eigen schuld dikke bult'.











Stel je eens voor dat jouw kind is overleden aan darmkanker en met die medicijnen die niet aangeboden worden wél had kunnen blijven leven. In hoeverre vind je het normaal dat die medicijnen niet vergoed worden? Zou je dan ook willen dat de medicijnen ten koste van bv. iets als ivf niet vergoed worden, zodat ivf wel vergoed kan worden? Oftewel, is het terecht dat jouw kind doodgaat omdat er geen geld is voor medicijnen, omdat dat geld gebruikt wordt voor mensen zonder kinderen om kinderen te maken?

Ik begrijp dat het je pijn doet, maar lees even goed voordat je zo reageert. Ik vind ivf geen luxe, wel tegenover andere dingen waar blijkbaar geen geld voor is, en dan vraag ik mij inderdaad af waarom er voor ivf wel geld is.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me vreselijk als ik (of een toekomstige man) onvruchtbaar zou zijn en dan zou ik heel blij zijn dat er ivf is. Het goede van de vergoeding vind ik dat ivf niet iets wordt wat alleen weggelegd is voor mensen die geld hebben. Natuurlijk is dat met veel dingen wel zo en hoort dat bij het leven. Maar het lijkt me wrang als je als stel met een laag inkomen dan maar meteen moet opgeven, terwijl stellen met wat meer geld nog wel een kans hebben.



Wat ik wel raar vind, en dat is misschien meer de discussie, is dat er een jaar geleden dicussie gaande was hoeveel een mensenleven mocht kosten. Er werd toen over gesproken of sommige behandelingen niet meer vergoed zouden worden omdat het de samenleving te veel geld kost. Toen had ik daar met iemand een discussie over. Wij kwamen toen op chemokuur die alleen als verlenging (van enkele maanden) van het leven is. Zoiets zou dan dus geschrapt worden. Maar ook behandelingen die dus wel genezend kunnen zijn, zoals Margaretha ook al beschrijft, kunnen dan niet vergoed worden omdat ze teveel geld kosten. In die zin vind ik het raar dat ivf vergoed wordt, maar dat er wel gevraagd wordt hoeveel een mensenleven mag kosten. Dus als een kind geboren wordt en ziek is en een leven lang medische behandelingen nodig heeft, worden er wel vragen gesteld over 'wat dat allemaal wel niet moet kosten.' Gelukkig is die discussie volgens mij vrij snel opgehouden.



Als je een ivf-kind bent, gaat er dan al geld van je nog te besteden bedrag af omdat je al veel geld gekost hebt of gaat dat er bij je ouders vanaf? :P
Alle reacties Link kopieren


Daar ben ik het ook mee eens.

Het is van den zotte, dat rokers en alcoholisten geholpen worden op kosten van de gemeenschap.

Dat mag wel eens afgelopen zijn...

Ach, ik denk eigenlijk dat we daar wel blij om mogen zijn. M'n moeder heeft twee jaar geleden ook in een kliniek gezeten voor haar alcoholprobleem. Doodnormale vrouw, gezin, huis, baan, maar het alcoholgebruik sloop er in en op den duur was het zo ver dat zij (en wij) niet meer wisten hoe ze er af kon komen. Dus ja, wij zijn eigenlijk blij dat ze "op kosten van de gemeenschap" drie maanden in een kliniek heeft moeten zitten, want ik heb geen idee wat we hadden moeten doen als het niet vergoed werd. Dat kost namelijk absurd veel geld en m'n ouders hebben geld zat, maar dat hadden ze toch echt niet kunnen betalen. En met m'n moeder gaat 't nu trouwens prima, bijna twee jaar droog, dus het geld is goed besteed geweest.
Alle reacties Link kopieren




quote: Zamirah reageerde



Daar ben ik het ook mee eens.

Het is van den zotte, dat rokers en alcoholisten geholpen worden op kosten van de gemeenschap.

Dat mag wel eens afgelopen zijn...

Ach, ik denk eigenlijk dat we daar wel blij om mogen zijn. M'n moeder heeft twee jaar geleden ook in een kliniek gezeten voor haar alcoholprobleem. Doodnormale vrouw, gezin, huis, baan, maar het alcoholgebruik sloop er in en op den duur was het zo ver dat zij (en wij) niet meer wisten hoe ze er af kon komen. Dus ja, wij zijn eigenlijk blij dat ze "op kosten van de gemeenschap" drie maanden in een kliniek heeft moeten zitten, want ik heb geen idee wat we hadden moeten doen als het niet vergoed werd. Dat kost namelijk absurd veel geld en m'n ouders hebben geld zat, maar dat hadden ze toch echt niet kunnen betalen. En met m'n moeder gaat 't nu trouwens prima, bijna twee jaar droog, dus het geld is goed besteed geweest.



Ah heerlijk van je medemens moet je het hebben...;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven