Wat zijn de mensen zat in politiek Nederland?

21-11-2016 17:11 301 berichten
De mensen zijn het zat, daarom stemmen ze anders dan de gevestigde orde denkt/hoopt. Maar wat zijn de mensen dan precies zat? Daarop heb ik nog geen helder antwoord gevonden.



T.O. Trapt af.



Ik heb genoeg van de zorgpremie en het eigen risico en dan met name voor studerende en naar schoolgaande kinderen boven de achttien. Ik stem zoonderhand werkelijk blind op een partij die daaraan wat doet. De zorgtoeslag is amper genoeg om de basisverzekering te dekken en in dit geval een overbodige geldrondpompmachine, want geen eigen inkomen.



Krijgen de kinderen boven de achttien iets medische zorg behoeft, wat is dan de bedoeling? Dat ze hun studielening gebruiken om het eigen risico op te hoesten? Moeten pa en ma dokken? Hoe stelt zo'n minister zich dat voor?
Politiek Nederland an sich. Behalve Thieme, maar die is ook anders...
Ik stem voor de partij die voor het belang van alle Nederlanders opkomt, niet alleen voor het mijne.
quote:Carabosse schreef op 21 november 2016 @ 17:14:

Politiek Nederland an sich.Maar waarom? Moeten ze naar de kapper en andere kleren aantrekken?
quote:PattyJupiter schreef op 21 november 2016 @ 17:15:

[...]





Maar waarom? Moeten ze naar de kapper en andere kleren aantrekken?Op Thieme na vind ik het allemaal slappe hap, ze staan nergens echt voor of ze staan ergens voor waar ik totaal niks mee heb en soms zelfs ronduit aanstootgevend vind, zoals 'minder Marokkanen' of het christendom. DENK en 50+ werken me op de zenuwen.
Alle reacties Link kopieren
Alle partijen beloven van alles, met sommige dingen ben ik het eens met partij X en soms met partij Y.

En na de verkiezingen worden beloftes verbroken en compromissen gesloten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dat geklaag zat van mensen die niet zien dat we veiliger en rijker zijn dan ooit tevoren, en het zo ontzettend goed hebben in relatie tot héle grote delen van de wereld.

Dus de politiek verwijt ik niks. Behalve sommige partijen die bovenstaande in de hand werken, oogkleppen op en klagen maar. 50plus, pvv.
quote:karin12345 schreef op 21 november 2016 @ 17:15:

Ik stem voor de partij die voor het belang van alle Nederlanders opkomt, niet alleen voor het mijne.

En welke partij komt op voor het belang van ALLE Nederlanders?

Volgens mij doet en kan geen enkele partij dat....
quote:Carabosse schreef op 21 november 2016 @ 17:20:

[...]





Op Thieme na vind ik het allemaal slappe hap, ze staan nergens echt voor of ze staan ergens voor waar ik totaal niks mee heb en soms zelfs ronduit aanstootgevend vind, zoals 'minder Marokkanen' of het christendom. DENK en 50+ werken me op de zenuwen.

Wat heeft Thieme gedaan dan dit jaar?

Ik hoor en ik zie haar niet.Toen met die zwanen zag ik die vrouwelijke dierenarts dikwijls opkomen voor dat onrecht ondanks al die valse boeren en jagers.Waar was Thieme toen?????

Ik vind Thieme juist slappe hap.
quote:Habbekratz schreef op 21 november 2016 @ 17:26:

[...]



En welke partij komt op voor het belang van ALLE Nederlanders?

Volgens mij doet en kan geen enkele partij dat....

Nou ja zoveel mogelijk dan.

Het is schipperen natuurlijk en goed zoeken.



Maar we kunnen moeilijk allemaal onze eigen partij oprichten, we hebben er nu al veel te veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 21 november 2016 @ 17:30:

[...]



Wat heeft Thieme gedaan dan dit jaar?

Ik hoor en ik zie haar niet.Toen met die zwanen zag ik die vrouwelijke dierenarts dikwijls opkomen voor dat onrecht ondanks al die valse boeren en jagers.Waar was Thieme toen?????

Ik vind Thieme juist slappe hap.+100, nu slaat ze ook geen gat in een pakkie boter met haar zetels, echter ze is in de kamer van 0 tot generlei belang.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:permis schreef op 21 november 2016 @ 17:23:

Ik ben dat geklaag zat van mensen die niet zien dat we veiliger en rijker zijn dan ooit tevoren, en het zo ontzettend goed hebben in relatie tot héle grote delen van de wereld.

Dus de politiek verwijt ik niks. Behalve sommige partijen die bovenstaande in de hand werken, oogkleppen op en klagen maar. 50plus, pvv.

Kijk vanavond dat programma op tv maar eens genaamd Schuldig......

Die zullen het niet met je eens zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 21 november 2016 @ 17:14:

Politiek Nederland an sich. Behalve Thieme, maar die is ook anders...Die partij bestaat niet, helaas...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Als mensen het zat zijn moeten ze eens actie ondernemen in plaats van hopeloze anti-Rutteplaatjes te delen op facebook of topics te openen.
quote:Habbekratz schreef op 21 november 2016 @ 17:32:

[...]



Kijk vanavond dat programma op tv maar eens genaamd Schuldig......

Die zullen het niet met je eens zijn



Zij zullen dan ook op een partij stemmen die bij hun standpunten past.



Ik heb het prima, dus ik stem waarschijnlijk op een partij die bij de gevestigde orde hoort. Ik stemde vaak voor anderen (ouderen, gehandicapten, etc.), maar die anderen hebben ook een stem, dus ik stem tegenwoordig op een partij die goed is voor mij (en dieren ).
quote:Habbekratz schreef op 21 november 2016 @ 17:30:

[...]



Wat heeft Thieme gedaan dan dit jaar?

Ik hoor en ik zie haar niet.Toen met die zwanen zag ik die vrouwelijke dierenarts dikwijls opkomen voor dat onrecht ondanks al die valse boeren en jagers.Waar was Thieme toen?????

Ik vind Thieme juist slappe hap.Dat verbaast mij ook. Wat heeft zij gedaan dit jaar? Ik vind haar het prototype van een profiteur. Iemand die een beetje babbelt om een baantje op het pluche te behouden.
Het wordt tijd voor vers bloed,iemand die niet uit de politiek komt,onze eigen Trump.......

Maar ja wie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo tegen de verharding en de polarisatie in de NL politiek. Dat vliegen afvangen, en die Rutte die een beetje populair een stel andere fractieleiders af gaat lopen zeiken. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en probeer te zoeken naar wat we allemaal overeen hebben ipv naar de verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Ze doet juist heel erg veel maar omdat de media dat niet interessant vinden zie je er niets van. Ze is een van de meest actieve kamerleden volgens mij. Laatst nog over het landbouwgif in onze muesli.
quote:humanista schreef op 21 november 2016 @ 17:49:

Ze doet juist heel erg veel maar omdat de media dat niet interessant vinden zie je er niets van. Ze is een van de meest actieve kamerleden volgens mij. Laatst nog over het landbouwgif in onze muesli.In alles wat groeit op het land zit wel landbouwgif.De franse onderzoekers kwamen daar trouwens mee en 4 produkten zouden ook in Nederland in de winkels liggen. Ooit gehoord van een dode na het eten van muesli? Dat zit in zo'n minimini concentratie dat zelfs vliegen het overleven.Idem voor alle landbouwproducten. Tijd en geld voor deze bijzaken kunnen ze beter in belangrijke zaken stoppen voor onze veiligheid en gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel makkelijk om van een afstand te klagen en te roepen dat je het zat bent. We willen allemaal wel goedkopere (en tegelijk betere) zorg, meer geld naar onderwijs, beter milieu, lagere pensioenleeftijd en tegelijk minder belasting betalen. Helaas werkt het in de echte wereld niet zo en zal er voortdurend geschipperd moeten worden tussen verschillende belangen.



Het zou hierbij wel fijn zijn als politici al vooraf duidelijk zijn over de haalbaarheid van hun plannen, toegeven dat compromissen soms nodig zijn en elkaar niet voor de verkiezingen zwart maken, om vervolgens wel weer samen een regering te vormen en hun beloftes naar hun kiezers te vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 21 november 2016 @ 17:58:

[...]



In alles wat groeit op het land zit wel landbouwgif.De franse onderzoekers kwamen daar trouwens mee en 4 produkten zouden ook in Nederland in de winkels liggen. Ooit gehoord van een dode na het eten van muesli? Dat zit in zo'n minimini concentratie dat zelfs vliegen het overleven.Idem voor alle landbouwproducten. Tijd en geld voor deze bijzaken kunnen ze beter in belangrijke zaken stoppen voor onze veiligheid en gezondheid.



Serieus? Eet jij dan maar gewoon jaren achter elkaar lekker iedere ochtend je minimini-concentratie. Maar niet komen klagen als je darmkanker oploopt, he?



In sommige muesli is landbouwgif gevonden 300x boven de norm. Die norm is er niet voor niks. Denk je niet dat het vrij zinvol is dat er vragen over gesteld worden, zodat er een onderzoek kan komen, zodat we zeker weten of het veilig is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 21 november 2016 @ 17:30:

[...]



Wat heeft Thieme gedaan dan dit jaar?

Ik hoor en ik zie haar niet.Toen met die zwanen zag ik die vrouwelijke dierenarts dikwijls opkomen voor dat onrecht ondanks al die valse boeren en jagers.Waar was Thieme toen?????

Ik vind Thieme juist slappe hap.Ze heeft daar kamervragen over gesteld, als enige.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis goed doordachte politiek. Doordachte plannen, met haalbare resultaten. Bijna alle partijen gaan tegenwoordig zo mee met de waan van de dag. Er ontstaan nodeloze en ondoorzichtige wetgeving, gebaseerd op uit hun verband gerukte mediavoorbeelden. Daar maak ik me echt zorgen over. Maar de nieuwe partijen helpen me daar niet echt bij, integendeel zelfs.....
Alle reacties Link kopieren
quote:PattyJupiter schreef op 21 november 2016 @ 17:39:

[...]



Dat verbaast mij ook. Wat heeft zij gedaan dit jaar? Ik vind haar het prototype van een profiteur. Iemand die een beetje babbelt om een baantje op het pluche te behouden.



Zij heeft onder andere dit gedaan:



14-11-2016

Marianne Thieme leidt deze week de Tweede Kamerdelegatie die de klimaattop in Marrakesh bezoekt. De Kamerdelegatie spreekt in Marokko met de Nederlandse regering, maatschappelijke organisaties, buitenlandse parlementariërs en het bedrijfsleven over de..



26-10-2016

Op 27 oktober vindt de derde in een reeks lezingen van Ewald Engelen en Marianne Thieme plaats in Utrecht. In lijn met hun boek ‘De kanarie in de kolenmijn’, spreken hoogleraar financiële geografie Engelen en PvdD-fractievoorzitter Thieme door het...



13-10-2016

Opinieblad Opzij heeft Marianne Thieme uitgeroepen tot een van de tien meest invloedrijke politica’s. Als enige vrouwelijke fractievoorzitter van de Tweede Kamer komt Thieme nieuw binnen in deze jaarlijkse Top 10. Opzij prijst Thieme om haar...



23-09-2016

De provincie Friesland heeft na Kamervragen van Marianne Thieme laten weten dat reeën op Terschelling onterecht zijn doodgeschoten. De provincie zegt toe maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. De provincie Friesland had geen toestemming...



03-08-2016

De Partij voor de Dieren is blij met de historische uitspraak van de rechtbank dat de provincie Zeeland ten onrechte bij herhaling een ontheffing heeft verleend voor het afschieten van damherten. Marianne Thieme wil dat het kabinet voorkomt dat er vaker...



26-07-2016

Het kabinet moet consumenten waarschuwen voor Hepatitis E in leverworst en paté. Deze oproep doet Marianne Thieme vandaag in Kamervragen. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) waarschuwt dat bij ongeveer 80% van de onderzochte...



29-04-2016

Jachttrofeeën van een groot aantal wilde diersoorten mogen Nederland niet meer worden ingevoerd. Hiermee geeft het kabinet uitvoering aan een aangenomen motie van Marianne Thieme (PvdD) en Rudmer Heerema (VVD). Per direct worden onder andere ivoor,...



29-04-2016

Op uitnodiging van de Australische dierenrechtenorganisatie Voiceless, houdt Marianne Thieme tussen 4 en 17 mei een serie lezingen in Australië. De partijleider van de Partij voor de Dieren zal tijdens tien lezingen op universiteiten en een...



22-03-2016

Marianne Thieme heeft Kamervragen gesteld over het verdwijnen van een waarschuwing, op de website van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, tegen kinderarbeid in Oekraïne. De overheidswebsite waarschuwde tot voor kort nog dat “vooral als u in de...



02-03-2016

Marianne Thieme roept het kabinet op om tegen hernieuwde toelating van het hormoonverstorende gif glyfosaat te stemmen. Maandag stemt de Europese Commissie over hernieuwde toelating voor 15 jaar. Glyfosaat heeft ernstige gevolgen voor de volksgezondheid...



16-02-2016

Landbouw mag alleen ‘klimaatslim’ genoemd worden wanneer deze echt bijdraagt aan vergroening van de voedselproductie en voedselzekerheid. De Tweede Kamer heeft vandaag een motie hierover van Marianne Thieme aangenomen. Op dit moment wordt het begrip...



09-02-2016

De regering moet binnen een half jaar met een plan van aanpak voor de melkveehouderij komen om kalfjes bij de moederkoe te laten. Een Kamermeerderheid heeft vandaag ingestemd met een motie hiertoe van Marianne Thieme. De Kamer geeft hiermee aan een einde...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven