Mode & Beauty alle pijlers

Hoe sexy kleed jij je?

03-05-2024 13:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik ben geen engerd. Ik ben nog steeds mezelf.

Door het topic over de vriend die vond dat vriendin zich niet sexy mocht kleden vroeg ik me af: hoe sexy kleden vrouwen zich dan? Wat is sexy? En wanneer is dat gepast?

Want ik bedacht me dat ik me eigenlijk nooit sexy kleed denk ik.

In de zomer draag ik graag een korte jurk met v-hals, soms een korte rok, maar meestal een korte broek. Verder draag ik vaak spijkerbroeken.

Ik voel me niet sexy als ik veel inkijk heb of een heel korte rok aan heb. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed mij nooit sexy. Ik heb een riante voorgevel waardoor iets al heel snel vulgair oogt. Rokken vind ik niet fijn zitten dus die draag ik amper. Jurken zijn allemaal midi of maxi lengte (korter zou ook niet sexy zijn met die kromme pootjes van mij). Zelfs aan het strand of zwembad heb ik zodra ik uit het water kom een pareo of tuniek aan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, wat is sexy. Ik heb geen tieten en geen kont dus er valt weinig te laten zien. Draag ook nooit een kort rokje ofzo, wel korte broeken (geen hotpants waar je reet half uit hangt). Geen diep decolleté, ook al zou ik dat doen valt er niks te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed me heel wisselend. Echt bloot is het tegenwoordig niet meer echt, hoewel ik vroeger wel hele korte rokjes droeg, want mijn benen zijn echt mijn sterke punt.

Maar ik draag wel rustig een strakke kokerjurk, of iets met een diepe blote rug. Diepe v-hals ook wel (maar ik heb kleine borsten). Strakke leren broek. Iets transparants voor een feest. Maar net zo vaak een coltrui of een oversized jeans of wijde plooibroek met los shirt. Of een soort vintage bloes met de kraag tot boven dicht geknoopt. Ik heb echt letterlijk van alles. Wel is het vrijwel altijd enigszins opvallend.

“Sexy” zit bij mij meer in dingen als een wit overhemd dat ik maar met twee knoopjes dichtdoe ofzo (in de zomer). Ik vind mezelf vaak sexy gekleed. Mannen denken daar wellicht anders over.
september wijzigde dit bericht op 03-05-2024 14:10
0.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij valt er dan wel wat te zien, maar dat vind ik dan dus ook niet sexy. Toen ik jonger was zag ik er soms sexy uit zonder het te weten denk ik. Toen was mijn lichaam ook wel mooier…. Maar voelde me toen ook niet goed in sexy kleding.

Maar misschien is mooie kleding zonder bloot natuurlijk ook wel sexy soms. Maar zie mezelf niet echt zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Steeds minder maar dat is omdat de huidige mode meer oversized is. Ik hou nu meer van mooi basic. . Hoge hakken en te strakke broeken, strakke korte jurken etc voelen voor mij passé.
Ik hou ook niet van glimmertjes en polyester meuk.
Her en der een accent vind ik wel leuk zoals een mooi decolleté of een randje buik.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik kleed mij nooit sexy. Heb A overgewicht B grote borsten (en die show ik niet graag) en C voel ik me eigenlijk nooit sexy. Dus kleed ik mij gewoon casual
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind vrouwelijke kleding erg mooi. Dus jurken, rokken en mooi zittende topjes etc. Maar dat is wat anders dan sexy kleding. Dat is mij vaak te bloot, te krap en daardoor ordinair. Daarnaast zit ik absoluut niet te wachten op ongevraagde aandacht die bepaalde kleding oproept.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, wat sexy is is natuurlijk totaal subjectief.

Wat de één sexy vindt, vind ik misschien alleen maar ordinair. Wat ik sexy vind, vindt een ander misschien weer stijf. En wat ik degelijk vind, vindt de pastoor misschien weer ordinair.

Ik draag veel hakken, korte rokken en jurkjes, maar ik heb totaal geen rondingen dus sexy is het meestal niet. Zelfs als ik geen bh aan heb en knoopjes open tot mijn navel bij wijze van, is er weinig sexy aan. Al vinden sommigen dat misschien dan tóch sexy, want smaken verschillen.

En sommigen vinden misschien juist heel degelijk gekleed zijn weer sexy omdat het veel ruimte biedt aan fantasie wat eronder zit...

Geen peil op te trekken dus :lol:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed mezelf graag een beetje sexy of feestelijk of verzorgd. Ik weet eigenlijk niet heel precies waar de grenzen daartussen liggen. Een beetje decolleté heb ik wel graag. Heb kleine borsten en dat staat dan misschien anders dan met een grotere cup. Sowieso staan hoog gesloten blousjes mij niet mooi, vind ik. Ik accentuur ook graag mn figuur, slank, bredere heupen, met kleren omdat ik dat mooier vind staan dan boxy shirts of blousejurken. In de jaren vijftig zou m'n manier van kleden misschien vrouwelijk zijn genoemd, toen er nog vanuit een meer stereotyperend over mannen en vrouwen werd gepraat en gedacht. Tegelijkertijd weet ik ook zo 123 geen beter woord voor wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sexiness is in the eye of the beholder natuurlijk. Als ik er sexy uit wil zien, doe ik een goede spijkerbroek aan met een mooie witte blouse,enkellaarsjes met hakken en een zwart leren jasje. Vind ikzelf reuze sexy, maar ik denk dat er volksstammen mensen zijn die er niks aan vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed me graag vrouwelijk, maar niet sexy in de zin van - je ziet alles maar net niet.
Ronde vormen mag je zien, maar decolleté ' ik weet niet waar ik kijken moet' niet en ook geen rokjes/jurkjes waarbij je je kont ziet zodra je bukt.
Geen kleding dat ik ook niet zou dragen als ik bij familie op bezoek ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
wel strak, niet bloot
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zeer verzorgd, niet sexy. Ik droeg tot 5 jaar terug wel heel veel bodies met een jasje, maar echt korte rokjes of strakke dingen past niet (meer) mij. Ik zou mijn kledingstijl als vrouwelijk en klassiek willen omschrijven. Ik graag sinds de pandemie alleen weinig hakken meer…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sexy, wat is dat? Ligt eraan wie je het vraagt. Ik heb een grote cupmaat, mijn borsten zijn niet weg te moffelen of ik moet een tent aantrekken. Ik vind het wel mooi om een beetje decolleté te laten zien, afhankelijk ook van de gelegenheid. Als ik aan het werk ben sowieso niet, ik moet vaak bukken (zorg) om mensen kousen en schoenen aan te trekken. Dan draag ik gewoon een hoog gesloten tshirt onder mijn werkkleding. In mijn vrije tijd draag ik graag iets met een ruim halsgat, een leuke jurk of rok. Niet te kort want daar heb ik de benen niet meer voor.
Ik kan een goed passende spijkerbroek die ‘iets doet voor je kont’ heel sexy vinden.
Heel bloot of ordinair strak, gecombineerd met hele hoge hakken, veel make up en vul het rijtje maar aan, vind ik totaal niet sexy. Er moet iets te raden overblijven. Een ondeugende blik, een lach, zelfvertrouwen uitstralen, dat is in mijn optiek sexy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk dat ik de laatste jaren me steeds ongemakkelijker voel in wat sexyier kleding. Hakken waren vroeger heel normaal, of laarzen
Maar tegenwoordig draagt iedereen sneakers
Ik weet soms gewoon niet eens wat voor een schoenen ik aan moet als ik weer een gelegenheid heb die om iets netters vraagt, maar waar ik niet meteen hakken aan wil (want ik vind laarzen dus opeens enorm gedateerd).

Maar ook een rokje of jurkje of iets met meer decollete, vind ik minder prettig tegenwoordig. Ik heb ook vrij grote borsten dus bij mij oogt iets met decollete ook al snel alsof ik er enorm de aandacht mee wil trekken, wat dus niet zo is.
Dat vind ik soms wel jammer....want een leuk zomerjukrje met spaghettibandjes en een V-hals vind ik leuk maar dan loop ik wel erg "te koop" ...ongewild
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik kleed me niet graag sexy. Ik hou wel van vrouwelijk, feestelijk, verzorgd, en ik besteed veel aandacht aan mijn uiterlijk. Maar ik hou niet van veel huid laten zien, van erg strakke kleding, hoge splitten en diepe decolletees. Wel iets meer toen ik jonger was, maar ook toen zou ik mijn kleding niet als sexy bestempelen. Maar sexy is inderdaad nogal subjectief, zoals al gesteld is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, wat is sexy. Mijn ex vond het al helemaal sexy als ik mij een beetje opgetut had. Als in, een jurkje. Had geen decolleté, gewoon op de knie, niet mega strak. Net wat de ander aantrekkelijk vindt.

Als ik iets aan heb, waarvan ik vind dat het mij heel goed staat, dan kan ik mij best sexy voelen hoor. Daar hoeft geen bloot of hak bij te komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel bloot kleed ik me eigenlijk nooit, tenzij het erg heet is. Ik ga liever voor sexy door zelfverzekerdheid. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt er maar net aan wat je sexy vind. Ik hou er wel van om me af en toe op te tutten met een leuk jurkje en hakken bijvoorbeeld. Vind mijn man niks aan. Maar vanochtend kwam ik beneden met sneakers, spijkerbroek en een los blousje zonder decollete, haar in een rommelige knot en bril op, en man vond me er helemaal sexy uitzien. Nogal smaakgevoelig ;)

Ik heb nooit korte rokjes aan (omdat ik vergeet dat ik een kort rokje aan heb). Maar als het weer erom vraagt draag ik wel shorts (zonder dat mijn billen eruit piepen zoals ik nu wel eens bij jonge meiden zie, maar verder wel echt kort), en een topje met voorgevormde cups zodat ik geen bh hoef te dragen, dat kan ook cropped zijn maar ik draag wel altijd hight waisted items. Dus zo 'bloot' ga ik soms wel de deur uit voor de kliko ofzo, al zou ik toch eerder voor een hele luchtige lange broek of jurk gaan als ik erop uit ga omdat ik mezelf niet prettig voel als mensen naar mijn lijf kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad, wat is sexy. Vaak is dat gebaseerd op de mannelijke blik en wat mannen sexy vinden. En laat ik dat nou verre van sexy vinden. Ik vind hoge hakken er meestal juist sneu uitzien, en te kleine strakke kleding ook melijwekkend (wat helaas het geval is met héél veel dameskleding: oncomfortabel wordt gezien als 'vrouwelijk', gewoon lekker comfortabel als 'lomp' of 'mannelijk'. Hoera voor de jaren 80-90 revival en vrouwen die weer oversized truien en blouses dragen!).

En qua make-up vind ik alles wat meer is dan mascara, meestal ook lelijk of in ieder geval niet aantrekkelijk. (Heeeeeeel soms kan lipstick mooi staan maar ik zou er nooit mee willen zoenen, yuck.)

Ik val op vrouwen maar ik vind het sexy als die een fijne uitstraling hebben en bijvoorbeeld een truitje van mooie gebreide stof dragen waarin de vorm van hun armen goed uitkomt (hoeft dus helemaal niet bloot), en verwassen jeans met de pijpen opgerold. Of bandplooibroeken kan ik ook heel sexy vinden. Als iemand heel zelfverzekerd (maar niet arrogant) simpele kleding draagt die goed past (dus niet te strak / te kort / oncomfortabel zoals veel vrouwenkleding).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit.

Heb geen 'curves' en cup AA (sinds een jaar of 4 wel een flinke vetrol) dus er valt ook niks te showen. Nooit geleerd om me vrouwelijk dan wel sexy te kleden. Ik heb me altijd casual gekleed: spijkerbroek + trui/t-shirt. Nooit jurkjes of rokjes en nooit hakken.
Ben klein, maar niet 'petite', veel kleding is te lang. Als je een maxi-jurk of (bootcut) broek een flink stuk moet laten inkorten is het toch vaak vreemd, uit verhouding. Mouwen zijn ook standaard veel te lang.

Als ik nu héél incidenteel eens een keer een blouse draag voel ik me al enorm overdressed.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Alle reacties Link kopieren Quote
amby schreef:
03-05-2024 14:54
Heel bloot kleed ik me eigenlijk nooit, tenzij het erg heet is. Ik ga liever voor sexy door zelfverzekerdheid. :biggrin:
Ja, dat wordt vaak in één adem genoemd. Maar zo zie je maar weer hoe subjectief het is. Ik associeer zelfverzekerd zijn helemaal niet met sexy zijn. Ik vind een zelfverzekerde uitstraling vaak een prettige uitstraling, maar het heeft voor mij niets met sexy te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou van hele strakke korte jurkjes. Of in de zomer rokje met een kort topje. Hoge hakken vind ik wel mooi, maar heb ik eigenlijk alleen aan als ik bijna niet hoef te lopen en de straat mooi glad is afgewerkt. Meestal draag ik laarzen met een normale hak. Kan ik nog iets van mijn lengte compenseren.

De een zal het sexy noemen. Maar ik las hier ook al weer de term ordinair. Ik ga zelf voor leuk en opvallend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet wel zeggen dat ik het soms irritant vind dat als je nou eenmaal wat rondingen hebt (maar verder wel redelijk slank of een slanke taille), je kleding al snel als 'te sexy' wordt gezien omdat je lijf er nou eenmaal inzit. Ik vind het heel vervelend dat een outfit die bij een minder curvy persoon heel normaal en gepast is, bij mij ineens te sexy is. Vooral omdat ik het echt niet fijn vind om door anderen bekeken te worden met seks in gedachten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven