Mode & Beauty alle pijlers

Hoe sexy kleed jij je?

03-05-2024 13:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik ben geen engerd. Ik ben nog steeds mezelf.

Door het topic over de vriend die vond dat vriendin zich niet sexy mocht kleden vroeg ik me af: hoe sexy kleden vrouwen zich dan? Wat is sexy? En wanneer is dat gepast?

Want ik bedacht me dat ik me eigenlijk nooit sexy kleed denk ik.

In de zomer draag ik graag een korte jurk met v-hals, soms een korte rok, maar meestal een korte broek. Verder draag ik vaak spijkerbroeken.

Ik voel me niet sexy als ik veel inkijk heb of een heel korte rok aan heb. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
04-05-2024 20:40
Ik moet nu ineens denken aan mijn vriend (wij wonen niet samen) die elke avond in zijn huisbroek schiet maar mij wel graag in mooie kleren ziet. Ik heb al proberen duidelijk te maken dat ik een joggingbroek nou niet echt flatteus vind maar ja, zijn huis zijn broek.
Haha, helemaal eens dit. Natuurlijk loop ik binnenshuis niet op naaldhakken, maar ik vind joggingbroeken/hoodies/whatever kleding voor als je erg ziek bent. Af en toe voor een uurtje na de douche hooguit. Ja, niemand ziet je, maar ik draag mooie kleding ook voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
04-05-2024 20:44
Een rok of jurk gaat dan tot op de knie bij mij of zelf langer. Zwart hoeft meestal niet meer. Maar qua kleuren zou ik het zelf ook niet te uitbundig
doen tijdens een uitvaart. Ik denk dan meer aan kleuren zoals donkerblauw,donkergroen of donkerrood b.v. in combinatie met nette schoenen.
Ja ik ook. Zwart kan ook altijd hoewel dat niet meer hoeft. Op ern bruiloft draag ik nooit wit. Dat is ook ongepast. De bruid mag in het wit.
Ach ja, etiquette. Ik hou soms wel van decorum😊.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laura1992 schreef:
04-05-2024 20:48
Haha, helemaal eens dit. Natuurlijk loop ik binnenshuis niet op naaldhakken, maar ik vind joggingbroeken/hoodies/whatever kleding voor als je erg ziek bent. Af en toe voor een uurtje na de douche hooguit. Ja, niemand ziet je, maar ik draag mooie kleding ook voor mezelf.
Precies. Ik heb niet eens een huispak. Wel een mooie kamerjas en een kimono en veel negligés. En een cashmieren onderjurk die ik met kamerjas draag als ik me niet lekker voel. Ik hou ook meer van rokken en jurken dan van broeken. Wijde kleding flatteert mij niet en voel ik me niet fijn in. Stofkwaliteit is ook belangrijk. Franse en italiaans dames zijn goed in zich sexy maar smaakvol kleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
04-05-2024 20:47
Het leuke aan een jeans vind ik dat je veel dingen daarmee kunt combineren zoals een top of bloes met of zonder decolleté,een shirt of trui en als je in een sportieve bui bent draag je sneakers en andere nette schoenen.
Ja en je kunt ook nog spelen met de kleur blauw. Ik draag altijd lichte jeans. Kan soms een periode hebben dat ik hem heel vaak aan wil om daarna weer op iets anders over te gaan. Ik heb erg veel kleding en geniet daar ook van. Lekker nieuwe outfits bedenken en er foto’s van nemen (voor mezelf) zodat ik op een druk moment kan kijken wat ik bedacht had en het zo uit de kast kan halen. Ideaal. Ik heb bijna nooit dat ik me over of underdressed voel. Voor elke gelegenheid wel iets in de kast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
04-05-2024 20:49
Ja ik ook. Zwart kan ook altijd hoewel dat niet meer hoeft. Op ern bruiloft draag ik nooit wit. Dat is ook ongepast. De bruid mag in het wit.
Ach ja, etiquette. Ik hou soms wel van decorum😊.
Ik vind het prima dat iemand zwart draagt als degene zwart een mooie kleur vind. Wit draag ik dan in combinatie met ander kleuren. Ik ga nooit
helemaal in het zwart of wit. Dat vind ik erg saai.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
04-05-2024 20:53
Precies. Ik heb niet eens een huispak. Wel een mooie kamerjas en een kimono en veel negligés. En een cashmieren onderjurk die ik met kamerjas draag als ik me niet lekker voel. Ik hou ook meer van rokken en jurken dan van broeken. Wijde kleding flatteert mij niet en voel ik me niet fijn in. Stofkwaliteit is ook belangrijk. Franse en italiaans dames zijn goed in zich sexy maar smaakvol kleden.

Gemiddelde Franse en Italiaanse vrouwen buiten Parijs en Milaan wel eens gezien?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
04-05-2024 20:25
Volgens mij verwar je me met iemand anders, want ik heb het hier niet zo vaak over. Misschien een keer of twee/drie.
Ik heb het wel vaak over mijn voedingspatroon, waar jij inderdaad met regelmaat heerlijk op aanslaat.

Oh, en wat betreft je laatste zin, dat heb ik nou ook bij jou. En dus ga ik weer verder met mijn LaFolie-beleid: lekker negeren.


Je extreem conservatieve opvattingen, en hoe je het daar zogezegd zo zwaar mee hebt want zullie snappen de wáárheid niet. In werkelijk íedere reactie, zelfs in een topic over kleding kan je het niet laten.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
04-05-2024 20:58
Ja en je kunt ook nog spelen met de kleur blauw. Ik draag altijd lichte jeans. Kan soms een periode hebben dat ik hem heel vaak aan wil om daarna weer op iets anders over te gaan. Ik heb erg veel kleding en geniet daar ook van. Lekker nieuwe outfits bedenken en er foto’s van nemen (voor mezelf) zodat ik op een druk moment kan kijken wat ik bedacht had en het zo uit de kast kan halen. Ideaal. Ik heb bijna nooit dat ik me over of underdressed voel. Voor elke gelegenheid wel iets in de kast.
Ik heb qua jeans verschillende kleuren en vooral veel verschillende tinten blauw. Zelf heb ik ook veel kleding,mijn kast puilt uit. :-D Het is ook net in wat voor bui ik ben of wat de gelegenheid is. Ik hou wel van afwisseling. :) Het is praktisch om voor iedere gelegenheid iets in de kast te hebben.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
04-05-2024 21:00
Gemiddelde Franse en Italiaanse vrouwen buiten Parijs en Milaan wel eens gezien?
Het is typisch voor beide landen dat de hoogtepunten en dieptepunten veel groter zijn. Hetzelfde geldt voor eten. Je kunt fantastisch eten, maar ze verkopen ook ongegeneerd ontzettend gore dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben de jeans aan het uitfaseren. Niet omdat ik jeans lelijk vind. Maar meer omdat ik denk “waarom zou ik een jeans aantrekken als ik ook een ander type broek kan aantrekken?” Er zijn zoveel opties en het kost evenveel moeite. Het regent complimenten (niet dat mij daarom gaat) en vragen als “wat heb je met je haar gedaan?” sinds dat ene kledingstuk heb ingewisseld voor iets anders. Terwijl ik verder nog steeds dezelfde schoenen, zelfde tops, zelfde sierraden en dus dezelfde haren heb. Maar het is alsof ik een metamorfose onderga. Heel grappig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trixie schreef:
05-05-2024 11:53
Ik ben de jeans aan het uitfaseren. Niet omdat ik jeans lelijk vind. Maar meer omdat ik denk “waarom zou ik een jeans aantrekken als ik ook een ander type broek kan aantrekken?” Er zijn zoveel opties en het kost evenveel moeite. Het regent complimenten (niet dat mij daarom gaat) en vragen als “wat heb je met je haar gedaan?” sinds dat ene kledingstuk heb ingewisseld voor iets anders. Terwijl ik verder nog steeds dezelfde schoenen, zelfde tops, zelfde sierraden en dus dezelfde haren heb. Maar het is alsof ik een metamorfose onderga. Heel grappig.
Leuk! Ja wat dat kan doen hè? Jeans is zo algemeen, iedereen draagt het. Is niet echt origineel, wel leuk af en toe hoor, maar hoeft geen uniform te worden wat mij betreft. Vroeger bedekte ik altijd mijn kont met lange blouses en shirts maar sinds een jaar of vijf pas doe ik dat niet meer, mooie billen zijn de laatste jaren meer en meer populair geworden en toen ik eens goed naar die van mij keek zag ik dat ik het heel goed kan hebben dat ze geaccentueerd worden en ik ze niet hoef te verstoppen😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
05-05-2024 13:37
Leuk! Ja wat dat kan doen hè? Jeans is zo algemeen, iedereen draagt het. Is niet echt origineel, wel leuk af en toe hoor, maar hoeft geen uniform te worden wat mij betreft. Vroeger bedekte ik altijd mijn kont met lange blouses en shirts maar sinds een jaar of vijf pas doe ik dat niet meer, mooie billen zijn de laatste jaren meer en meer populair geworden en toen ik eens goed naar die van mij keek zag ik dat ik het heel goed kan hebben dat ze geaccentueerd worden en ik ze niet hoef te verstoppen😊
Jeans worden inderdaad veel gedragen. Ik vind dan ook dat je deze niet verplicht moet gaan dragen,dus niet als een soort uniform zo-te-zeggen maar alleen als je dat zelf wilt. ;-) Fijn dat jij je kont niet meer met lange kledingstukken bedekt en dat je wat zelfverzekerder bent geworden!
Niemand is volmaakt en niemand hoeft zich voor zijn lichaam te schamen. :heart:
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
05-05-2024 13:37
Vroeger bedekte ik altijd mijn kont met lange blouses en shirts maar sinds een jaar of vijf pas doe ik dat niet meer, mooie billen zijn de laatste jaren meer en meer populair geworden en toen ik eens goed naar die van mij keek zag ik dat ik het heel goed kan hebben dat ze geaccentueerd worden en ik ze niet hoef te verstoppen😊
Leuk om jezelf zo opnieuw uit te vinden. 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook anti jeans! Al mijn hele leven, ik weet nog goed dat mijn moeder zei "wacht jij maar" toen ik plechtig verkondigde nooit jeans aan te willen als 6 jarige want leggings zaten veel lekkerder (jaren 90, die waren toen ook in). Maar er is een periode geweest van ongeveer 3-4 jaar dat ik "noodgedwongen" skinnies heb gedragen omdat dat de meest werkvriendelijke en gangbare optie was. Inmiddels kan ik helemaal loesoe gaan met 100 soorten wijde of flared leggings, pantalons, weet ik watjes. Dus daar ligt mijn kast nu vol mee. De skinny jeans heb ik nog want die zijn nog wel heel, maar die liggen in een hoekje van de kast te wachten op een beter leven. Misschien dat ze ooit in gebruik komen als ze weer in zijn. Ik draag nu maar 2 paar jeans en beiden zijn een wijd model met vrolijke details (één met kersjes, de ander met hartjes). De rest is allemaal niet-jeans.

Verder kleed ik me niet sexy. Ik heb geen grote borstpartij dus dingen met decolleté of lager uitgesneden hals staan niet bijster exotisch bij me, dus die draag ik ook gewoon alledaags (overigens vind ik dat dames met grotere boezems ze ook gewoon alledaags mogen dragen hoor! Wat een onzin dat je je dames moet verstoppen als ze wat groter zijn omdat een zeker geslacht anders van het padje raakt) . En zomer jurkjes en rokjes variëren van maxi tot net boven midden dijbeen. Maar dat noem ik ook niet sexy, gewoon zomers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag de laatste jaren juist weer meer jeans. Heb nu een aantal van die wijde in verschillende wassingen.

Verder kleed ik me totaal niet wat gezien wordt als typisch sexy. Scandinavish minimalistisch met een beetje Japanese grandma. Veel oversized, alles bedekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik kan een jeans juist sexy vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat je gewoon moet dragen waar jij je prettig in voelt. Dat straal je dan ook gewoon uit. Jeans vind ik erg leuk om te dragen en ook omdat je het met veel dingen kunt combineren. Tijdens de winter en ook gezien het weer draag ik meestal jeans en pantalons met een trui en afwisselend gecombineerd met sneakers of nette (winter)schoenen. Nu dat het weer beter is draag ik weer wat vaker een jurk.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag geen jeans. Jeans zijn alleen sexy bij Cindy Crawford in the 90s.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
06-05-2024 16:38
Ik draag geen jeans. Jeans zijn alleen sexy bij Cindy Crawford in the 90s.
Je hoeft toch ook niet altijd sexy te zijn.. trouwens. Mooie jeans met een simpel wit t-shirts en een paar leuke sandaaltjes kunnen erg sexy zijn hoor.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
06-05-2024 16:38
Ik draag geen jeans. Jeans zijn alleen sexy bij Cindy Crawford in the 90s.
Ja, want we dragen allemaal kleding om sexy te zijn. Of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
:proud:
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe sexy ik me kleed ? Ik heb net een paar barefoot schoenen gekocht. Zegt genoeg denk ik 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat grappig om te lezen dat er vrouwen zijn die nooit joggingbroek dragen. En sommige die zelfs geen spijkerbroeken dragen. Of dat mensen überhaupt zoveel nadenken over wat voor kleding ze dragen en daar dan heel veel dingen aan ontlenen. Ik wou dat ik dat kon maar daar ben ik veel te makkelijk voor denk ik.

Ik draag dus in huis altijd een huispak of iets wat lekker zit. Strak zittende kleding is huis heb ik echt een hekel aan. Draag ook nooit een beha in huis, ondanks dat ik best een aardige voorgevel heb.

Ik werk thuis dus ik ben veel thuis. Zelfs voor vergaderingen met mijn eigen team kleed ik me niet om, maar mijn naaste collega's zijn net zo. Die zie ik ook vaak in een huispak of met hun haar door de war. Ik vind het heerlijk dat dat kan.

Buitenshuis draag ik in de winter vaak een spijkerbroek of nette broek met een trui en in de zomer draag ik eigenlijk altijd jurken. Ik ben gek op zomerjurken en heb ik er denk ik wel een stuk op 50. Heel veel heb ik al jaren en heb ik bij de kringloop ofzo gekocht.
T is wel een beetje sexy want ik heb best wel een taille en dus een grote voorgevel en ook nog dikke billen. In een jurkje heb ik echt een zandlopersfiguur. Ik doe wel altijd een topje o der een jurkje want ik hou niet van een grote decolleté.

En dan wat mijn vriend er van vindt... nou eigenlijk helemaal niks. Hij vindt me prachtig in een huispak met mijn haar door de war. En hij vindt mijn jurkjes ook heel erg leuk. Hij geeft me altijd complimenten. Maar ik heb ook een heerlijk simpele man. Hij zou ook nooit zeggen dat iets te sexy is. Hij zou hooguit als ik in mijn bikini ofzo in de winter op straat zou willen lopen aan me vragen of ik het niet koud krijg (bij wijze van spreken dan hem) verder maakt het hem gelukkig niks uit.
coderood wijzigde dit bericht op 06-05-2024 19:33
6.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nietveelmaargenoeg schreef:
04-05-2024 16:17
Nou, weet ik niet hoor. Tegenwoordig loopt alles en iedereen op sneakers maar dat was niet altijd zo. Zeker niet op kantoor of erger nog, bij een uitvaart (toevallig laatst meegemaakt, de helft van de gasten op sneakers). Voordat die dingen zo gigantisch in de mode kwamen, waren die alleen voor gabbers en voor de mensen die op dat moment toevallig gingen sporten. En best veel mensen, waaronder ik, hadden dus ook helemaal niet zoiets als een sportschoen in hun standaard garderobe. Toen kon je kiezen, of hippe schoenen met hak, of dr Martens/legerkistjes maar dat was voor mij te alto, of omaschoenen (van die degelijke leren dingen zonder of met minimale hak). Ik ging als twintiger ook overal op hakken heen. En naar de Efteling echt heus niet op naaldhakken, maar zo'n laars met stevige blokhak echt wel. Ik kon daar ook prima op lopen, nooit last van voeten/knieen of wat dan ook.
Maar inmiddels heb ik het afgeleerd, door het werken in de zorg in combinatie met de mode die het opeens ok maakt om ook in je vrije tijd op sportschoenen rond te lopen. Als ik nu eens een feestje heb dan hebben mijn voeten het moeilijk. Maar als je gewend bent om op hakken te lopen dan gaat dat prima, ook in de Efteling.
Ik kan heel goed op hakken lopen. Vroeger had ik altijd minimaal 8 cm hakken aan.

Maar tegenwoordig vind ik het echt een verademing dat je gewoon overal je sportschoenen onder aan kan doen. Ik heb denk ik wel 10 paar sneakers en ik hou er van. Dit mag van mij altijd in de mode blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik kleed mij niet sexy. Met grote borsten en vrij lange benen oogt het al snel alsof je 'sexy' wilt zijn. Een leuk shirt of blouse zit al snel strak. Als ik dan ook nog voor diep decolleté en kort rokje/jurkje zou gaan, word het in mijn ogen al snel 'too much'. Voel me er ook niet prettig bij.

Moet zeggen dat sommige mensen, zowel mannen als vrouwen, ook al sexy kunnen zijn in een hobbezak door de uitstraling.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven