Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Begin dan maar met mijn vriendinnen en ik @ hewaslikeomg
Ik heb een vraag, voor degene die een commerciële blog hebben. Laten jullie je blog ook nakijken op taal en spelfouten en stijlfouten?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook een vraag. Lezen jullie liever een blog met meerdere onderwerpen, of meerdere blogs. Voorbeelden zijn onderwerpen over tuinieren en koken, zou eventueel gecombineerd kunnen worden, waar wacht jij als lezer wel of niet op?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ééntje, niet commercieel maar wel gelinkt aan mijn studie. Is een uitvloeisel van mijn BA-scriptie en ik gebruik hem ook een beetje als visitekaartje. Verdienen doe ik er niet aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ranonkel_tje schreef op 25 maart 2015 @ 13:11:

Heb ik ook een vraag. Lezen jullie liever een blog met meerdere onderwerpen, of meerdere blogs. Voorbeelden zijn onderwerpen over tuinieren en koken, zou eventueel gecombineerd kunnen worden, waar wacht jij als lezer wel of niet op?Het wisselt, afhankelijk van de schrijfkwaliteit van de blogger. Ik vind het altijd wel leuk als er een overkoepelend thema is van een blog.
quote:ranonkel_tje schreef op 25 maart 2015 @ 13:11:

Heb ik ook een vraag. Lezen jullie liever een blog met meerdere onderwerpen, of meerdere blogs. Voorbeelden zijn onderwerpen over tuinieren en koken, zou eventueel gecombineerd kunnen worden, waar wacht jij als lezer wel of niet op?



Soms zie ik weleens blogs met bovenaan kopjes met meerdere onderwerpen, zoals een kopje koken, een kopje beauty etc.

Ik bekijk dan gewoon de artikelen die mij interessant lijken. Vind ik wel handig. En zo kan de blogger toch in één blog alles kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik blog ook. Voornamelijk voor mezelf en in het Nederlands.



Ooit startte ik hiermee, toen er op twitter een oproep werd gedaan om een week lang een blog bij te houden, om het bloggen te promoten. Leek me leuk, dus een blog gestart. Als snel bleek dat een dagelijkse blog mij niet ligt. Ik houd het niet vol en heb ook niet elke dag inspiratie om wat te schrijven. Toen ontdekte ik een site van een Australische, die elke week (toen nog elke maand) lijsten maakt met opdrachten, waarvan je een foto maakt. Een foto per dag project, waar heel veel mensen wereldwijd aan meedoen. Ik sloot me aan bij haar facebookpagina en besloot de foto's ook op mijn blog te plaatsen.



Dit lukt nog steeds niet dagelijks. Vaak plaats ik alleen een foto, soms met een klein verhaaltje erbij over de foto en waarom ik die die dag maakte. Soms houdt een onderwerp me bezig en schrijf ik daar wat over. Af en toe krijg ik hele leuke kaartjes via postcrossing en dan plaats ik die.



Ik wil op mijn blog nog wel eens van die 'tabbladen' maken, die meldepel ook beschrijft, maar dan moet ik erin duiken hoe ik dat moet doen, dus dat kan nog even duren



Ik volg een paar creatieve blogs (vooral tekenen en schilderen), een blog van iemand met fibromyalgie, die ook fotografeert (ik ben ook wel benieuwd naar die van jou, _Dahlia) en een paar tuinblogs. Niet dat ik daar direct wat mee doe, maar ik vind het leuk



Verder kun je bij blogspot bovenaan kiezen voor 'volgende blog' en dat doe ik af en toe. Dan kom je op random blogs, sommige helaas al heel oud, en kun je leuke verhalen tegenkomen.



Momenteel doe ik een cursus blogs en columns schrijven, dus mogelijk dat de kwaliteit van mijn blog over een half jaar een stuk beter is.
Later is nu
Hi! Wat een leuk topic!



Ik blog nog bijna 2 jaar, op een foodblog. Ik vind het af en toe wel frustrerend. Ik blog vooral voor mezelf, omdat ik het heel leuk vind, maar ik steek er ook een hoop tijd in. En helaas heb ik nog steeds best wel weinig bezoekers. Ik blog regelmatig, maak mooie foto's (denk ik), heb betaald voor m'n layout enzo.... Ik wil absoluut geen geld verdienen met het bloggen, maar zou het gewoon erg leuk vinden als er wat meer mensen langs kwamen op m'n blog!



Hoe gaan jullie hier mee om?
Alle reacties Link kopieren
quoten ipv verbeteren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:houdoe schreef op 25 maart 2015 @ 14:10:

Hi! Wat een leuk topic!



Ik blog nog bijna 2 jaar, op een foodblog. Ik vind het af en toe wel frustrerend. Ik blog vooral voor mezelf, omdat ik het heel leuk vind, maar ik steek er ook een hoop tijd in. En helaas heb ik nog steeds best wel weinig bezoekers. Ik blog regelmatig, maak mooie foto's (denk ik), heb betaald voor m'n layout enzo.... Ik wil absoluut geen geld verdienen met het bloggen, maar zou het gewoon erg leuk vinden als er wat meer mensen langs kwamen op m'n blog!



Hoe gaan jullie hier mee om?



Ik heb niet betaald voor de blog en doe het puur voor mezelf, dus heb ik niet zo'n probleem met weinig lezers. Heel af en toe 'promoot' ik mijn blog via twitter, als ik bijvoorbeeld vind dat ik een mooie of speciale foto maakte. Dat is al ongeveer een jaar niet gebeurd, denk ik.



Ik zit er wel over te denken meer te promoten, bijvoorbeeld op mijn linkedinprofiel zetten, om vooral mijzelf te promoten als blogschrijfster, maar ik twijfel nog of ik mezelf goed genoeg vind
Later is nu
quote:houdoe schreef op 25 maart 2015 @ 14:10:

Hi! Wat een leuk topic!



Ik blog nog bijna 2 jaar, op een foodblog. Ik vind het af en toe wel frustrerend. Ik blog vooral voor mezelf, omdat ik het heel leuk vind, maar ik steek er ook een hoop tijd in. En helaas heb ik nog steeds best wel weinig bezoekers. Ik blog regelmatig, maak mooie foto's (denk ik), heb betaald voor m'n layout enzo.... Ik wil absoluut geen geld verdienen met het bloggen, maar zou het gewoon erg leuk vinden als er wat meer mensen langs kwamen op m'n blog!



Hoe gaan jullie hier mee om?Ik heb geen blog, dus misschien praat ik wel onzin. Maar wat ik bij andere blogs vaak zie is dat ze op elkaar reageren, en soms linkjes naar elkaars blog plaatsen. Over het algemeen is het toch een bepaald clubje dat blogt over een bepaald onderwerp. En als je onderdeel bent van het clubje heb je meer lezers, door al dat over-en-weer gelink enzo. En promoten via andere social media, met name twitter.
Nee hoor @penelopeia, dat klopt helemaal! Ik doe dat ook. Ik plaats best veel reacties bij anderen, heb een Facebook pagina, Twitter en Instagram. Plaats veel links naar andersmans content en doe ook mee aan Foodblogswap (koken van andermans blog) enzo.

Toch blijft het aantal bezoekers echt laag. Daar word ik weleens moedeloos van. Dat ik iets online zet en dan denk, waarom eigenlijk, niemand leest het toch
quote:houdoe schreef op 25 maart 2015 @ 16:35:

Nee hoor @penelopeia, dat klopt helemaal! Ik doe dat ook. Ik plaats best veel reacties bij anderen, heb een Facebook pagina, Twitter en Instagram. Plaats veel links naar andersmans content en doe ook mee aan Foodblogswap (koken van andermans blog) enzo.

Toch blijft het aantal bezoekers echt laag. Daar word ik weleens moedeloos van. Dat ik iets online zet en dan denk, waarom eigenlijk, niemand leest het tochVerdiep je eens in SEO, er staan talloze tips en er staat veel informatie online. Verder is te veel naar buiten linken ook weer niet heel goed, vindt Google niet zo cool!
Alle reacties Link kopieren
Waar staat SEO eigenlijk voor?



Hoe controleer jij hoeveel mensen je blog lezen, Houdoe? Ik las laatst een blog van iemand, die veel meer lezers heeft dan ze dacht.
Later is nu
quote:houdoe schreef op 25 maart 2015 @ 14:10:

Hi! Wat een leuk topic!



Ik blog nog bijna 2 jaar, op een foodblog. Ik vind het af en toe wel frustrerend. Ik blog vooral voor mezelf, omdat ik het heel leuk vind, maar ik steek er ook een hoop tijd in. En helaas heb ik nog steeds best wel weinig bezoekers. Ik blog regelmatig, maak mooie foto's (denk ik), heb betaald voor m'n layout enzo.... Ik wil absoluut geen geld verdienen met het bloggen, maar zou het gewoon erg leuk vinden als er wat meer mensen langs kwamen op m'n blog!



Hoe gaan jullie hier mee om?



Hoe is je Nederlands op de blog?

Hier maak je in de tekst taalfouten. Wellicht doe je dat op je blog ook?

Blogs van mensen die veel taalfouten maken, sla ik over. Goede teksten bevatten namelijk geen schrijffouten. En schrijf je 'lekker'? Je moet wel kunnen schrijven om gelezen te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wordpress blog, daar kun je de statistieken zien en hoe vaak mensen doorklikken.
Alle reacties Link kopieren
Bij blogpost zie je een antal bezoekers, maar dat schijnt wat anders te zijn als blogstatistieken? Heb ik misschien meer dan 3 lezers per dag?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 25 maart 2015 @ 18:24:

Waar staat SEO eigenlijk voor?



Hoe controleer jij hoeveel mensen je blog lezen, Houdoe? Ik las laatst een blog van iemand, die veel meer lezers heeft dan ze dacht.



SEO = Search Engine Optimization



Is eigenlijk gewoon inzicht hebben in hoe Google werkt en hoe je bovenaan in Google komt te staan op zoekwoorden waar veel mensen op zoeken.



Viva Forum is er bijvoorbeeld heel goed in, daarom zie je ze veel in Google verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen de SEO handleiding eens lezen. Ik doe het voor mezelf, maar af en toe een vreemde lezer door een zoekopdracht is misschien wel eens leuk.



Ik heb wel hits uit het buitenland, maar dat komt vast doordat ik mijn blog ook bij postcrossing noem.
Later is nu
Volgens vrienden schrijf ik leuk. Ik maak van een blogpost natuurlijk ook meer werk dan van een bericht op een forum....

Zal me eens meer verdiepen in SEO, lees er weleens wat over maar veel tips blijven dan toch erg op de vlakte
Houdoe: Wat ik doe (ik heb nu ook ong 2,5 jaar een foodblog met bijna 60.000 views) ik zet foto's op Pinterest of welke.nl. Hierdoor krijg ik heel veel bezoekers, vanuit de hele wereld (nu al meer dan 60 landen).
Alle reacties Link kopieren
Leuk trouwens een foodblog. Ik heb er ook wel eens aan gedacht om wekelijks een recept te plaatsen, maar dan moet ik dat ook echt elke week gaan doen en de kans is groot dat dat mislukt. Momenteel volg ik een dieet en juist de aangepaste recepten daarvan, kunnen best handig zijn voor mensen, die dat dieet net gaan volgen
Later is nu
quote:houdoe schreef op 25 maart 2015 @ 21:22:

Volgens vrienden schrijf ik leuk. Ik maak van een blogpost natuurlijk ook meer werk dan van een bericht op een forum....

Zal me eens meer verdiepen in SEO, lees er weleens wat over maar veel tips blijven dan toch erg op de vlakteWat is 'leuk' schrijven? Wat vinden niet-vrienden ervan?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het gewoon meer dat er heel veel foodblogs zijn en dat je niets extra's toevoegt, voor mensen, Houdoe? Ik weet niet wat je precies post, natuurlijk, maar ik denk dat je bij het aanbod van blogs er wel echt bovenuit moet steken, wil je meer bezoekers krijgen.

Ik heb verder geen idee, want ik lees eigenlijk nooit foodblogs als ik een recept zoek ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens af, hoe zit dat eigenlijk als je blog een inkomstenbron word. Hoe gaat dat met de belasting en dergelijke?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven