Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 18 augustus 2016 @ 02:02:

[...]





Haha...weer iemand die iets te gretig ' graag' typt.

Op een GEZOCHT advertentie...

Zie Schreenshot Gratis Graag Gratis Graag



Vrager: ,,Gezocht: Stoelverhoger voor in de auto!"

Reactie Gretige Mevrouw : ,,graag"Wow ... echt gewoon
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 augustus 2016 @ 10:19:

[...]





Wow ... echt gewoon



En er zit geeneens een foto bij deze gezocht advertentie.

Ik kan er nog inkomen dat iemand die in een Weggeefhoek een foto voorbij ziet komen op z'n schermpje

in alle enthousisme gretigheid 'graag' neerkwakt...

Maar het gaat hier alleen om een duidelijke tekst met 'gezocht'.

En dan nog uit gewoonte en gretigheid ' graag' typen. LOL
Met spoed een droger gezocht. Onze droger heeft het 2 week geleden begeven en hebben dringend een nieuwe nodig. Ik heb net een kleine gekregen waardoor ik dubbel zoveel was heb en er niet meer doorheen kom. Wie zou ons alsublieft kunnen helpen.

— wanhopig.



En dan 1 van de reacties:



De was ophangen een idee? Wij hebben 6 kids en hamgen alles te drogen op rekjes. Scheelt je een hele hoop geld ???? en.met dit weer is het echt zo droog



Zegt de dame die een droger vraagt:



Dankjewel voor de tip we hebnen alleen jammer genoeg 1 droogrek



Alle reacties Link kopieren
Komt er straks een advertentie: gezocht een gratis droogrek...
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 18 augustus 2016 @ 11:53:

Met spoed een droger gezocht. Onze droger heeft het 2 week geleden begeven en hebben dringend een nieuwe nodig. Ik heb net een kleine gekregen waardoor ik dubbel zoveel was heb en er niet meer doorheen kom. Wie zou ons alsublieft kunnen helpen.

— wanhopig.



En dan 1 van de reacties:



De was ophangen een idee? Wij hebben 6 kids en hamgen alles te drogen op rekjes. Scheelt je een hele hoop geld ???? en.met dit weer is het echt zo droog



Zegt de dame die een droger vraagt:



Dankjewel voor de tip we hebnen alleen jammer genoeg 1 droogrek



Die wasrekjes kosten echt niks bij Action of Ikea.
quote:winters schreef op 18 augustus 2016 @ 12:20:

Komt er straks een advertentie: gezocht een gratis droogrek...Haha dat zou mij niets verbazen..
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog behoefde aan een berg rommel of hele dunne zakken met zand?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Mevrouw rood zoekt steentjes voor in een vissenkom. Mevrouw groen heeft een goeie tip.



Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 18 augustus 2016 @ 13:20:

Iemand nog behoefde aan een berg rommel of hele dunne zakken met zand?Hey! Wij zitten op dezelfde groep
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 18 augustus 2016 @ 13:20:

Iemand nog behoefde aan een berg rommel of hele dunne zakken met zand?



Hah, een doorsnee gezin kan uiteraard niets met zulke ondefinieerbare troep .

Maar misschien is die 'berg rommel' wel goud in de ogen van sommige kunstenaars of ontwerpers .

Ik zag van de week ook 'een of andere lokale DJ' die een 'zooi hout' gratis wegdeed.

Het leek er op alsof hij dit had gebruikt voor zijn podium op een festival.

Dan zijn er toch weer mensen die van ogenschijnlijk niets, iets maken. Inspirerend.
Alle reacties Link kopieren
Nou blijkbaar hier zelfs geen kunstenaars die er iets in zien alleen zijn vrouw heeft zijn advertenties geliked, die wil vast ook van die zooi af.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Met spoed een fiets gezocht heb hen vanavond nodig liefs een oma fiets omgv ****



even op eerste hulp vragen

Vind ik leuk · Beantwoorden · 2 minuten

maar je hebt nog jonge benen ja hada



Van de week op onze weggeefhoek: beesten op sterk water
Oh en een oerlelijke winterjas

Alle reacties Link kopieren
mijn weggeefhoek is even saai als de winterjas hierboven
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 19 augustus 2016 @ 11:59:

mijn weggeefhoek is even saai als de winterjas hierboven



Haha.. zeker oersaai die jas.

Mijn weggeefgroepen zijn erg kleurrijk. En soms zo schandalig aso, dat het fake lijkt.



Nu trouwens een interessante casus die een prima voedingsbodem voor een 'rel' is.

Ik voel de bui al hangen:



Een mevrouw heeft een bankstel geplaatst op de gratis weggeefgroep.

Maar hetzelfde bankstel heeft ze tegelijkertijd te koop staan voor 50 euro op een plaatselijke verkoopgroep.

En ik zie dat ze de verkoopadvertentie later heeft geplaatst dan de gratis weggeef advertentie.



Daar hoeft maar één bevooroordeelde roddel- en bemoeizuchtige 'Anita' achter te komen en je hebt binnen no time een drama.







(Bankstel is een oerlelijk eind jaren '80 begin jaren '90 ding trouwens...maar dat terzijde... )
Oeh, ik ben nieuwsgierig wat het gaat worden!

Behalve soms wat saaie of maffe dingen die worden aangeboden is 'mijn' weggeefgroep ook niet heel interessant trouwens. Weinig rellende mensen hier in de buurt, en vooral veel leuke dingen en grapjes onderling zonder te vechten.
Wie wie Gratis Bisteks en pan in xxxxx snel mogelijk ophalen.





Gelukkig staat er een foto bij anders had ik niet geweten wat Bisteks is



quote:YellowDiamond schreef op 18 augustus 2016 @ 11:53:

Met spoed een droger gezocht. Onze droger heeft het 2 week geleden begeven en hebben dringend een nieuwe nodig. Ik heb net een kleine gekregen waardoor ik dubbel zoveel was heb en er niet meer doorheen kom. Wie zou ons alsublieft kunnen helpen.

— wanhopig.



En dan 1 van de reacties:



De was ophangen een idee? Wij hebben 6 kids en hamgen alles te drogen op rekjes. Scheelt je een hele hoop geld ???? en.met dit weer is het echt zo droog



Zegt de dame die een droger vraagt:



Dankjewel voor de tip we hebnen alleen jammer genoeg 1 droogrek



Ik ga me meteen even aanmelden bij zo'n weggeefhoek. Geweldig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 19 augustus 2016 @ 12:56:

Ik ga me meteen even aanmelden bij zo'n weggeefhoek. Geweldig!soms moet je even zoeken om een leuke te vinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nu op de weggeef:

,,Heeft iemand. Nog loom spul liggen Zoek dit voor eem arm gezin met 2 auti kids always mijn dank"



Wat vinden jullie? Hoe relevant is het om te vermelden dat de kids autistisch zijn?

Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in. Nog geen reacties trouwens op de advertentie.
Misschien omdat er juist in zo'n groep snel wordt geroepen 'wie wil er nou loomen???' of zo? Ik weet dat een Aspie medeleiding van mijn man op scouting ook graag loomt, omdat het helpt met ontprikkelen. Het kan dus de reden zijn dat ze het zoeken, al hangt het ogenschijnlijk niet samen.



Bij ons in de gezocht-groep trouwens, twee berichten vlak na elkaar van dezelfde persoon:

quote:GRATIS GEZOCHT kleurboekken graag mandalaquote:Gratis Gezocht fiets 28inch het liefs gratisMisschien onterecht, maar ik krijg er meteen het gevoel bij dat het een praktisch nieuw/leeg kleurboek moet zijn, en een mooie fiets
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven