Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Een fysio bal die wel schoongemaakt is maar de vlekken gaan er niet meer uit. Staat ok op een andere groep maar ze is hem nog niet kwijt.. Ik snap niet dat je dat niet in een zak prop en weggooit, bah.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Dan zit je dus met andermans schimmeltjes
Die is echt heel smerig! Dat je dat nog durft weg te geven
Alle reacties Link kopieren
Nu op de weggeef:

Zou jij graag mee loten voor DIT ondergoed?



Enkele overwegingen voordat je GRAAG roept:

1. Je weet niet of het ondergoed al is gedragen.

2. Je weet niet van wie het ondergoed is geweest. Want anonieme donateur.

3. Zo'n ondergoed zou je nieuw vast ergens voor 1 euro kunnen kopen.

4. Je moet heen en weer berichten, afspreken en reizen om het ondergoed in bezit te kunnen krijgen.

5. Je weet niet of er vlekken in zitten...

6.. Het ondergoed is lelijk



Iemand nog meer overwegingen?
Alle reacties Link kopieren
-dubbel post-
Alle reacties Link kopieren
Hmm interessant.

Dit fenomeen was ik nog niet tegen gekomen op de lokale verkoop page:

Mysterie Kleding Zakken Weg = Weg ( screenshot)



Gewoon twee vuilniszakken met kleding.

Inhoud is een surprise.

Vraagprijs: 25 euro.

Met de mededeling: Weg= weg.



Eerste bod is 20 euro.

De bieder heeft blijkbaar vertrouwen in de kledingsmaak van de verkoopster.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 21 augustus 2016 @ 19:03:

Hmm interessant.

Dit fenomeen was ik nog niet tegen gekomen op de lokale verkoop page:

Mysterie Kleding Zakken Weg = Weg ( screenshot)



Gewoon twee vuilniszakken met kleding.

Inhoud is een surprise.

Vraagprijs: 25 euro.

Met de mededeling: Weg= weg.



Eerste bod is 20 euro.

De bieder heeft blijkbaar vertrouwen in de kledingsmaak van de verkoopster.Hah, komt net weer een 'mystery bag' met kleding voorbij: Foto

Foto van een tas, met daarin kleding. Vraagprijs: 30 euro.

Aparte marketing methode voor je verkoopwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 21 augustus 2016 @ 19:35:

[...]





Hah, komt net weer een 'mystery bag' met kleding voorbij: Foto

Foto van een tas, met daarin kleding. Vraagprijs: 30 euro.

Aparte marketing methode voor je verkoopwaar.Hoezo? Heb ik op Marktplaats wel vaker gezien. Met kinderkleding gebeurt dat ook regelmatig. Als je bijvoorbeeld aan het afvallen bent en in een tussenperiode zit, dan kan het voordelig zijn. Maar zelf zou ik dit nooit doen. Wil wel weten wat ik koop. Ik koop sowieso geen tweedehandskleding, dat vind ik vies.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 21 augustus 2016 @ 19:03:

Hmm interessant.

Dit fenomeen was ik nog niet tegen gekomen op de lokale verkoop page:

Mysterie Kleding Zakken Weg = Weg ( screenshot)



Gewoon twee vuilniszakken met kleding.

Inhoud is een surprise.

Vraagprijs: 25 euro.

Met de mededeling: Weg= weg.



Eerste bod is 20 euro.

De bieder heeft blijkbaar vertrouwen in de kledingsmaak van de verkoopster.En de maat maakt ook niet uit.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 19 augustus 2016 @ 21:15:

Een fysio bal die wel schoongemaakt is maar de vlekken gaan er niet meer uit. Staat ok op een andere groep maar ze is hem nog niet kwijt.. Ik snap niet dat je dat niet in een zak prop en weggooit, bah.Gadverdamme wat een vies ding. Waarom gooit iemand dit niet gewoon weg? Zo'n bal is niet zo duur om nieuw aan te schaffen. Dan denk ik niet dat iemand zo'n bevlekt exemplaar wil
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 21 augustus 2016 @ 19:42:

[...]





Hoezo? Heb ik op Marktplaats wel vaker gezien. Met kinderkleding gebeurt dat ook regelmatig. Als je bijvoorbeeld aan het afvallen bent en in een tussenperiode zit, dan kan het voordelig zijn. Maar zelf zou ik dit nooit doen. Wil wel weten wat ik koop. Ik koop sowieso geen tweedehandskleding, dat vind ik vies.Ok, ik had dit nog nooit gezien. Ik zou als ik een koper was op z'n minst willen zien wat voor kleding het is, alvorens te bieden. Waarde blijft subjectief.
Alle reacties Link kopieren
Op de lokale weggeef:

Wie is bereid moeite te doen om een geopend zakje

met 8 plastic wegwerpvorkjes gratis op te komen halen?



Screenshot Wegwerpvorken





Ter info:

Bij de Action heb je er 20 voor 0.45 cent...
Alle reacties Link kopieren
Ik moest net echt even twee keer kijken of ik het wel goed zag...

Maar dit is toch wel HET dieptepunt van de dag op de lokale weggeefgroep



,,Uit eigen donatie . Bakje Basic rundvleessalade van de Albert Heijn, kilobakje is iets uit.

LET OP :Ophalen bij mij in XXX"



Foto van Ranzige Rundvleessalade



Zou die mevrouw dit nu als een soort goede daad zien om deze aangebroken rundvleessalade gratis weg te geven? Ze vermeldt ook geen houdbaarheidsdatum...



Bah...
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 21 augustus 2016 @ 01:50:

Nu op de weggeef:

Zou jij graag mee loten voor DIT ondergoed?



Enkele overwegingen voordat je GRAAG roept:

1. Je weet niet of het ondergoed al is gedragen.

2. Je weet niet van wie het ondergoed is geweest. Want anonieme donateur.

3. Zo'n ondergoed zou je nieuw vast ergens voor 1 euro kunnen kopen.

4. Je moet heen en weer berichten, afspreken en reizen om het ondergoed in bezit te kunnen krijgen.

5. Je weet niet of er vlekken in zitten...

6.. Het ondergoed is lelijk



Iemand nog meer overwegingen?



Maar als je nou helemaal niets te makken hebt en je kleine beetje geld liever aan eten uitgeeft, dan ben je misschien wel heel blij met deze onderbroek (die misschien voor maar één euro te koop is). Begrijp me goed hoor, ik zou het ook niet willen, zeker als die niet nieuw is. Maar ik kan me omstandigheden voorstellen waarin je dat wel doet.

En nog iets... "lelijk" is subjectief hè.
Alle reacties Link kopieren
dubbelpost...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zij-van-boven schreef op 21 augustus 2016 @ 23:29:

[...]





Maar als je nou helemaal niets te makken hebt en je kleine beetje geld liever aan eten uitgeeft, dan ben je misschien wel heel blij met deze onderbroek (die misschien voor maar één euro te koop is). Begrijp me goed hoor, ik zou het ook niet willen, zeker als die niet nieuw is. Maar ik kan me omstandigheden voorstellen waarin je dat wel doet.

En nog iets... "lelijk" is subjectief hè.Die omstandigheden kan ik me ook goed voorstellen. Sterker nog, ik ken zulke mensen persoonlijk. Nog nooit ben ik daarin een geval tegen gekomen dat niet op een respectvolle wijze in de persoonlijke kring geholpen kon worden aan ondergoed. En dus niet op een manier dat dit online en publiekelijk van een wildvreemde uit een 'loting' moest komen... Maar goed, we leven helaas in een tijd dat mensen meer en meer in isolement raken... En ja over smaak valt niet te twisten .
Ik zou het zelf ook niet doen, denk ik. Wij zitten in de schuldsanering en lopen bij de kledingbank, maar daar neem ik ook geen ondergoed mee Moet er niet aan denken! (Dingen als spijkerbroeken, shirts en vesten vind ik dan weer geen probleem, mits ze niet nog pekkig zijn van de vorige eigenaar ) Dan heb ik wel het geluk dat we niet roken en vrijwel niet drinken, goed zijn in goedkoop gezond boodschappen doen, en dus best zo af en toe een paar euro aan nieuw Zeeman-ondergoed uit kunnen geven. En anders had ik genoeg familie en vrienden die ik een keer lief aan zou kunnen kijken ... Er zullen inderdaad mensen zijn die dat niet kunnen.
quote:SweetDevil1 schreef op 18 augustus 2016 @ 13:42:

Mevrouw rood zoekt steentjes voor in een vissenkom. Mevrouw groen heeft een goeie tip.



[afbeelding]OMFG
quote:MwTheelepel schreef op 19 augustus 2016 @ 21:15:

Een fysio bal die wel schoongemaakt is maar de vlekken gaan er niet meer uit. Staat ok op een andere groep maar ze is hem nog niet kwijt.. Ik snap niet dat je dat niet in een zak prop en weggooit, bah.Gafferdamme
Alle reacties Link kopieren
Die mysterie zakken zie ik ook weleens maar dan wel gratis, daar kan ik nog inkomen dat je de gok neemt om het op te halen. Kopen zou ik niet doen dan ga ik wel naar de IJ hallen voor een euro per kledingstuk en dan kan ik het ook zien. Die onderbroek ziet er wel fris uit, als je geen geld en geen netwerk hebt (of die ook geen geld hebben, gebeurd volgens mij nogal vaak) dan scheelt het toch weer een euro die je aan eten (voor je kinderen) kunt besteden. Lelijk is subjectief en als je in een situatie zit dat je gratis ondergoed moet ophalen dan is dat niet je grootste zorg lijkt me.



Ik wordt een beetje moe van een vraagster die drie keer per week iets nodig heeft meestal voor de baby van haar broer die blijkbaar geen nagel heeft om aan zijn kont te krabben laat staan geld voor melk (die had ik hier gemeld dacht ik) of een babybadje of het is voor een of ander huisdier want de pup waar ze geen geld voor hebben breekt de boel af.. Die mensen blijven hun leven lang afhankelijk van andere, te sneu dat dat zich allemaal maar voortplant.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden heb ik 2 rolgordijnen weggedaan. Zagen er netjes uit alleen een beetje stoffig want lagen al een jaar op zolder. Die rolgordijnen hebben we toen 4 jaar geleden gekocht bij de gamma waren alsnog 150 euro per stuk vanwege de grote van de ramen maar ja je wilt iets voor je ramen hebben. En wat wilde was op dat moment voor ons niet betaalbaar. Dan denk je iemand blij te kunnen maken voor 5 euro p. Stuk. Worden ze opgehaald zeg ik nog tegen die man wilt u ze even zien dan rol ik ze uit.

Nee dat hoefde niet zat wel goed voor die vijf euro.

Wordt ik die dag erna helemaal plat gespamd door zijn vrouw. Ze waren Amerongen dat zwarte Spikkeltje (was het patroon) was volgens haar het weer. Hoe kon ik zulke oude vieze stinkend naar de rook ( wij roken niet en wordt ook absoluut niet gerookt) verkopen ze waren rijp voor de stort volgens haar.



Heb daar toen door mijn zwangerschaphormonen nog heel erg om gehuild vond het zo erg voor die vrouw dat ze zo teleurgesteld was. Heb mijn vriend nog nooit zo boos gezien. Mocht vanaf toen geen spullen meer weggeven hij bracht het nog liever naar de stort.
Wat zijn er toch een asociale mensen op de wereld ...

Ik geef toe, soms zijn de rare figuren van de weggeefgroepen een gelukje voor ons. Vrienden die iets wegdoen vragen dan eerst of wij het kunnen gebruiken, want dan weten ze tenminste dat ze geen gezeur krijgen als ze iets weggeven
Ik ga straks iets wegbrengen zelfs.



Een mevrouw van een durp verderop wilde iets van mij via de weggeefhoek en zou haar dochter wel even voor haar karretje spannen (dochter woont wel in de buurt) maar die zat hartstikke lastig met man die laat thuis kwam en klein kindje.



Ach, anders zou ik naar de kringloop rijden.
Alle reacties Link kopieren
halo ik ben opzoek naar imant die mijn pat wil maaken voor nopes graag pd



Pat. Paadje? IPad?



Geen idee
quote:pearle schreef op 23 augustus 2016 @ 12:58:

halo ik ben opzoek naar imant die mijn pat wil maaken voor nopes graag pd



Pat. Paadje? IPad?



Geen idee Ik vraag mij dan af of zulke mensen überhaupt op school hebben gezeten. Ik schreef nog beter toen ik 7 jaar was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven