Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
In een verkoopgroep



"€ 50

Strijkplank Brabantia nog in goede staat alleen de doek is aan vervanging toe, prijs hier boven of doe een goed bod"







O en ik heb deze week alweer 3 beeldbuistv's te koop gezien, prijzen variërend van 15-25€
Op de weggeefgroep hier: biertje over de datum gratis ophalen.
quote:MonicaG schreef op 10 november 2016 @ 13:02:

In een verkoopgroep



"€ 50

Strijkplank Brabantia nog in goede staat alleen de doek is aan vervanging toe, prijs hier boven of doe een goed bod"



[afbeelding]



O en ik heb deze week alweer 3 beeldbuistv's te koop gezien, prijzen variërend van 15-25€ Die durven. Ik heb nog een oude plasmatv en twijfel of 50 euro niet een te hoge vraagprijs is.
quote:MonicaG schreef op 10 november 2016 @ 13:02:

In een verkoopgroep



"€ 50

Strijkplank Brabantia nog in goede staat alleen de doek is aan vervanging toe, prijs hier boven of doe een goed bod"



[img]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58D1D688[/img]



O en ik heb deze week alweer 3 beeldbuistv's te koop gezien, prijzen variërend van 15-25€ Haal dan op zijn minst de doek eraf..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tegenwoordig een stalker op de verkoophoek.. ik had een bod gedaan op iets waar de verkoper 2 dagen later mee accoord ging. In de tussentijd had ik het er met een kennis over gehad dat ik op zoek was naar product x, en zij had dat product nog staan en deed er niks mee dus ik mocht het van haar hebben. Om die reden dus bedankt voor het product op de verkoophoek en sindsdien krijg ik 2 keer daags een berichtje van de verkoper dat het allemaal heel erg oneerlijk is en dat ik met haar een afspraak had en nu ben ik een oplichter en heeft ze 2 weken geen eten door mij en meer van dat soort huilie huilie echt, dat heb ik weer hoor..
Sorry maar
Ik zou haar een linkje van een uitzendbureau sturen en daarna blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 11 november 2016 @ 13:08:

Ik heb tegenwoordig een stalker op de verkoophoek.. ik had een bod gedaan op iets waar de verkoper 2 dagen later mee accoord ging. In de tussentijd had ik het er met een kennis over gehad dat ik op zoek was naar product x, en zij had dat product nog staan en deed er niks mee dus ik mocht het van haar hebben. Om die reden dus bedankt voor het product op de verkoophoek en sindsdien krijg ik 2 keer daags een berichtje van de verkoper dat het allemaal heel erg oneerlijk is en dat ik met haar een afspraak had en nu ben ik een oplichter en heeft ze 2 weken geen eten door mij en meer van dat soort huilie huilie echt, dat heb ik weer hoor..



Schitterend



Laat me raden, het ging over een ding van 5€ of zo?
Alle reacties Link kopieren
Hey die lollies zag ik ook voorbijkomen, eerlijk gezegd zou ik die dan weer wel gewoon eten, wat kan er mis zijn met suiker en smaakstof?



"Ik zoek een lederen of ijzeren riem.Ik hoop deze stevig genoeg is zodat mijn hond het niet meer stuk kan bijten.En een stevig tuig zoek ik ook.Deze heeft hij stukgebeten evenals zijn riem nu.Deze weer aan elkaar genaaid is van stof.Stof bijt hij door dus.Dus lederen tuig en riem zoek ik.Of ijzeren antitrekhalsband.Of ijzeren riem is nog beter."



Of je voed je hond op?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 13 november 2016 @ 21:36:

Hey die lollies zag ik ook voorbijkomen, eerlijk gezegd zou ik die dan weer wel gewoon eten, wat kan er mis zijn met suiker en smaakstof?



"Ik zoek een lederen of ijzeren riem.Ik hoop deze stevig genoeg is zodat mijn hond het niet meer stuk kan bijten.En een stevig tuig zoek ik ook.Deze heeft hij stukgebeten evenals zijn riem nu.Deze weer aan elkaar genaaid is van stof.Stof bijt hij door dus.Dus lederen tuig en riem zoek ik.Of ijzeren antitrekhalsband.Of ijzeren riem is nog beter."



Of je voed je hond op? Ik heb medelijden met die hond
Alle reacties Link kopieren
ik maak klokken en tegeltjes op aan vraag als u mijn een foto stuur of een tex dan maak ik het voor u hier zie u wat voor beeld fotos



Hoop dat de klokken van betere kwaliteit zijn als haar Nederlands
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 10 november 2016 @ 13:02:

In een verkoopgroep



"€ 50

Strijkplank Brabantia nog in goede staat alleen de doek is aan vervanging toe, prijs hier boven of doe een goed bod"



[afbeelding]



O en ik heb deze week alweer 3 beeldbuistv's te koop gezien, prijzen variërend van 15-25€



Ik begin te denken dat hier iets in de lucht zit, deze worden aangeboden voor €10/stuk



Alle reacties Link kopieren
Aangeboden:



"Weesblokjes. Geen idee van welk merk of winkel."



De reacties:



1 Wat zijn ze? Just curious.

2 Kom onder je steen vandaan 1, WC blokjes

1 Oooooo ja weet ik veel. Ik wist niet dat het verzamelitems waren ;)

2

3 wist ook niet wat het was

1 TNX 3!

4 was óók verbaasd, hoor. Wtf zijn weesblokjes??!? En haal je die dan uit de toilets?????

5 Dat zijn zonderoudersblokjes



Ik was ook even verbaast inderdaad maar ehm moeten die dingen niet in een houder ofzo?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:LoveDobby schreef op 14 november 2016 @ 20:50:

ik maak klokken en tegeltjes op aan vraag als u mijn een foto stuur of een tex dan maak ik het voor u hier zie u wat voor beeld fotos



Hoop dat de klokken van betere kwaliteit zijn als dan haar Nederlands
Wat moet je hier nu van denken. Triest dat er niemand in je omgeving is waar je aan kunt kloppen. Op de Deelgroep.



Mijn dochter zou naar spoed moeten, is er iemand beschikbaar om ons met de auto te brengen en halen benzine vergoed



En later;



We zijn goed aangekomen is er iemand die zwz wakker is op later uur om ons te halen zou dat super zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan eerder een taxi bellen dan te hopen en wachten op de goodwill van een onbekende en in het uiterste geval ambulance bellen.
Alle reacties Link kopieren
Geen weggeef maar verkoophoek.



Mooi bank helaas past niet in mijn huis hij is nieuwe

€ 1.500

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Efteling?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerder aan zo'n café waar altijd "nieuwe meisjes" zijn/worden gevraagd
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat Yab Yum niet meer bestaat, zoiets zet je toch in een seksclub niet in een huis.



Die vraag over de spoed, wat sneu zeg. Helemaal niemand in de buurt die je kunt vragen als je kind zo ziek of gewond is dat ze naar de spoedeisende hulp moet? Familie, vrienden, buren, kennissen, iemand van school? Wat moet je dan een enorm zwak of niet bestaand vangnet hebben. Heel triest en zeker als je financieel ook geen ruimte hebt, tenminste dat neem ik aan omdat je anders inderdaad in de taxi stapt lijkt mij. Taxi's zijn duur en als je niet vlakbij een ziekenhuis woont (dorp op 20 km van de stad) dan loopt dat flink in de papieren, best kans dat mensen dat zo aan het "eind" vd maand gewoon niet hebben omdat ze al zitten te wachten op de toeslagen volgende week voor de boodschappen..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in onze grote stad (90.000 inwoners) ook geen eerste hulp meer.

Als je na kantooruren ziek bent of een ziek kind hebt mag je als je mazzel hebt naar de HAP komen.

Dan mag je heeeeel hard gaan hopen dat hij geen medicatie voorschrijft want dat moet je dan ophalen in een stad 25 kilometer verderop want de nachtapotheek is opgeheven hier.

De eerste hulp zit hier sowieso 20 km vandaan.

En dan woon ik midden in de randstad, kan je nagaan hoe het in het oosten en zuiden is.
Achterlijk toch. Als je geen auto onder je reet hebt, moet je een fortuin neerleggen voor een taxi.

Laatste een luxe uitje gehad en we gingen met de taxi naar huis. 20 km = 60 euro.
En dan moet je naar zo'n HAP. 120 euro voor een retourtje. Ik heb dat eind van de maand ook niet meer liggen vaak.
En als je een beetje leuk contact met je buren hebt, zul je hiermee nooit een probleem hebben. Wij staan hier allemaal klaar voor elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven