Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Nou ja ik ken de krant in Amsterdam (via mijn werk) en weet hoe zij werken en niets geen strijkstokken hoor. Vooral heel veel vrijwilligers die de boel draaiende houden en een handje vol betaalde krachten oa redactie die er ook een verkoopbaar product van maken en twee man die de distributie en het contact met de verkopers goed laten verlopen. Ze zijn ook heel streng op het gedrag van verkopers voor de deur van winkels, als de winkel klaagt gaan ze met de verkoper in gesprek en krijgt eventueel een sanctie (x weken geen krant mogen verkopen). Maar ik herken het beeld van allerlei Bulgaren enz die vage blaadjes proberen te verkopen of onbeschofte verkopers in Amsterdam dus ook niet. Je kunt vast op internet wel vinden welke krant officieel is in de regio. In Amsterdam is dat de Z! en Utrecht het Straatnieuws bijvoorbeeld. Dus ik koop wel een krantje omdat ik hoop dat het blijft bestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 03 februari 2016 @ 09:50:

Ik koop geen krantjes meer. Ik was fan van de originele daklozenkrant. Die zat journalistiek goed in elkaar en ik vond het een leuk initiatief. De dingen waar ze nu mee staan zijn vodjes en niet meer dan een bedelexcuus. Je kunt geen supermarkt meer in of uit zonder dat je 'welgemeend' goedemorgen wordt gewenst, vergezeld van een vragende blik. Ik erger me er kapot aan. Ik vraag me ook ernstig af of het wel daklozen zijn. Zo zien ze er niet uit, eerder als leden van een Roemeense bedelbende.



hier niet eens goedemorgen alleen krantje altublieft in gebrekkig nederlands en dan sluiten ze achter je in de rij aan met dure verse sappen en tony chocolony chocolade!

en ze staat hier al heel lang en is ni al de 3de keer dat ze zwanger is.
Life is like an hourglass glued to the table.
Straatkrantenverkopers al een tijdje niet gezien. Regio Utrecht had het een tijdje geleden voor elkaar om de Paus te spreken, dat verhaal is daarna in alle straatkranten gekomen (en achtergrondinfo in Trouw, maar het interview was uniek voor de straatkrant). Mooi initiatief.



Hier zowel als weggever als ophaler bekend met het fenomeen "tasje hangt aan de deur",



Aftandse meubels verkopen of weggeven is wel .... creatief ofzo. Grofvuil op laten halen kost in sommige gemeentes wel 70 euro, dus ergens snap ik die advertenties wel.......

Tijdje terug zowaar iemand erg blij gemaakt met een sta-in-de-weg-opknapmeubel.




"Kleding gratis voor 3 zakken theelichten"



Dit is alle informatie. Niets over de maat of voor welk geslacht, dat is toch wel de meest basis informatie die je wil hebben. Die zakken zijn ook de enige foto. Dan vraag je er om dat mensen je vragen gaan mailen als ze al de moeite nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:peach1990 schreef op 03 februari 2016 @ 17:22:

[...]





hier niet eens goedemorgen alleen krantje altublieft in gebrekkig nederlands en dan sluiten ze achter je in de rij aan met dure verse sappen en tony chocolony chocolade!

en ze staat hier al heel lang en is ni al de 3de keer dat ze zwanger is.Die mensen mogen niet zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven? Je hoeft zo'n krant niet te kopen, maar als ik iets geef of koop aan zo iemand moeten ze echt lekker zelf weten wat ze met dat geld doen. Want dat doe ik ook met het geld dat ik verdien.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Watervrouw2 schreef op 03 februari 2016 @ 20:26:

Straatkrantenverkopers al een tijdje niet gezien. Regio Utrecht had het een tijdje geleden voor elkaar om de Paus te spreken, dat verhaal is daarna in alle straatkranten gekomen (en achtergrondinfo in Trouw, maar het interview was uniek voor de straatkrant). Mooi initiatief.



Hier zowel als weggever als ophaler bekend met het fenomeen "tasje hangt aan de deur",



Aftandse meubels verkopen of weggeven is wel .... creatief ofzo. Grofvuil op laten halen kost in sommige gemeentes wel 70 euro, dus ergens snap ik die advertenties wel.......

Tijdje terug zowaar iemand erg blij gemaakt met een sta-in-de-weg-opknapmeubel.Het ligt er denk ik net aan wat het is. Een kastje dat een lik verf moet of een tafel waar nieuwe lak op moet dat snap ik wel maar banken die compleet doorleeft zijn en gezien de volle asbakken ook doorrookt zijn dat wil toch niemand hebben. Ik zie regelmatig gratis banken voorbijkomen die nog in goede staat zijn dus waarom zou je kiezen voor zo iets ranzigs. Maar ik snap het argument van kosten en vervoer naar de stort wel hoor. Toch best kansloos sommige dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 03 februari 2016 @ 20:32:

[...]





Die mensen mogen niet zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven? Je hoeft zo'n krant niet te kopen, maar als ik iets geef of koop aan zo iemand moeten ze echt lekker zelf weten wat ze met dat geld doen. Want dat doe ik ook met het geld dat ik verdien.o dat mogen ze van mij wel zelf weten hoor. vind het alleen niet dat het uitstraalt dat je het geld heel erg nodig hebt als je het daar aan uitgeeft en je krantjes verkoopt met de blikjes red bull en pakje sigaretten naast je op de grond. maar dat is mijn mening.
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 03 februari 2016 @ 20:29:

[img]http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg2O ... o/$_85.JPG[/img]



"Kleding gratis voor 3 zakken theelichten"



Dit is alle informatie. Niets over de maat of voor welk geslacht, dat is toch wel de meest basis informatie die je wil hebben. Die zakken zijn ook de enige foto. Dan vraag je er om dat mensen je vragen gaan mailen als ze al de moeite nemen.Niet eerst een paar reacties 'graag' van mensen alvorens iemand eindelijk eens de vraag stelt welke maten en wat voor kleding het nu precies is?
quote:mwcactus schreef op 03 februari 2016 @ 15:40:

Nou ja ik ken de krant in Amsterdam (via mijn werk) en weet hoe zij werken en niets geen strijkstokken hoor. Vooral heel veel vrijwilligers die de boel draaiende houden en een handje vol betaalde krachten oa redactie die er ook een verkoopbaar product van maken en twee man die de distributie en het contact met de verkopers goed laten verlopen. Ze zijn ook heel streng op het gedrag van verkopers voor de deur van winkels, als de winkel klaagt gaan ze met de verkoper in gesprek en krijgt eventueel een sanctie (x weken geen krant mogen verkopen). Maar ik herken het beeld van allerlei Bulgaren enz die vage blaadjes proberen te verkopen of onbeschofte verkopers in Amsterdam dus ook niet. Je kunt vast op internet wel vinden welke krant officieel is in de regio. In Amsterdam is dat de Z! en Utrecht het Straatnieuws bijvoorbeeld. Dus ik koop wel een krantje omdat ik hoop dat het blijft bestaan.Mee eens! ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie eigenlijk al tijden geen Bulgaren meer. Ook geen viool spelende zigeuners meer. GElukkig maar, want ik ergerde me vaak aan die lui.
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje van iemand die alles wel gratis wil hebben maar het moet gebracht worden,niemand wil het brengen en de meesten zijn haar inmiddels zat.



k heb er el bealng bij ja kun je het brengen oke gr h

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

M Nee h helaas daar hebben wij nou net de mogelijkheid niet voor en er is nog zoveel meer wat je eventueel mee kunt nemen maar dan moet je het wel zelf gezien hebben.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

H ik gellof je wel ja dus kom maa rop ja

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

M ik heb daar geen foto,s van maar heb nog een tv kastje en leesboeken en dozen met rommelmarkt spullen

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

H oke prima

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur



H altijd welkom he grt h

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur



H wil je mn adres dan

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur



M H wij komen het niet brengen hoor ik Denk dat je verkeerd begrijpt

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

H ik heb geen verveor dus ja dan zomaa rhe

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg!!!
Alle reacties Link kopieren
Altijd welkom ook.

Alles dus hebben willen zonder ook maar iets gezien te hebben.

Wat wil iemand er toch allemaal mee?

En nog moeten brengen ook.

Niet eens vragen of het gebracht kan worden alsjeblieft ( tegen bv kleine vergoeding).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan helaas geen foto plakken maar op een verkoop hoek staat een hele kleine oude tv met een losse dvd speler erop. Denk aan jaren 90 look. Bieden..... en 70 ups van de verkoper.....
"Ik zoek amsterdam



Heeft er iemand nog verhuisdozen? smile-emoticon



Alvast bedankt"



Ik zou om een kaart vragen..
Alle reacties Link kopieren
Toch zitten er doorzetters tussen bij die weggeefhoek. Vanaf half oktober al bezig om een bloemetjesbloes (leuk voor carnaval) kwijt te raken voor 2 euro. Om de zoveel tijd een upje, maar het lukt nog niet. Maar ja, zelfs voor carnaval is hij niet leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 04 februari 2016 @ 15:53:

Toch zitten er doorzetters tussen bij die weggeefhoek. Vanaf half oktober al bezig om een bloemetjesbloes (leuk voor carnaval) kwijt te raken voor 2 euro. Om de zoveel tijd een upje, maar het lukt nog niet. Maar ja, zelfs voor carnaval is hij niet leukVoor die twee euro zou ik hem naar de kledingbank brengen.
quote:jennie77 schreef op 03 februari 2016 @ 22:07:

Even een berichtje van iemand die alles wel gratis wil hebben maar het moet gebracht worden,niemand wil het brengen en de meesten zijn haar inmiddels zat.



k heb er el bealng bij ja kun je het brengen oke gr h

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

M Nee h helaas daar hebben wij nou net de mogelijkheid niet voor en er is nog zoveel meer wat je eventueel mee kunt nemen maar dan moet je het wel zelf gezien hebben.

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

H ik gellof je wel ja dus kom maa rop ja

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

M ik heb daar geen foto,s van maar heb nog een tv kastje en leesboeken en dozen met rommelmarkt spullen

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

H oke prima

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur



H altijd welkom he grt h

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur



H wil je mn adres dan

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur



M H wij komen het niet brengen hoor ik Denk dat je verkeerd begrijpt

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uur

H ik heb geen verveor dus ja dan zomaa rhe

Vind ik leuk · Beantwoorden · 7 uurWow deze is wel echt erg.
Alle reacties Link kopieren
Niet van de weggeefhoek, maar van een verkoophoek:



Iemand biedt een week in een vakantiehuisje aan tegen een bepaald bedrag. In de advertentie vermeldt hij welke faciliteiten de camping heeft en wat er in het huisje aanwezig is. Hierin zei hij ook dat een cv aanwezig was. Waarop iemand reageert: 'ik heb geen cv, ik heb alleen de basisschool afgemaakt. is dat ook goed?'



Ik ging even stuk van het lachen
A smooth sea never made a skilled sailor.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop toch dat dat als grapje bedoeld was
Alle reacties Link kopieren
quote:Rose-87 schreef op 04 februari 2016 @ 17:27:

Ik hoop toch dat dat als grapje bedoeld was Dat was het jammer genoeg niet, er werd namelijk op gereageerd door de aanbieder en vervolgens weer gereageerd door degene die dat zei mbt de basisschool. Het was bloedserieus
A smooth sea never made a skilled sailor.
Alle reacties Link kopieren
Er worden 160 koopzegeltjes van de Plus aangeboden: waarde 2ct per stuk, dus 3.20 euro.



De 'graag'-reacties volgen elkaar op, maar ook onder andere deze:

'Super graag. Wauw dat zal een zeer welkome meevaller zijn.'.



Maar die dingen kun je toch niet los inleveren? En als je al geen cent te makken hebt, neem ik aan dat je die zegeltjes ook niet koopt omdat je die euro's simpelweg niet kan missen.
Alle reacties Link kopieren
Hier vraagt iemand voor zijn zoon om een gratis ps3!



Er zitten zoveel spel fouten in,dat ik een zin heb om het over te typen😅
quote:Bambi schreef op 17 oktober 2015 @ 00:18:

Of mensen die serieus iets op zo'n hoek zetten waarvan je denkt: Wat moet je ermee.. Een pluk nep mos, uit ooit een kerststukje. Wat dan al maanden door degene die het erop heeft gezet regelmatig wordt ge 'up'-t want geen reacties.. Gooi lekker weg.



Nou dat heb ik idd ook vaak, de moeite niet om daar nog zoveel werk voor te doen! Maar zie soms ook spul erop dat ik denk, dat had ook nog prima op Marktplaats gekund..



Ik gebruik het vaak als ik weer een opruimbui heb! Ideaal..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ponnie83 schreef op 04 februari 2016 @ 18:22:

[...]





Nou dat heb ik idd ook vaak, de moeite niet om daar nog zoveel werk voor te doen! Maar zie soms ook spul erop dat ik denk, dat had ook nog prima op Marktplaats gekund..



Ik gebruik het vaak als ik weer een opruimbui heb! Ideaal..Ik heb zo ook eens een mooi terrarium bij iemand opgehaald via een weggeefhoek. Nu ruim een half jaar later hebben mijn beestjes daar nog steeds plezier van (en ik ook natuurlijk). Ik had er ook wat voor willen geven qua geld. Altijd als ik zoiets groots ophaal wat nog waarde heeft, dan geef ik iets lekkers voor bij de koffie. Gewoon een bedankje en in het geval van het terrarium stuurde ik ook nog een fotootje hoe hij er bij mij bijstond die avond.
A smooth sea never made a skilled sailor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven