Lid besloten groep FB: zichtbaar voor vrienden?

30-11-2016 20:49 8 berichten
Misschien dat jullie het weten.



Ik ben lid van een tweetal besloten groepen. Waarvan ik het niet nodig vind dat mijn vrienden zien dat ik daar lid van ben.



Nu zie ik soms suggesties van FB langskomen voor groepen waar ik wellicht interesse in zou kunnen hebben.

Dat zijn veelal besloten groepen. En zie daar dus profielfoto's van vrienden in voorbij komen.



Duidelijk dus dat mijn lidmaatschap van een besloten groep dus ook zichtbaar wordt voor mijn vrienden. Kun je dat op enige manier uitschakelen?
Volgens mij blijft je lidmaatschap alleen verborgen als je in een geheime groep zit.
Dat is zichtbaar voor vrienden ja. Als de groep op geheim staat is dat niet zichtbaar voor je vrienden. De groep is dan tevens niet vindbaar in Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je ook van besloten niet-geheime groep alleen de leden kunt zien, als je zelf lid bent.



Geheel zeker weten doe ik het ook niet. Dus ik kijk wel uit van welke groepen ik lid ben. Ik ben van diverse groepen lid. Ze hebben geen taboe-onderwerpen, dus anderen mogen van mij wel weten dat ik daar lid van ben.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of anderen kunnen zien of je lid bent van een besloten groep.

Wel is het zo dat niet-leden niet kunnen zien of je reageert op een bericht in de besloten groep.
Als de groep besloten is maar niet geheim zien je vrienden inderdaad wel de namen van leden maar verder niet wat er inhoudelijk besproken wordt.



Maar stel dat die besloten, niet geheime groep op Facebook "hulpgroep voor mensen die bang zijn voor kabouterpuntmutsjes" heet dan kunnen je vrienden wel zien dat jij je daarbij hebt aangemeld ook al zien ze verder niet wat je daar bespreekt. En ze zien ook wie er allemaal nog meer in dat hulpgroepje zitten.



Wil je dat niet dan moet de groep op geheim staan, maar dan is hij dus ook niet vindbaar voor ieder die op zoek is naar zo'n specifieke groep.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 06 december 2016 @ 22:07:

Als de groep besloten is maar niet geheim zien je vrienden inderdaad wel de namen van leden maar verder niet wat er inhoudelijk besproken wordt.



Maar stel dat die besloten, niet geheime groep op Facebook "hulpgroep voor mensen die bang zijn voor kabouterpuntmutsjes" heet dan kunnen je vrienden wel zien dat jij je daarbij hebt aangemeld ook al zien ze verder niet wat je daar bespreekt....of een groep voor cowboys in een bejaardentehuis die niet kunnen jodelen...
World of Warcraft: Legion
Naar aanleiding van jullie antwoorden, heb ik me afgemeld van een van de groepen. En binnenkort van de andere. Tot nu toe is het blijkbaar niemand opgevallen dat ik lid ben van de "zelfhulpgroep inzake puntmutsjes". En dat wil ik graag zo houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven