Poster maken in PSD, vraag over kleur

11-10-2015 08:00 8 berichten
Hoi,



Voor op mijn kinds kamer wil ik een poster maken in Photoshop. Ik heb dit eerder gedaan, met zwarte tekst. Door de zwarte tekst zag je rood heen. Ligt dit bij mij? Of is het de kwaliteit van de drukker? Ik laat het gewoon doen bij zoiets als Hema/Foto.com. En als het aan mij ligt, hoe voorkom ik dat het nu weer gaat gebeuren?



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt bij de Hema e.d. niet gedrukt maar geprint. Daar zit het verschil in. Alleen met drukwerk krijg je echt de kleuren die je wenst, met printwerk niet altijd. Maar daar zit een groot prijsverschil tussen. En ook bij een drukker moet je aangeven dat het gedrukt moet worden en niet geprint. Dus als je echt de kleuren wenst die je wil zal je de opdracht bij een echte drukker moeten neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Tevens zijn je kleuren op je beeldscherm ook vaak anders dan het werkelijke geprinte/gedrukte werk.
AH! Dat maakt een boel duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
en nog een laatste tip ( heb ik gegoogelt voor je) , als je het opmaakt in zwart:



Om een mooi zwart in je ontwerp te creëren is een goede CMYK-verhouding 50/40/40/100
Lief. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Gebruik voor zwart altijd 100% zwart + 100% cyaan, dan krijg je 'n mooie diepe zwartkleur in de druk.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Volgens de drukker waar ik affiches liet printen, is de juiste CMYK code voor zwart bij iedere drukker weer anders.

Ik heb toen gevraagd wat bij hun diepzwart was. Dat was een andere code dan die ik hierboven zie staan. Dus als je het bij een drukker laat doen, kun je misschien het beste aan hun vragen wat het diepste zwart geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven