Stekker modem eruit snachts?

25-05-2016 00:45 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd of jullie de stekker van de modem eruit halen voor het slapen. Mijn moeder doet dit namelijk wel ze is bang dat er brand ontstaat haha en ook dat het onnodig veel stroom trekt. Hoe denken jullie hierover. Ik heb de mijne 24/7 aanstaan.
Alle reacties Link kopieren
Alleen als ik lang op vakantie ga, dan gaan alle stekkers er uit behalve de koelkast en de vriezer.

Maar snachts is veel te veel gedoe voor wat het opleverde.
Alle reacties Link kopieren
alle beetjes helpen. ik ken meer mensen, vooral ouderen, die niet de hele dag een tablet of telefoon gebruiken. Die zetten het modem aan wanneer ze de laptop/pc aanzetten.



Alle apparaten maken gebruik van lekstroom. En 1 apparaat uitzetten zal niet zo heel veel schelen. Maar wanneer je alle stekkers eruit trekt wel. Ik heb heel veel apparaten op een aan/uit stekker zitten. Mijn waterkoker, koffiezetapparaat, magnetron, televisie, etc staan bij mij ook echt uit of de stekker uit (stekkerblok op uit)



Het gaat mij niet alleen om het geld, maar ik wil ook proberen om mijn energie consumptie laag te houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als wij langer dan een week weggaan gaan alle stekkers eruit. Inclusief koelkast (leeg ) n enige wat aanblijft is de vriezer in garage. We hebben 2 lampen op timer en meer niet. Deels vanwege eventuele kortsluiting en waarom stroom verbruiken als je er langere tijd niet bent
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 25 mei 2016 @ 07:44:

Als ik de modem eruit haal ben ik ook gelijk niet meer telefonisch bereikbaar. Ik laat mijn mobiel beneden namelijk. De modem van Galileo gebruikt 0,75 watt per uur. Dat is, als je uitgaat van 8 uur slaap 6Wh per nacht. Op een heel jaar scheelt dat 2 kWh aan verbruik en dan moet je hem er consequent elke nacht er uit halen.



Je berekening klopt niet. Een verbruik van 18 Watt betekent 18 Wh per uur. De vuistregel is dat als je 1 Watt een heel jaar continue verbruikt, dit ongeveer 2 euro kost. Als je de modem er elke nacht 8 uur uit laat (=1/3 van een dag), scheelt dit dus zo'n 18*2*1/3=12 euro.



Overigens is het niet nodig om stekkers eruit te trekken voor de veiligheid. D.w.z. als je iets hebt gekocht wat in Europa is gemaakt en wat volgens de geldende normen is getest, dan is dit niet nodig. Als je daarentegen iets uit China hebt laten komen, dan zou ik er niet zondermeer vanuit gaan dat het veilig is. Voor mijn werk heb ik bijvoorbeeld wel eens China import opladers voor de telefoon getest (van die Alibaba dingen voor 1 euro incl. verzendkosten vanuit China). In 1 woord verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit alleen doen als ik op vakantie ga en als ik er dan aan denk.



Het is niet handig als je gewoon thuis bent omdat heel veel updates in de nacht gedaan worden. Als je een provider hebt als KPN (tv over internet) is het al helemaal niet handig want dan heb je ook geen tv in de slaapkamer (tenzij digitenne) en het duurt lang als je in de ochtend tv wil kijken en het modem moet nog helemaal opgestart worden.
Het Viva forum is papaja.
Ik haal alleen de stekker eruit als ik op vakantie ga of een lang weekend weg ben. Verder zit de stekker er altijd in
Hier blijft hij er ook gewoon in, ook als we op vakantie zijn.
Ons modem kan er niet uit; er draaien twee servers, er worden back-ups gedaan op een andere, externe server, de telefoon draait erop net als de tv.



Dus nee, doen wij niet.
Alle reacties Link kopieren
<oeps>
Alle reacties Link kopieren
quote:NosceTeIpsum schreef op 25 mei 2016 @ 08:47:

[...]





Je berekening klopt niet. Een verbruik van 18 Watt betekent 18 Wh per uur. De vuistregel is dat als je 1 Watt een heel jaar continue verbruikt, dit ongeveer 2 euro kost. Als je de modem er elke nacht 8 uur uit laat (=1/3 van een dag), scheelt dit dus zo'n 18*2*1/3=12 euro.



Edit: Foutje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ja, alles wordt uitgeschakeld behalve ijskast, vriezers, een nachtlamp, de garderobelamp en een tijdschakelaar waar ook wat dingen opstaan. Er zijn drie stekkercentrales en met een ervan wordt ook het modem, router en de computer zelf uitgeschakeld. Dat is een keus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee, doe ik niet. Iemand die ik ken doe het wel. Ik vind het een vreemd avond ritueel, manisch.
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 09:07:

Nee, doe ik niet. Iemand die ik ken doe het wel. Ik vind het een vreemd avond ritueel, manisch.Wat is daar nou weer manisch aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 25 mei 2016 @ 09:15:

[...]





Wat is daar nou weer manisch aan? Ik vind...
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 09:19:

[...]



Ik vind...Wat vind je er manisch aan dan?

Weet je wel wat het betekent?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 25 mei 2016 @ 09:25:

[...]





Wat vind je er manisch aan dan?

Weet je wel wat het betekent?

Weet je zelf dan niet wat manisch betekent?

Verder ga ik je geen uitleg geven, zou mooi zijn zeg mij komen commanderen hier en gekke bekken trekken. Schei toch uit.
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 09:32:

[...]



Weet je zelf dan niet wat manisch betekent?

Verder ga ik je geen uitleg geven, zou mooi zijn zeg mij komen commanderen hier en gekke bekken trekken. Schei toch uit.



Commanderen?! Ik stel je een vraag.

Is er iets mis met je interne woordenboek ofzo?



Een manie is trouwens een stemmingsstoornis en ik snap oprecht niet wat dat te maken heeft met de stekker van een modem.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 25 mei 2016 @ 09:34:

[...]





Commanderen?! Ik stel je een vraag.

Is er iets mis met je interne woordenboek ofzo?



Een manie is trouwens een stemminsstoornis en ik snap oprecht niet wat dat te maken heeft met de stekker van een modem.

IK raad je aan Google te gebruiken als je niet weet wat manisch betekent.



Nog een neerbuigende persoonlijke woord naar mij toe en ik ga je staffen, hier ben ik niet van gediend. Van jou bedoel ik.
quote:Dormouse schreef op 25 mei 2016 @ 01:00:

Ze heeft in zoverre gelijk dat de meeste branden ontstaan door kortsluiting. Maar dat kan evengoed je wasmachine of koelkast zijn die (vaak) ook aanstaan 's nachts. Echt overdreven is het dus niet maar noodzakelijk zou ik het ook niet noemen. Als het de nachtrust bevordert waarom niet? Kan in elk geval geen kwaad.





Technisch gezien heb je ongelijk,al lees je in de krant altijd dat het door kortsluiting kwam.

Waar het eigenlijk door komt is oververhitting.



Bij kortsluiting klapt je stop er namelijk uit en is daarmee het probleem opgelost.



Oververhitting,door teveel apparaten op bijvoorbeeld een stekkerdoos aan te sluiten,geeft geen klap en wordt langzaam heter en heter.



Drogers zijn gevaarlijk omdat mensen ze niet goed schoonmaken en er stof bij de hitte elementen komt. Stof is brandbaar.



Maar dat verschil is lastig uit te leggen,dus in krantenartikelen staat kortsluiting. Gewoon zodat mensen weten dat het veroorzaakt wordt door elektriciteit.
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 09:39:

[...]



IK raad je aan Google te gebruiken als je niet weet wat manisch betekent.



Nog een neerbuigende persoonlijke woord naar mij toe en ik ga je staffen, hier ben ik niet van gediend. Van jou bedoel ik.Staffen? Doe je best zou ik zeggen.
Van de Telfort meneer mag je hem er niet uithalen dat schijnt meer kans op storing te geven. Alleen de droger en stijltang gaan altijd uit het stopcontact ivm de hitte die ze produceren. In het verleden een waterkoker gehad die vanzelf aanging en dus heet werd daarom ben ik daar voorzichtiger mee. De rest blijft er gewoon in hoor. Als de modem uit is heb ik ook geen telefoon meer en opstarten duurt een paar minuten. Ik had vroeger een buurvrouw die alle stekkers er elke avond uithaalde. Het was nogal gehorig dus ik hoorde elke avond wanneer ze naar bed ging, dan hoorde ik haar de stekkers uit het stopcontact trekken.
Wat wel een nuttige stekker is om eruit te halen als je hem niet gebruikt, is de telefoon opladers. Gaat regelmatig fout.

Ik weet niet precies waarom die dingen zo gevoelig ervoor zijn.
En opladers van je laptop omdat de accu anders sneller lam schijnt te worden. Zelf ben ik er te lui voor. Dat wel.
quote:Poof schreef op 25 mei 2016 @ 00:53:

Vergeet de afwasmachine, droger en wasmachine nietHoofdschakelaar uitdoen `s nachts
Dat kan alleen als je graag elke dag met vissticks ontbijt Dubbz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven