Vage facebook-berichten. En de winnaar is...?

12-07-2012 15:40 276 berichten
Facebook-berichten zijn soms leuk en informatief. Soms zijn ze ook nietszeggend en vaag.



Misschien zitten ze ook bij jou in de groep: mensen die vage foto's posten met altijd zo'n quasi-diepzinnige tekst erbij. Waarmee ze (vermoed ik in ieder geval) diepzinnigheid en een rijk gevoelsleven willen etaleren, maar uit het oog verliezen dat het vooral overkomt als een krampachtige poging tot interessantdoenerij.



Dit is mijn winnaar voor vanmiddag: een wazige foto van een onbekend kindje met de tekst: 'it is easier to build up a child than it is to repair an adult.. choose your words wisely'. Braak.
Eens hoor, maar ik merk dat ik er wel degelijk vatbaar voor ben. Het is namelijk altijd zo waar. Open deuren en facebook: ze gaan hand-in-hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iemand op m'n Facebook die teksten plaatst als 'Zo, net lekker een drol gedraaid - zag er weer goed uit. Nu met vriendin op de bank.'



Best een leuke tegenhanger.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik blij dat ik nog op hyves zit: daar heb je zulke teksten gelukkig niet...
conversation = awareness
quote:isabellajosephine schreef op 12 juli 2012 @ 15:43:

Ik heb iemand op m'n Facebook die teksten plaatst als 'Zo, net lekker een drol gedraaid - zag er weer goed uit. Nu met vriendin op de bank.'



Best een leuke tegenhanger.Ja, wel grappig. Zo lang er geen foto's bij worden gepost in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Of een heel zoetsappig/wraaklustig verhaal over gepest worden en dan op het einde; als jij gepest bent, plaats dit dan op je pagina, zodat pesters weten dat jij nu sterker bent.



Pleur op zeg.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 12 juli 2012 @ 15:44:

Of een heel zoetsappig/wraaklustig verhaal over gepest worden en dan op het einde; als jij gepest bent, plaats dit dan op je pagina, zodat pesters weten dat jij nu sterker bent.



Pleur op zeg.



Nee, nog erger: iemand die laatst zo'n tekst plaatste meldde erbij dat alleen mensen 'met een hart' deze tekst ook op hun pagina zouden zetten.



Maar ik moet bekennen dat ik facebook zie als een cafe. Mensen mogen zeggen wat ze willen. Ik irriteer me niet snel aan de berichten van anderen. Zal anderen ook nooit defrienden door wat ze te melden hebben.
Alle reacties Link kopieren
of die duizenden foto's over hun kinderen met alles erbij,

'eerste tandje' 'eerste plasje' 'kijk eindelijk een drolliewollie op het potje' en dan keer tien per dag.



Ik haat dat.
DTEEZ!
Al die spam dingen van "als jij moeder bent van schattige kindjes, copy paste dit op jouw wall" en meer van dat gezever. Gelukkig kan ik het per individu instellen of ik het wel of niet zie op FB, dus dat scheelt een hoop ergernis
quote:Djoels schreef op 12 juli 2012 @ 15:47:

of die duizenden foto's over hun kinderen met alles erbij,

'eerste tandje' 'eerste plasje' 'kijk eindelijk een drolliewollie op het potje' en dan keer tien per dag.



Ik haat dat.Zo eentje heb ik er tussen zitten. Oud klasgenoot, erg aardige jonge vrouw maar compleet lyrisch over haar baby momenteel. Die roze wolk zal nu toch niet zo'n mythe zijn denk ik dan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zo één op FB die aan de lopende band (echt soms wel zes achter elkaar) van die spreuken plaatst als deze:











Hier een muts die steeds dingen post over "natuurlijk ouderschap", de gevaren van vaccineren en andere opvoedkundige kreten die elkaar niet alleen tegenspreken maar ook totaal persoonlijk zijn en nergens op slaan!
Alle reacties Link kopieren




Alle reacties Link kopieren
Dat wilde ik net typen, Djoels! Alles wat het jong in kwestie uitspookt komt op facebook.



Dat zijn ook altijd dezelfde types die een heel relaas als update geven met wat ze de hele dag gedaan hebben. Inclusief "twee wassen gedraaid, gelukkig kon oma even oppassen zodat ik ook gauw nog kon poetsen en naar de supermarkt en daarna snel weer naar huis want mijn kleintje moest eten en toen heb ik gekookt voor me scheetje die zo thuis komt en dan hebben we vanaaf lekker een avondje samen op de bank als de kleine man heerlijk ligt te slapen".
Listen very carefully, I shall say this only once.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komen de laatste tijd veel foto's van zieke of misvormde kinderen voorbij.

Standaard gevolg door teksten als:" like, if you think he's precious,beautifull,a miracle.... Noem maar op.

Hiervoor was het vooral like als je dit kind eten wil geven ( gevolgd door foto van uitgemergeld kind.



Ik word daar zo moe van.
Alle reacties Link kopieren










Bahbah...en allemaal van dezelfde persoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterblommetje schreef op 12 juli 2012 @ 15:48:

Ik heb er zo één op FB die aan de lopende band (echt soms wel zes achter elkaar) van die spreuken plaatst als deze:



[afbeelding]



Durf ook echt. Zegt wel weer wat over het niveau.



Die nietszeggende 'voel me zo kut' en dergelijke vind ik ook zo irritant! En dan iedereen: 'aaaahhhhh....wat is er aan de hand??' En dan: 'dat zeg ik niet...'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calm schreef op 12 juli 2012 @ 15:49:

Hier een muts die steeds dingen post over "natuurlijk ouderschap", de gevaren van vaccineren en andere opvoedkundige kreten die elkaar niet alleen tegenspreken maar ook totaal persoonlijk zijn en nergens op slaan!Dan ben ik blij dat ik jou niet in mijn tijdlijn heb staan.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:fiona06 schreef op 12 juli 2012 @ 15:50:

Dat wilde ik net typen, Djoels! Alles wat het jong in kwestie uitspookt komt op facebook.



Dat zijn ook altijd dezelfde types die een heel relaas als update geven met wat ze de hele dag gedaan hebben. Inclusief "twee wassen gedraaid, gelukkig kon oma even oppassen zodat ik ook gauw nog kon poetsen en naar de supermarkt en daarna snel weer naar huis want mijn kleintje moest eten en toen heb ik gekookt voor me scheetje die zo thuis komt en dan hebben we vanaaf lekker een avondje samen op de bank als de kleine man heerlijk ligt te slapen".Hee we hebben een gezamenlijke vriend
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vaak van die zielige berichten en dan daaronder "ik denk te weten wie dit plaatst op FB, mensen die dit niet doen zijn harteloos" of zoiets...

Nou ik ga die teksten echt niet delen.



Ik heb iemand op FB die echt ALLES wat hij doet plaatst. Hij zegt nog net niet dat het naar de wc gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oja, dat vind ik nog irritanter inderdaad.



'Echt ik voel me zo klote. Het leven zit gewoon tegen, iedereen is tegen mij. #mekutvoelen'





En dan maar niet erachter kunnen komen wat er is... echt zo irritant dat ik soms wel eens hoop dat ik dan via via te weten kan komen wat er was..... en als ik dan hoor dat het 'weer keelpijn' of zo is... nou dan vind ik het toch irritant. Ik bedoel, als je zulke berichten krijgt moet je toch op zijn minst je man hebben betrapt in een kwartetje met je drie beste vriendinnen.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:isabellajosephine schreef op 12 juli 2012 @ 15:52:

[...]





Durf ook echt. Zegt wel weer wat over het niveau.dat snap ik niet helemaal? durf ook echt?quote:Die nietszeggende 'voel me zo kut' en dergelijke vind ik ook zo irritant! En dan iedereen: 'aaaahhhhh....wat is er aan de hand??' En dan: 'dat zeg ik niet...'.ja die zijn ook erg en worden standaard genegeerd door mij.
quote:Djoels schreef op 12 juli 2012 @ 15:52:

[...]





Dan ben ik blij dat ik jou niet in mijn tijdlijn heb staan.



Omdat jij dat soort dingen ook post of omdat je denkt dat ik die dingen post?

Indien optie 1: dan ben ik ook blij dat ik jou niet in mijn tijdlijn heb staan. Jij blij, ik blij ;)

Indien optie 2: Nee ik heb nog geen kinderen, dit betreft een oud klasgenootje, leuke meid alleen op facebook gebied vermoeiend!
Alle reacties Link kopieren
quote:boterblommetje schreef op 12 juli 2012 @ 15:53:

[...]





Hee we hebben een gezamenlijke vriend Haha ik heb er ook iemand tussen zitten. En dan ook nog allemaal fouten in de tekst. Boodschappen gehaalt, was gedraait, nu lekker op me bank zitten....
Alle reacties Link kopieren
quote:boterblommetje schreef op 12 juli 2012 @ 15:55:

[...]



dat snap ik niet helemaal? durf ook echt?'Dit durf niet iedereen te kopieren.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven