Vragen over een eigen facebookpagina

09-10-2016 12:53 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een facebookpagina aangemaakt voor de winkel waar ik werk.

Ik ben samen met mijn andere collega's beheerder van de pagina.

Nu heb ik meteen al 3 vragen en ik hoop dat iemand me kan helpen.



1. Bij andere pagina's van soortgelijke bedrijven staat er het soort winkel op de pagina vermeld. Bijvoorbeeld: damesmodezaak en de plaatsnaam.

Bij mijn pagina staat er winkel/detailhandel .

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?



2. Een medebeheerder heeft een bericht geplaatst. Maar toen ik het wilde liken , likede ik het als winkel. Terwijl ik het als persoon wil liken.



3. Ik wil de bedrijfspagina als persoon liken.

Bij andere pagina staat er zo'n duimpje "vind ik leuk" maar dat staat er niet.



Ik denk dat het niet lukt omdat ik beheerder ben, maar is er een manier om het toch te kunnen liken als persoon?
Alle reacties Link kopieren
1: dit kun je waarschijnlijk aanpassen in de info over het bedrijf.

2 en 3: selecteer dat je wilt reageren als jezelf en niet als de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Chocolol, 1, dat denk ik ook maar ik kan niet vinden waar. Ik heb de pagina al 100x geopend en bewerken bekeken maar dit kopje staat er niet tussen.



2 en 3, weet jij hoe je dit moet doen?

Waar kun je die keuze maken?



Ik kon wel een bericht delen als mezelf. Dus dat staat nu op mijn tijdlijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je een reactie wil plaatsen staat er een klein fotootje van het account waar jij mee reageert. Als je daar op klikt kun je selecteren met welk account je wilt reageren.
Alle reacties Link kopieren
En over punt 1: je hebt zeker weten ergens anders zien staan wat jij wil? Want als het goed is zouden jullie die optie dan ook moeten kunnen selecteren.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is alleen bij reageren dan?

Dan weet ik in ieder geval dat ik daar op moet letten.



Bij liken krijg je alleen die emoticons te zien.



Het liken van de pagina is inmiddels automatisch gelukt.

In mijn nieuws overzicht/tijdlijn kwam de pagina voorbij. Met de welbekende duim om te liken. Dus dat heb ik gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Over punt 1.

Bij het aanmaken van de pagina waren er wel mogelijkheden om uit te kiezen maar daar stond die optie die ik wil niet bij.

Ik ging er van uit dat die mogelijkheid later zou komen maar dat is niet gebeurt.

En ik kan er niet meer naar terug lijkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je dit soort basis informatie niet beheerst, dan zou ik jou geen beheerder maken van mijn bedrijfspagina. Er is meer dan genoeg (gratis) informatie te vinden over FB en hoe je een professionele pagina beheert en promoot.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bij de pagina's die ik beheer kan ik bij pagina informatie verschillende opties kiezen. Kun jij dat ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:bartjes schreef op 09 oktober 2016 @ 13:15:

Maar dat is alleen bij reageren dan?

Dan weet ik in ieder geval dat ik daar op moet letten.



Bij liken krijg je alleen die emoticons te zien.



Het liken van de pagina is inmiddels automatisch gelukt.

In mijn nieuws overzicht/tijdlijn kwam de pagina voorbij. Met de welbekende duim om te liken. Dus dat heb ik gedaan.Ga naar de pagina waar het bericht staat dat je wilt liken, en selecteer het profiel voordat je op like drukt.
vraag 1 ligt denk ik aan de keuze die je gemaakt hebt in wat voor soort pagina je wilt.



2 en 3 is idd kiezen als wie je wilt reageren
quote:bartjes schreef op 09 oktober 2016 @ 13:18:

Over punt 1.

Bij het aanmaken van de pagina waren er wel mogelijkheden om uit te kiezen maar daar stond die optie die ik wil niet bij.

Ik ging er van uit dat die mogelijkheid later zou komen maar dat is niet gebeurt.

En ik kan er niet meer naar terug lijkt wel.nee, enige optie is opnieuw een pagina aan te maken en deze te laten verwijderen
Alle reacties Link kopieren
Hamerhaai, ik snap je reactie.

Gelukkig heb ik hulptroepen. Hier en in persoonlijke kring.



Friezinnetje, daar was ik al bang voor.

Gelukkig is de omschrijving die ik heb gekozen neutraal.

Het is niet iets wat de lading niet dekt.
Alle reacties Link kopieren
Tip: lid worden van de Dutch facebookgroep
Er is een verschil tussen migreren naar een fb pagina en het standaard aanmaken van een fb pagina. Ik wilde begin 2015 stoppen met FB vanwege z'n dubieuze marketingstrategie. Ik vond het echter als poweruser toch best drastisch. Toen kwam ik op het idee te migreren naar een pagina voor m'n bedrijf. Bij migratie zet je ahw je profiel om en neemt al je vrienden mee als likers. Het ging echter niet helemaal goed. Er zijn vrienden 'achtergebleven', dus ook m'n profiel bestaat nog als timeline. Ik kan via de pc die timeline niet meer benaderen wel via de fb app. Ik zie posts van de achtergebleven vrienden maar kan er niet op reageren, alleen delen...

Op m'n pagina echter kan ik m'n meegekomen vrienden niet zien maar wel op ze reageren als zij op de pagina reageren... Rare zooi... Maar goed m'n fb gebruik is daardoor sterk afgenomen, en daar ging het mij om.

Btw ik geloof idd dat je de paginatypering ( dus detailhandel, dienst oid) alleen bij het aanmaken kan instellen. Waarom maak je niet een banner waar je gewenste info in staat? ...
Alle reacties Link kopieren
Magister, de winkel waar ik werk is een filiaal van een grote keten.

De mensen weten dan ook wel om wat voor soort winkel het gaat.



Het gaat mij meer om uniformiteit met andere filialen.



Ik heb overwogen om de pagina te verwijderen en opnieuw aan te maken maar dan moet ik een andere naam bedenken. Of 14 dagen wachten met opnieuw aanmaken.

Er zijn inmiddels al likers dus het heeft geen nut meer.
Aha OK!
quote:friezinnetje2014 schreef op 09 oktober 2016 @ 13:39:

[...]





nee, enige optie is opnieuw een pagina aan te maken en deze te laten verwijderennee, je kunt een nieuwe aanmaken en dan de oude laten samenvoegen. Duurt wel een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft vraag 1:



Ik heb de pagina op mijn mobiel aangemaakt, en gister zat ik achter de computer en daar kon ik wel een wijziging maken.

Maar de wijziging die ik wil hebben staat er niet bij.

Als voorbeeld damesmodezaak staat er ook niet bij.

En er is ook geen overige waar je zelf je eigen tekst in kunt vullen.

Ik snap het niet.

Ik heb echt alle opties bekeken.

Heeft iemand zelf een pagina en dat wel kunnen veranderen in zijn/haar eigen keuze?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven