Welke smartphone raden jullie aan?

16-05-2016 10:16 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe mobiel. Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung.

De Samsung S6 Edge vind ik bijv. heel mooi, maar ik ben bang dat het scherm meteen stuk is als je die laat vallen.

Ik heb nu een S4, die laat ik regelmatig vallen (in huis) en hij heeft alleen wat butsen in de behuizing.



Maar misschien moet ik eens overstappen op een ander merk.

Welke smartphone raden jullie aan en waarom?



Ps: Goeie camera vind ik belangrijk.
anoniem_279573 wijzigde dit bericht op 16-05-2016 10:30
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een poos de Huawei Ascend P7 en als deze het ooit begeeft, ga ik weer voor een Huawei. Samsung vond ik nooit zo fijn werken en ben daarna overgestapt op Sony. Die werkte heel fijn, maar zodra die eenmaal begon met kuren, was het ook heel snel voorbij. Dus, nu een Huawei. Heerlijk, simpel en mooi dingetje met een mooie camera. Enige nadeel vind ik dat er altijd zo weinig hoesjes te vinden zijn voor andere merken dan de Samsungs en de iPhone's.
,
quote:Chocopinda schreef op 19 mei 2016 @ 20:23:

De Galaxy Note en Ace zijn ook wel de budget modellen van Samsung.De Galaxy Note is echt geen budgetmodel hoor. Mijne kostte bijna 700 euro bij aanschaf, dat noem ik geen budgetmodel...
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 19 mei 2016 @ 20:37:

[...]





De Galaxy Note is echt geen budgetmodel hoor. Mijne kostte bijna 700 euro bij aanschaf, dat noem ik geen budgetmodel...Oh echt?! Dat wist ik niet, dacht dat het ook zo'n goedkopere uitgvoering was. Dat is dan zeker balen dat ie zo snel kuren kreeg!
Ik heb zoiezo slechte ervaringen met Samsung. Hier in huis komt nooit meer een Samsung. Over Sony ben ik wel tevreden
quote:Chocopinda schreef op 19 mei 2016 @ 20:50:

[...]



Oh echt?! Dat wist ik niet, dacht dat het ook zo'n goedkopere uitgvoering was. Dat is dan zeker balen dat ie zo snel kuren kreeg!Die balk bovenaan (met tijd en batterijpercentage) is al ingebrand. Na nog niet eens een jaar gebruik...
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 19 mei 2016 @ 21:01:

[...]





Die balk bovenaan (met tijd en batterijpercentage) is al ingebrand. Na nog niet eens een jaar gebruik... Belachelijk zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als ik bijv. kijk naar de Apple Iphone SE 16GB, is die duurder dan de Samsung Galaxy S6 en heeft ie minder geheugen en een slechtere batterij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 19 mei 2016 @ 21:20:

Als ik bijv. kijk naar de Apple Iphone SE 16GB, is die duurder dan de Samsung Galaxy S6 en heeft ie minder geheugen en een slechtere batterij.Ik had nog nooit van dit type iPhone gehoord. Is dit een 4, 5 of 6?
Alle reacties Link kopieren
Geen cijfer volgens mij: https://www.mobiel.nl/iph ... lan_id=940&provider_id=22
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 19 mei 2016 @ 21:20:

Als ik bijv. kijk naar de Apple Iphone SE 16GB, is die duurder dan de Samsung Galaxy S6 en heeft ie minder geheugen en een slechtere batterij.Bijna een derde van het geheugen van de galaxy s6 wordt al ingenomen door de systeemsoftware. Dat is bij Apple niet het geval.
Absoluut de iPhone 6s Plus!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk de motorola 3rd gen gekozen, die had de beste recensies voor de telefoons onder de 200,-.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Heb niet alles gelezen maar een Sony Xperia zou ik in ieder geval niet aanraden... Ik ken 3 mensen in mijn omgeving met zo'n telefoon en al binnen een paar maanden problemen (foutmelding met foto's maken en dit dus niet meer kunnen, nauwelijks verstaanbaar aan de telefoon) en zelfs na terugsturen en een reparatie binnen de kortste keren weer problemen.



Zelf al jaren versies Samsung Note en deze bevallen mij goed. Sterke telefoons (laat hem ook wel eens vallen..), mooi beeld en heb hem nog nooit terug hoeven sturen met problemen.
Oh en nog als extra tip, ga eens naar een winkel waar je de telefoons echt kunt zien/vasthouden/uitproberen! Heb ik ook gedaan toen ik een nieuwe telefoon nodig had en waar ik op internet recensies nog twijfelde welke ik moest nemen was ik er in de winkel snel uit. Dit omdat ik echt kon uitproberen en het beeldscherm in gebruik zag en zo merkte wat mij beter lag.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 19 mei 2016 @ 22:23:

[...]



Ik had nog nooit van dit type iPhone gehoord. Is dit een 4, 5 of 6?





De SE is technisch gezien hetzelfde als een 6 maar dan in het formaat van een 5. Ik heb zelf een 6 maar ik vind hem eigenlijk te groot. Ik heb hem altijd in mijn broekzak en dat past niet lekker. Als ik had kunnen kiezen dan had ik graag voor de SE gegaan, door het formaat. Daarnaast is hij goedkoper dan de 6.



voor mij alleen maar apples na slechte ervaringen met Sony en Samsung.
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:gruffalo schreef op 20 mei 2016 @ 16:33:

[...]





De SE is technisch gezien hetzelfde als een 6 maar dan in het formaat van een 5.6s en 5s dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd vandaag gebeld door mobiel.nl, waar ik m'n vorige telefoon met abbo gekocht heb.

Hij deed een voorstel voor de Samsung Galaxy S5 Neo. En alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij telefoons met een toevoeging in de naam (Neo in dit geval), komt het op mij toch over als een redelijk goeie telefoon.

Ik lees er ook goeie dingen over op internet. Ik heb hem dus besteld en ben zeer benieuwd, sowieso mag ik hem binnen 2 weken terugsturen als ik van de aankoop wil afzien.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2017 14:57
Reden: spam
% gewijzigd
Geniet van elk moment zo intens mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal blij met mijn Samsug Galaxy Edge s 7. Fantastische camera
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Hoewel laatste 2 reacties niet meelezen is de S5 Neo een goede midrange nu zeker als je enigszins betaalbaar toestel wilt. De S7 en Iphone is echt veel te duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Samsung Galaxy S5 waar ik heel tevreden over ben. Gaat bij mij makkelijk een hele dag mee zonder opladen en ik vind de foto's ook mooi.

Hiervoor had ik een Galaxy S3. Ook prima in die tijd.



Over 1 jaar ga ik denk ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Misschien dat ik dan gewoon voor het nieuwe model Samsung Galaxy ga. Ik ben er tevreden genoeg over.

Maar misschien ga ik voor een Nexus. Daar heb ik hele goede verhalen over gehoord.



Mijn man heeft een iphone. Ook een hele prima telefoon.



Als ik nu overstap op een iphone moet ik denk ik alles opnieuw synchroniseren en overzetten? Dus ik denk dat ik bij Android blijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hello876 schreef op 24 mei 2016 @ 15:31:

[...]Thanks, maar dit is idd sim only en ik wil er wel een mobiel bij.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2017 14:58
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan ook alleen goede dinge over de Samsung S5 zeggen! Probeer het wel met het nieuwste model!

Ik ben altijd erg tevreden geweest met de kwaliteit van Samsung!
Always do what you're afraid to do.
Ik krijg vandaag de Galaxy s7. Ben benieuwd. Heb op tweakers de review en vergelijkingen gelezen en hij komt op de meeste punten toch als beste uit de bus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven