Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, dreamer. Het is dacht ik een lang event, dus dan kijk ik nog wel wat ik ga doen qua mandjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd wat ongeduldig door het gebrek aan veldjes.



En nu moet ik eigenlijk weg, sporten, maar over 12 minuten zijn de veldjes klaar. Dus ik kom íetsje te laat bij sporten M'n treintje is dan ook klaar. Kan ik daar nog even nieuwe stallen in parkeren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lieveheersbeestje!!!! Gewoon al uit de tweede stal. Zoveel geluk heb ik meestal niet



Bij het event heb je dus helemaal niets aan wac enzo he. In feite is daar iedereen gelijk, oudgediende of nieuwe speler. Wel grappig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 november 2016 @ 09:25:

Ik heb een lieveheersbeestje!!!! Gewoon al uit de tweede stal. Zoveel geluk heb ik meestal niet

Het is je gegund! Wat fijn, dat geeft hoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook maar zo'n mysteriestal voor de wezel aangeschaft
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het lieveheersbeestje, heeft hier nog geen zin om te landen, hier komen heel veel bijtjes heen. Maar ik blijf volhouden



Hoe gaat het met jullie op het nieuwe veld. Ik ben vanmorgen met pompoen begonnen. Zit te twijfelen of ik eerst alle tomaten zal doen maar ws kan ik beter eerst nog wat pompoen doen, omdat ik dan nog vaker of sneller grind erbij krijg. Wat een zorgen toch allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dit event is wel erg leuk. Ik heb er zo een plezier in om mijn veldjes te zien groeien. Net alle tomaten ingeleverd voor twee grind paadjes. Groentekraam neergezet.
Alle reacties Link kopieren
Hoelang doen die pompoenen erover? Ik heb er nu tomaten instaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. ik zie het al.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg trouwens allemaal bevers.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Is er ook een 'mest' voor sieritems? Die mogen van mij ook af en toe wel wat sneller
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vergeten mijn trein te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een lieveheersbeestje. Ik heb zoveel dieren langs zien komen , in en uit de trein stappend.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg steeds vanalles, dat ik toch niet nodig heb. Zo jammer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pff.. in mijn ongeduld in te leveren heb ik weer veel te snel pompoenen ingeleverd. Nu heb ik al redelijk wat veldjes, maar niet genoeg pompoenen om ze te vullen. Gevolg; Ik heb heel veel tomaten, want die duren even lang
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook jammer vind is dat ik nog steeds geen nijlpaard heb. Nu krijg je melding dat je nog één keer die mysteriestal kunt kopen, maar ik krijg roze panda's (nee, niets gedronken nog ) en dergelijke en maar géén nijlpaard. Ondertussen raak ik m'n kostbare tg kwijt, die ik aan 't sparen was voor een courgettetaart recept.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niks nuttigs gekregen uit de stallentrein. Wel weer stallen die ik daarin terug kan zetten ;)



Het eventveldje vind ik erg leuk, maar ik zal toch eens de FAQ gaan lezen want volgens mij mis ik wat informatie ofzo.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Uit de stallentrein heb ik ook nog niks nuttigs. Eventveldje vind ik wel leuk, maar gaat wel langzaam hoor.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig toch een lieveheersbeestje gekregen. Maar ik heb er een boel in moeten gooien elke keer weer. Kreeg heel vaak een ezel en kalkoen oranje. En die mot ik nie ;)



Het veldje gaat redelijk, moet nog een paar pompoenen dan zijn die allemaal klaar. En dan nog de 6 uurs gewassen.

Severus, wanneer je een gewas heb vrijgespeeld kun je het best alvast een beetje leveren, dan krijg je weer grind. Ik heb zoveel mogelijk kleine bedragen eerst ingeleverd, dan heb ik al redelijk wat grote velden. Ik weet niet of je het al op die manier doet.
Alle reacties Link kopieren
En met de drukte van Malala helemaal vergeten, dat er morgen een

nieuw event begint.......het vuurvliegjesevent.....

We hebben dit aleens eerder gehad!!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-395444



En de bijbehorende FAQ:\

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... aan.23729/
Alle reacties Link kopieren
Ach hemeltje, even kijken of de boel verbouwt moet worden. Dank je wel, wiesje!
Alle reacties Link kopieren
Aaahhh Wies, zou jij misschien vanmiddag om ca 14.00 uur de 10 eventgewassen bij mij willen zaaien, met sushimest, zodat het er extra zijn? Ik ben waarschijnlijk pas om 18.00 uur thuis, vandaag, en dat is dan aan de vroege kant. Ik denk niet dat je verder dan veel kunt doen; misschien bij eventveldje, ligt eraan hoelaat je gaat kijken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Rose: ja ik lever inderdaad zoveel mogelijk in nu om meer grindveldjes te krijgen en om alle gewassen zo snel mogelijk vrij te spelen. Ik vind het echt een leuk event hoor, alleen jammer dat het zo langzaam gaat.



Vuurvliegjes event is ook weer leuk, vorige keer kregen we elke keer een nieuwe bingokaart toch? Mogen we deze nu houden om helemaal vol te maken of niet?
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 november 2016 @ 09:03:

Aaahhh Wies, zou jij misschien vanmiddag om ca 14.00 uur de 10 eventgewassen bij mij willen zaaien, met sushimest, zodat het er extra zijn? Ik ben waarschijnlijk pas om 18.00 uur thuis, vandaag, en dat is dan aan de vroege kant. Ik denk niet dat je verder dan veel kunt doen; misschien bij eventveldje, ligt eraan hoelaat je gaat kijken



+Och meis, wat jammer, ik lees nu net je berichtje, ik zou je zoooooo graag hebben willen helpen,

maar ik lees niet iedere dag hier. Als je mijn hulp nodig hebt, dan wil ik heel graag helpen, maar ik denk, dat je me dan het beste een duifje kunt sturen, nogmaals heel jammer, dat ik dit nu pas lees
Alle reacties Link kopieren
Geeft niet hoor, Wiesje, we waren op zich inderdaad om 6 uur thuis en die 10 standaard plantjes kon ik natuurlijk gewoon met sm doen. Nu staan de velden vol.

Volgende keer krijg je een duifje
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven