Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Bedankt Wiesje, ja dat hopen we zeker maar eerlijk toegegeven met alle vliegtuig ellende van afgelopen jaar zullen we wel heel blij zijn als we weer veilig op schiphol staan.
Je mag mij ook toevoegen als buurtje als je wilt spoekeltje.

Mijn spelnaam is Mniekske (ik weet alleen even niet zeker of het met of zonder hoofdletter is)
Alle reacties Link kopieren
Morgen

Nieuw event:



de FAQ

http://nl.bigpoint.com/fa ... 15-tijdelijk-event.14799/



'verhaal'

http://nl.bigpoint.com/fa ... sjechische-wortels.14887/



Ik zie dat er een wolvenhol te verdienen is!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Spoekeltje, hoe heet jij op farmerama? Ik noem mijn naam hier liever niet, want mijn echte naam komt er in voor
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hee halloooo.. ik weet dat het mooi weer is, maar er is een event he!



Ik stoom in één keer door naar het wolvenhol, daarna zie ik nog wel wat ik vol krijg. Gisteren eindelijk groene thee kunnen kopen. Nu hopen dat ik binnenkort weer genoeg bananen heb voor de koffie (ha, dat klinkt lekker zo in de ochtend, thee en koffie ) En dan die schroefpalm enzo..
Later is nu
Ja ik ben aan het event begonnen! Maar moet ook nog werken en studeren tussendoor ;) Ik heb de prijzen nog niet bekeken moet ik eerlijk zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ha Dreamer,



Ik heet op farmerama ook spoekeltje, hoe heet jij daar? Mag ik vragen hoe het komt dat ik mijn pas gekochte xl appelboom niet kan neer zetten?
Alle reacties Link kopieren
@Spoekeltje, je XLboom moet je wel altijd over een gewone boom heen zetten, dus je kunt je XL boom pas gebruiken als er al een gewone appelboom op je akker staat....

En je mag mij ook wel toevoegen als buurtje hoor, heet daar hetzelfde als hier..
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat ik buurtjes krijg, ik begin het spel steeds leuker te vinden, de appelboom is nu ook gelukt!
Alle reacties Link kopieren
oh, sorry dreamer niet goed gelezen, maar mij mag je natuurlijk toevoegen, ik heet daar hetzelfde als hier omdat ik het spel hier heb gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat lekker he, Spoekeltje Ik zie dagelijks zo'n beetje dat je geleveld bent. Dat is op ons level wat lastiger, helaas. Maar hoe onbereikbaar het ook lijkt, je komt er vanzelf.



\Morgen weer nieuw rodeo-event: ik heb niet genoeg supervoer, ben ik bang.



de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/fa ... ys-tijdelijk-event.14964/
Later is nu
Leuk dat we buurtjes zijn spoekeltje, en je gaat goed met levelen!



Leuk nieuw event weer. Jammer vind ik wel altijd dat die fok-events samenvallen met de babyboom meestal, ik wil ook graag mn kippenquest afronden.
Alle reacties Link kopieren
Ziezo..... ik ben er weer klaar voor, heb nog even wat extra koeien in de wei gezet, paarden heb ik genoeg op voorraad, laat de kalfjes en veulentjes maar komen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel halflingers, dus dat komt wel goed. Heb alleen niet echt veel supervoer en vraag me af of ik mee ga doen met event. Er is bijna geen BEP (dat nu ineens TEP heet op de boerderij, trouwens) te verdienen, voor zover ik kon zien.



Wie van jullie is al biolijm aan het maken? Ik krijg maar niet genoeg 'druppeltanken' om de werkplaats te beginnen. Stoort me gigantisch, want ik heb in de tussentijd al ettelijke events en quests gedaan, waarbij ik gereedschapskisten kreeg, maar géén druppeltanken.
Later is nu
Ik heb de eerste biolijm klaar nu. Bij mij duurde druppeltanken ook erg lang, maar ik had er nu net 10.



Ik heb best veel shetlandpony`s en haflingers, maar weinig SV idd. Ik ga denk ik toch voor het event, en de babyboom pik ik een beetje mee met de kippen als er babyboom is dit weekend. Ik ga wel nog even wat extra roze gelei maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn sv is op



Ben nog best ver gekomen, kwam alleen niet aan de witte koeien. Nu ben ik halflingers en shetlands aan het verkopen om de witte koeien nog te verkrijgen, want dan heb ik weer supervoer (pff.. ingewikkeld hoor )
Later is nu
Ik ben weer thuis! Heb het geweldig gehad en toen ik thuis kwam was mijn event af. Fijn, fijn.



Ik heb redelijk wat SV en heb gewacht met het event op de BB dus vanavond ga ik los. Leuk weer lekker spelen.
Alle reacties Link kopieren
haha, ik was met mijn partydraaien aan het spelen en zat in mijzelf te mopperen dat ik echt niets aan de prijzen had (upgrade van melkstal, die heb ik helemaal nooit staan want ik heb 2melkbomen) krijg ik een biolijmlab! Dat maakte het allemaal weer goed



(hoewel een witte koe, supervoer of die speciale bloemen ook leuk geweest waren)
Later is nu
Gefeliciteerd dreamer. Mooie prijs om te winnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja! En, zul je altijd zien: ik heb met het fokken een ridderpaard gekregen en die kon ik nog inleveren. Ik kreeg 2 gereedschapskisten, waarin 5 (VIJF!!!) potten lijm zaten. Ik heb nu dus 2 biolijmlabs
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heeee IBI, je bent weer veilig terug.....

Hier zijn de kalfjes en veulentjes en de hele reutemeteut alweer ingeleverd

en mijn wolkenrij is geaktiveerd!!

Ben nu lekker aan het boomen, moet van de schaapjes nog alleen 1 goudschaap en 1 suikerspinschaap.

Maar dus moet ik weer alle kleuren schaapjes heeel veel op voorraad hebben om dat doel te bereiken.....zucht........ Maar och, het regent hier, dus zit lekker binnen met mijn schaapjes, heb ze alleen nog niet op het droge
Alle reacties Link kopieren
Wiesje bedankt voor je sv nu kan ik het event afronden en heb ik ook eindelijk een keer wat aan zo'n wolkenrij



Zit ondertussen met dochter 'Grey's anatomy' te kijken, hier regent het ook. (oh.. en we zijn verslaafd, ook dat.. nog 4 seizoenen te gaan )
Later is nu
Bedankt voor het SV Wiesje! Ik heb alle levels zilver al ingeleverd, ben nu aan het kijken hoe ver ik kom met mijn SV of ik het event af kan maken of niet.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan meissies....

Wat leuk Dreamer, dat je nu het event hebt afgekregen en de wolkenrij er bij hebt,

Heerlijk om achter elkaar zoveel afleveringen te kijken, buiten regen en binnen Dr. Dreamy
Ik heb het event ook afgekregen ook nog een beetje gefokt met de kippen maar daar heb ik niet heel veel spannends meer gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven