Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen rozen zetten met supermest voor die laatste di's?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebrek aan glimzwammen, die zijn alleen bij het volle maan veld?



Ik was niet zo handig bezig voor de items voor mn griezel wolkenrij. Eerst de verkeerde orchideeën gekweekt en vervolgens nog een item tekort komen, terwijl ik dacht alles te hebben. Nu heb ik dus weer iets onnodigs gezaaid

Gelukkig nog 2 dagen vollemaan. Gaat lukken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En hier de kalender van november



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... post-34197
Alle reacties Link kopieren
Pff hondenfok. Mocht ik ooit een heleboel supervoer krijgen, dan kan ik m'n lol op. Eerst moet ik nog steeds apies, panda's en kamelen fokken voor de zandkastelenquest. Bij de bevers heb ik nog niets gedaan en nu komen er alweer honden aan. Ik heb wel veel hondenhokken staan, dus heb er een hoop.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een hondehok is prima Dreamer, kijk maar eens naar de eventkalender, je moet gaan zorgen, dat je genoeg honden hebt, want binnenkort krijgen we de hondenfok en dan heb je een voorraadje honden nodig.

Dus ik denk zomaar, dat jij een goeie vangst gedaan hebt!!!!!

Oeps, zie nu, dat jij de kalender al hebt gezien

Maar echt waar Dreamer, een hondehok is best wel gaaff om te krijgen.........
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ik kan dus geen hondenFok, want niet genoeg supervoer

Honden zat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 3 hondenhokken te hebben staan, maar ik heb er 2. Oranje. Heb ook nog 3 gele. Geen idee waarom, zal wel weer een impulsaankoop geweest zijn
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb vanmorgen het event afgerond



Heeft iemand enig idee wat er met je gewas gebeurd, als het vollemaanveld afgesloten wordt en je hebt er nog wat opstaan? Normaal zet ik nog even langdurig vollemaansgewas op het veld, voordat het vollemaanevent afgesloten wordt, maar kan ik nu nog weer op dat veld?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee. Ik zet er wel gewas op. ER stond wel dat er geen onkruid zou groeien.
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, dat kun je bij de volgende vollemaan gewoon weer oogsten hoor, niets gaat verloren
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig, want ik was te laat met oogsten. pff..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
morgen weer ruil en kado-event,,....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.18336/



Dreamer, jij krijgt morgen een ijsvogel van me........
quote:wiesje123 schreef op 03 november 2015 @ 22:36:

morgen weer ruil en kado-event,,....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.18336/



Dreamer, jij krijgt morgen een ijsvogel van me........ Dat is heel lief maar zoals het er nu naar uit ziet is de ijsvogel nog (steeds) niet te ruil.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 03 november 2015 @ 22:38:

[...]





Dat is heel lief maar zoals het er nu naar uit ziet is de ijsvogel nog (steeds) niet te ruil.Verdorie.......dat is jammer, maar dan bewaar ik hem wel echt voor Dreamer.......
Alle reacties Link kopieren
Dat is alweer snel, dat we kunnen ruilen.
Alle reacties Link kopieren
Kan ik in elk geval overtollige bomen en dieren kwijt

Kiwi's bijvoorbeeld



Wat lief van je Wiesje!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
IK heb trouwens de items van de wolkenrij van Halloween dubbel. Dus staan ze nu ook op schateiland. Hebben jullie dat ook?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 vogelbekdieren erbij

Nu kan ik ook eindelijk mijn snorkelshop plaatsen. Ik had al 1 vogelbekdier, nu 3.



En er was iemand, die een bepaalde boom aanbood en daar een citroen voor in de plaats wilde. Nou had ik die boom niet nodig, maar ik heb stapels citroenen over, dus wilde wel ruilen. Vroeg diegene nota bene 6 (!!!) citroenbomen. Nou.. nee.. dan hoeft het van mij niet. (hoewel ik die volgens mij wel heb)



Verder heb ik als het goed is een boaboom, maar kan 'm nergens vinden? Ik kan ook niet vinden dat ik daarvoor iets in de tempel moet vrijspelen ofzo. help?

Ik heb 'm al, moest uit- en inloggen. Raar, want dat hoefde voor de vogelbekdieren niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kan ik nog iemand ergens blij mee maken, trouwens? Een geel hondehok, bijvoorbeeld, of een kiwibeest
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een duiventil. Iemand vroeg er een vlindertuin voor en die heb ik in overschot.

Helaas nog geen schildpad of vogelbekdier kunnen bemachtigen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Jammer Severus.. ik heb nog even gekeken of ik één van deze snel voor je kon scoren, maar gaat niet lukken. Probeer het nu via een ruil te bemachtigen voor je
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah wat lief Dreamer! Ik hou ook het ruilen goed in de gaten of er een goede ruil tussen zit. Ben wel al heel blij met mijn duiventil.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aardbeienboom en een locqatboom ( geen idee of ik het goed schrijf)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop nog op een sorbus. Helaas geen ijsvogel of duindoorn te ruilen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dames......checken jullie wel even jullie kadolijstje???????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven