Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je, Wiesje?
Alle reacties Link kopieren
Rose, geldt eigelijk voor Dreamer en Severus

Maar kun jij ook nog iets gebruiken, voor je stallenbezit of bomen?????

Ik heb nl. Dreamer een sorbus gestuurd en Severus een schildpad......
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je, Wiesje! Ik heb niet echt iets nodig. Ik heb nog een paar dingen te ruil staan. Meer omdat het mij wel handig leek om er wat extra van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht al, waar komt die Sorbus ineens vandaan! Top Wiesje!

Ik heb ook nog een baobob boom gekregen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat er wel duindoorns geruild kunnen worden. Ik hoop dat mensen de moeite nemen de ruilbeurs nog door te bladeren. Toen ik gisteren eerst keek, waren er maar een paar ruilaanbiedingen, 25 pagina's ofzo, dat is nog te doen. (van alleen bomen of dieren)



Is er dit weekend ook weer babyboom? Ik heb besloten dit hondenevent ook maar even te laten voor wat het is. Waarschijnlijk komt er wel een fokquest en gaan ze nog wat maken? De beverquest ben ik nog helemaal niet aan begonnen, omdat ik toen met het event zo bezig geweest ben. Oh.. en ik moet nog steeds voor m'n quest met apies, panda's en kamelen verder .. vandaar dat ik hoop op een babyboom
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon al 3 brandkranenfabrieken aangeschaft. Het product van de hond. Ben bijna klaar met de lijmfabriek van de kameleon, (toch?) dus kunnen die er mooi voor in de plaats staan. Nu staan ze er naast
Later is nu
Vanaf morgenavond tot zondag is er inderdaad een BB Dreamer!
Alle reacties Link kopieren
jeeej dankjewel Wiesje
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Helleu.. iedereen lekker aan 't fokken? IK ben panda's aan 't fokken, dit keer en ik moet zeggen dat ze hun soort eer aan doen. Het gaat niet echt goed. Slaat nooit over ofzo. Hard werken.
Later is nu
Ik heb alleen de tijdelijke hondenquest gedaan. Had ook niet zoveel sv over en had geen zin in verder fokken. Jammer dat er niet veel overslaat bij mij viel dat wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Hij sloeg net wel 1 over. Nu ben ik met m'n laatste supervoer bezig (dankzij Wiesje ) en hoop ik juist dat ie niet overslaat
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een blussiehond uit gewone honden gekregen. Dus wel goed. Verder slaat het niet veel over. Apen geprobeerd, maar dat ging niet zo erg, dus maar gestopt. Nu heb ik nog een beetje over voor de volgende keer. Tijdelijke quest zover af, wolkerij enzo. Genoeg hondjes gefokt voor wanneer de blijvende quests komen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff.. waar is de tijd gebleven dat ik dolblij zou zijn geweest met een granaatappelboom. Via een quest kreeg ik weer 10 tiki mysteriebomen, ik heb nu 16 granaatappelbomen, 1 XL en 5 XXL. En verder ook niets nieuws. Toch jammer.



Ik zit nu wel met smart te wachten, uiteraard, op de brandkranenquest

Wel jammer dat je die dingen niet duurder dan voor 859 BD kunt verkopen. Was met andere zeldzame dieren ook zo.., dat ze in het begin niet duur verkocht konden worden. Waarom is dat en hoe verandert dat?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ook over nagedacht, het wordt pas duurder zodra er meer in het spel komen, waarbij spelers een hoger bedrag in kunnen vullen. Dat is mijn idee. De prijs van iets wordt vastgesteld door farmerama en als het telkens al verkocht is, gaat de prijs niet echt omhoog.
Alle reacties Link kopieren
ja, ik vroeg me ook al af of iemand dan het product uiteindelijk maar goedkoop moet aanbieden, waardoor de verkoopwaarde weer verhoogd kan worden, ofzo. Wel jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Aahh.. er is wel een hondenfokquest maar geen brandkranen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Is de quest al bekend? Ik ga zo even kijken. De brandkranen zullen toch ook nog wel komen, lijkt mij.
quote:Dreamer schreef op 09 november 2015 @ 19:02:

Aahh.. er is wel een hondenfokquest maar geen brandkranen Jawel hoor link faq



Beide questen zijn pas te zien als de tijdelijke quest is afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nog geen nieuwe quest, waar heb jij die gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik zojuist de hondenweer al zag, maar geen brandkranen, vandaar
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint er weer een nieuw event en het ziet er best wel ingewikkeld uit.......

Het is een paddestoelen-event, wel heel leuk hoor !!!!



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.18469/



En de bijbehorende FAQ :

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.18380/
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er niet moeilijk uit, moet goed te doen zijn voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Denk ik ook wel Roos, alleen als je van plan bent om met de top 1000

mee te willen doen, dan moet je flink aan de bak........

Maar ik heb eerder wel eens gezien hoeveel je moet inleveren om daar

zelfs maar in de buurt te komen en dat is mij niet al mijn voorraad waard !!!
Alle reacties Link kopieren
Dara ga ik ook niet aan meedoen. Zonde van al mijn werk. Ik heb ook geen 200.000000BD ofzo iets zag ik langs komen op het forum. Van mij mag iemand anders die prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat je het molenproduct voor de gewone quest niet nodig hebt?
"After all this time?" "Always."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven