Entertainment alle pijlers

Carnaval

20-02-2017 09:55 91 berichten
Het is weer bijna Carnaval. Voor mij het allermooiste feest van het jaar. Wij gaan altijd met een groep van ongeveer 15 personen. We beginnen vrijdagavond. Zaterdag tot en met dinsdag gaan we 's middags vanaf een uur of 1. Dan gaan we rond 8 uur ergens wat eten en dan naar huis om weer uit te rusten zodat we de volgende dag weer fit zijn om te gaan feesten. Op woensdag is het hier haring happen. Ik lust zelf geen haring maar het is altijd wel gezellig en een mooie afsluiting van het Carnaval. Op woensdag is het niet verkleed.



Ik kijk er zo naar uit! Zijn er hier nog meer mensen die helemaal gek zijn van Carnaval of vind jij het misschien helemaal niks.

Voor de mensen die ook Carnaval gaan houden alvast veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 20 februari 2017 @ 14:30:

[...]





Sow respect, ik ben al kapot als ik slecht geslapen heb . Feesten voor een werkdag doe ik mezelf dus nooit aan haha.



Xervy: dat is lekker!Haha ik vind het op zich nooit zo erg, iets vaker een bak koffie erin en alles op een lager tempo is prima vol te houden Ik heb nooit zware katers, dat scheelt. Ik heb meer last van het gebrek aan slaap (van ca. 02.00 tot 06.30 bij zo'n nacht) dan de drank, meestal.
Alle reacties Link kopieren
Viel me altijd wel op toen ik nog in brabant woonde dat de week erop de meesten wel ziek waren.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 februari 2017 @ 15:02:

Viel me altijd wel op toen ik nog in brabant woonde dat de week erop de meesten wel ziek waren.



Oo slecht zeg!



Hier een oud lijstje van ziekmeldingen na Carnaval (2015 en van ea. Carnavalskledinzaak)



Ziekmeldingen per provincie



Flevoland 35,3%

Groningen 30,3%

Utrecht 19,8%?

Zeeland 16,7%

Zuid Holland 15,9%?

Overijssel 15,6%?

Gelderland 13,6%?

Noord Brabant 12,9%

Noord Holland 12,5%

Drenthe 11,4%

Friesland 10,3%

Limburg 9,5%



Landelijk 15,2%
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weer zin in!





5 jaar Mestreech

2 jaar Kruikenstad

en nu voor het 4e jaar Oeteldonk



Ja, ik ben oorspronkelijk van boven de rivieren maar ik ben groot carnavals-fan!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 20 februari 2017 @ 13:21:

[...]



Nee hoor "daar" is de vitrage nog steeds populair, de enige plaats in Brabant trouwensNou dat zie ik dus hier echt nooit..
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan tegenwoordig alleen zaterdag en zondag. Zijn maandag en dit jaar ook dinsdag wel vrij maar ik vind twee dagen wel genoeg.

Zondag optocht kijken en daarna naar een feesttent.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 24 februari 2017 @ 08:13:

[...]



Nou dat zie ik dus hier echt nooit..Is jouw 'hier' dan ook de 'daar' van nlies?
Ik ga voor de kinderen en vind het zelf ook leuk, vroeger gingen we altijd meerdere dagen in verschillende outfits. Nu ga ik zaterdagavond naar een verlichte optocht, zondagochtend naar het kindercarnaval en zondagmiddag naar een grote optocht waar alle wagens uit de regio komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 24 februari 2017 @ 10:17:

[...]





Is jouw 'hier' dan ook de 'daar' van nlies? Ja volgens mij wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 20 februari 2017 @ 14:31:

[...]





Héérlijk! En met name die nummers die je al super lang niet meer gehoord hebt.

Al vind ik Fabrizio ook altijd erg geslaagd.



En... all time favorite

https://youtu.be/eu5xfNOHhcEDe mijne draaien ze nu :De Haciënda
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
carnaval is het enige waar ik niet aan kan wennen als import-bramander. kale grote wagens met mensen die drinken en keiharde muziek draaien, en daarnaast wagens die bijna elk jaar hetzelfde zijn. moet ik daar naar gaan kijken bij de optocht? misschien ben ik te verwend met de eelder bloemen corso, maar echt...

maandag is mijn bedrijf de hele dag dicht, we moeten een verplichte vrije dag opnemen. en dat is niet uitzonderlijk hier, alle winkels en bedrijven zijn komende dagen gesloten of beperkt open. Ik wilde zondag uit eten gaan bij een heel goed restaurantje maar nee, van donderdag tm woensdag gesloten ivm carnaval.



nee, het is niet mijn feest maar ik vind het wel leuk om te zien hoe andere mensen zich uitdossen en hoe ze genieten. Dus voor alle carnavalsvierders: alaaaaaf!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 24 februari 2017 @ 11:22:

...



nee, het is niet mijn feest maar ik vind het wel leuk om te zien hoe andere mensen zich uitdossen en hoe ze genieten. Dus voor alle carnavalsvierders: alaaaaaf!Hé niet voor àlle carnavalsvierders he







quote:Baankje1 schreef op 24 februari 2017 @ 11:20:

[...]





De mijne draaien ze nu :De Haciënda



O jaaa leuk!!! Ben Verdellen

Wenkse aan wenkse is ook zo leuk.
Het is aan!
quote:gruffalo schreef op 24 februari 2017 @ 11:22:

carnaval is het enige waar ik niet aan kan wennen als import-bramander. kale grote wagens met mensen die drinken en keiharde muziek draaien, en daarnaast wagens die bijna elk jaar hetzelfde zijn. moet ik daar naar gaan kijken bij de optocht? misschien ben ik te verwend met de eelder bloemen corso, maar echt...

maandag is mijn bedrijf de hele dag dicht, we moeten een verplichte vrije dag opnemen. en dat is niet uitzonderlijk hier, alle winkels en bedrijven zijn komende dagen gesloten of beperkt open. Ik wilde zondag uit eten gaan bij een heel goed restaurantje maar nee, van donderdag tm woensdag gesloten ivm carnaval.



nee, het is niet mijn feest maar ik vind het wel leuk om te zien hoe andere mensen zich uitdossen en hoe ze genieten. Dus voor alle carnavalsvierders: alaaaaaf!Grote kale wagens en wagens die ieder jaar hetzelfde zijn??? Nee hier hebben ze die niet, maar misschien dat t in Brabant anders is dan bij ons.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 24 februari 2017 @ 11:30:

[...]





Grote kale wagens en wagens die ieder jaar hetzelfde zijn??? Nee hier hebben ze die niet, maar misschien dat t in Brabant anders is dan bij ons.Hier in Oeteldonk ook niet hoor. De grote optocht heeft elk jaar een ander thema dus ook elk jaar andere mooie wagens.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Lampegat is het officieel Salaai ipv Alaaaf. Tenminste dat kom ik de laatste jaren steeds meer tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 24 februari 2017 @ 11:16:

[...]



Ja volgens mij wel Volgens mij is de vitrage in Krabbegat.
ik vind het niet leuk en doe er niet aan mee.

Ik kom uit Haarlem, daar leeft het niet.

Mijn man vindt het geweldig en gaat ieder jaar naar Oeteldonk. Met oordoppen, want 2 jaar geleden had hij bijna gehoorschade opgelopen daar.

Harde muziek, gehos, gelal en gezuip, Nederlandstalige muziek... not my cup of tea.

Maaaaar, ik snap wel dat mensen het wél leuk vinden en ernaar uitkijken.



Veel plezier alvast allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 24 februari 2017 @ 11:36:

[...]





Volgens mij is de vitrage in Krabbegat.



Ik reageerde op deze posts:





Misschien is het daar ondertussen wel veranderd weet niet , maar toen ik dus eens in limburg kwam zag ik wel heel verschil met name dan Maastricht. Maar misschien is het in Eindhoven ook wel weer heel anders.



Nee hoor "daar" is de vitrage nog steeds populair, de enige plaats in Brabant trouwens





Maar ik heb hier dus echt nog nooit vitrages gezien. Maar Krabbegat is inderdaad niet hier.
Ja ik hou ook niet van NL talige muziek... Gelukkig is hier alles in t dialect
Alle reacties Link kopieren
Hier gelukkig ook geen carnaval Vroeger moesten wij verplicht op school carnaval vieren. Begreep er toen al niets van.
Alle reacties Link kopieren
Werkdag is voorbij, ik ga de stad in!

Ik ben er klaar voor!

Alle reacties Link kopieren
muurhanger, ik kwam net dit tegen en moest gelijk aan jou denken! als je in oost of west brabant woont https://www.arriva.nl/con ... k-gewoon-de-nachtbus-.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven