Entertainment alle pijlers

De Viva-leesclub

25-06-2013 21:35 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het Viva-boekentopic is het idee ontstaan voor een soort forumleesclub. Elke maand wordt er een boek gelezen en dit boek wordt daarna gezamenlijk besproken.

Elke maand kiest een andere forummer de 4 boeken uit en zorgt voor de te bespreken vragen.

Tot en met zondag 30 juni kan er gestemd worden.



Op woensdag 30 juli van 20:00 - 22:00 worden de vragen gesteld en kan er direct gereageerd worden op elkaar.

Voor mensen die hier niet bij kunnen of willen zijn staat het natuurlijk vrij om achteraf nog te reageren.



Met 43% van de 21 stemmen wordt het 'De belevenissen van een muurbloem/The perks of being a wallflower'



De boeken waaruit deze maand gekozen kon worden:



1. The perks of being a wallflower/De belevenissen van een

muurbloem - Stephen Chbosky

2. A casual vacancy - J.K. Rowling

3. Extremely Loud & Incredibly close/ Extreem luid en ongelooflijk

dichtbij - Jonathan Safran Foer

4. En uit de bergen kwam de echo - Khaled Hosseini



In de eerstvolgende post volgt een uitgebreidere beschrijving van de boeken.



Iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen.

Boek voor juli

Totaal aantal stemmen: 23

De belevenissen van een muurbloem (39%)
Een goede raad (4%)
Extreem luid en ongelooflijk dichtbij (22%)
En uit de bergen kwam de echo (35%)
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ook al wel een beetje overnagedacht, ik wil niet teveel geld uitgeven aan een boek waarvan ik niet zeker weet of ik het leuk vind. Ik ga dan denk ik aan de ebook variant proberen te komen.



Welke chicklit heb je gelezen? Ik lees er ook nog wel boeken naast inderdaad! Ligt eraan hoeveel tijd ik heb.



Wat is je naam op GR dan voeg ik je toe als vriend, daarna kan ik je uitnodigen voor de groep!
Alle reacties Link kopieren
Witch555
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit iets van Japin gelezen, dat wordt misschien eens tijd.

Ik ga ook geen nieuwe boeken kopen hiervoor hoor, maar als ik daardoor soms niet mee kan doen maakt dat niet uit.
What a nuanced anxiety
Als ik het epub bestand heb wil ik het best rondmailen, scheelt sowieso een hoop geld!
Maar buiten is het feest heb ik nog ongelezen in de kast staan. Een schitterend gebrek wil ik sowieso nog een keer lezen(fantastisch boek).

Het enige boek van Japin dat ik niet goed vond, is Vaslav. Dat vind ik zijn minste boek, dus daarmee zou je me geen plezier doen.



Ik heb nog meer voorstellen voor boeken, maar die bewaar ik liever voor de volgende keren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als iedereen gaat downloaden we ook niet erg meer over wat oudere boeken na hoeven denken?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sune, als je dat zou kunnen doen!



Wat oudere boeken komen ook steeds meer als ebook en ik heb geen problemen mee om af en toe een gewoon boek te kopen, doe ik nu ook nog vaak genoeg! Waar ben je in de GRgroep Tonks? Ik heb je nog helemaal niet gezien daar!



Als er nog meer mensen zijn die het leuk vinden om mee te lezen in de Leesclub dan kunnen jullie dit laten weten! Op dit moment staan in de pol om uit te kiezen voor augustus:



- Ruiz Zafon - De schaduw van de wind

- Arthur Japin - Een schitterend gebrek

- Erik Valeur - Het zevende kind

- John Green - Een weeffout in onze sterren
De bovenste 3 boeken heb ik als ebook (net even gecontoleerd) dus kan ik naar behoefte doormailen, de 4 de komt me niet bekend voor, maar zou ik even in mijn ebookbieb kunnen kijken of ie er toevallig tussen zit. Daar met ik alleen de pc voor opstarten, dus dat wordt ergens dit weekend. Gaan we in dit topic stemmen of komt er een nieuwe poll of stemmen we op GR?
Willen jullie nog 'nieuw bloed' hebben? Ik ben een echte boekenworm
Alle reacties Link kopieren
Oke handig Sune! We wachten wel even af welk boek het wordt! Op de GR groep heb ik een pol neergezet dus daar kunnen we stemmen.



Johanna, tuurlijk gezellig! Heb je een Goodreads acount?
Ja, ik stuur je even een berichtje
Alle reacties Link kopieren
De groep is trouwens Secret. Dat betekent dat niemand er iets van kan zien. Het komt niet op je pagina te staan en verschijnt ook niet inde zoekresultaten. Je moet echt uitgenodigd worden. Dus je kunt alles gewoon goed prive houden als je het via een privebericht stuurt.



Als een echte boekenwurm denk ik dat GR je wel gaat bevallen Johanna!
Nu nog uitvinden hoe het werkt, snap er nog weinig van, terwijl ik toch best handig ben normaal gesproken
Alle reacties Link kopieren
Johanna heb jij me net uitgenodigd op goodreads? (was in ieder geval weer een uitnodiging met een volledig zichtbaar e-mailadres)



Wordt er hier geen topic meer geopend dan?

Ik weet nog niet helemaal wat ik van alleen goodreads vind.
Het Viva forum is papaja.
Ja, dat was ik. Ik zal mijn profiel aanpassen, goed dat je het zegt!
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik dacht dat de groep op GR ook juist een beetje jou idee was Tonks? We moeten het wel allemaal leuk vinden natuurlijk! Maar mij bevalt tot nu toe wel, vind ook fijn dat je daar gewoon open kan praten zonder op prive dingen hoeft te letten enz. En leuk en makkelijk met alle boeken en sterren geven.



Maar we kunne hier ook een topic houden of maken om te kletsen als iedereen dat fijner vind.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja volgens mij was ik er idd over begonnen. Maar ik merk dat ik het eigenlijk toch twee aparte dingen vind.



Het lijkt me denk ik toch leuker om het heel open te houden door eerst hier te laten. Of dat dat echt apart is van hier. Dus een soort extra leesclubje ofzo. Maar stoor je niet aan mij hoor, als het voor anderen wel werkt.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op Goodreads erg leuk, maar ik ben het met Tonks eens dat het ook leuk is om het hier op het forum te blijven doen. Zodat het hier echt open is voor iedereen die mee wil doen. Op GR kunnen we dan extra kletsen, elkaars reviews lezen, sterren geven, etc.



Ik ben er dan ook voor om de poll voor het boek van augustus ook hier te doen in een nieuw topic.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het zover.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat nog even te denken aan een boek toen er over Arthur japin Werd gesproken hier. ik heb namelijk jaren geleden een boek van Lucia St.clair Robson gelezen die de andere kant van het verhaal van de Parker familie verteld. ( de overgave van japin gaat daarover) was namelijk erg mooi! En dus een tip voor degenen die dat boek van Japin hebben gelezen.



Heeft verder nergens mee te maken, maar toch haha
Alle reacties Link kopieren
Elise zoals de pol er nu uitziet gaan we ook een boek van Japin lezen! Of zit jij nou ook indie groep? Haha.



Ja morgenavond doen we de vragen toch?



Mij bevalt de groep wel maar als jullie hier ook een topic willen aanmaken kan dat ook toch!
Alle reacties Link kopieren




Is hier iemand?
Het Viva forum is papaja.
Goh, mag ik ook meedoen. Ik houd heel erg van lezen! En heb een GR account.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je meedoen Fruitmoes.
Het Viva forum is papaja.
Haallooo, haalloo, haalloo!! Echo echo!! Ik ben er Nymphadora!



Welkom Fruitmoes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven