Entertainment alle pijlers

En de aarde beeft

23-01-2017 16:52 65 berichten
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden:

Gisteren was een (nogal christelijke) vriendin bij me op visite met haar kinderen. We hadden een cd van K3 op. Bij het liedje 'en de aarde beeft' werd het zinnetje Oh my God gezongen. Vriendin zette resoluut de cd uit en zei iets over de blasfemie van K3 ('dat rijmt' zei mijn zoontje nog grappend ).

Mijn man vond het erg overdreven, het is geen schelden en maar een kinderliedje zei hij. Ik was me er om eerlijk te zijn niet zo van bewust, dit liedje op de cd. Maar ik snap het ergens wel dat zo'n tekst verkeerd kan vallen bij iemand die zo gelovig is. Vond het niet de moeite om met mn vriendin over in discussie te gaan. Man vond dat het eigenlijk niet aan mijn vriendin was om bij ons in huis de cd uit te zetten.



Wat vinden jullie, is het zinnetje Oh my God uit het liedje van K3 (een beetje) over de grens of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 23 januari 2017 @ 17:10:

[...]



Ben jij die vriendin ofzo?





Nee hoor. Ik ben zo opgevoed en heb even een 'o ja, dat is het gedachtengoed'- momentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:zakdoek schreef op 23 januari 2017 @ 17:09:

[...]





Sinds jaar en dag.

Gij zult de naam van de Heere, uw God, niet ijdel gebruiken... dus als je de Heere niet oprecht aanroept, kun je Hem er maar beter buiten laten.



maar ik heb net ff de tekst van dat liedje opgezocht en k3 klinkt best wel oprecht

het liedje gaat over hoe slecht het met de wereld gesteld is, dus ik snap wel dat ze m er even bij halen eerlijk gezegd
quote:zakdoek schreef op 23 januari 2017 @ 17:09:

[...]





Sinds jaar en dag.

Gij zult de naam van de Heere, uw God, niet ijdel gebruiken... dus als je de Heere niet oprecht aanroept, kun je Hem er maar beter buiten laten.



Mijn eerste reacties was: O Jezus Maar dat mag natuurlijk ook niet.



Zo zie je maar: ik heb er geen verstand van. Ik zet nog maar een k3 liedje aan, gezellig voor de atheïsten onder ons.
quote:Dragisa schreef op 23 januari 2017 @ 17:14:

[...]





Mijn eerste reacties was: O Jezus Maar dat mag natuurlijk ook niet.



Zo zie je maar: ik heb er geen verstand van. Ik zet nog maar een k3 liedje aan, gezellig voor de atheïsten onder ons.Ik dacht O God
Ik zou snel klaar zijn met zo'n vriendin. Dan ben je toch niet helemaal lekker in je bovenkamer. Een liedje van K3, seriously? Hé, dat rijmt ook
Alle reacties Link kopieren
Als ik zou vinden dat er 1 zinnetje van de CD over de grens gaat, zou dat me niet tegen houden de cd te draaien.

Als ik ergens op visite zou zijn, zou ik me ervan weerhouden de cd uit te zetten, omdat een zin me niet bevalt.

Als jij TO het niet de moeite waard vindt om het met je vriendin te bespreken, vind je het ook vast niet de moeite waard om bij haar op visite een cd die jou niet zint ( bijv. kids praise vd EO) uit te zetten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Apart, in mijn huis blijft iedereen met z´n tengels van mijn Cd-speler af.
En nou is het afgelopen!
Het is niet aan jouw vriendin om aan jullie spullen te zitten. Ze kan het gewoon vragen of de cd uit mag en daar kan ze ja of nee op te horen krijgen. En bij een nee zou ze dat gewoon moeten respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Je mag alles zeggen, want God bestaat niet.

Vergelijk het met 'kabouterverdomme' of 'Oh mijn eenhoorn'.

Je vriendin moet wat beter logisch nadenken én van jouw CD afblijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 23 januari 2017 @ 17:34:

'Oh mijn eenhoorn'.

Haha!
quote:simbalabimba schreef op 23 januari 2017 @ 17:24:

Als ik zou vinden dat er 1 zinnetje van de CD over de grens gaat, zou dat me niet tegen houden de cd te draaien.

Als ik ergens op visite zou zijn, zou ik me ervan weerhouden de cd uit te zetten, omdat een zin me niet bevalt.

Als jij TO het niet de moeite waard vindt om het met je vriendin te bespreken, vind je het ook vast niet de moeite waard om bij haar op visite een cd die jou niet zint ( bijv. kids praise vd EO) uit te zetten.Dat klopt haha, ik laat haar cd gewoon met rust Ik moet zeggen, we zijn zo eigen met elkaar dat we normaal ook in elkaars kasten en lades komen. Zij pakt haar eigen kopje thee bij mij en ik smeer gewoon een boterham voor de kinderen als ik bij haar ben. Vandaar dat het uitzetten van de cd me niet eens zo opgevallen was. Maar jullie hebben gelijk hoor, dat was wel een beetje overdreven van haar..
En als ik nou zeg " ja, dat is heiligschennis " wat dan?
"Oh my eekhoorn"
quote:zakdoek schreef op 23 januari 2017 @ 16:59:

Liedjes van K3 zijn voor kinderen toch?

Niet zo handig om kinderen te leren vloeken. Dat leren ze heus echt wel, daar maak ik me geen illusies over maar ik zou ze zelf leren dat vloeken niet netjes is en ze daarom niet naar die muziek laten luisteren.

Het is voor kinderen niet duidelijk waarom vloeken niet mag terwijl je wel een cd aanzet waar op gevloekt wordt.



Dat je vriendin bij jou thuis de cd uitzet, vind ik ook niet netjes trouwens.Oh my god is vloeken.. man man
Alle reacties Link kopieren
en ik heb van k3 ook wel andere teksten gehoord waarvoor ik eerder de cd uit zou zetten... Heyah mama bijvoorbeeld
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Labalade schreef op 23 januari 2017 @ 17:42:

[...]



Dat klopt haha, ik laat haar cd gewoon met rust Ik moet zeggen, we zijn zo eigen met elkaar dat we normaal ook in elkaars kasten en lades komen. Zij pakt haar eigen kopje thee bij mij en ik smeer gewoon een boterham voor de kinderen als ik bij haar ben. Vandaar dat het uitzetten van de cd me niet eens zo opgevallen was. Maar jullie hebben gelijk hoor, dat was wel een beetje overdreven van haar..Als jullie zo vrij zijn in elkaars huis, dan vind ik de cd uit zetten niet zo raar. Je weet dat jullie anders denken over bepaalde zaken en dit is er een van.
quote:reisa1978 schreef op 23 januari 2017 @ 17:49:

[...]





Als jullie zo vrij zijn in elkaars huis, dan vind ik de cd uit zetten niet zo raar. Je weet dat jullie anders denken over bepaalde zaken en dit is er een van.Dit dus.
Jah, het ging me ook niet zozeer om de cd (mijn man wel haha). Maar vroeg me af of Oh my God inderdaad wel een heftige zin is voor gelovige mensen of dat het wel meevalt, want ik had het zelf dus niet als godslastering ingeschat zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer een CD van Doemaar opzetten met het nummer "Heroine"

En uiteraard de CD-speler in een afgesloten kastje.
Niet geschoten is altijd mis
Ach, de een zegt ja en een ander weer van niet. Het gaat erom wat jij vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem op repeat gezet. Raar wief.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat wel beetje overdreven. Overdreven dus om bij iemand anders thuis dat uit te zetten.



Zelf zou ik nooit zomaar "o my God" zeggen, omdat dat voor mij geen vloeken is, maar wel onnodig Gods naam gebruiken en dat is me vroeger bij gebracht niet te doen. (Daarom scheld ik eigenlijk nooit ... en ga alleen met Kerst naar de kerk)

Dus nee, vind omg geen vloeken en ook niet aanstootgevend maar gebruik het zelf niet.



Maar, ik ben het wel met je vriendin "eens" dat sommige teksten van K3 verbazingwekkend zijn gezien hun doelgroep, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 januari 2017 @ 18:03:

Volgende keer een CD van Doemaar opzetten met het nummer "Heroine"

En uiteraard de CD-speler in een afgesloten kastje.Hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Dat ze de CD heeft uitgezet in jouw huis gaat m.i. wel te ver. Dat ze zich aan zo'n tekst in een liedje stoort kan ik me wel voorstellen vanuit gedachte dat voor haar God het almachtig opperwezen is van wie je de naam niet gebruikt om er een K3 liedje mee op te leuken.
Love is the meaning of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven