Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil tussen dit en uitgehuwelijkt worden in het buitenland waar bruid en bruidegom elkaar ook pas op de trouwdag zien. Volgens mij gebeurt dat in bepaalde landen nog steeds
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Tia.Dalma schreef op 01 maart 2016 @ 22:23:

Dalman en ik leken in eerste instantie over en weer niet echt op het ideaalplaatje in ons hoofd (en datingsite). Maar we werden verliefd, en ook veranderden we alleen daardoor al. We zijn een aantal jaren al heel gelukkig mét kinderen en willen nooit meer anders.

Ik vraag me oprecht af of dat ook tot stand zou zijn gebracht op deze (al dan niet) wetenschappelijke wijze, en daarom ben ik nogal sceptisch over deze opzet. Alsof ik zoveel jaar geleden dezelfde was als nu, alleen al....Je hebt elkaar via datingsite?
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 01 maart 2016 @ 22:24:

Wat is het verschil tussen dit en uitgehuwelijkt worden in het buitenland waar bruid en bruidegom elkaar ook pas op de trouwdag zien. Volgens mij gebeurt dat in bepaalde landen nog steeds



Het verschil is dat deze kandidaten er zelf voor kiezen om hieraan mee te doen.

Bij het uithuwelijken zijn het de ouders die de keuze voor ze maken.
quote:nlies schreef op 01 maart 2016 @ 22:24:

Wat is het verschil tussen dit en uitgehuwelijkt worden in het buitenland waar bruid en bruidegom elkaar ook pas op de trouwdag zien. Volgens mij gebeurt dat in bepaalde landen nog steedsDit is vrijwillig
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die laatste twee niet echt passen.



Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Deze laatste.... Zo op eerste gezicht lijkt zij wel heel uitbundig en hij (te) rustig. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleuur schreef op 01 maart 2016 @ 22:25:

[...]



Je hebt elkaar via datingsite?Ja, inderdaad. Een zeer gelukkig uitgevallen vlaag van verstandsverbijstering noem ik het nog steeds
quote:Banaantje123 schreef op 01 maart 2016 @ 22:26:

Ik vind die laatste twee niet echt passen.



Jullie?Absoluut niet. Zij is een leuk sociaal mens, hij is doodsaai.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss011 schreef op 01 maart 2016 @ 22:26:

Deze laatste.... Zo op eerste gezicht lijkt zij wel heel uitbundig en hij (te) rustig. Ik ben benieuwd!



Dat vind ik juist wel logisch. Twee uitbundigen wordt meestal chaos

En soms is het ook wel fijn wanneer de een de ander een beetje kalmeert en de ander de een juist een beetje oppept.

Dat kan heel goed werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 01 maart 2016 @ 22:28:

[...]





Dat vind ik juist wel logisch. Twee uitbundigen wordt meestal chaos

En soms is het ook wel fijn wanneer de een de ander een beetje kalmeert en de ander de een juist een beetje oppept.

Dat kan heel goed werken.Daar heb je gelijk in!
Maar ze wisten van te voren toch niet dat ze gingen trouwen? Het lijkt erop dat ze allemaal dus ja zeggen om zo snel te gaan trouwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:miss011 schreef op 01 maart 2016 @ 22:29:

[...]





Daar heb je gelijk in!



Bij veel bedrijven worden ook van die tests gedaan.

Hoe stel je het beste team samen?

Daar komen ook vaak van die dingen uit. Een groep met alleen leiders werkt niet, een groep met alleen volgers niet, een groep met alleen meevoelenden niet, of alleen lolbroeken. Je moet van alles wat hebben. Kan best dat dat in een relatie ook zo werkt.

Ik moet er niet aan denken om een man te hebben die net zo is als ik
Ik ben wat later in het programma ingestapt. Maar was er ook en vrouw bij die zwanger was?
Alle reacties Link kopieren
Ja bij die Patty een vriendin buitenlands uiterlijk
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat was een vriendin van een van de kandidaten.
Alle reacties Link kopieren
Stel 2 en 3 zie ik wel voor me, over 1 en 4 twijfel ik... Weekje wachten dan maar!
I'm not myself, I'm a replica of me
quote:S0LEIL schreef op 01 maart 2016 @ 22:32:

[...]





Bij veel bedrijven worden ook van die tests gedaan.

Hoe stel je het beste team samen?

Daar komen ook vaak van die dingen uit. Een groep met alleen leiders werkt niet, een groep met alleen volgers niet, een groep met alleen meevoelenden niet, of alleen lolbroeken. Je moet van alles wat hebben. Kan best dat dat in een relatie ook zo werkt.

Ik moet er niet aan denken om een man te hebben die net zo is als ik



Ik ook niet



Die test kreeg ik inderdaad ook toen ik aangenomen was bij een bedrijf een paar jaar geleden. Ze wilde weten wat mijn "rol" was en eerlijk gezegd vond ik die test nergens op slaan. Des te leuker was het resultaat, want ik bleek van alles een beetje te zijn en het bedrijf had dus geen eenduidig resultaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Blandar schreef op 01 maart 2016 @ 22:48:

[...]





Ik ook niet



Die test kreeg ik inderdaad ook toen ik aangenomen was bij een bedrijf een paar jaar geleden. Ze wilde weten wat mijn "rol" was en eerlijk gezegd vond ik die test nergens op slaan. Des te leuker was het resultaat, want ik bleek van alles een beetje te zijn en het bedrijf had dus geen eenduidig resultaat



Welke test heb jij gedaan?

Wij hebben er een gedaan (niet bij aanname, maar bij een bestaand team) en die klopte geweldig.

Zowel de persoonlijke rapporten (hoe ben jij als persoon, wat zijn je sterktes, je zwaktes, je allergieën, hoe kun jij het beste gestimuleerd worden, dat soort dingen) als de teamverbanden en waarom sommige mensen wel met elkaar konden samenwerken en waarom sommigen niet.
quote:S0LEIL schreef op 01 maart 2016 @ 22:55:

[...]





Welke test heb jij gedaan?

Wij hebben er een gedaan (niet bij aanname, maar bij een bestaand team) en die klopte geweldig.

Zowel de persoonlijke rapporten (hoe ben jij als persoon, wat zijn je sterktes, je zwaktes, je allergieën, hoe kun jij het beste gestimuleerd worden, dat soort dingen) als de teamverbanden en waarom sommige mensen wel met elkaar konden samenwerken en waarom sommigen niet.Zoiezo had ik belbin en nog een ander waarvan ik even niet zo snel op de naam kan komen. Die laatste was meer een persoonlijkheids test, dus hoe je zou reageren op bepaalde situaties, waar je absoluut niet tegen zou kunnen, enz. Wij kregen dus twee testen en uit de belbin test kwam niet een specifieke rol naar voren bij mij
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd naar het vervolg. Blijf iig wel kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blandar schreef op 01 maart 2016 @ 23:02:

[...]





Zoiezo had ik belbin en nog een ander waarvan ik even niet zo snel op de naam kan komen. Die laatste was meer een persoonlijkheids test, dus hoe je zou reageren op bepaalde situaties, waar je absoluut niet tegen zou kunnen, enz. Wij kregen dus twee testen en uit de belbin test kwam niet een specifieke rol naar voren bij mij



Ook wel handig soms, iemand die alle rollen op zich kan nemen.

Is de baan wel iets geworden?
Alle reacties Link kopieren
Het kan van alles zijn waarom een relatie werkt, dus waarom zou hier geen succesvol koppel uit kunnen ontstaan? Ik vind direct trouwen een beetje extreem, maar het kan best dat er op basis van wetenschappelijk onderzoek een succesvol koppel ontstaat.

We gaan het zien.



Gevoelsmatig zeg ik tegen koppel 1 nee.

Stel 2 weet ik niet. Zij lijkt me wel leuk, hij wat minder.

Stel 3 kan misschien wel (tegenpolen).

Stel 4 zie ik het ook nog niet zo. Hoewel zij een leuke vrouw is denk ik.



Overigens hadden we 16 jaar geleden Coby en Stefan die zoiets al eens deden in 'Ja, ik wil een miljonair'. Wie kent ze nog? Inmiddels ook al jaren gescheiden.



quote:S0LEIL schreef op 01 maart 2016 @ 22:26:

[...]





Het verschil is dat deze kandidaten er zelf voor kiezen om hieraan mee te doen.

Bij het uithuwelijken zijn het de ouders die de keuze voor ze maken.En bovendien trouwen ze in die landen niet 'voor de liefde'. (Ik neem aan dat dat hier wel de insteek is)
Gekeken.

Niet zo erg interessant nog.

Ik snap het onderzoek, begrijp dat van die match maar waarom er dan perse getrouwd moet worden snap ik niet.

Het lijkt wel een soort straf, verpakt in een beloning.

'Ja, we hebben je droomman/vrouw gevonden maar dan moet je wél trouwen hoor, anders krijg je hem/haar niet.'



Vind ik raar.
quote:minnimouse schreef op 02 maart 2016 @ 00:55:

Het kan van alles zijn waarom een relatie werkt, dus waarom zou hier geen succesvol koppel uit kunnen ontstaan? Ik vind direct trouwen een beetje extreem, maar het kan best dat er op basis van wetenschappelijk onderzoek een succesvol koppel ontstaat.

We gaan het zien.



Gevoelsmatig zeg ik tegen koppel 1 nee.

Stel 2 weet ik niet. Zij lijkt me wel leuk, hij wat minder.

Stel 3 kan misschien wel (tegenpolen).

Stel 4 zie ik het ook nog niet zo. Hoewel zij een leuke vrouw is denk ik.



Overigens hadden we 16 jaar geleden Coby en Stefan die zoiets al eens deden in 'Ja, ik wil een miljonair'. Wie kent ze nog? Inmiddels ook al jaren gescheiden.



[img]http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... ijk002.jpg[/img]Haha dat was het eerste waar ik aan denken moest toen ik las over dat programma...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven