Entertainment alle pijlers

Vier handen op een buik (seizoen 2)

07-07-2014 20:42 662 berichten
Morgen 8 juli begint seizoen twee van Vier handen op één buik, 20.30 uur op NED3. Wie kijkt er mee?

Bekende moeders dit seizoen: Tatum Dagelet, Leontien van Moorsel, Patricia Paay, Tanja Jess, Froukje de Both, Tooske Ragas, Barbara Barend en Ellemieke Vermolen.



vier handen op een buik bnn
Alle reacties Link kopieren
quote:hokus_pokus schreef op 07 oktober 2014 @ 20:55:

Ze kunnen zich trouwens ook nog opgeven voor Hotter than my daughter!
Alle reacties Link kopieren
Waarom kunnen bepaalde mensen toch kinderen krijgen. Fucked up world.
Alle reacties Link kopieren
Waar is Roy Donders als je hem nodig hebt? Die kon nog wel wat huispakjes afzetten hier.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Jemig de pemig
Alle reacties Link kopieren
Treasure Haley?!
Alle reacties Link kopieren
Treasure heling
Alle reacties Link kopieren
Treasure haley....
Alle reacties Link kopieren
Treasure hailey ........!?
Alle reacties Link kopieren
Omfg.. niet zo'n hoofdbandje... ARGH
Alle reacties Link kopieren
Haar vriend heeft een maisjesarmband om
Alle reacties Link kopieren
Echt een naam voor een toekomstige president, Treasure Hailey
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Mooi zo ook, dat arm- en haarbandje....
Alle reacties Link kopieren
Treasure...
Alle reacties Link kopieren
En een tutu??? ?
Alle reacties Link kopieren
Haha, die kleertjes zien er niet uit, maar verder is het wel een lief meisje.
Alle reacties Link kopieren
Oma zit er ook weer lekker luchtig bij
Alle reacties Link kopieren
Hoe ze die baby optilde! Dat hoofdje
Omg Treasure die past echt in de tokkienamen top tien .
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op dinsdag 07 oktober 2014 21:09 Haha, die kleertjes zien er niet uit, maar verder is het wel een lief meisje.Idd, lief schattig kindje!
Alle reacties Link kopieren
Wat doet ze eigenlijk verder qua werk of opleiding?
Alle reacties Link kopieren
Wel een toepasselijke naam, trailer treasure.
quote:peren schreef op 07 oktober 2014 @ 20:53:

Best slim van Ellemieke, die smoothies. Aan Kiyara's reactie is te merken dat het haar allemaal niet zo boeit... ach dan maar een wat minder gezonde baby Beetje reclame voor Ellemieke. Ze is toch voedingscoach?
Alle reacties Link kopieren
Trashure Heli.... nou ja als je zelf Kyraiya heet is het misschien wel logisch ook.
Oei, dat meisje is niet slim en een en al ontkenning, maar Ellemieke maakte zich er ook wel gemakkelijk van af zeg. Ellemieke schrijft columns over smoothies, dus gooit ze er bij dit meisje ook maar wat smoothies tegen aan. Alsof dat alles is wat een "gezondere levensstijl" behelst bij dit meisje.... Over het roken doet ze eerst zogenaamd heel streng, maar een paar weken later is het geen probleem meer en heeft ze het er maar niet meer over. Ze regelt geen stoppen met roken cursus via de huisarts, geen hypnotherapie, helemaal niks. Over hele praktische zaken als school, werk/inkomen, opvang, woning, sparen heeft Ellemieke het al niet eens.



Terwijl dit meisje volgens mij best een goed, stevig netwerk om zich heen had en zelf ook wel een beetje goede wil had, onder dat masker van giebelen en nonchalance. Ellemieke had er zoveel meer uit kunnen halen. Renate Verbaan bijvoorbeeld bleef niet hangen in verwijten en veroordelen, maar maakte gewoon een heel concreet plan voor werk, school en woning en zette moeder en diens kerel aan het werk. Daarbij gebruikte ze wel haar bekendheid en de rollende camera om wat deuren te open (om een sollicitatiegesprek te regelen en een spaarrekening met een klein startbedrag), maar voor de rest moesten ze het zelf doen. Naar mijn mening is dat precies de meerwaarde die een BN-er kan bieden in een programma als dit. (Want professionele tienermoederbegeleiding is er voldoende. Bij deze meiden beproef ik echter een beetje dat ze geen zin meer hebben in hulpverlening en ze door de aandacht van de camera het gebrek aan echte, professionele hulp maar voor lief nemen.)



Helaas lijkt het er bij dit programma op dat iedere BN-er zelf maar wat geinigs mag gaan bedenken, er zit helemaal geen lijn in. Wat er in sommige gevallen toe leidt dat de BN moeders de rol van psycholoog gaan aannemen, terwijl ze daartoe helemaal niet opgeleid zijn en het soms om heel beschadigde meisjes (en ouders van) gaat. En in andere gevallen dat de BN moeder zich de situatie veel te veel persoonlijk aantrekt en niet meer los kan laten (Fajah) of juist het programma als niks meer dan een pr middel beschouwt. Er zijn maar enkele BN moeders die het wel lukt de juiste balans tussen betrokkenheid en afstand te vinden (en dat is ook niet zo vreemd, want de meeste mensen hebben daar voor een opleiding gedaan en werkervaring opgebouwd) en concrete stappen te zetten met deze meiden. En zelfs dan vraag ik me af of ze werkelijk echt iets kunnen bereiken bij zulke beschadigde meisjes, zonder professionele opleiding en zonder nazorg. Kortom: ik vind dat dit programma op een heel kwalijke manier omgaat met zeer beschadigde en kwetsbare meisjes en hun babies.
Alle reacties Link kopieren
Iduna Ik ben het wel met je eens. Ellemiek bedoelde het vast goed, maar ze bleef heel erg hangen in haar eigen wereldbeeld en haar normen en waarden, wat ze ook vrij pusherig bracht. Smoothies, leuk idee maar niet het meest belangrijke om met zo'n meisje aan te werken lijkt me. Begrijp me niet verkeerd, zo'n meisje lijkt me ook frustrerend, maar deze manier leek niet aan te slaan. En Inderdaad erg veel verschillen tussen de diepgang van de afleveringen en de hulp die de meiden concreet krijgen van de bnner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven