Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2017?

01-01-2017 09:47 901 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat heb je gelezen in 2016?



Als vervolg op het 2016-topic. Veel leesplezier
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het op. Judas gaat aan de kant. Ik heb door geploeterd tot bladzijde 181 maar het leest alsof er steeds andere herinneringen te binnen schieten en dat die dan maar opgeschreven worden, geen logische volgorde. Ik weet nu wel dat Holleeder geen fijn mannetje is, ik hoef daar niet nog eens 400 pagina's over te lezen. Ik ga maar eens naar de bibliotheek, ik ben wel toe aan wat vrolijks.
Alle reacties Link kopieren
1. Mooie Leugens - Lisa Unger

2. Bericht uit Parijs - Guillaume Musso

3. Het parfum - Patrick Suskind



Als ik de 50-bladzijde-regel aangehouden had dan had ik het parfum niet uitgelezen. Wat een vervelende manier van schrijven, met zinnen die langer waren dan een halve bladzijdes en veel komma's. maar ik had het boek geleend met aanbeveling van die persoon dus ik vond dat ik het uit moest lezen. En het bleek uiteindelijk best de moeite waard, best een leuk verhaal. bijzonder in ieder geval.



de keukenmeidenroman heb ik ook gelezen, is inderdaad een aanrader. en de nachtegaal gaat nu op mijn lijstje, leuk om zulke tips te krijgen!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
3. De geniale vriendin - Elena Ferrante



Ik vond het een mooi boek dat mij zo in de jaren 50 van Naples trok. Ik vond het boek alleen geen afsluitend verhaal, het stopt echt midden in een verhaal.

Voordeel is wel weer dat ik gelijk 3 nieuwe boeken op mijn nog te lezen lijstje kan zetten.

Nu eerst naar Zwitserland met Anton en Gustav, ben benieuwd. De landenchallenge wil ik niet doen maar heb straks toch al vier landen gehad.



Tip: bol heeft een leuke lijst met eboeken waar je korting op krijgt.
2 Alles is eventueel - Stephen King



Verhalenbundel, diverse genres, leuk.
1. De laatste deelnemer - Alexandra Olivia

2. Daglicht (luisterboek) - Marion Pauw



Goed luisterboek, goed voorgelezen. Doordat je afwisselend een man en een vrouw hoort, blijft het duidelijk. De autist vond ik goed voorgelezen en ook goed ingeleefd door de schrijfster. Verder redelijk spannende thriller.
Alle reacties Link kopieren
1. De Provocatie - David Baldacci

2. De Chemicus - Stephenie Meyer
Wat een leuk topic!



Ik lees te weinig. Met vlagen wel veel. Geen pijl op te trekken. Als we op vakantie zijn lees ik vaak wel veel.



Vroeger las ik veel meer. Ik merk dat ik erg snel afgeleid raak door mijn telfoon. Eigenlijk wel ik dat niet. Maar het gebeurd. Ik probeer nu echt d rust te vinden om toch te lezen. Als ik eenmaal in een boek zit ga ik maar door. Ik vind het wel echt leuk.



Ook dit moment lees ik Judas.

Er zijn er hier meer las ik al.

Het leest erg makkelijk weg en ik ben nieuwsgierig naar de rest.

Het klopt wel dat het heel erg door elkaar heen loopt qua tijd. Heb er geen last van.



Ik weet nog niet weet ik hierna ga lezen.
...
Alle reacties Link kopieren
De verborgen geschiedenis en de kleine vriend ik heb ze beide staan en beide niet door te komen.
...
Alle reacties Link kopieren
Dat is The Secret History origineel neem ik aan? Daar heb ik me voor mijn opleiding destijds doorheen moeten worstelen, maar dat was echt een gevecht dat ik graag verloren had. Los van de verwerpelijke personages, was er ook gewoon niet doorheen te komen. In het Engels dus ook verschrikkelijk. Ugh.
quote:KingsAndQueens schreef op 10 januari 2017 @ 21:45:

Dat is The Secret History origineel neem ik aan? Daar heb ik me voor mijn opleiding destijds doorheen moeten worstelen, maar dat was echt een gevecht dat ik graag verloren had. Los van de verwerpelijke personages, was er ook gewoon niet doorheen te komen. In het Engels dus ook verschrikkelijk. Ugh.Klopt. Toch wordt ie over het algemeen best wel goed beoordeeld. En in het begin was ik ook razend benieuwd hoe er naar het plot toegewerkt zou gaan worden etc. De spanning zit vooral onderhuids, inderdaad door de verwerpelijke personages. Ik kan me 1 boek herinneren waarbij ik dat gevoel ook had (Bezeten van mij, Nicci French). Misschien zijn het niet zo mijn genres.
Alle reacties Link kopieren
Harry Potter en het vervloekte kind,

En 'toen het donker werd' van suzanne Vermeer.



Beide aan te raden
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik had het inderdaad ook met een boek van Nicci French weet niet eens meer welk boek.

Door de hype toen ben ik het gaan lezen, ik overweeg nog een poging tot een Nicci French en misschien pak ik de Verborgen geschiedenis nog wel een keer op heb 'm naast de Kleine vriend in de boekenkast staan.



Kon ook niet door de reiziger serie van Diana Gabaldon komen, heb 5 delen staan ooit bij de ECI besteld.

Onlangs een begin gemaakt met de serie op Netflix ook die kon me niet bekoren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn challange op 32 boeken gezet, moet te doen zijn. Heb net witte raaf van bram dehouck uit, opzich wel leuk boek maar pakte me niet helemaal. Op hebban 3 sterren gegeven. Nu bezig in heel iets anders, chatroom van helen vreeswijk, YA en leest makkelijker weg. Volgende boek zal denk hotel K worden, maar heb nog onwijs veel ongelezen boeken.. dus genoeg te kiezen



Judas heb ik ook gelezen, ik vond het een heel boeiend boek en had het binnen paar dagen uit. Erg fascinerend om het verhaal vanuit een familie/vrouwen perspectief te zien.
Alle reacties Link kopieren
x
Later is nu
quote:harissa schreef op 10 januari 2017 @ 14:49:

2 Alles is eventueel - Stephen King



Verhalenbundel, diverse genres, leuk.



Hey, die ben ik ook aan het lezen! :D zijn er verhalen tussen die je erg goed vond, of huist verhalen die je minder vond?



Tot nu toe gelezen:



Mistborn - The Well of Ascension - Brandon Sanderson

Mistborn - The Hero of Ages - Brandon Sanderson

The Mist - Stephen King



Aan het lezen:

Everything is eventual - Stephen King

Anna Karenina -Tolstoj
quote:Ceridwen91 schreef op 12 januari 2017 @ 16:22:

[...]





Hey, die ben ik ook aan het lezen! :D zijn er verhalen tussen die je erg goed vond, of huist verhalen die je minder vond?



Ligt eraan van welk genre je houdt. Ik vond 'de kleine zusters van Eluria' minder leuk (fantasy). 'Lunch in het Gotham Cafe' was vermakelijk (horror). Echt als een film, ik zag het helemaal voor me.

'1408' viel ook tegen, de opbouw naar het 'enge' duurt lang, met een levendige fantasie bedenk je zelf al allemaal gruwelen en valt het uiteindelijk wel mee.



Met zijn andere boeken kan ik dus niet vergelijken, maar ik vond de verhalen wel de moeite waard.
quote:harissa schreef op 12 januari 2017 @ 18:55:

[...]





Ligt eraan van welk genre je houdt. Ik vond 'de kleine zusters van Eluria' minder leuk (fantasy). 'Lunch in het Gotham Cafe' was vermakelijk (horror). Echt als een film, ik zag het helemaal voor me.

'1408' viel ook tegen, de opbouw naar het 'enge' duurt lang, met een levendige fantasie bedenk je zelf al allemaal gruwelen en valt het uiteindelijk wel mee.



Met zijn andere boeken kan ik dus niet vergelijken, maar ik vond de verhalen wel de moeite waard.



"De kleine zusters van Eluria" heb ik al eens eerder gelezen, het is een onderdeel van zijn Donkere Toren-serie waar ik een groot fan van ben.

Ben benieuwd naar de rest!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit!

Ik wil ook wel meedoen, hoop tussen de 20 en 25 boeken uit te komen dit jaar.....

Net voor de jaarwisseling begonnen met

Ik ben Pelgrim- Terry Hayes

Die is nog niet uit want tussendoor nog gelezen:

Mischling- Affinity Konar



Pelgrim is een goed boek maar wel wat taaie stukken erin

Mischling heb ik in 1 ruk uitgelezen, heel aangrijpend verhaal!



Nu pelgrim uitlezen en daarna wil ik beginnen aan de trilogie 'De oversteek' van Justin Cronin.

Stond vandaag een artikel over in de Telegraaf, lijkt mij een hele spannende serie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag De nachtegaal gekocht, ik hoop dat hij zo goed is als hier in dit topic werd gezegd. Ik moet nog honderd pagina's in mijn huidige boek en dan ga ik er denk ik in beginnen.
Ik heb er nu 2 uit

1 Judas - Astrid Holleeder

2 Vermist - Sophie McKenzie (dit was een YA van mijn dochter)



Nu ga ik Lieve Mama lezen van Esther Verhoef
Alle reacties Link kopieren
1. The Oracle's Queen - Lynn Flewelling

2. Dragonfly In Amber - Diana Gabaldon

3. Voyager - Diana Gabaldon



Nu door met deel 4 van de Outlanderserie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Celeone_ schreef op 13 januari 2017 @ 15:42:

Ik heb vandaag De nachtegaal gekocht, ik hoop dat hij zo goed is als hier in dit topic werd gezegd. Ik moet nog honderd pagina's in mijn huidige boek en dan ga ik er denk ik in beginnen.

Ik heb de Nachtegaal ook gelezen, dit boek kreeg veel sterren op Hebban en goede recensies, er was slechts een enkeling die kritisch was.

Ik heb bijna alle boeken van haar gelezen
Alle reacties Link kopieren
Mijn doelen voor dit jaar zijn: 40 boeken en 8.000 bladzijden te lezen.

1 Hex - Thomas Olde Heuvelt - 380 blz

2 De importbruid - Hulya Cigdem - 273 blz

3 De huurmoeder - Tania Heimans - 206 blz



Aantal boeken: 3

Aantal bladzijden: 859

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven