Entertainment alle pijlers

Wéér opzoek naar een fantasyreeks. Anyone?

16-07-2013 21:57 172 berichten
Hoi ,



Ik heb weer zomervakantie (en een bachelor in de pocket! Voor hen die me nog kennen als sweetsummer/Perseph0ne, Tgaat na alle ellende van 2 jr geleden weer heel goed met me !)

En heb nu naast mn vakantiewerk weer eens tijd om in een boek te kruipen!

Ik heb alleen geen idee wat! Ik ben zo kieskeurig geworden.



In principe vind ik veel typen fantasy leuk. Magie, Wicca, Elven, Vampiers en andere wezens, alternatieve werelden zoals the host. T'maakt niet veel uit. Ik heb een voorkeur voor Engelstalige boeken.





Het volgende heb ik al gelezen :



True Blood (Leuk maar na 6 boeken langdradig)

Harry Potter (Gewoon fantastisch)

Twilight (Erg leuk!)

House of Night (Te kinderlijk)

Anita Blake series (Leuk maar na 9 boeken sleur en overdreven romances)

Merry Gentry series (Overdreven romances. Echt?! 10 vaders voor 1 tweeling?)

Goddes series (Overdreven zoet. Wel verhalen van volwassen vrouwen.)

The host (erg leuk!)

Eragon (Leuke opzet, kinderlijk geschreven).

The hungergames (leuk!)

The princess series ( Erg leuk en super goed bedacht http://www.sff.net/people/jchines/SS%20Preview.pdf )





Ik ben gék op fantasy maar helaas kom ik steeds boeken tegen die vooral gericht zijn op tieners. Of waarin steeds overdréven romance terug komt. Weet iemand nog een leuke spannende reeks die een beetje voldoet aan mijn eisen? Ik heb bovenstaande opmerkingen geplaatst zodat jullie (indien je hier ook wat van gelezen hebt) ongv. weten wat ik bedoel.



Ik heb Game of Thrones overwogen, maar ik kan er niet zo goed tegen als mijn favoriete personages sterven en daar staat die schrijver om bekend . Ook LoTR trekt me in boekvorm niet echt :-/ ..



Heeft iemand de gouden tip om mij mijn welverdiende boekenrust te gunnen ? En zouden jullie er een beetje bij kunnen vermelden wat voor type boek het is?
Alle reacties Link kopieren
Robin Hobb is inderdaad goed, en wat recenter vond ik "The Kingkiller Chronicle" boeken van Patrick Rothfuss ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik verder ook nog leuke series vond zijn die van:



- Raymond Feist (natuurlijk!)

- Celia Friedman

- Deborah Harkness

- Terry Goodkind

- Trudi Canavan
Zie verschillende namen vaak voorbij komen. Ik ga even kijken .
quote:dingie schreef op 16 juli 2013 @ 22:40:

Jaa, Robin Hobb!! Eerst de boeken van de zieners, dan de boeken van de levende schepen en dan de boeken van de nar, 3 trilogieën die ook in elkaar over lopen. Dat zijn haar beste boeken vind ik zelf.En daarna dus de kronieken van de wilde regenlanden.
Hobb ja

Feist ja



Misschien Diana Gabaldon met haar Reiziger serie
Ik heb vrijwel alle bovenstaande aanbevelingen gelezen en kan ze zeker onderschrijven. Mijn lievelingsserie staat er niet bij. De Miles Vorkosiganserie van Lois McMaster Bujold. Laat je niet afschrikken door het space opera gehalte, het is fantastisch, goed geschreven intelligente SF/fantasy/romance, waarbij de hoofdpersoon ook nog ontwikkelt naarmate hij ouder wordt, heerlijk. Als je een beetje googlet kun je veel gratis en legaal downloaden. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ow je moet echt de discworld serie van Terry Pratchett lezen: goede verhalen met ook nog veel humor.



Ik heb de complete serie op zolder staan om een keer op martkplaats te zetten; de leukste expemplaren heb ik nu op mijn e-reader.
Alle reacties Link kopieren
quote:inkie1 schreef op 16 juli 2013 @ 22:06:

Oh haha nlies, zelfd idee. Alleen de boeken van Megan Lindholm vind ik echt niks :( Leuk zo als iedereen het verschillend ervaart.Nou ik heb pas : De Verhalen gelezen, waren dus korte verhalen van Hobb en van Lindholm. En die vond ik toch wel leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Michael Grant misschien, de serie Gone.
Ik wilde zeggen: Robin Hobb, maar dat heeft iedereen al gedaan zie ik



Ik doe hier wel leuke nieuwe ideeën op.
Alle reacties Link kopieren
Soort boek als Hongerspelen, beetje teenage, wel erg leuk, zoon leest het.

Erg spannend.
Alle reacties Link kopieren
De mortal instruments serie, als het goed is komt er binnenkort ook een film van uit.

Het zijn wel jeugdboeken, maar daardoor leest het wel lekker makkelijk weg.

- Vampire Diaries



En ik zal je toch aanraden om echt de Game of Thrones serie te gaan leze; ondanks alle sterfgevallen is het een geweldige serie!!
Vampire diaries heb ik ooit geprobeerd met de tv series. Zijn de boeken leuker?



Jeetje er zijn nu zoveel tips dat dit moeilijk kiezen wordt .
Alle reacties Link kopieren
Game of Thrones nog niet genoemd?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Vampire Diaries vind ik persoonlijk teveel tienerachtig. Beetje saai. Twilight was leuker.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik zou je ook echt GoT aanraden... complexe karakters, complexe verhaallijnen, geweldige twists en heel realistisch geschreven.



Ik heb gehoord dat de Vampire Diaries boeken heel belabberd zijn en niet echt op de serie lijken... De serie wordt wel leuk als je de slechte twilight imitatie afleveringen voorbij bent.
De donkere toren reeks van Stephen King!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook een beetje hetzelfde soort genre en de afgelopen tijd devolgende boeken/series gelezen:

- Chicagoland Vampires (serie)

- Enchanted inc. (serie)

- Lux series (4 boeken?)

- Killing Sarai (boek)

- immortal instruments

- Divergent reeks

- The magician

- Convenant serie



Via goodreads vind ik veel nieuwe boeken. Mijn 'to read' lijstje word langer en langer... Ik was altijd van de literatuur en moeilijke boeken, maar nu ik in deeltijd een master doe hou ik het simpel en ben helemaal in de Young Adult/New Adult/ fantasy achtige boeken beland.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees zelf graag urban fantasy en ook wel wat young adult (hoewel twilight me inmiddels echt de neus uit komt).

Mijn favoriete urban fantasy reeksen: de Cassie Palmer novels van Karen Chance, de fever reeks van Karen Marie Moning, het eerste deel A Discovery of Witches van Deborah Harkness was ook wel veelbelovend, Soulless van Gail Carriger las wel lekker weg.

Qua young adult: de Hush, hush reeks van Becca Fitzpatrick, de Vampire Academy reeks van Richelle Mead leest aardig weg (zij schrijft ook voor volwassenen en dat merk je), Balefire boeken van Cate Tiernan, Immortals reeks ook van Cate Tiernan.
Hmm GoT begint nu toch ook wel te kriebelen. Ik ben alleen wel echt het type dat de hele dag chagrijnig is als er iets kuts in zo'n boek gebeurd .
Alle reacties Link kopieren
Prachet, thanit lee, allebei diverse boeken/series. Wheel of time, song of fire and ice beter bekend als game of thrones. W.O. T is al 11 boeken ofzo en Terry prachet heeft er ook al aardig wat geschreven dus daar krijg je je vakantie wel mee vol.
Alle reacties Link kopieren
quote:missliberty schreef op 16 juli 2013 @ 23:31:

De donkere toren reeks van Stephen King!!!!



daar kon ik dus niet doorkomen



van het Rad des tijds, heb ik een stuk of 7 delen gelezen, en toen was het voor mij op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Goodreads is inderdaad ideaal om goede series te vinden:



Fever series van Karen Marie Moning (Urban fantasy)

Psy/changeling van Nalini Singh (sf/shifter)

Guild hunter van Nalini Singh { nog beter} (fantasy)



Echt goed: Mistborn series van Brandon Sanderson (fantasy)



Ik ga nog even nadenken. Ik neem trouwens aan dat ze in het Nederlands vertaald zijn..
Mortal Instruments van Cassandra Clare vond ik erg leuk. Is wel YA, dus daar moet je van houden ;) Ik ga binnenkort aan haar Infernal Devices serie beginnen!



Maar... mijn ab-so-lute favoriet blijft Richelle Mead. Ze heeft verschillende fantasy/sci-fi series geschreven, ook voor adults:

- Vampire Academy-serie (YA, maar erg vermakelijk)

- Bloodlines-serie (YA, de opvolger van Vampire Academy en het vierde boek komt in november)

- Dark Swan-serie (adult, mijn favoriete fantasy serie)

- Georgina Kincaid-serie (adult, ook erg leuk)

- Age of X (adult, sci-fi, het eerste boek van deze serie is begin dit jaar uitgekomen, zeker een aanrader)



Leuk topic! Ik ga hier zeker ook wat titels uit halen
Alle reacties Link kopieren
De schijfwereld van Pratchett daar kom ik maar niet doorheen. Te flauwe humor in het eerste deel. Blijft dat zo of wordt het beter?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven