En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Heb de venkel (en de andere groente) heel dun geschaafd met de mandoline. Dan is gewoon olie en citroen erop prima, Hasse.
quote:MijnNaamIsHaas73 schreef op 07 april 2017 @ 19:48:

Goed idee Hasse, om even op pinterest te speuren naar inspiratie voor weer eens wat anders!Ja zo ben ik verslingerd geraakt aan de prachtig royaal ogende antipasti-platters. OMG weer 5 kg erbij...
quote:GeorgieBrown schreef op 07 april 2017 @ 19:52:

Heb de venkel (en de andere groente) heel dun geschaafd met de mandoline. Dan is gewoon olie en citroen erop prima, Hasse.Oe, brengt me echt terug naar vakantie in Toscane.... smullll
Alle reacties Link kopieren
Ik at pasta met broccoli en chanpignons, hopman is op scouting en hopper lag al in bed tijdens het avond eten, hij at dus al eerder.
Vanavond ging ik uit eten bij een eetcafé-achtig gebeuren. Het bestaat nog niet erg lang geloof ik maar de recensies waren lovend, en voor een snel pre-theaterdiner zijn snelheid en locatie erg belangrijk. Ik werd er bijzonder gelukkig van vanavond. Koos voor de zalmfilet met witte wijnsaus, frieten en salade. Het was simpel, maar zó ontzettend lekker. Echt perfect gemaakt: saus smaakvol, zalm mooi gebakken, salade heel lekker fris en nog mooi opgemaakt ook en de frieten waren stevig en dik en precies zoals ik ze wil. Toe had ik twee bolletjes ijs van een Italiaans-klinkend merk dat ik niet kende en ook niet meer weet. Had brownie-ijs en cookie-ijs, mán wat lekker. Tafelgenoot had carrotcake van Holtkamp als dessert en werd daar ook erg blij van.

Ze gaan me vaker zien daar.
Alle reacties Link kopieren
Dat klink heel goed Teigera, daar heb ik ook zin in en misschien moet ik vanavond ook maar ergens uit eten gaan! Ik werk in een stad 45 minuten verderop van waar we wonen en normaal rij ik heen en weer, maar vanochtend gecarpooled met iemand en mijn man komt mij straks hier ophalen. Deze stad heeft wat meer restaurants dan in onze eigen stad, dus mmmmmm.......



Ik moet ook mijn oven schoonmaken maar heb er nog niet genoeg zin in gekregen. Maar volgende week met Pasen ben ik 4 dagen vrij, dus theoretisch is dat wel ideaal. Maar ik hoop er eigenlijk op dat het weer zo fijn is dat ik de tuin kan opruimen van al die sneeuw deze winter.

Over winter gesproken, we zijn net terug uit Calfifornie en normaal heb ik nooit zin om nu nog te skien, maar dit weekend is het laatste weekend dat het skigebied open is. Ze hebben nog goede kwaliteit sneeuw en er is net weer verse gevallen, dus misschien dat ik toch maar even ga zondag......
Alle reacties Link kopieren
Morning, dat klinkt zeker fijn Teig, kan me voorstellen dat je er blij van werd! Mijn roerbak gisteren was ook prima gelukt, had er aan het eind nog een overdosis limoensap ingedaan, heerlijk.



Vandaag doe ik het even anders, vanmorgen naar de markt etc en vanmiddag pak ik de trein iets verder naar het noorden voor een stevige wandeling. Eens kijken hoe mijn knie zich houdt. Als ik uitgewandeld ben kom ik in de buurt van een prima Turks tentje daar. En die heb ik gisteren gebeld om te vragen of ze iets voor mij klaarmaken en klaarzetten zodat ik dat mee naar huis kan nemen voor morgen bij mam. (Daar ga ik dan op de fiets heen, en terug "om", door het duingebied) Vanavond zie ik dan wel, of ik eet daar wat of ik haal hier in de stad iets afhankelijk waar ik zin in heb. Met een beetje mazzel ben ik dus vrijwel het hele weekend buiten, heerlijk.





Hoop dat jullie er ook van kunnen genieten meiden! (En GP, ski-se!)
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten vandaag vroeg eten vanwege een activiteit. Denk dat het nasi goreng wordt.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies. Gister met de Sterren Restaurantweek met vrienden gegeten bij een restaurant in de buurt met 1 ster waar ik al langer wilde eten en dat viel niet tegen.

Amuse: Coquille met pata negra, bleekselderij, groene appel en macadamia

Voor: gamba's in panko met kerriesausje en witte asperges

Tussen: zeebaars met artisjok en gebrande botersaus

Hoofd: Kmperlandhoen gegratineerd met een korstje van paddenstoelen en oude kaas, peterseliepuree, fondant aardappel, krokant gebak- ken boutje en eigen jus met truffel.

Toe: allemaal mousses en ijs van mango, passievrucht, nog iets citroenerigs met witte en pure chocolade



Was echt heerlijk allemaal en niet teveel poespas, goede wijnen. Ze lieten op een gegeven moment een halve fles op tafel staan omdat we die zo lekker vonden en die werd ook niet doorberekend. Wij gaan nog een keer terug.



Nu weer ff sporten om te balansen

Daarna de kiet opruimen want morgen viert lief z'n verjaardag. Vanavond maak ik couscous met allerhande groenten die ik nog over heb van afgelopen week en merquez worstjes.



Je kipjes zijn leuk, Moos!



Teig, dat klinkt ook heerlijk. Eenvoudig en goed bereid kan ook mega-genieten zijn.



GP, ski ze



GB, dat ken ik. Word je opeens "wakkker" en denk je, wat ben ik nou aan het doen?



Rast, fijn dat je je beter voelt. Wandel ze vandaag.
Hasse, alles waarbij je je in Italië waant is natuurlijk goed!



Leuk, Teig, dat het zo goed was daar. Welk theaterstuk was je heen?



Haha, Grootepan, wel een contrast van het strand zo weer de skipiste op. Nog uit eten geweest?



Lekker hoor, Rast, buiten. Het is ook een prachtige dag. En volgens mij wordt morgen nog beter.



Ja, KV, precies. Maar ja, als je het dan ziet en je geroepen voelt om het te doen kun je het ook maar beter doen, toch. Ik ben denk ik geïnspireerd door het poetsen in het huis van Brown en/of het voorjaar. Ik heb ok het trappenhuis schoongemaakt. En nog wat andere delen van de keuken (kastjes). En de badkamervoegen schoon geschrobd. Goed bezig.

En klinkt heerlijk, je etentje!



Ik heb net even een lunchje in elkaar gedraaid. Brown en een vriend van ons zijn de gevel aan het schoonspuiten, dus die moesten natuurlijk wel gevoederd worden. Had aubergine, courgette en paprika gegrild, uitjes met balsamico in de oven gedaan, tomaten geroosterd in de oven, Tonijnsalade gemaakt, humus gemaakt. Broodjes, camembert, olijven erbij. Prima lunch.



Voor vanavond nog niet echt een idee. Mss gewoon de rest opeten.
Alle reacties Link kopieren
Hm, heerlijke lunch GB! En wat ben je goed bezig.

Hier heerlijke dag, lag gister nogal laat op bed wegens eerst werk en daarna een heel nachtelijk drama met de kippen. Het deurtje van het nachthok was dichtgewaaid dus konden ze niet op stok. En dat is natuurlijk heel ontzettend als je kip bent. Dus waren ze toch over de omheining van de ren heen gefladderd. Ik stad en land afgezocht, in alle bomen in de buurt gekeken, zag ze nergens. Toen nog één keer in de tuin gaan kijken, zaten jut en jul samen op de schutting Uiteindelijk ben ik 2 keer de tuin van de buuf doorgeslopen, over de trampoline geklauterd, om vervolgens met een luid protesterende kip weer terug over trampoline en door tuin naar mijn tuin te lopen. Had er achteraf de slappe lach van maar was wel érg blij dat ik ze te pakken had gekregen



Vanochtend even naar een rommelmarkt in belendend dorp gegaan en daar een paar superaankopen gedaan: het Padvinderspel (wat ik al lang wilde hebben) voor 50 cent en een werkende bosmaaier (!)voor 2 euro. Daarna heerlijk op de fiets naar t station gegaan (15 km) en nu ga ik naar een jazzfestival waar lief me dan vanavond op de terugweg van zijn optreden weer komt oppikken. Goeie logistiek Qua eten zal ik wel wat op t festival scoren, al kan ik me van vorig jaar herinneren dat ik het allemaal erg duur vond. Maar dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik at garnalen cocktail met salade en stokbrood. Ik at alweer alleen. Morgen maak ik pullud pork.
Wat ongezellig, Hopp.



Hahaha, sorry hoor, Moos, maar ik zie het voor me. Leuke scene voor een film. Veel plezier op het festival!



We eten vandaag de tagliatelle die Teig hier laatst postte.
Chicken ramen uit het wagamama kookboek .
Alle reacties Link kopieren
Het was lekker weer, vanmiddag stukje gewandeld. Rustig weekendje hier..

Lig nu lekker op bed, strax filmpje aan en heb nog bounty ijs in de vriezer liggen.



Kind wilde graag macaroni eten. Met tonijn.

De bolognese saus werd dus met tonijn, uitje, een groene paprika en tomaat. Daarbij wat mini knakworstjes. T was wel lekker. Meestal maak ik het zo met pasta maar kind mocht vandaag dus kiezen. Heb een grote pan gemaakt, dus genoeg voor morgen. Misschien maak ik morgen een lichte salade erbij.



Fijne weekend allemaal.!
•°: Don't be the same, be better!
Ooooh wat een avontuur Moos. De dames waren duidelijk niet content met je verzorging!



@GB: ik was gisteravond naar "Twee vrouwen". Met Renee Soutendijk, wauw, wat een genot om naar te kijken. Een gebaar, een blik, ze trekt je zo mee. Inhoudelijk vond ik het niet fantastisch, maar zij was geweldig.



Vanochtend lekker met frut in de weer geweest en vanmiddag naar een kinderverjaardag. Vanavond aten we spinaziefalafel (van Tivall, smaakte goed) met couscous met gebakken groenten en gekookte sperziebonen.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen, wauw, nog best een beetje stramme beentjes - met alles eromheen heb ik gisteren toch zo'n 20 km gelopen zag ik op mijn teller. Maar jongens wat was het prachtig, en mijn knie hield zich compleet koest dus missie geslaagd op alle fronten! Vandaag maar even op de fiets, beetje losdraaien. Misschien een eindje om op de terugweg als ik nog puf heb.



Die kippen, Moos, ik lig helemaal gevouwen hier om je nachtelijke expeditie.

Je bent een lieve kippenmoeder!



Gister bij de Turk een lahmacun meegenomen en die heb ik gisteravond met een berg sla en cacik naarbinnen gewerkt (hónger) en nog een banaan met kwark en honing erachteraan. Vandaag neem ik het gehaalde eten mee naar ma in de fietstas - koelelementjes erbij, moet goed gaan, is vijf kwartier fietsen. Hebben izmir köffe = pittige lamsgehakt rolletjes met groenten in tomatensaus. Bulgur pilav erbij. En ik maak zelf nog een grote gemengde salade met verse kruiden. Nom nom nom. Goh ik heb nog steeds honger merk ik nu



Hele fijne dag allemaal, lekker naar buiten als het kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er weer heerlijk gegeten door iedereen! In het bijzonder het etentje van Koreveen, wat een heerlijke gerechten, het water loopt me in de mond van het lezen



Fijn dat je knie het goed hield Rastan. Klinkt fijn zo'n actief buiten weekend!

Leuke koopjes op de rommelmarkt Moosey.



Mijn tapas/antipasti maaltijd viel goed in de smaak gisteren. Ik had een klein kopje courgettesoep om te beginnen. Salade caprese, carpaccio en gerookte zalm met brood en boter/tapenade. En toen nog gehaktballetjes in tomatensaus, patatas bravas en een grote schaal spinaziesalade met avocado, champignons, gedroogde tomaat en klein beetje uitgebakken bacon. Ijs van de ijssalon na.



Ik ben de hele middag weg ivm sport, man maakt pastasalade. Ik moet nog even zien waar/wat ik eet. Zal iig ook wel geborreld worden na afloop
Hmmm je maaltijd voor vanavond klinkt goed Rastan! Fijn dat je knie het zo goed hield.



Goed bezig MijnnaamisHaas, met je tapas/antipasti. Klinkt lekker.



Vanavond wil ik pannenkoeken bakken. Maar eerst zometeen naar de sportschool en het ziet eruit alsof het een mooie dag wordt, dus daarna lekker naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten nasi goreng en daarna hapjes bij de dorpsquiz waar we aan mee deden. Ben benieuwd hoe we het hebben gedaan. Over twee weken de uitslag..

Straks eens kijken wat we vanavond eten. Zal waarschijnlijk wel eerst boodschappen moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een pizza gegeten in een restaurant. Was wat minet geslaagd. Vandaag kliekjes en vanmiddag waarschijnlijk een terrasje.

Super mooi weer hier
Fijn, Rast, dat je knie zich goed hield. Fijne dag vandaag!



Grappig Dolfje. Wel gek dat je zo lang op de uitslag moet wachten.



Goed geslaagd, Haas!



Oh ja, Teig, ik zag posters van Renée Soutendijk idd. Zat laatst nog te denken (we hadden het over Zeg 'ns Aaaa ) dat ik haar al jaren nergens meer in had gezien. Is dat naar 't boek van Harry Mulisch? En lekker hoor, pannekoeken!



Pasta was wel lekker gisteren. Alleen denk ik dat we een in verhouding te grote citroen hadden, want ik vond dat wel heel erg overheersen. Dus ik ga het nog een keer proberen en dan de verhoudingen een beetje tweaken. Ik vond het wel een erg leuk concept namelijk.



Voor vandaag nog geen idee. Moet ook nog even zien of ik hier blijf of terug ga naar mijn eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat komt omdat er meer dan 100 teams meedoen en het honderden vragen zijn, het is niet net als met een pubquiz dat het meteen nagekeken wordt.

Wij gaan zo een eindje rijden en misschien ergens wandelen en naar een museum of zo.

Heb nog steeds geen eet-inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend Formule 1 gekeken en nu lekker buiten in de tuin. Zometeen komt wat verjaarsbezoek voor Lief. Wat we vanavond met eten doen, zien we nog wel. Mss restjes hapjes of anders de snackbar.



Moos, jouw kippenavontuur klinkt geweldig.



Rast, fijn dat je knie meewerkte.



Geniet ervan vandaag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Wij eten asperges. Met aardappels en een ietje. Pulled pork schuift naar morgen. Ik was te laat om het in de slowcooker te gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven