Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het openen van het nieuwe topic Isabela! Waarom ben je zwaar gedeprimeerd zoals je eind vorig topic schreef????
Isa wat is er aan de hand, had je inderdaad ook even niet gelezen
Ik ben hier niet echt bekend maar las wel vaak met jullie mee. Waar is Liefzoontje gebleven? Dat heb ik helemaal gemist...
quote:BridgetteDubois schreef op 16 april 2016 @ 20:05:

Ik ben hier niet echt bekend maar las wel vaak met jullie mee. Waar is Liefzoontje gebleven? Dat heb ik helemaal gemist...Die is afgehaakt vrij in het begin al, werd haar een beetje teveel allemaal geloof ik
Sorry dat ik niet meer gereageerd heb op al jullie kletsverhalen en voor deze ego-post.



Mijn moeder ligt voor de vierde keer in een half jaar op de IC na een hartaanval en het ziet er niet zo goed uit allemaal. Buiten dat verdachten ze haar al van beginnende dementie, dus het was al niet zo best. Dat schijnt een gevolg te kunnen zijn van haar delier een half jaar geleden? Dus ik ben er even klaar mee nu.
Alle reacties Link kopieren
Oh, Isabela, wat naar van je moeder! Ik snap dan je er wel even helemaal klaar mee bent... heb je een hechte band met je moeder? hoe dan ook erg akelig natuurlijk.

Sterkte ermee!
He nee he Isabela! Wat naar joh. Heftig in zo'n korte tijd zoveel ziekenhuisopnames. Heel veel sterkte voor jou!
Nee, ik heb een hele slechte band met mijn moeder en ik had ook niet verwacht dat me dit zo aan zou grijpen. Tja, je hebt hoe dan ook toch maar 1 moeder, blijkt dan weer.
Isabella sterkte wat een narigheid
Ik wilde nog wel even welkom heten aan onze Belg (leuk!) Finjie.

En Elko, wat een naar bericht van je vriendin, wat ontzettend verdrietig voor haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa_Bela schreef op 16 april 2016 @ 20:09:

Nee, ik heb een hele slechte band met mijn moeder en ik had ook niet verwacht dat me dit zo aan zou grijpen. Tja, je hebt hoe dan ook toch maar 1 moeder, blijkt dan weer.dat is zeker waar ja. En soms denk ik wel eens dat iemand verliezen (of te horen krijgen dat dat dreigt) nog lastiger is als je een slechte band met iemand hebt of veel issues die eigenlijk nog opgelost zouden moeten worden. Als je het goed hebt met elkaar is het ook verschrikkelijk om elkaar te moeten missen, maar dan kun je elkaar vasthouden en het samen dragen en kracht putten uit het idee dat je straks mooie herinneringen hebt. Dat is allemaal veel lastiger als je geen goede band hebt.
Oh ja Elko, wat vreselijk voor je vriendin. Dat zal jou ook aangrijpen. Vreselijk!
quote:gemberpannekoek schreef op 16 april 2016 @ 20:12:

[...]





dat is zeker waar ja. En soms denk ik wel eens dat iemand verliezen (of te horen krijgen dat dat dreigt) nog lastiger is als je een slechte band met iemand hebt of veel issues die eigenlijk nog opgelost zouden moeten worden. Als je het goed hebt met elkaar is het ook verschrikkelijk om elkaar te moeten missen, maar dan kun je elkaar vasthouden en het samen dragen en kracht putten uit het idee dat je straks mooie herinneringen hebt. Dat is allemaal veel lastiger als je geen goede band hebt.



Denk je? Ik heb altijd een moeder gemist, dus waarom zou ik het erg vinden als ze er niet meer is, denk ik weleens (best wel harteloos eigenlijk ). Terwijl als je, net als bijvoorbeeld Momo, een heel goede band hebt het gemis mij veel groter lijkt. Dan ben je zo gewend om close met elkaar te zijn en dan valt er zo ontzettend veel weg. Maar dan heb je wel veel mooie herinneringen, daar heb je gelijk in.



Maar goed, ze is er nog. Dus wie weet, komen we eindelijk nog iets dichter bij elkaar.
Aaargh, sorry hoor. Ik begin het topic echt helemaal niet gezellig! Dat was nou ook weer niet de bedoeling.
Maakt niet uit Isabella! In goede en slechte tijden zijn we er
quote:Isa_Bela schreef op 16 april 2016 @ 20:18:

[...]





Denk je? Ik heb altijd een moeder gemist, dus waarom zou ik het erg vinden als ze er niet meer is, denk ik weleens (best wel harteloos eigenlijk ). Terwijl als je, net als bijvoorbeeld Momo, een heel goede band hebt het gemis mij veel groter lijkt. Dan ben je zo gewend om close met elkaar te zijn en dan valt er zo ontzettend veel weg. Maar dan heb je wel veel mooie herinneringen, daar heb je gelijk in.



Maar goed, ze is er nog. Dus wie weet, komen we eindelijk nog iets dichter bij elkaar.Ik denk ook het gevoel dat het nooit meer beter kan worden als ze er niet meer zou zijn. Je houdt denk ik altijd hoop op verbetering .
Alle reacties Link kopieren
Niet harteloos isabela, het is jou niet aan te rekenen dat ze er niet voor je was. Het lijkt me nu een moeilijke periode. Misschien ook omdat je nu steeds zekerder weet dat je nooit de moeder zult hebben die je altijd hebt gewenst. Zoek je haar wel op?



En in het nieuwe deel!
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
@troeteltje : thuis ben ik inderdaad totaal niet onzeker. Op het werk heel wat minder.



Is wrsch inderdaad filet américain, préparé.



Het tussendoortje vanavond is een witte mini magnum geworden trouwens. Ja weeral. Maar t miet maar niet zo lekker zijn.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa_Bela schreef op 16 april 2016 @ 20:12:

Ik wilde nog wel even welkom heten aan onze Belg (leuk!) Finjie.

En Elko, wat een naar bericht van je vriendin, wat ontzettend verdrietig voor haar.Dank je!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Toch fijn dat ik hier even kan spuien



Infinity, ik zoek haar wel op ja.
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat gizzmo, mooi gezegd!



Isabela, ik bedoelde niet dat het gemis als je een goede sterke band met je moeder hebt (zoals momo) niet groot is, natuurlijk is het dat wel en heb je ontzettend verdriet als iemand dan wegvalt. Maar je hebt dan denk ik minder 'last' van dingen die je eigenlijk met elkaar bij leven had moeten oplossen en je kunt je dus helemaal richten op de liefde die je voor elkaar voelt. Bij jou speelt er nu niet alleen maar verdriet of zorgen om je moeder (die idd toch altijd je moeder blijft), maar komt ook een levenslang gemis van een goede band met je moeder weer boven, en dat speelt er door heen.

Ik zie om me heen dat mensen hun hele leven lang last kunnen hebben van onuitgesproken of onopgeloste dingen in de relatie tot hun ouders. Voor sommigen is het een opluchting (hoe raar dat klinkt) als zo'n ouder dan dood gaat, maar voor velen wordt juist ook het slechte verleden opgerakeld en als iemand eenmaal dood is, kan er niks meer uitgesproken of opgelost worden. En dan wordt dus je natuurlijke rouwproces verstoord en kan gestagneerd raken, tenminste dat is vaak mijn indruk.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk isa.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Gember, dat is wel de vinger op de zere plek (sjeetje, wat weet jij toch altijd perfect de zaken te omschrijven!) .
Ach Isa, wat rot toch allemaal. Het lijkt me inderdaad heel erg zwaar als je geen goede band met je moeder hebt en dan in deze situatie zit. Er is dan veel (onverwerkt) verdriet en je zult nooit meer krijgen wat je zo graag zou willen. Ik denk aan je en wens je heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven