Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Ik weet het niet Hallo, ik eet niet vegetarisch.



Ik heb me toch een geweldig lekker toetje gemaakt vandaag! Past zeker weten niet bij mijn afval-ambities



1 chocolatchipcookie in grove stukken

Daarop geroosterd amandelschaafsel en veel rood fruit/bramen/bessen

Bestrooi met poedersuiker

3 bollen vanilleijs

Handje pure chocolade in snippers

1 grote lepel zelfgemaakte warme chocoladesaus



Lekker was dat!
Oh Isa jammmmmmmie!!!



Ik ben net thuis van een etentje met familie, was erg gezellig. In een wokrestaurant, maar wel echt goed eten en voor de kinderen ideaal!



O: boterham met 30+ kaas

T: sinaasappel

L: boterham met appelstroop

T: mini stukje appelkruimeltaart en mini stukje roomvlaai

D: gamba's, ossenhaas, courgette, champignons, uien van de wok/tepanyaki, stukje stokbrood met kruidenboter, stukje gebakken banaan. Beetje fruit, een spekje met gesmolten chocola en een paar hapjes panna cotta met rood fruit.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie lekker gegeten!



Ik heb in al m'n enthousiasme mijn familie uitgenodigd voor een etentje. Heeft iemand nog een goed idee voor een voorgerecht voor 9 man? Als toetje zat ik te denken aan een (ijs)taart.



Oh ja Isa, de cd heb ik ook nog ergens!



Gisteren:



O: vanille skyr met muesli en banaan

L: lasagne

T: 3 tictacs

D: pasta

T: handje nootjes
Leighton jij bent er vroeg bij vandaag! Hoe is het trouwens met al jullie buitenland plannen? Ik moet wel lachen om je tussendoortje, 3 hele tictacs



Oef….voorgerecht…. eenpersoons nacho bakjes? Gegrilde paprika/tomatensoep met pesto? Ik ben zelf meer van de toetjes….
Alle reacties Link kopieren
Leuk toch Leighton! Ik had voor de kerst van de lidl nog een recept bewaard: Tarte tatin met pompoen, rode ui, pecannoten en paddestoelen

Makkelijk te maken en een succes bij mijn voorgerechtenplank was de hammousse en garnalen met avocado mousse (garnalen vervangen door gamba's die ik gebakken heb met knoflook, rode peper en een schepje rietsuiker zodat ze zoetpittig werden).

Een lekkere soep is ook makkelijk in grote porties te maken.



Isa en Momo, lekker gegeten zeg!!



Hallo, ik eet ook niet vegetarisch dus daarin kan ik je niet echt helpen. Maar ik snap wel dat dit te weinig calorieën waren, je maaltijden overdag waren niet zo groot. Ik zou overdag wat extra's pakken bij de lunch, of een groter tussendoortje in de middag.



Gisteren lag er sneeuw! Dus hup naar buiten met de meisjes. Oudste vond het heel leuk, jongste was er snel klaar mee. Leuke foto dat ze in de sneeuw keihard begint te huilen haha (slechte moeder). Daarna urenlang ijzelen dus toen ik 's middags boodschappen ging doen was het spekglad overal. Was blij met de kinderwagen als extra steuntje. Met de oudste nog koekjes gebakken daar vind ik zo leuk, dat we dat nu samen kunnen gaan doen!

En gisteren ging halverwege het koken de combi oven kapot ik checkte het eten en daarna deed de startknop het niet meer. Echt klote want we gebruiken dat ding meerdere keren per dag!

Gegeten:

O: 2 bth met vleessalade en beenhamsalade, glas verse jus

T: klein koekje, warm uit de oven

L: kop zelfgemaakte tomatensoep, geroosterde bth met heksenkaas, bth vleessalade, bth hagel

T: nog een klein koekje

A: 3kwart hamburger met aardappel gratin en een salade met bacon, hardgekookt ei, tomaat, cress en honingmosterddressing. Yoghurt met een banaan na

T: koekje en 3 handjes zoetzoute noten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier trouwens nog meer die wie is de mol kijken? Die omgeving, wat fantastisch!
Haha Elko, ik heb ook een paar enorme huilfoto's, met zo'n vertrokken koppie. Best grappig stiekem (ook een ontaarde moeder hier hahaha). Mijn kids vonden de sneeuw echt superleuk. Ik stond om half 8 in de ochtend al op de skatebaan met ze, in de ongerepte sneeuw. En man is in de middag nog gaan sleeën met ze. Koekjes bakken is idd zo leuk! Doe ik ook graag met de kinderen.



Ik kijk niet trouwens, waar zijn ze Elko? Ik heb wel na All you need is love dat ik heel graag eens naar Noorwegen wil, wat was het daar mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb wat moeite met uitslapen



Bedankt voor de tips! Ik zal eens even kijken, ik heb nog een paar dagen.



Haha slechte moeders zijn jullie



De buitenland plannen lopen nog, ik hoop deze maand meer te weten.
Alle reacties Link kopieren
Oregon. Ook van die hele wilde natuur dus! Mijn man is in Noorwegen geweest, die vond het ook fantastisch.



Spannend dus Leighton! Zou voor jou nu qua timing ook erg ok zijn of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:hallo4 schreef op 07 januari 2017 @ 20:27:

Hebben jullie nog tips voor mijn lijstje?



o- 2 crackers met appel-peren stroop, glas versgeperste jus en

t- eierkoek

l- 1 boterham met pittig hummus, 1 boterham met brie en honing

t- 1 kaki

a- vleesvervanger, puntpaprika gevuld met rijst, tomatenblokjes, wortel met een laag mozerrela uit de oven.

t- komt nog: chips, omdat het weekend is!



Eind vorig jaar ben ik begonnen met het minderen van vlees, begin dit jaar heb ik besloten om vlees volledig uit mijn eet patroon te verwijderen. Ik ben nog zoekend naar recepten zonder vlees. Op internet heb ik het een en ander gelezen over vitamines waar je een tekort aan kan krijgen. Daarom vul ik nu mijn lijstjes in via voedinscentrum eetmeter. Dit helpt mij om inzicht te krijgen in mijn eet patroon en te checken of ik voldoende van alle vitamines binnen krijg.

Nu geeft de eetmeter aan dat ik te weinig kcal binnen krijg, vanavond maar een extra bakje chips dan.



Ik vind twee crackers als ontbijt een beetje karig, en chips is natuurlijk niet het meest gezonde tussendoortje, maar ach, weekend... Ik zie verder niet veel raars of verkeerds aan je lijstje hoor.

Ik ben zelf ook vegetariër en je moet het vegetarisch koken ook een beetje leren door te experimenteren. Ik maak graag soepen of curries met peulvruchten (zoals linzen, kikkererwten, kidneybonen), ook heel gezond en goede bron van eiwitten. Als je wel melkproducten en eieren eet hoef je je over vitamines etc. geen zorgen te maken in het algemeen, dat geldt vooral voor veganisten.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 07 januari 2017 @ 20:37:

Ik weet het niet Hallo, ik eet niet vegetarisch.



Ik heb me toch een geweldig lekker toetje gemaakt vandaag! Past zeker weten niet bij mijn afval-ambities



1 chocolatchipcookie in grove stukken

Daarop geroosterd amandelschaafsel en veel rood fruit/bramen/bessen

Bestrooi met poedersuiker

3 bollen vanilleijs

Handje pure chocolade in snippers

1 grote lepel zelfgemaakte warme chocoladesaus



Lekker was dat! WOW Isabella, dat zijn geen halve maatregelen
Alle reacties Link kopieren
Leighton, voor 9 personen zou ik denk ik voor een lekker soepje gaan, makkelijk te maken in grote hoeveelheden.

Of bietencarpaccio met geitenkaas en rucola? makkelijk vooruit te maken.

Of salade caprese met goede buffelmozzarella?



Momo, jij had ook lekker gegeten zeg! Van alles een klein hapje?



Elko, wat schattig, die sneeuw, ik zou ook moeten lachen om zo'n huilfoto hoor, vind ik geen ontaarde moeder. Later als ze groot is lacht ze er zelf ook om. En koekjes bakken is leuk!



Hier lijstje:

Ontbijt; rijstwafel met jam, rijstwafel met lemoncurd, rijstwafel met kaas, yoghurt met appel rozijnen en kaneel

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 boterhammen met kaas, kapje met honing, halve paprika, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: groentestoofpotje met kidneybonen, volkoren couscous en gebakken halloumi
Inderdaad van alles een klein beetje Gember



Ik heb vandaag een escape room gedaan, kennen jullie dat? Was echt heel erg leuk! Helaas net niet gelukt om eruit te komen, wel heel bijna!



O: boterham 30+ kaas

T: sinaasappel

L: boterham 30+ kaas

T: appelreep en een bitterbal

D: wortels en vis
Alle reacties Link kopieren
Nooit van gehoord Momo, maar fijn dat het leuk was!
Alle reacties Link kopieren
Ja heb dat met oud collega's gedaan en mijn man inmiddels ook een paar keer. Erg leuk! je ziet ze overal verschijnen, zelfs hier in het dorp nu.



Vanochtend op kraambezoek bij goede vrienden, kindje was nog geen 2 weken oud. Echt weer een klein hummeltje, dan is onze jongste ineens zo'n grote dikke baby (ok, dat is ze sws wel) die ernaast een kiwi naar binnen zit te werken.

Vanmiddag het Ikea keukentje voor de jongste helemaal geschuurd (pokkenwerk, ik haat dat schuren altijd) en een deel geverfd. Dadelijk het andere deel doen.

O: 2 bth met vleessalade en speculoos

T: beschuit met muisjes

L: 2 bth met kaas, tomaat en tuinkers, bth met hagel

T: 2 kleine koekjes

A: Chinees gehaald, dus nasi, foe yong hai, babi pangang, koe lo yuk en mini loempia's

T: dadelijk nog een koekje bij de thee
Alle reacties Link kopieren
Isa heerlijk toetje

Leighton voor 9 man.. Spaghetti misschien?

Elko oh leuk babybezoek. Wordt dan wel jaloers hoewel het hier echt klaar is.

Momo leuk escape room! Wil ik ook ooit nog s doen.



Hier alles goed. Morgen weer ratrace na de vakantie. Bah! Maar ja het moet.. Gelukkig maar 1,5u stage en nog een beetje studeren.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Elko, een speelkeukentje voor je jongste. Was vroeger ook mijn favoriete speelgoed (en toen ik ietsje ouder was ook het winkeltje...)



Ja, zwaar he opstarten na de vakantie Finjie? Ik had ook vrij afgelopen week en nu weer aan het werk, even flink afzien om er weer in te komen. Maar in mijn ervaring is het snel genoeg weer gewend en dan is de structuur ook wel weer fijn. Zou niet altijd zo lui willen zijn als deze kerstvakantie



Mijn lijstje voor vandaag:

Ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met lemon curd, rijstwafel met kaas, yoghurt met peer en kaneel

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 broodjes met vegetarische peperworst, halve paprika, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: rodekool met appeltjes, gekookte aardappelen met gesmolten boter, vegaburger
Elko dat Ikea keukentje is ook hartstikke leuk, en nog leuker dat je hem zelf naar jullie smaak gaat aanpassen!



Mijn kinderen gingen echt blij naar school vanochtend. Ik heb het huis voor mezelf vandaag, ook wel weer lekker! Morgen begin ik weer.



O: boterham 30+ kaas

T: koekje

L: boterham 30+ kaas

T: snacktomaatjes

D: boerenkool met worst

T: sinaasappel
Een escape room lijkt me vreselijk eng. Ik kan niet tegen het idee om opgesloten te zitten, dan raak ik per direct in paniek Ik ga ook maar nooit een bank overvallen ofzo, stel dat ik naar de gevangenis zou moeten



Huilfoto's zijn vreselijk grappig, ik heb er een van mezelf van toen ik een jaar of twee was, ik kan er smakelijk om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me om meer dan één reden heel verstandig Isa, om geen bank te overvallen
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best een bank overvallen hoor Wie wordt m'n partner in crime?
Alle reacties Link kopieren
Escape room ook eens gedaan, helaas niet gelukt binnen de tijd, ben echt slecht in dat soort probleemoplossingsdingen met hoge tijdsdruk erachter Wij gingen gewoon lukraak overal aan voelen en naar kijken omdat het er zo leuk uit zag, en toen was er al een groot deel van onze tijd voorbij xD



Haha Leighton, gewaagd hoor! Ik hou me hier buiten
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
. Leighton. Voor mijn budget zou een bankoverval wel leuk zijn, of een overval op een geldtransport of een ramkraak bij de geldautomaat ofzo. Ik zie mogelijkheden genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 11 januari 2017 @ 11:36:

. Leighton. Voor mijn budget zou een bankoverval wel leuk zijn, of een overval op een geldtransport of een ramkraak bij de geldautomaat ofzo. Ik zie mogelijkheden genoeg. ik hou het toch maar op old school sparen om mijn budget op te vijzelen hoor...
Alle reacties Link kopieren
OT lijstje:



ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met lemon curd, rijstwafel met kaas, yoghurt met appel en kaneel

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 broodjes met vegetarische peperworst, stuk komkommer, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: pasta met aubergine en bietensaus, pecannoten en gerookt zeezout

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven