Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - the sequel

14-10-2015 11:51 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het eerste topic is vol! Vol met eetlijstjes, maar ook met (offtopic) geklets én tips voor lekkere recepten.



Nu het vervolg, dus kom maar op met die eerlijke lijstjes!
Alle reacties Link kopieren
Twee bruine boterhammen met margarine en pure hagelslag. En een banaan.



Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Leuk elko, dus even een tvp van mij



Allemaal weer 'lekkere lijstjes' gewenst!
Ohh Elko ik ben ook jaloers op jou avondeten.. Nodig je ons allemaal een x uit
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?



O: magere kwark met perzik en 1 droge volkorenboterham

T: Kiwi

L: 50 gram havermout met een beetje zoetstof en kaneel

T: Pruim en een appel

D: Verrassing, schoonouders komen koken, vaak is dit niet erg gezond

T: Kwark/Yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Het lijstje van gisteren nog aangevuld met Optimel Griekse Yoghurt kers!



Vandaag:



O: banaan

L: 2 speltbroodjes (ovengebakken) met pittige kip salade

T: appel en kiwi

D: zelfgemaakte bami
Alle reacties Link kopieren
quote:Lionneee schreef op 14 oktober 2015 @ 13:18:

Ohh Elko ik ben ook jaloers op jou avondeten.. Nodig je ons allemaal een x uit Dan sluit ik ook graag aan
Alle reacties Link kopieren
Happy new Topic!

(Ben een meelezer)
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Maldiefje schreef op 14 oktober 2015 @ 13:30:

Mag ik ook meeschrijven?



O: magere kwark met perzik en 1 droge volkorenboterham

T: Kiwi

L: 50 gram havermout met een beetje zoetstof en kaneel

T: Pruim en een appel

D: Verrassing, schoonouders komen koken, vaak is dit niet erg gezond

T: Kwark/YoghurtIk ben een meelezer en af en toe plaats ik wat, maar is dit niet heel erg weinig?
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 14 oktober 2015 @ 15:49:

[...]





Ik ben een meelezer en af en toe plaats ik wat, maar is dit niet heel erg weinig?Valt wel mee toch? Schoonouders zullen wel voor 1000 cal pp koken, dus dan valt het in mijn ogen reuze mee..
quote:Maldiefje schreef op 14 oktober 2015 @ 15:56:

[...]





Valt wel mee toch? Schoonouders zullen wel voor 1000 cal pp koken, dus dan valt het in mijn ogen reuze mee..



Dan moet het wel echt stevige kost zijn, wil je dat halen. Op jou eetprogramma van overdag zou ik mijn dag werken niet volhouden. Veel te weinig.



Ik eet altijd 6 boterhammen per dag, met daarbij als tussendoortje fruit. En 's avonds ook een flinke portie avondeten en moet dan nog opletten dat ik niet afval. Ik ben namelijk geen snoeper dus moet mijn calorieën echt uit mijn maaltijden halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 14 oktober 2015 @ 16:05:

[...]





Dan moet het wel echt stevige kost zijn, wil je dat halen. Op jou eetprogramma van overdag zou ik mijn dag werken niet volhouden. Veel te weinig.



Ik eet altijd 6 boterhammen per dag, met daarbij als tussendoortje fruit. En 's avonds ook een flinke portie avondeten en moet dan nog opletten dat ik niet afval. Ik ben namelijk geen snoeper dus moet mijn calorieën echt uit mijn maaltijden halen.Dat zou ik ook best wel willen hoor, maar ik kom snel aan en aangezien ik dat niet wil, moet ik altijd op mijn voeding letten. Verder is mijn werk nou ook niet echt intensief te noemen, ik fiets wel zo'n 17 km per dag en sport 5x per week een half uurtje. Trouwens heb ik ook 2 koppen opkikker gedronken
Alle reacties Link kopieren
Erwtensoep met wat extra prei.



Vanmorgen wat bacon, denk 50 gram, schoteltje popcorn, 1 mandarijn of 2, een halve kingsize Cox Orange appel, paar noten, koffie met melk. 2 dropsnoepjes, 100 calorieën aan studentenhavermelkchocola.



Verder weet ik niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En een tomaat en vanavond nog bitterkoekjespudding met veel slagroom, een groot volkoren broodje, vruchtenkwark, stuk kaas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik wil altijd een flink bord avondeten. Vorige week hebben we Iglo Roerbak menu (tagliatelle met ham, kaas en zalm) gegeten en dat was maar een klein muizenhapje. Ik had er al wat extra tagliatelle bijgekookt en wat spinazie à la creme opgewarmd maar toen zag het er niet meer uit.



Dat neem ik dus niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven




Al twee uur in de file, dus toch maar naar de macdonalds zo. Lekker een BigMac eten



Verder vandaag:



O: -

L: 2 vkbh met ham

T: 1 chocolaatje
Alle reacties Link kopieren
Haha jullie zijn welkom hoor



Maldiefje, ondanks dat je werk dan weinig intensief is heb je al fietsend en sportend wel veel beweging hoor!



Mijn dag:

O: boterham met leverworst, mandarijn, klein stukje Parmezaanse kaas, klein glas melk

Beweging: 3 kwartier babyzwemmen (goed voor de been- en armspieren haha, ik heb er soms zelfs wat spierpijn van!)

T: oreokoekje, krakeling, warme stroopwafel (die we gisteravond dus niet meer gegeten hebben) en een grote mok thee

L: 3 boterhammen met worst, casselerrib en mix hagelslag, grote mok thee erbij

T: "samen" met dochter pepernoten gebakken, daarna 3 pepernoten op om te kijken of ze gelukt waren

A: pappardelle met parmaham, garnalen, puntpaprika, knoflook, zelfgemaakte pesto, rucola en wat Parmezaanse kaas erover. En het was HEERLIJK!

T: straks een beker warme chocolademelk met pepernoten
Elko, ik zie nu waarom we bij jou moeten komen eten. Heerlijk klinkt dat zeker
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 14 oktober 2015 @ 17:14:

Erwtensoep met wat extra prei.



Vanmorgen wat bacon, denk 50 gram, schoteltje popcorn, 1 mandarijn of 2, een halve kingsize Cox Orange appel, paar noten, koffie met melk. 2 dropsnoepjes, 100 calorieën aan studentenhavermelkchocola.



Verder weet ik niet meer.Ik ben altijd geïntrigeerd als mensen schrijven dat ze een HALVE appel of banaan of zo eten... wat doe je dan met de andere helft???
Haha dat vraag ik me ook vaak af Gemberpannekoek! Ik denk dan vaak dat de andere helft naar een kind gaat ofzo.



Hoe was de Big Mac Isabela?



En Elko, jouw avondeten doet me echt watertanden!



O: 2 volkoren crackers met garnalensalade

T: half pistoletje met omelet, cappuccino, verse jus (hema ontbijt met vriendin en dochter, zij krijgt dan het croissantje en de andere helft van het broodje)

L: krentenbol (in de auto met andere vriendin en al onze kids op weg naar museum)

T: appel (een hele haha)

D: ravioli gevuld met paddenstoelen, sausje van roerbakgroente en bakje kant-en-klare tomaten-mascarpone-pestosaus, beetje geraspte kaas, was lekker joh!!!

T: 2 mandarijnen
Misschien delen ze de appel met iemand? Ik vraag het me ook weleens af.



De bigmac smaakte me prima Momo. Best wel lekker op zijn tijd

Jouw avondeten klinkt ook al erg goed! Ik moet ook eens wat gaan experimenteren in de keuken.
quote:gemberpannekoek schreef op 14 oktober 2015 @ 19:38:

[...]





Ik ben altijd geïntrigeerd als mensen schrijven dat ze een HALVE appel of banaan of zo eten... wat doe je dan met de andere helft???



gewoon in de koelkast leggen op een bord op de aangesneden kant en op een ander moment eten :-)



ik eet vaak 's morgens een grote bak fruit, dan mix ik een stuk of 4 fruitsoorten door elkaar dus dan ook een halve peer, een halve banaan, etc want anders is het teveel.



Mijn lijstje van vandaag:

O: bak fruit met halfvolle kwark

L: 5 volkorenboterhammen (dat lekkere brood van Hartog) met beetje roomboter, 1 met hagelslag, 1 ,met aarbeienjam, 2 met kalkoenfilet en omdat het supervers was het kapje alleen met boter

D: spruitjes en worteltjes even gewokt met een uitje, beetje peper en zout en gerookt paprikapoeder, en een gepofte aardappel met beetje sour cream.
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds kort meer aan het eten omdat ik veel te weinig at.

O: yoghurt met havermout en kaneel.

L: 2 boterhammen met jam en kalkoenfile plus beschuit met hagelslag.

T: handje ongezouten noten en koekje

D: aardappels met gemengde groente en rundergehakt. yoghurt met een kiwi
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het dan idd 9 van de 10 keer delen, vind het leuk om voor dochter een bakje met verschillende soorten fruit te maken (omdat ze superschattig om en om stukjes uitzoekt, heel geconcentreerd met haar hoofdje een beetje schuin). Of het was fruit met een rotte plek waarvan de andere helft nog wel goed is.
Alle reacties Link kopieren
OCracker smeerkaas + schaaltje optimel vla

Snack à Jack

T2 volkeren broodje. 1 met filet American en 1 met ham. Schaaltje yoghurt

T kom soep

D: verse tonijn, 2 crackers met smeerkaas en schaaltje yoghurt met muesli

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven