Kan ik daar nu nog wat aan doen? Heb een teentje extra gebruikt, maar heb nu dat scherpe knoflooksmaakje. Dat was niet helemaal de bedoeling, maar kan ik er nog wat aan doen?
iets romigs erin doen en een beetje citroensap wil ook nog wel eens helpen. Ook peterselie door de saus voor de knoflookkater en anders even laten staan, de scherpte gaat er dan vanzelf af, net als bij uien.
Nou in ieder geval geen citroensap, dat haalt smaken naar boven.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Anoniem_36795
vrijdag 25 mei 2012 om 21:20
Heb je te veel knoflook in een gerecht verwerkt en overheerst de smaak daardoor, voeg dan wat peterselie toe aan het gerecht. De peterselie mag niet meekoken.
Nou in ieder geval geen citroensap, dat haalt smaken naar boven.
KLopt, maar niet in het geval van uien of knoflook, dat maakt de smaken echt minder aanwezig.
(Je kunt trouwens ook na het eten of klaarmaken van knoflook of uien je handen wassen met citroensap en de geuren verdwijnen meteen, maar dat heeft met smaak niet zoveel te maken)
Nou dat dacht ik ook, vandaar het extra teentje. Maar het is een 'heksenkaassalade' nou heb ik die nooit eerder gemaakt of geproeft, dus ik weet niet in hoeverre het qua smaak met heksenkaas overeenkomt, maar heksenkaas is zacht en dat is mijn salade nou niet :p
Er is een topic geweest hier over heksenkaas met het recept erbij. Tijdje geleden dus even bij google kijken.
Thnx, heb het gevonden. Toevallig was het precies hetzelfde recept wat ik heb gebruikt! Ik vind de smaak alleen wel heel anders dan de 'echte' heksenkaas. Desalnietemin wel erg lekker.
(het is trouwens wel echt een stuk goedkoper om het zelf te maken hoor, voor 200g betaal je al snel een euro of 4.