Iets te veel knoflook in saus

25-05-2012 21:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan ik daar nu nog wat aan doen? Heb een teentje extra gebruikt, maar heb nu dat scherpe knoflooksmaakje. Dat was niet helemaal de bedoeling, maar kan ik er nog wat aan doen?
Extra saus erbij X-D
Alle reacties Link kopieren
Morgen peterselie eten ;))
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Beetje peterselie erdóór werkt ook trouwens.

En als het een warme saus is: even langer laten doorsudderen.
Alle reacties Link kopieren
iets romigs erin doen en een beetje citroensap wil ook nog wel eens helpen. Ook peterselie door de saus voor de knoflookkater en anders even laten staan, de scherpte gaat er dan vanzelf af, net als bij uien.
Alle reacties Link kopieren
Die peterselie komt er toch wel, want ik heb ooooook nog knoflooksaus :p



Behalve meer maken, zijn er geen geniale oplossingen?
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan gooi ik er nog wat peterselie doorheen. Laat het sowieso even staan, want het is pas voor morgen :). Dat komt goed uit
Alle reacties Link kopieren
Beetje azijn
Alle reacties Link kopieren
Teveel knoflook....

Ehmmm....

.....Nee.....dat bestaat niet....
Alle reacties Link kopieren
Nou in ieder geval geen citroensap, dat haalt smaken naar boven.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Heb je te veel knoflook in een gerecht verwerkt en overheerst de smaak daardoor, voeg dan wat peterselie toe aan het gerecht. De peterselie mag niet meekoken.





Van smulweb...
Britannia schreef op 25 mei 2012 @ 21:15:

Teveel knoflook....

Ehmmm....

.....Nee.....dat bestaat niet....
X-D
Alle reacties Link kopieren
Oja en verder ben k het eens met britania! Love knofloof!!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
norma_jeane schreef op 25 mei 2012 @ 21:19:

Nou in ieder geval geen citroensap, dat haalt smaken naar boven.




KLopt, maar niet in het geval van uien of knoflook, dat maakt de smaken echt minder aanwezig.

(Je kunt trouwens ook na het eten of klaarmaken van knoflook of uien je handen wassen met citroensap en de geuren verdwijnen meteen, maar dat heeft met smaak niet zoveel te maken)
Alle reacties Link kopieren
Nou dat dacht ik ook, vandaar het extra teentje. Maar het is een 'heksenkaassalade' nou heb ik die nooit eerder gemaakt of geproeft, dus ik weet niet in hoeverre het qua smaak met heksenkaas overeenkomt, maar heksenkaas is zacht en dat is mijn salade nou niet :p
Alle reacties Link kopieren
Salade/saus
Alle reacties Link kopieren
Peterselie, echt waar.



Vroeger gebruikten mensen dat als kauwgom. Om de smaak van knoflook te maskeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroegahhh in een groentewinkel gewerkt waar we zelf die heksensalade maakte, en daar ging heuuuuuul wat knofloof in! Krijg er trek in!!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Weet je toevallig het recept nog? :D
Beetje suiker erbij haalt het scherpe er af.
Alle reacties Link kopieren
Missprincesa schreef op 25 mei 2012 @ 22:28:

Weet je toevallig het recept nog? :D
Er is een topic geweest hier over heksenkaas met het recept erbij. Tijdje geleden dus even bij google kijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Morgen als het een nachtje in heeft getrokken is het nog sterker! Lekker, hier ook een knoflookfan!
Alle reacties Link kopieren
c
Alle reacties Link kopieren
Mylene_Valerie schreef op 25 mei 2012 @ 22:43:

[...]





Er is een topic geweest hier over heksenkaas met het recept erbij. Tijdje geleden dus even bij google kijken.




Thnx, heb het gevonden. Toevallig was het precies hetzelfde recept wat ik heb gebruikt! Ik vind de smaak alleen wel heel anders dan de 'echte' heksenkaas. Desalnietemin wel erg lekker.

(het is trouwens wel echt een stuk goedkoper om het zelf te maken hoor, voor 200g betaal je al snel een euro of 4.
Eén teentje maar??



Da's veuls te weinig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven