Productiefouten

16-06-2014 17:42 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie weleens productiefouten in levensmiddelen ontdekt?

En zo ja, heb je dat opgestuurd en een compensatie voor gekregen?





Ik had laatst in een pak bastogne koeken kleine witte haartjes (leek afkomstig te zijn van een dier). Heb dit opgestuurd en wacht nu op antwoord van LU.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn studie woonde ik op een internaat en wij hadden er een sport van gemaakt om dit soort "klachten" op te sturen. Heerlijke bezigheid wat ons veel post en gratis spullen opleverde.



Mijn vader heeft het heel lang geleden een keer gehad met gehaktballen van Unox, er hoorde er 4 in te zitten maar er zaten er maar 3 in. Hij een heel deftig epistel geschreven aan geachte heer Unox met als resultaat een soort mega kerstpakket met allemaal Unox producten.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik had, na jaren wachten op iets wat ik eens terug zou kunnen sturen, eens een kitkat zonder koekje. (Of sorry: Biscuit, zoals Nesté het zelf in de excuusbrief noemde) Weet nog dat ik het heel lastig vond om een beetje een goed lopende brief erbij te schrijven zonder als een enorme zeur te klinken. Uiteindelijk inderdaad ook een doos met Nestlé producten ontvangen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik had half jaar geleden een probleem met de dry oil spray van Therme.

Bij de eerste spray/pomp brak het hele mechanisme finaal af. De spray was gelijk kapot; mailtje en kreeg keurig antwoord en nieuwe fles! Ook leuk er zat nog een body butter bij :-) was niet nodig maar werd er zeker blij van.
Alle reacties Link kopieren
Een kever in m'n aardappelkroketje

En een doos negerzoenen die stuk voor stuk besmeurd waren met een of ander plakkerig doorzichtig spul... Netjes afgehandeld, kreeg een grote doos met stroopwafels ter compensatie omdat negerzoenen wat te kwetsbaar waren om te verzenden.

Ik was tevreden
Save the earth, it's the only planet with chocolate
Alle reacties Link kopieren
Een pak toastjes van een niet nader te noemen merk, waarvan er welgeteld 3 heel waren in de verpakking.

Na een klacht indienen kreeg ik een doos met verschillende toastjes waaronder ook het klacht produkt en wederom enkel kruimels.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Wel eens een product gehad waar iets mis mee was maar geen klacht ingediend.

Tot ik een stuk glas in mijn niet kapotte pot piccalilly had. Daar heb ik wel een mailtje aan gewijd en nog een. Maar nooit antwoord gekregen. Vond ik best een tegenvaller.
Goh, dat jullie alles helemaal opsturen. Ik ga gewoon terug naar de AH waar ik het gekocht heb en krijg dan mijn geld terug. Als ik al die leuke cadeaupakketten lees, dan moet ik dat misschien toch eens overwegen.
Ik heb een keer theezakjes gehad zonder touwtje maar wel met een labeltje erop. Die heb ik toen met een lepeltje in en uit mijn thee gehaald.



Ik heb zo'n spijt dat ik het niet heb teruggestuurd, want ik had vaat gratis thee gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Keer beschimmelde afbakbroodjes bij de lidl ruim voor de datum, die heb ik weggegooid en een boterham gepakt. Een keer bij een klein winkeltje een zak bladerdeeghapjes met vulling gekocht, daar zat een heel lange zwarte haar in. Kan gebeuren.

Ook een keer een kiezelsteen in een chocolaatje gehad, daar is een stukje tand van afgebroken. Daar baalde ik ontzettend van, maar ook toen niet terug geweest. Als ik jullie verhalen lees, ben ik heel wat misgelopen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Van iets andere orde maar ik verwacht trouwens deze week een telefoontje van de plaatselijke AH. Ze hebben mij echt heel onbehoorlijk behandeld en ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. Nu zou ik gebeld worden ben benieuwd. Hoef en verwacht verder niks behalve mijn verhaal kwijt te kunnen.
quote:perzika schreef op 16 juni 2014 @ 22:52:

Keer beschimmelde afbakbroodjes bij de lidl ruim voor de datum, die heb ik weggegooid en een boterham gepakt. Een keer bij een klein winkeltje een zak bladerdeeghapjes met vulling gekocht, daar zat een heel lange zwarte haar in. Kan gebeuren.

Ook een keer een kiezelsteen in een chocolaatje gehad, daar is een stukje tand van afgebroken. Daar baalde ik ontzettend van, maar ook toen niet terug geweest. Als ik jullie verhalen lees, ben ik heel wat misgelopen.



Die beschimmelde broodjes zou je denk ik gewoon een nieuw pak broodjes voor krijgen, dat heb ik wel vaker net zoals kaas.

De rest: ja wie weet ben je wat misgelopen, zonde he
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 16 juni 2014 @ 22:54:

Van iets andere orde maar ik verwacht trouwens deze week een telefoontje van de plaatselijke AH. Ze hebben mij echt heel onbehoorlijk behandeld en ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. Nu zou ik gebeld worden ben benieuwd. Hoef en verwacht verder niks behalve mijn verhaal kwijt te kunnen.Oh vertel eens Ibi, wat was de onbehoorlijke behandeling?
Niet echt etenswaren, maar toch.....



Nu al een paar keer gehad dat de (dure!) bloemen van de bloemist zo tegenvielen! Nu al 2 keer een bos pioenrozen gehad die niet uitkwam en waarvan de nog gesloten bloemknoppen er na 4 dagen zo afrolden. En al een paar keer gehad met een gekregen bos bloemen dat het binnen 3 dagen al lelijk begon te hangen.



Het enige wat nog enigszins goed bevalt zijn de bloemen van de Jumbo, en daar bewaar ik toch ook de bonnen van, zij hebben de 7-dagen-vers garantie op bloemen.
Bloemen van de bloemist vind ik ook vaak een tegenvaller. Zo snel slap en niet mooi meer. Ik koop ze dus ook gewoon bij de supermarkt, bevallen me vaak beter.

En ooit een bos bloemen gehad van een vriendin, die heeft ruim 2 weken gestaan! Ik gevraagd waar ze die toch gekocht had. Bij de benzinepomp
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juni 2014 @ 09:28:

Bloemen van de bloemist vind ik ook vaak een tegenvaller. Zo snel slap en niet mooi meer. Ik koop ze dus ook gewoon bij de supermarkt, bevallen me vaak beter.

En ooit een bos bloemen gehad van een vriendin, die heeft ruim 2 weken gestaan! Ik gevraagd waar ze die toch gekocht had. Bij de benzinepomp Het is waar! Het klinkt hartstikke knullig, bloemen van de benzinepomp, maar die staan inderdaad vaak lang!
quote:clemance schreef op 17 juni 2014 @ 09:30:

[...]





Het is waar! Het klinkt hartstikke knullig, bloemen van de benzinepomp, maar die staan inderdaad vaak lang!Ja, ze schaamde zich ook een beetje dat ze moest toegeven dat ze een bos bloemen bij de benzinepomp had gehaald haha! Staat toch een beetje cheap, maar ik haal voor andere mensen dus ook voortaan bij de pomp want die zijn echt goed.
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juni 2014 @ 09:33:

[...]



Ja, ze schaamde zich ook een beetje dat ze moest toegeven dat ze een bos bloemen bij de benzinepomp had gehaald haha! Staat toch een beetje cheap, maar ik haal voor andere mensen dus ook voortaan bij de pomp want die zijn echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel eens dat de voorverpakte stokbroden van de albert heijn al beschimmeld zijn, ver voor de ten minste houdbaar tot datum. We gaan dan gewoon naar de service balie en krijgen gewoon geld terug of we mogen een nieuwe pakken, prima.



We hebben ook een keer een stukje metaal in een frikandel gehad, dat hebben we toen opgestuurd (het stukje metaal) en toen kregen we ook een tegoedbon.
Alle reacties Link kopieren
Een steentje tussen de rozijntjes met als resultaat een stuk van mijn voortand eraf. Heb het wel opgestuurd, maar verder de kosten van de tandarts niet gedeclareerd (wat wel mocht). Later weer een steentje, nu in een krentenbol. Ook opgestuurd en een tegoedbon van 5 euro gekregen.

Bij vroegtijdig beschimmelde producten gooi ik het meestal weg, soms ga ik het ruilen in de winkel.



Zie ook vaak in de winkel al beschimmelde producten, die gooi ik uit het schap (leg ik op de grond). Toen de winkelmanager hem terug wilde leggen maar even op gewezen dat afbakbroodjes niet wit uitgeslagen met zwarte spikkels hoorden te zijn...

Vooral kaas en afbakbroodjes zijn kwetsbaar wanneer de seal niet helemaal goed is.
Alle reacties Link kopieren
Ooiteen mail naar Dr. Otker gestuurd, dat de inhoud van het pak taart mix niet compleet was. Heel pakket van ze ontvangen met allerlij spulletjes. (Bleek mijn zoon deboel opgegeten te hebben:) )



2 weken terug, voor de gein naar de page gebeld, stonden geen hondjes op het toiletpapier en man lief besloot eens ff lekker de damevan de helpdesk te bellen. Bleek een productie fout te zijn en de aanschafprijs ¤10 is terug gestort, ( mijn moeder heeft toen ook gebeld en geld terug gekregen, maar die had helemaal niets gekocht )
Alle reacties Link kopieren
[quote]renate73 schreef op 17 juni 2014 @ 13:05:

Ooiteen mail naar Dr. Otker gestuurd, dat de inhoud van het pak taart mix niet compleet was. Heel pakket van ze ontvangen met allerlij spulletjes. (Bleek mijn zoon deboel opgegeten te hebben:) )



2 weken terug, voor de gein naar de page gebeld, stonden geen hondjes op het toiletpapier en man lief besloot eens ff lekker de damevan de helpdesk te bellen. Bleek een productie fout te zijn en de aanschafprijs ¤10 is terug gestort, ( mijn moeder heeft toen ook gebeld en geld terug gekregen, maar die had helemaal niets gekocht )[/quote]



Wat ontzettend ASO!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is niet helemaal netjes nee.



Ik had vorige maand een flesje ontharingsspray gekocht van Veet. Toen ik deze wilde gebruiken brak het spuitmondje na 1 keer spuiten af. Kon er helemaal niets meer mee en heb de fles maar weggegooid.

Naar aanleiding van dit topic heb ik net maar een mailtje gestuurd naar Veet. Ben benieuwd of ik daar nog wat op ga horen.
Alle reacties Link kopieren
Nu al 3 keer met producten van Zenner, die haar-frutsels fabrikant. Heb de laatste keer ook gevraagd of ik nou de enige was die kapotte dingen meldde of dat ik altijd pech had..

Kreeg elke keer het kapotte product vervangen en dan nog wat extra erbij. Goede service dus, maar begon dus wel aan mezelf te twijfelen.

Laatste keer lieten ze me trouwens weten dat de door mij gekochte elastiekjes en die al stuk waren voor ze in mijn haar zaten uit de handel zouden worden gehaald, omdat ze inderdaad niet voldeden.



Ik verwacht nooit wat terug van de fabrikanten, maar denk altijd maar dat als je niets meldt zij ook niet weten dat je ontevreden bent.
Life is too short to waste time matching socks
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden nog niet zo lang geleden zout en peper chips van de ah, kwamen op een gegeven moment een grote klont tegen (was gewoon een aardappelklont met heel veel kruiden).

Klontje netjes verpakt, streepjescode van de zak meegestuurd en een briefje er bij gedaan.



Krijgen we na een week of twee een brief terug, dat we een nieuwe zak mochten halen bij ah.

Was stomverbaasd dat we een nieuwe zak kregen, maar na het zien van de reacties op dit topic had ik wel vaker producten vergoed kunnen krijgen die niet goed waren.
Alle reacties Link kopieren
Bij etenswaren met 'fouten' al VVV bonnen gekregen of een kaart met bankgegevens terug moeten sturen om het aankoopbedrag terug te krijgen.



Oh en van Nivea een heel verzoringspakket na een klacht over dat ik mijn make up er nog niet af kreeg, ondanks de belofte op de fles.



Ik klink nu best als een klager.. Maar ik wil gewoon waar voor mij geld..
Life is too short to waste time matching socks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven