pulled pork

26-10-2016 22:39 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag maak ik voor vrijdag broodjes pulled pork voor 15 personen.

Krijg een hoop recepten gevonden, maar ze zijn zo verschillend.

Ook is het niet mogelijk dat ik vrijdag heel de dag thuis blijf omdat de oven aan staat. Dus wil morgen al aan de slag en heb dan vrijdag maximaal 3 uur om aan te besteden.

Hebben jullie recepten, tips?
Ik lees mee. Het staat ook op mijn lijstje om een keer te maken want ik vind het altijd zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Pulled pork is toch gewoon gestoofd varkensvlees, dat je daarna in draadjes uit elkaar trekt? Vind het zelf niks bijzonders, net zo min als dat ik een in draadjes uit elkaar getrokken sucadelap bijzonder zou vinden, bijvoorbeeld. Maar is gewoon een kwestie van langzaam stoven en dan maar peuren en uit elkaar trekken, meer is het niet. Het is een hype op het moment, maar ik heb liever een stukje gewoon vlees op mijn broodje dan een hap draadjes...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:42:

Pulled pork is toch gewoon gestoofd varkensvlees, dat je daarna in draadjes uit elkaar trekt? Vind het zelf niks bijzonders, net zo min als dat ik een in draadjes uit elkaar getrokken sucadelap bijzonder zou vinden, bijvoorbeeld. Maar is gewoon een kwestie van langzaam stoven en dan maar peuren en uit elkaar trekken, meer is het niet. Het is een hype op het moment, maar ik heb liever een stukje gewoon vlees op mijn broodje dan een hap draadjes...Ik heb werkelijk nog nooit een enthousiaste reactie van jou gelezen. Word je ook ergens blij van?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een reden dat ik een slowcooker heb, kan ik gewoon weg terwijl de sc zijn werk doet



Wat voor pulled pork wil je? De meeste zijn erg zoet met bbq saus, bruine suiker/honing en sojasaus. Ik hou zelf meer van een pittige / Indische pulled pork. Wat wil je er verder bij serveren?



Eigenlijk is het ouderwets draadjes vlees van (goedkoop) varkensvlees. Vlees wat je net zo lang stooft totdat het uit elkaar valt. Pulled Pork is de Amerikaanse variant, zoet en vet dus. Maar je kan ook bijvoorbeeld een boemboe voor rendang gebruiken, of je eigen kruiden pasta maken.



Neem in ieder geval wel varkensvlees met voldoende vet, anders wordt het zo draag. En ik doe er ook wat extra uien en champignons bij om zo het vlees percentage wat lager te houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:42:

Pulled pork is toch gewoon gestoofd varkensvlees, dat je daarna in draadjes uit elkaar trekt? Vind het zelf niks bijzonders, net zo min als dat ik een in draadjes uit elkaar getrokken sucadelap bijzonder zou vinden, bijvoorbeeld. Maar is gewoon een kwestie van langzaam stoven en dan maar peuren en uit elkaar trekken, meer is het niet. Het is een hype op het moment, maar ik heb liever een stukje gewoon vlees op mijn broodje dan een hap draadjes...Dit. Ik vind het wel lekker, maar meer dan uit elkaar getrokken stoofvlees is het niet. Het stoofvlees kan een dag eerder worden gemaakt (ik denk dat het ook zo ontstaan is, van restjes stoofvlees van de vorige dag), maar het moet echt wel lang in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Nou bedankt voor je mening hè
Alle reacties Link kopieren
De besloten Facebook pagina De Slowcookers heeft veel goede recepten. Deze kan je ook in de oven of op het fornuis maken.



Hier staan de recepten, ook voor pulled pork
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 26 oktober 2016 @ 22:45:

[...]



Ik heb werkelijk nog nooit een enthousiaste reactie van jou gelezen. Word je ook ergens blij van?Ja hoor, en die reacties zijn er ook. Maar toen ik een jaar of wat geleden over pulled pork hoorde, dacht ik... dat is toch niks anders dan een gestoofd hamlapje dat je uit elkaar getrokken hebt? En zoiets bleek het dus ook te zijn. Niks mis mee als je dat lekker vindt, prima, geniet ervan. Het is alleen mijn ding niet. Maar het is ook niet de hype die men ervan probeert te maken, vind ik. Als ik een hamlapje stoof en ik trek het in draadjes uit elkaar, nou ja, dan heb je dus pulled pork. En prima als je daarvan geniet. Ik heb het liever als lapje...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wil graag gaan voor de Amerikaanse versie.

Zal er ook een coleslaw bij maken.
Als je zo weinig tijd hebt, zou ik gewoon de kant en klare van de Albert heyn halen. Half uurtje in de oven, twee vorken en pull je pork! Sausje zit er ook al bij. Hoef je alleen maar broodjes en sla en zo voor erop te fixen.
Alle reacties Link kopieren
Pulled Pork is hartstikke lekker. ik heb 't in de slowcooker en in de oven gemaakt. Als je 't de dag van tevoren helemaal klaar maakt kan je 't op de dag zelf langzaam opwarmen, heb ik ook wel eens gedaan.



Laatste keer heb ik dit recept gebruikt:



VOOR 4-6 PERSONEN:



VOOR HET VLEES:



1 KILO SCHOUDERKARBONADE

200 ML WATER

75 ML WITTE WIJNAZIJN

2 THEELEPELS GEROOKT PAPRIKAPOEDER

2 UIEN

5 TEENTJES KNOFLOOK

250 ML BARBECUESAUS (KANT-EN-KLAAR OF ZELFGEMAAKT)

1 EETLEPEL DIJONMOSTERD

4 EETLEPELS DONKERBRUINE BASTERDSUIKER

3 THEELEPELS GEDROOGDE TIJM

2 EETLEPELS OLIJFOLIE

2 THEELEPELS CAYENNEPEPER



VOOR DE COLESLAW:



150 GRAM WINTERWORTEL GERASPT OF JULIENNE

300 GRAM WITTE OF SPITSKOOL

2 EETLEPELS YOGHURT

3 EETLEPELS MAYONAISE

1 MIDDELGROTE RODE UI



VOOR DE SAUS:



BRAADVOCHT UIT DE SLOWCOOKER

3 VOLLE EETLEPELS DONKERBRUINE BASTERDSUIKER

2 VOLLE THEELEPELS DIJONMOSTERD



TER GARNERING: 4 HANDJES RUCOLA
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Zeker coleslaw bij doen, maakt 't nog lekkerder.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:48:

[...]





Ja hoor, en die reacties zijn er ook. Maar toen ik een jaar of wat geleden over pulled pork hoorde, dacht ik... dat is toch niks anders dan een gestoofd hamlapje dat je uit elkaar getrokken hebt? En zoiets bleek het dus ook te zijn. Niks mis mee als je dat lekker vindt, prima, geniet ervan. Het is alleen mijn ding niet. Maar het is ook niet de hype die men ervan probeert te maken, vind ik. Als ik een hamlapje stoof en ik trek het in draadjes uit elkaar, nou ja, dan heb je dus pulled pork. En prima als je daarvan geniet. Ik heb het liever als lapje...Volgens mij wordt voor pulled pork meestal procureur gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het ook in de slowcooker.

Indische versie of inderdaad Amerikaanse maar dan wel met zelfgemaakte bbq saus en dus iets minder zoet.

Morgen maken kan makkelijk.

En of het een hype is interesseert me niks ik vind het lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 26 oktober 2016 @ 22:54:

[...]





Volgens mij wordt voor pulled pork meestal procureur gebruikt.Is wel het lekkerste maar hamlappen of karbonades kan ook.
Ik vond het bij de Mac Donalds erg lekker, maar hij zit niet meer in het assortiment.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 26 oktober 2016 @ 22:54:

[...]





Volgens mij wordt voor pulled pork meestal procureur gebruikt.Klopt, maar het ging me even om het principe. Het is nu een hype, en iedereen roept erover, terwijl het niks anders is dan gewoon stoofvlees dat voor het serveren in draadjes uit elkaar getrokken is. En over 2 of 3 jaar hoor je er niemand meer over...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook daarnet gekocht. Schijnt lang houdbaar te zijn in de koeler; in elk geval tot in 2017 dacht ik te lezen. Tot 31 maart 2017.



Geen idee hoe het smaakt en hoe ik het ga toepassen.

Het moet in de oven om te verwarmen; het is al gaar.

Nou het ligt daar voorlopig goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is het een halskarbonade? Maar hoe krijg ik dan de kasselerribsmaak of katenspek eraan die het bij de Mac had.
Ik bedoel de smaak van katenspek of kasselerrib. Dat is niet gewoon stoven.
Alle reacties Link kopieren
quote:PattyJupiter schreef op 26 oktober 2016 @ 22:55:

Ik vond het bij de Mac Donalds erg lekker, maar hij zit niet meer in het assortiment.Serieus? Dat zag er op de foto's in de bushaltes al uit als iets wat de kat uitgekotst had..
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:56:

[...]





Klopt, maar het ging me even om het principe. Het is nu een hype, en iedereen roept erover, terwijl het niks anders is dan gewoon stoofvlees dat voor het serveren in draadjes uit elkaar getrokken is. En over 2 of 3 jaar hoor je er niemand meer over...pfff... ik zou er een flinke scheut azijn bij doen voor wat extra smaak.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 oktober 2016 @ 22:56:

[...]





Klopt, maar het ging me even om het principe. Het is nu een hype, en iedereen roept erover, terwijl het niks anders is dan gewoon stoofvlees dat voor het serveren in draadjes uit elkaar getrokken is. En over 2 of 3 jaar hoor je er niemand meer over...Nou en? Dat wil niet zeggen dat we er nu niet van mogen genieten.
quote:Gatti schreef op 26 oktober 2016 @ 22:50:

Pulled Pork is hartstikke lekker. ik heb 't in de slowcooker en in de oven gemaakt. Als je 't de dag van tevoren helemaal klaar maakt kan je 't op de dag zelf langzaam opwarmen, heb ik ook wel eens gedaan.



Laatste keer heb ik dit recept gebruikt:



VOOR 4-6 PERSONEN:



VOOR HET VLEES:



1 KILO SCHOUDERKARBONADE

200 ML WATER

75 ML WITTE WIJNAZIJN

2 THEELEPELS GEROOKT PAPRIKAPOEDER

2 UIEN

5 TEENTJES KNOFLOOK

250 ML BARBECUESAUS (KANT-EN-KLAAR OF ZELFGEMAAKT)

1 EETLEPEL DIJONMOSTERD

4 EETLEPELS DONKERBRUINE BASTERDSUIKER

3 THEELEPELS GEDROOGDE TIJM

2 EETLEPELS OLIJFOLIE

2 THEELEPELS CAYENNEPEPER



VOOR DE COLESLAW:



150 GRAM WINTERWORTEL GERASPT OF JULIENNE

300 GRAM WITTE OF SPITSKOOL

2 EETLEPELS YOGHURT

3 EETLEPELS MAYONAISE

1 MIDDELGROTE RODE UI



VOOR DE SAUS:



BRAADVOCHT UIT DE SLOWCOOKER

3 VOLLE EETLEPELS DONKERBRUINE BASTERDSUIKER

2 VOLLE THEELEPELS DIJONMOSTERD



TER GARNERING: 4 HANDJES RUCOLA



Ik ben gek op taartjes en allerlei andere desserts, maar ik hou er echt niet van als ik suiker proef in mijn hoofdgerecht.



Zou het nog lekker zijn, als ik dit recept uitprobeer zonder de suiker? Het is wel heel veel suiker zo bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven